Spring naar bijdragen

Donderdag 9 januari 2014

Erwin

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vanmorgen weer genoten van een heerlijk heldere ochtend.

Wat voelt dat toch goed. Ik begin een ochtendmens te worden.

Was lange tijd een avond/nachtmens (lekker rustig op mezelf met mijn glaasje wijn).

En dan 's ochtends heel veel moeite om uit bed te komen.

Maar ja, je moet wel hè, als er iedere ochtend om 6 uur een kleuter op je bed springt....

Knetterhard gezongen in de auto, zo'n blij en vrij gevoel.

Maar nu weer de onrust in mijn hoofd.

Het is bij mij echt een Pavlov reactie.

Zodra ik in de keuken bezig ga met het eten begint het kwijl te lopen....

Dat hoorde altijd een drankje bij....

Een gewoonte....

Het voelt zo leeg nu.

Het ochtend gevoel vast proberen te houden dus.

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste forumgenoten.

Iedereen nog de allerbete wensen voor 2014.

Ik wil even met jullie delen dat ik nog steeds droog sta.

Ben zo geschrokken van het overlijden van mijn steun en toeverlaat, Lytse. :rose:

Dat ik geen druppel alcohol meer drink.

Ja, miss ga ik me binnenkort aanmelden voor t jaarpact.

Dag lieve mensen!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,

Vandaag ben ik wat vroeger hier dan de vorige avonden, heb alles van vandaag gelezen, over trots (ja ik ben wel trots op mezelf.... dat ik het nu doe en kan),

en over Tine die iemand is verloren (heel veel sterkte Tine!!!!!) 

Ik vind het fijn om hier elke dag even te kunnen schrijven. Ik schrijf ook in een soort dagboek van webzorg (online hulp), maar dat leest niemand,

dat is alleen voor jezelf. Dit is fijner vind ik.  

Vandaag heb ik gewerkt en nu lig ik even op de bank met een overheerlijk alcoholvrij biertje. Hmmmmm.

Welterusten allemaal voor laterrrrrrrr!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet je gewoon uitproberen N. Meer. Ik heb het nooit gedaan. Op de eerste plaats omdat ik drank helemaal niet lekker vind dus ook geen alc. vrij bier of wijn. Maar waar ik meer bang voor ben is dat ik toch weer getriggerd zou worden, dat ik toch zou gaan zitten wachten op de kick. Ook al weet ik dat er geen alc. in zit, ik zou het toch aan de drank koppelen. Ik ben bang dat ik het dan toch moeilijk zou krijgen.

O trouwens goeie avond. Het is bij ons, zoals gewoonlijk, weer een rotzooitje. Weer een stel mensen die weg zijn omdat ze het niet meer leuk vinden om bij ons te werken. maar goed, ik heb lekker gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trots en opscheppen, dat verband zie ik niet. Sterker nog, wat heeft dat met elkaar te maken? Iemand mag best trots zijn op zichzelf. Niks mis mee. Als iemand anders daar een probleem mee heeft, lijkt hij/zij me een beetje afgunstig.. Dat is heel iets anders ;)

En Jen, nee, ik kijk niet op andere mensen neer bij de kassa als ze drank kopen. Maar ben wel trots op mezelf als ik dat niet doe.

P.s., Ik woon in NL, misschien dat de Belgen trots anders interpreteren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuke, interessante dag vandaag om te lezen.

Mijn mening vliegt alle kanten op dus begin ik er vandaag maar niet aan deze uiteen te zetten.

Inderdaad onwijs leuke traktatie en direct denk ik ook " wat een werk!"

Ik ben zo'n ontaarde moeder die iets kant en klaars koopt, ziet er dan ook wel leuk uit maar komt overduidelijk zo uit de winkel.

Ben altijd wel wat jaloers op die moeders met die prachtig zelfgemaakte traktaties. Kijk ook ieder jaar weer op het net maar daar blijft het dan ook bij.....

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee of het iets met Nederlands/Vlaams te maken heeft Ton, maar denk eerder van niet. 

Ik ben gedeeltelijk zo opgevoed dat als ik ergens fier op was, dat door mijn moeder werd afgedaan als "stoefen". (Vlaams voor opscheppen, met een nuanceverschil). Ze vond het iets belachelijks hebben. Ik vermoed dat ik er daardoor in de war van ben geraakt. Het is een gevoel dat ik als negatief interpreteer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitgedacht, denk je dat? Ik zie taal altijd eerder als iets dat ontstaan is. Maar goed, ik voel me verplicht om het naar beste vermogen te gebruiken, wat in mijn huidige job ook belangrijk is (alleen gaat die niet over emoties)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kweenie. Nederlanders lijken mij toch trots op hun land, met die oranjegekte en zo? En de bekommernis voor het koningshuis? Voor mij, en bij mijn weten voor de meeste Belgen, zijn dat soort gevoelens zodanig exotisch dat Nederlanders soms wel een andere diersoort lijken,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dan weer dat trots als zelfrespect niks met prestaties te maken heeft maar er onvoorwaardelijk is. Je ziet het veel in Zwart Afrika. Mannen die niks anders doen dan onder de enige boom van het dorp lanterfanten, trots zijn ze,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...