Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 januari 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

goedemorgen ik zie Hots en Yvonne en waar Yvonne is is koffie.

even de draad van gister gelezen en voel mee met wijfie, ik snap wel dat ze het gevoel heeft klem te zitten in haar huidige situatie.

dagpact even niet meer nodig, straks de huisarts bellen, vind ik moeilijk, wat een valse schaamte....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Wat goed Eline, dat je de stap neemt om naar de huisarts te gaan.

En natuurlijk is het moeilijk om je zo kwetsbaar op te stellen.

Maar je laat wel zien dat je erkent dat je een probleem hebt en dat je daar hulp bij nodig hebt.

Sterkte!

Ik heb gisteren weer een moeilijk moment gehad.

Een paar dagen helemaal geen last van gehad.

Het overviel me ineens.

Ik keek op de klok en zag dat het 17 uur was.

Dat was altijd mijn tijd dat ik mocht starten met drinken van mezelf.

Heel veel onrust en wel/niet gedachten in mijn hoofd.

Niet aan toegegeven en daar ben ik nu heel blij mee.

Weer een fijne heldere dag voor de boeg !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

 

Vandaag dag 13, nog steeds droog.

En weer opgewekt naar mijn werk, er komt ineens zo lekker veel uit mijn handen, zeg maar hoofd want ik ben alleen aan het praten en luisteren op een dag.

Vandaag RET cursus geven, leuk want dan ga ik daar vanzelf ook weer eens bij stilstaan.

 

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Eline goed dat je naar de huisarts gaat. Maar daar is wel wat moed voor nodig. Toch, ze komen het zoveel tegen. Voor ons is het ingrijpend. Maar zij vinden het heel gewoon. In die zin: Ze komen het probleem vaker tegen. Hij/ zij zal niet opeens heel anders tegen je aankijken. Het is meer onze eigen schaamte die ons in de weg zit.

 

Ik ga er weer een mooie nuchtere, dag van maken. Hoewel, ik moet zeggen dat ik uit moet kijken. De Refusal is bij mij weer uitgewerkt en gisteren drong dat even heel goed tot me door. Zo van: Ik kan weer drinken. Zal ik...

 

Een fijne dag iedereen. Sterkte voor wie het nodig heeft.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers,

 

Ben even een tijdje niet op het forum geweest i.v.m. griep en veel andere beslommeringen.

Maar daar ik jullie niet langer kan missen ben ik er weer  ;)

Heb ook niets bij gelezen en lijkt me ook een beetje te veel informatie voor mij op dit moment.

Maar ik rol er wel weer in.

Nu moet ik opschieten want door mijn langdurige drinkgedrag is de structuur in mijn huishouden van de rails.

Hierbij krijg ik ondersteuning van een schoonmaakster van GGnet. 

Deze hulp is voor mij aangevraagd door tactus en zij is voor thuisbegeleiding hier voor opgeleid.

Dieze form van hulp bestaat nog niet zo lang maar is voor mij wel erg nuttig.

Nou dan zien jullie me later op de dag wel weer want ze komt om 9.00 uur en ik moet de hond nog uitlaten. icon_byebye.gif

bewerkt door Aicha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.

 

Eline, niks valse schaamte joh,

je bent een mens die hard

werkt aan een uit de hand gelopen

probleem. Dat je je geneert daarover

heeft niets vals. Logisch.

En niet echt nodig wat de arts betreft, maar

als het er toch is, gewoon maar samen

met die schaamte op pad he. Het wordt vanzelf

omgezet in trots en fier zijn, wanneer het beter gaat.

Ik zie het als erg moedig als mensen hulp durven vragen, accepteren

en er nog wat mee doen ook. Krachtig ook! :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen,

 

Eline je zal zien dat het allemaal mee gaat vallen hoor. Jammer dat alcoholisme zo in een kwaad daglicht staat, terwijl als je zegt ik ben verkouden of heb asma de mensen niet vreemd opkijken. alcoholisme is ook een ziekte.

Maxi goed dat je er niet aan toe gegeven hebt, zo krijg je meer een meer kracht en word je sterker om niet toe te geven.

