JaNina Geplaatst 4 april 2015 Rapport Share Geplaatst 4 april 2015 Ook hier bezig met mentale aanloop. Een goed begin is het halve werk, en het is toch een mind-switch die je moet maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 april 2015 Rapport Share Geplaatst 14 april 2015 Als ik het goed begrijp zijn jullie aan het trainen voor de vier mijl van Groningen? En Lidia? Even een ommetje gaan maken en nooit meer terug gekomen... Ones??? Still going strong hoop ik? Of ergens achter een horde blijven haken? Hoop toch van niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 april 2015 Rapport Share Geplaatst 15 april 2015 Sorry Yvonne, ben het begin van de startbaan even helemaal kwijt... Kan eigenlijk die hele startbaan niet meer vinden. Beetje veel rook om m'n hoofd.. pfffff... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ones75 Geplaatst 15 april 2015 Rapport Share Geplaatst 15 april 2015 Nou nou, ik heb 2 weken gerookt en ben sinds maandag weer gestopt. Ik viel zo af en toe weer terug en op vakantie 2 weken geleden was het hek helemaal van de dam. Ik ben doorgeschoten met alles en heb qua werk ook e.e.a. af moeten stoten. Ik hoop dat ik nu mijn rust kan bewaren en blijf stoppen. grtz Ones Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 april 2015 Rapport Share Geplaatst 16 april 2015 Dag 5 dus weer Ones. En nu volhouden hoor, het is het waard. Als 'af en toe' betekent dat je eens in de paar dagen rookt dan kun je er eigenlijk al wel van uit gaan dat je op zeker moment gewoon weer volop aan het roken bent. Dus..... doorbijten nu dan zal er op zeker moment weer meer rust komen.. Hihi Koh, even pas op de plaats dus. Genieten van je peukjes zolang je het als genieten ervaart. Er komt vanzelf weer het moment dat je het niet meer als genieten ervaart... en dan kun je de koe bij de horens pakken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 april 2015 Rapport Share Geplaatst 17 april 2015 zet m op Nones Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ones75 Geplaatst 17 april 2015 Rapport Share Geplaatst 17 april 2015 Bedankt voor jullie support !! Bemoedigend !! Ik denk dat ik soms teveel vraag van mezelf. Ik was door het stoppen met roken ruim 12kg aangekomen en baalde erg van mezelf. Ik maak er wel grappen over door te zeggen dat het me goed staat maar eigenlijk voel ik me vet ! Op die momenten sla ik helemaal door in health. Ik ga hardlopen en afval drankjes bestellen van tv. Ik trap in reclamespotjes en wensdenk me slank. Natuurlijk let ik ook op mijn eten. Maar in mijn vakantie merkte ik dat ik gewoon aan het werk was in mijn omgeving. Mijn broer is opgenomen en vroeg veel aandacht, een maatje van me was teruggevallen en had geld zorgen. Ik weet dat ik mijn grenzen direct moet aangeven en dat deed ik, maar dat voelde zo rot !! Ik liet al mijn grenzen gaan. Heb mijn telefoon uit gezet en ben mijn troost gaan zoeken in vreten en roken van tabak. Ik had weer ff een hekel aan mezelf. Ik denk doordat ik werd geconfronteerd met de grenzen van mijn vermogens. Ik werk moest af stoten, ik het geklaag van mijn broer niet aan kon, ik mijn mattie niet zou helpen als ik zijn schulden betaal !! Ik vakantie had en geen rust kon vinden !! Nog steeds een verkeerde coping strategie, een stragedie !! Het duurt dan even tot ik dat weer zat ben en dan herpak ik me weer !! Ik moet zorgen dat de stress niet weer oploopt. Doseren tussen werk en privé is echt een dingetje voor me, ook in mijn naaste (n) omgeving dus !! Mensen allemaal geluk en zorg goed voor jullie zelf. Ik reageer de volgende keer ff persoonlijk. Moest eerst bovenstaande ff kwijt. One love !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 april 2015 Rapport Share Geplaatst 26 april 2015 (bewerkt) Pfff, pittig Ones. Dat aankomen herken ik... ben zelf 20 kilo gegroeid na het stoppen. Vind het vreseiljk... ze moeten er af en het lukt me maar niet. Overweeg zelfs om weer elke dag 3 of 4 sigaretjes te gaan roken want dan zou het afvallen weer gaan, weet ik uit het verleden... ... zo gevaarlijk die gedachten... Rust en structuur... zouden dat de toverwoorden kunnen zijn??? Ik geef mezelf toch nog een kans zonder peuken.... de komende maand moet het beter gaan.... 26 april 2015 bewerkt door Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 april 2015 Rapport Share Geplaatst 26 april 2015 Overweeg zelfs om weer elke dag 3 of 4 sigaretjes te gaan roken want dan zou het afvallen weer gaan, weet ik uit het verleden... ... zo gevaarlijk die gedachten... Je weet het, hè Yvonne? Heet dit nou droogroken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 27 april 2015 Rapport Share Geplaatst 27 april 2015 Hahaha,,, denk het wel Koh... Maar als ik er nog eens goed over nadenk is er toch wel een verschil volgens mij: Droogdrinken doe je als je eigenlijk wilt gaan drinken om het maar heel simpel te stellen... Dit is meer het tegen elkaar afwegen van de voordelen van het roken (af kunnen vallen) tegen de nadelen.... En vooralsnog blijken de nadelen groter lijkt me..