Spring naar bijdragen

zaterdag 15 maart 2014

Jen

Aanbevolen berichten

Nancy,

Je kunt op zoek gaan naar manieren om rust/vrede in jezelf je vinden bij die omstandigheden die je naar verdoving doen verlangen. 

Als de omstandigheden die je niet prettig vindt aanvaard worden als zijnde onveranderbaar,

kun je altijd proberen jezelf, of je kijk op die omstandigheden te veranderen.

Vluchten in een roes is natuurlijk altijd een optie, maar op termijn verandert er niets. De omstandigheden blijven,

en jij verandert zelf ook niet. Maar dát weten we allemaal wel...

Wij zijn nooit slachtoffer van onze omstandigheden. Onze omstandigheden zijn altijd een gevolg van onze kijk op het leven.

Oef, even aangepast. 2x veranderd veranderd in verandert.. soms ontstaat er van het ene  moment op het andere een soort van blinde vlek.. weet ik altijd hoe het moet, en ineens weet ik het dan niet meer.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn omstandigheden die gewoon een gegeven zijn. Het is je kijk erop hoe je ermee omgaat.

Zo is het weer gewoon het weer. Het weer is neutraal. Het is pas somber weer als je dat ertegen zegt.

Maar sommige dingen in je leven, bijvoorbeeld uit je jeugd, worden nooit leuk.

Je kunt ze wel leren accepteren, dat ze er nou eenmaal waren, in plaats van je blijven verzetten.

En dat je verder mag met je eigen leven en voor jezelf mag zorgen.

Dat verandert de omstandigheden niet, maar wel hoe je je voelt.

Zonder het gebeurde leuk te hoeven maken, want dat geloven we vanbinnen toch niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn bij mij geen enorme trauma,s of ellende uit mijn kinderjaren, maar gewoon de spanning van alledag die zich opstapelt, het extra werk dat de verhuizing van de kinderen met zich meebrengt, het meningsverschil over hoe ik dat zou moeten aanpakken tav mijn zoon, een cursus op werk die er inhakt, omdat het allemaal over mijn eigen attitude/houding gaat en dan nog een partner die moppert dat ik bij mij geen stom woord uitkomt en dus zichzelf in het cafe gaat vermaken.

Ik ben 55 en ga al 40 jaar met een glas alcohol in de hand dit soort spanningen te lijf, gewoon dat mijn schouders weer eens niet meer ter hoogte van mijn oren zitten en dat ik ook weer oke over mezelf kan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cursus (of boek over) assertiviteit zou je dan denk ik meer helpen dan een glas alcohol, Hardleers.

Dan krijg je betere vaardigheden om met je zoon te spreken, om je man te vragen of hij dat voortaan op een vriendelijker manier kan vragen, om jezelf te uiten op een goeie manier voor de spanningen te hoog oplopen, en om je eigen grenzen aan te geven bij extra werk of om hulp te vragen.

Door de alcohol van gisteren denk je nu  niet beter over jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat ik al veeeeel te lang elke avond thuis zit. Ik las net van een dansfeest vlak bij me in de buurt. als ik de aankondiging zie is het echt vooral dansen en niet barhangen. Typisch mijn sfeer. Ik ga het maar omgooien en een keer sportschool skippen. Nu even boodschappen doen en vanavond daar eens kijken. Niet drinken wordt dus een uitdaging deze avond.....nuchter dansen is even een drempel over maar al dansend is mijn ervaring dat ik toch vooral heel veel water drink. Alleen uitgaan vind ik ook altijd een drempel, maar op vakanties kost het me ook nooit moeite om snel contact te leggen. Het begint lekker vroeg en duurt maar tot 00.00 en ik lig dus niet pas tegen zonsopgang in bed.....daar ben ik te oud voor. Dat kost me nu zoveel meer moeite als toen ik 20 was.(ben nu 36)

Kom vannacht wel laten weten hoe het was of anders morgen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, niet meer over mijn grenzen gaan, Nee kunnen zeggen.

Eerst of in ieder geval ook voor mezelf kiezen.

Duidelijker communiceren.

Werk op werk laten.

Weer allemaal zaken om aan te werken en zoeken naar de rust en vrede voor mezelf.

Bedankt voor de tips en het meedenken.

Ik kan en moet er weer mee verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh jouw laatste zin     Onze omstandigheden zijn altijd een gevolg van onze kijk op het leven:

die begrijp ik niet. Als mij iets ergs overkomt, bijv. de dood van mijn kind, dan heeft mijn kijk daar

toch geen invloed op? Wel op hoe ik met die omstandgheid omga, maar dat is de volgende stap pas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Ik bedacht me gisteren dat ik hier alweer een tijdje niet was geweest. Sorry! Ik denk dat het beter is als ik me definitief afmeld, want dit schiet ook niet op. Ik doe hier en daar een praatje en daar houdt het dan ook weer mee op... 

Ik doe nog even mijn praatje; Mijn broertje trouwt in augustus en daarom heb ik besloten dat het tijd is om met de hele familie goed om te gaan. Dus morgen ga ik 'de ruzie' uitpraten met de man van mijn moeder. Hij staat er voor open, ik sta er voor open, dus we zullen zien. 

Verder lekker aan het dieten, aan het vervelen en aan het ronddartelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal. Ik kom ook even zeggen wat ik aan het doen ben. Ik ben allemaal docu's aan het uitzoeken die ik graag wil zien. Van docu's over Nepal, India, Alaska, de Cosmos, Aristotiles en Hawking,  tot Mythen en Mysteriën, over Bigfoot, Nessie, Ufo's, Atlantis, en B.D.E.'s. Goh wat is er toch een hele hoop te vinden zeg. Ik verheug me er nu al op. Heb voor maanden kijkplezier. Heerlijk zo'n avond ontspannen achter de pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit, ik moet 2012 nog :blush:

heb uitstel tot 1 mei en overweeg

dus ook voor 2013 uitstel te vragen

misschien dat als ik eenmaal op gang kom

ik niet meer te stuiten ben en beiden achter

elkaar doe? pfffffffffff

kon van uitstel maar afstel komen he

maar helaas niet alle gezegdes kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...