Aicha fijn dat je weer terug bent, we gaan er weer voor. :)

Zo ik ga zo naar de tandarts, even alles weer schoon laten maken zodat ik weer kan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Ik keek op de klok en zag dat het 17 uur was

Dat was altijd mijn tijd dat ik mocht starten met drinken van mezelf.

Heel veel onrust en wel/niet gedachten in mijn hoofd.

...

Wat is dat toch een raar en vervelend knopje in het hoofd. Een merkwaardige en grotendeels valse associatie. Ik heb dat niet, nooit gehad ook geloof ik en dan vraag ik me af waarom sommigen wel. Hoe heb ik dat knopje uit kunnen zetten denk ik dan. En hoe leg ik dat uit? Aan de hand van een voorbeeld dan maar:

 

Stel je woont ergens redelijk prettig. Ware het niet… die éne buurvrouw! Je bent er achter gekomen dat het een naar mens is, een vals, schaamteloos kreng. Achter je rug om probeert  ze ook alles om jou het leven zuur te maken. Toch komt ze dagelijks, op een vaste tijd bij je op de koffie en dan is ze niet meer weg te bránden. Het gooit roet in de rest van de planning van je dag. Je gaat er, hoe belachelijk je het zelf ook vindt, zelfs rekening mee houden bij die planning. Je ergert je er aan, slaapt niet meer zoals het hoort enz. enz.

Alles, maar dan ook echt alles heb je geprobeerd om die bezoekjes te voorkomen. Niets lukt. Het verziekt je leven.

 

Op een dag heb je er dusdanig genoeg van en neemt een rigoureuze beslissing. Je gaat verhuizen. Eindelijk ben je van dat mens verlost en begint de draai weer te vinden.

Vaak, op een bepaalde tijd van de dag, de tijd van haar bezoekjes, denk je er aan terug. En ja, toen jullie elkaar nog niet zo lang kenden waren er ook best een paar leuke momenten. En op het oude adres waren er ook best leuke andere dingen, maar die heb je nu ook. En de vooruitzichten dat dit alsmaar beter wordt zijn prima!

 

Plotseling komt de gelegenheid om terug te verhuizen. Zou dat dan ook onrust brengen? Of zelfs wel/niet gedachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie vergelijking Dylan!

Nee, dat zou geen wel/niet gedachten opleveren en geen onrust.

Ik zou niet terug verhuizen. Had niet voor niets de beslissing genomen om daar weg te gaan.

En ik heb ook niet voor niets de beslissing genomen om te stoppen met drinken.

En ik voel me ook veel beter nu.

En ik wil niet terug naar de oude situatie, ZEKER NIET, dat wordt mijn ondergang en die van mijn gezin.

Maar wat ik al eerder aangaf, het is een Pavlov reactie bij mij.

Het zit al jaren in mijn systeem, om 17 uur mag ik mijn eerste glas drinken.

Lange tijd keek ik steeds naar die klok; mag ik al???

Dus de associatie 17 uur = drinken steekt nog soms de kop op.

Terwijl ik dat niet wil.

De geest is sterk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Ik denk dat het gaat om oude denkpatronen, die vlak na het besluit om te stoppen nog de kop op steken.

Vooral als men nog niet helemaal overtuigd is van de beslissing. Ja, op het moment van de kater wel, maar dat is een moment.

Zo ging het bij mij tenminste.

En die buurvrouw, ach, daar kon je soms toch wel mee lachen, ze had toch ook haar leuke kanten, en laat ze nu je nieuwe telefoonnummer hebben gevonden. Je hoeft niet terug, maar kunt toch ook af en toe een bezoekje toelaten?

Inmiddels heb ik ook al lang geen enkele behoefte meer aan die buurvrouw. Dat weet ze inmiddels, dus ze belt ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akkie ga jij maar lekkel aan de krekkeltjes hoor, ik heb ook iets nieuws uitgevonden. Veel fruit met yoghurt en melk in de keukenmachine en smullen. Heb nu veel minder behoefte aan snoep, het is gezond en ik krijg een heel vol gevoel. Heerlijk, dus blijf ik hier mee doorgaan. ;)

Was zo klaar bij de tandarts. Zat in de wachtkamer en ergens waren ze bezig met een klopboor. Lekker geluid als je naar de tandarts moet. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...