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ones75 Geplaatst 27 april 2015 Rapport Share Geplaatst 27 april 2015 Ik kom er niet uit. Het lukt me om een paar dagen te stoppen en dan zondig ik weer !! Ik kom er steeds weer achter dat het roken me helemaal niet biedt wat ik ervan verwacht. Maar na enkele dagen begin ik weer te geloven in die zeepbel en steek er 1 op om vervolgens de zeepbel weer td latrn spatte . Stomme is dat ik, hoewel het tegen viel, zo weer een pakje koop in de supermarkt. Een rare gedachte maakt me meester in de rij naar de kassa; het gaat je toch niet lukken One !! Ik wil dat het me wel gaat lukken. Mijn gezondheid staat op het spel !! Bah bah, de strijd is weer aan !! Btw, thanks for jullie support. @Yvonne. Ik denk dat ik structureel iets moet veranderen aan mijn (vr) eet-patroon. Ik sla er weer helemaal in door !! Ik moet radicaliseren en strak doseren en onthouden !! Succes allemaal en One love !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 april 2015 Rapport Share Geplaatst 28 april 2015 Ones, ik herken die strijd heel erg. Mijn ervaring is dat ik de strijd ook steeds verlies. Pas als er geen strijd meer is heb ik rust. Met drank is me dat gelukt, dat heb ik los kunnen laten. Daar is geen strijd meer, geen overwegen, geen twijfel. Met roken is die strijd er constant. Willen roken als ik gestopt ben, willen stoppen als ik weer rook... En dan kom ik als vanzelf weer bij Yvonne uit. Want voor mij is het afwegen van de voor- en nadelen op zich al strijd. Zolang ik in een niet-roken periode zit en ik ga de voors en tegens in m'n hoofd op een rijtje zetten dan ben ik feitelijk al aan het "droogroken". Dan kan ik verstandelijk misschien het roken nog een hele tijd voor me uitschuiven, maar echte rust heb ik pas als ik die rijtjes in m'n hoofd niet meer hoef te maken. Als ik me heb overgegeven aan het niet-roken en de consequenties daarvan "voor lief neem". Die consequenties kunnen bestaan uit onrust, gewichtstoename (wat in mijn geval niet zo verkeerd zou zijn), gemis etc.. Tot nu toe is me dat bij het roken niet gelukt. Daar probeer ik meditatie, maar daar neemt m'n warrige hoofd het steeds weer over. M'n warrige, verslaafde hoofd. Ik blijf proberen. Eerst meditatie oefenen zonder met roken te stoppen. Tijdens en vooral ná het mediteren wordt me steeds duidelijker dat roken een belachelijke "bezigheid" is die niets toevoegt aan de werkelijke waarde van m'n leven. Maar eenmaal weer opgenomen in de reuring van het dagelijkse leven, komt zomaar weer die zin in een sigaretje op, Even niet nadenken, en het is weer zover... paf paf paf.... Ik denk wel eens dat ik monnik moet worden om daadwerkelijk te kunnen stoppen. Maar dat gaat me net te ver. Dus oefenen met de gemoedstoestand van een meditatief moment vast houden. Elke keer een beetje langer. Dag voor dag.. tot het moment van loslaten daar is. Van de ene dag op de andere willen stoppen lukt me niet. Mijn wil heeft daar twee te sterke tegengestelde kanten voor. De wil van de roker die wil stoppen en de wil van de gestopte roker die wil roken. Ik zal oefenen tot ik daadwerkelijk stop zonder het zelf te willen, wanneer ik er echt klaar voor/mee ben. M.a.w. ik bevind me weer ergens op de startbaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JaNina Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 De kogel is eindelijk door de kerk: ik zit nu een week op de nicotinekauwgum (2 mg), en lurk aan lolly's en zoethout. Na het weekend minderen met de kauwgom: over een week of twee hoop ik er helemaal vanaf te zijn. Voelt wat rusteloos, en heb meer last van trek in drank, maar het is te doen. Zal blij zijn als het ei gelegd is, en ik overal vanaf ben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ones75 Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Hoi Janina, veel succes !! Ook die onrust gaat weer over. Ik hoop dat ik je binnenkort mag vergezellen als niet roker ! Na mijn vakantie in augustus stop ik er ook weer mee. Dus wat dat betreft zou ik willen dat ik al zover als jou was !! Hou vol en beat that b...