Spring naar bijdragen

Woensdag 5 maart 2014


jani

Aanbevolen berichten

Aggie,

 

Ik neem zo een glaasje grenadinie rood. Jij ook eentje? Of liever groen?

Mijn dochter heeft de hamka's opgegeten dus die kan ik niet aanbieden.

 

We eten wat af hier! Van zomerse salade met vis tot oosterse loempia's.

Ik ben die zuurkool met spekjes enzo van Ineke (meen ik) van een paar dagen geleden nog niet vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het fijn dat het ons allen vandaag weer is gelukt.

Er is veel gezegd en er zal nog meer gezegd worden, maar deze steken we in onze zak.

En ... morgen weer een dag. Weekend schijnt mooi te worden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook mensen die te veel schaamte hebben. Dat het je belemmert om je te uiten.

 

Dit is niet naar iemand specifiek bedoeld, het is gewoon wat ik in het algemeen dacht toen ik las dat sommige mensen geen schaamte kennen. Ik kan er zelf wel eens te veel last van hebben, zo van wat zullen anderen wel niet van me vinden? Werkt zeer contraproductief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even droog afmelden.

 

heel moeilijke momenten gehad, maar het heeft me ook wel inzicht gebracht.

daar kan ik nog niet jubelend blij over zijn, maar ik denk wel: aaaah....werkt dat echt zo, bij mij?

 

opnieuw knalde er weer een hoop droefheid door me heen. zomaar, geen aanleiding, ik was met mijn werk bezig.

en ik voelde de tranen bijna omhoog komen.

maar ik kon er natuurlijk niet aan toegeven. ik was met mijn werk bezig.

dus ik duwde het weg en dacht meteen: straks, na het werk....

niet gedaan.

 

wel gevoeld dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik erger me

 

Waarom roept dit reacties op.....vooral reacties van ik zou toch niet de oorzaak zijn.....? Ik vroeg me ook af wat er speelt, Jen wil het niet schrijven....ook prima..... Niks mee doen en je het vooral niet aantrekken. Jen ergert zich in stilte en dat is verder prima.....dat is haar keuze.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

opnieuw knalde er weer een hoop droefheid door me heen. zomaar, geen aanleiding, ik was met mijn werk bezig.

en ik voelde de tranen bijna omhoog komen.

 

Herkenbaar! Wat is dat toch....ik heb zelf een nieuwe baan waar ik heeel blij mee ben maar er komen onverwacht veel momenten dat ik droevig/somber ben. Niet dat ik depressief ben want die ervaring die herken ik wel uit het verleden. Ik projecteer droevig zijn vooral op 3 vrouwen uit mijn leven die ik mis, Maar eigenlijk is de droevige stemming los van hen. Ik ga niet zomaar huilen, daar ben ik dan ook teveel man voor denk ik. Maar ik word wel vaak wakker de laatste weken uit een droom met tranen in mijn ogen en vergeten wat de droom was. Het ging volgens mij over afscheid van mensen. Drinkend werd ik melancholisch door de drank vaak en dan echt zonder aanleiding sentimenteel. Nu is het anders en voel ik het ook een stuk sterker.

 

Ik loop mezelf soms een beetje voorbij....het is dat ik het nu lees van....he dat herken ik....en dat negeer ik eigenlijk de hele tijd. Ik denk wel over wat ik schreef; de vrouwen die ik mis waarvan ik hou/hield....maar eigenlijk is de stemming er ook zonder die aanleiding.......

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, ik probeer me zo weinig mogelijk te ergeren.

Dat is voor mij een emotie waar ik niets mee kan.

Ik probeer er voor mezelf zoveel mogelijk verbazing, verwondering of medelijden van te maken naar gelang van wat het is.

Dan heb ik er zelf een stuk minder last van.

En als het iets van mezelf is of wat ik heb gedaan probeer ik dat te veranderen.

Eén van de situaties waar me dit niet zo goed bij lukt is als er iemand door een straat of over de weg scheurt.

Pff ik krijg gelijk een warme kop.

Zo kwamen we een keer in de auto van het strand naar huis gereden en werden we voorbij gescheurd door twee motors en een auto.

Het was prachtig zomerweer en dat betekend veel mensen op straat: wandelaars, fietsers, spelende kinderen.

Ik kijk naar al die mensen en kinderen en denk hier zijn ze ook langs gescheurd.

Thuisgekomen hang ik de strandlakens op en maken we de barbeque gereed.

Ongeveer een half uur hoorde ik niets als scheuren, optrekken en gasgeven van het drietal.

En toen gingen de sirenes.

Gelukkig hebben ze niet iemand anders meegenomen in de dood van één van hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de lekkerbekjes onder ons.

Vanavond hebben we zelfgemaakte kippensoep op gevolgd door:

Gebakken sliptong met gebakken aardappeltjes en repen paprika met groene olijven erop.

En voor die zuurkoolstamppot die blijft hangen: bij de Lidl (en Aldi) liggen er heerlijke rookworsten in de koeling te wachten.

Tip. Een kwartiertje meegaren bovenop de zuurkool met het deksel een stukje open i.p.v. een extra pan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...