Spring naar bijdragen

Woensdag 8 januari 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

De dag van het plan..... Laat ik nou een gloeiende hekel aan plannen hebben.

Maar het plan 'ik drink niet tot ik een beter plan heb' vind ik een prima plan hoor.

En als ik lees wat sommigen hier voor plannen hebben, dan lijkt me dat ook niet verkeerd. ;)

Ik werk in de zorg en tegenwoordig moet alles met plannen:

Wat is het probleem?

Wat is het doel?

Hoe ga je dat oplossen?

Met wie ga je dat doen?

En wanneer is het klaar?

Als je iemand de kont moet wassen heb je al zo'n plan bij wijze van spreken.

Ik snap best dat men moet kunnen lezen waar je mee bezig bent, maar tegenwoordig is dat belangrijker dan de zorg zelf en zit ik op mijn werk meer achter de pc dan dat ik met mijn cliënten bezig ben. Maar met deze frustratie zal ik jullie niet lastig vallen....

 

Als nieuwkomer voel ik me nog een beetje een vreemde eend in de bijt, maar ik doe maar gewoon mee, want volgens mij is dit best een leuk kluppie :D

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Even een vraagje tussendoor, lees vaak dat het slechte slapen wel bij het stoppen hoort en het zweten maar ik heb het zo ongelofelijk koud ' s nachts en dat terwijl het nog niet eens zo koud is. Slaap nu weer iets beter omdat ik een pyjama, huispak en huissloffen aan heb in bed. Dit is eigenlijk pas zo sinds het stoppen vandaar de link, herkent iemand dit?

Zit inmiddels weer op dag 11 en het blijft moeilijk. Ik zie echt overal drank om gek van te worden. Kijk in de allerhande voor een lekker recept en dan wordt de wijn weer aanbevolen. T.v. aan en dan drinkt wel weer iemand......

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon iets raars wat ik wil delen wat ik hier eigenlijk nog nooit gelezen heb.

Sta nu 8 dagen droog en ben anderhalve dag gestopt met roken. Des ondanks heb ik toch een pakje peuken gekocht deze avond.

Na de eerste peuk, hing ik boven de wc. Mijn lichaam wil het dus blijkbaar niet meer, terwijl mijn geest nog zegt ach je heb die peuk nodig.

Met het peuken halen speelde ook door mijn hoofd om drank te halen, maar ik heb zo mijn afspraken dus dat niet gedaan. Toch ervaar ik momenteel heel veel trek.

Maar blijkbaar heb ik een stofje in mezelf ontwikkeld ofzo wat op refusal lijkt? Gebruik het niet, maar steeds als mijn denken naar drinken uitgaat, wordt ik ontzettend misselijk en hang boven de wc om te kotsen. Terwijl ik geen alcohol drink, voelt het alsof ik teveel gedronken heb en dat teveel eruit moet kotsen.

Geen leuke ervaring, maar toch stemt het me een beetje blij, zou ik dan nu eindelijk na al dat stoppen en minderen onbewust de knoop doorgehakt hebben naar een leven zonder drank? Omdat enkel eraan denken dat je drinkt al kokhalzen veroorzaakt. Ik weet het niet, de tijd zal het leren natuurlijk, maar dit helpt wel om niet toe te geven aan mijn trek. Ik haat het namelijk om te kotsen.

Ik wil dus een beetje juichen, maar daarvoor is het nog te vroeg. Ben wel vaker gestopt geweest, zelfs 7 maanden lang. Dus 8 dagen zegt niks. Bovendien kan ik het ook maar zomaar zijn dat ik mijn lichaam blijkbaar zo kapot gemaakt heb door dat stoppen en weer beginnen dat het nu zo reageert. Wil dit dus gewoon delen, voor iemand die dit misschien ook herkent en voor mezelf want dit is de nieuwste ondervinding die ik ooit meegemaakt hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het goed gegaan Erwin?? Grapje!!

Ietjefietje, hoe gaat het vandaag?

Dribbeltje, die kou heb ik ook hoor.

Ook enorm zweten 's nachts maar ook koud zijn tot op het bot.

Mijn hele lichaam is gewoon van slag.

Niet gek eigenlijk hè?

Als je lichaam zolang gewend is om alcohol binnen te krijgen en dat stopt ineens.

Ik probeer het maar positief te zien, mijn lichaam probeert zich te herstellen.

Iedereen een goede nacht toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud: daar heb ik nog nooit van gehoord, misselijk worden als je aan drank denkt.

Heb je mssch toch iets onder de leden?

 

Hoi Dribbeltje, ik heb doordat ik het ZO koud heb een elektrische deken.

Maar waar dat nu weer aan ligt weet ik niet.

 

Langzaam ga ik weer beter in mijn vel zitten, lijkt het.

Weer de gewone dingen, voel ik me toch het beste bij.

En gewoon geen alcohol he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook op dag 11, net als jij Dribbeltje... 

Vandaag ging het goed.. wel even gedacht om te gaan blowen (niet gedaan!) 

En ik had dorst vanavond en daarvoor heb ik een lekker koud alcoholvrij biertje op. 

 

Succes allen en welterusten voor straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...