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ones75 Geplaatst 4 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2015 Thanks ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JaNina Geplaatst 5 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2015 Bedankt Gerrit en Ones! Ones, je kan je nu al psychisch gaan voorbereiden, door dagelijks meermaals te visualiseren dat je toch echt gaat stoppen met die smerige gewoonte. Mij heeft dat geholpen met de drank, en nu met de nicotine, hopelijk helpt het jou ook. Fijne vakantie straks, en tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ones75 Geplaatst 5 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2015 Idd Janina, Maar soms maakt het me angstig, roken is voor mij ook de laatste stof die ik op moet geven. Het is de moeder van al mijn verslavingen want zij was er het eerst. vorig jaar ben ik 4 maand gestopt geweest en groeide echt uit mijn voegen. Allemaal vervanging om de onrust weg te kouwen. inmiddels heb ik de kilo's er bijna weer af en denk aan een alternatief om vol te houden. Beetje sport, mindfulness en erg veel water drinken !! Maar ik wil deze keer volhouden !! Thanks Janina en hou vol !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JaNina Geplaatst 5 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2015 Ones, excuus voor het onbegrip, maar als je die laatste verslaving af kan schudden, dan ben je toch vrij? Wat een heerlijk vooruitzicht! Kon ik eerst de deur niet uit zonder controle: zakflesje drank bij? genoeg rook/dampgerei bij? Eventuele reserve bij? Nu kan ik fluitend de deur uit! Ook binnen verblijven onder de mensen, daar hoef ik de zenuwen niet meer van te krijgen, geen verslavingsgevoel meer wat knaagt! En ja, het gewicht aankomen is zeker niet fijn, maar van ondergeschikt belang. Die rotkilo's kan je later aanpakken, 1 ding tegelijk! Knaag ook eens aan zoethout (met mate), en aan suikervrije lolly's. Nogmaals een fijne vakantie, en succes als je weer van start gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2015 Don't worry dear Aak, ik heb het niet gedaan hoor. Dikke knuffel van mij voor jou . lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 23 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2015 Roken is voor mij ook de laatste stof die ik op moet geven. Ones, excuus voor het onbegrip, maar als je die laatste verslaving af kan schudden, dan ben je toch vrij? Wat een heerlijk vooruitzicht! Deze 2 en daartussen zitten.... Roken past helemaal niet meer bij hoe ik me nu voel. Sport regelmatig, probeer gezond te leven en drink bijna een half jaar niet meer. Eerder langere perioden gestopt geweest en wel een jaar en langer maar zo vaak weer begonnen. Nu ik niet meer blow en drink heb ik nog wel mijn peuk en ook bij trek in drinken ga ik roken en denk dat het helpt maar helpt het? Mezelf roken gunnen want ik drink immers niet meer....maar vooral dat verslaafde gevoel van dwangmatig moeten roken en de hele tijd denken aan wanneer je weer kan roken. Eigenlijk wil ik dat verslaafde gevoel helemaal niet meer met geen enkel middel! Laatste peuk uit pakje net gerookt. Morgen is de keuze van nieuwe kopen of niet. Ik ga niet schrijven van ik ben gestopt want als ik het weer niet kan waarmaken.....nu naar bed morgen nieuwe dag met keuzes dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 23 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2015 (bewerkt) Net zoals ik met alcohol de baas begonnen ben met de afspraak vandaag drink ik niet en mezelf op het dagpact zet wil ik het nu ook gaan doen. Iemand zin om ook op het dagpact te komen en niet te roken vandaag? Ik rook vandaag niet en voor ik ga slapen meld ik me af met het resultaat. Ga elke dag zo 5 euro apart leggen want dat is zo ongeveer wat ik rook, net geen pakje per dag. Dagpact: Erik 23 juli 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 23 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2015 Hihihi... Zou graag meedoen Erik met het Dagpact ware het niet dat ik al gerookt heb vandaag. Morgenochtend voordat ik mijn eerste opsteek maar eens goed overdenken om mee te doen. Dus wie weet heb je morgen een medepacter... erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 23 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2015 Hoi Blondie, zou leuk en motiverend zijn als je meedoet. Deed ik gisterennacht toen ik bewust geen sigaretten op vooraad gekocht had en zat te twijfelen wel of niet echt proberen. Meldt me succesvol af. Af en toe een half uur niet aan roken gedacht, verder continu. Sporten en sauna hielp....maar nu in de avond achter de laptop ging ik vaak elke half uur peuk doen op balkon. Ben nu moe onrustig en toch ook wel trots op mezelf. Dag 1 zit er bijna op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 23 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2015 (bewerkt) Goed bezig Erik!!! Nu kunnen we echt een keer gaan hardlopen. waar moet je anders heen met al die extra lucht. Was net aan het denken je een pb te sturen. Ben morgen en overmorgen vrij. Wel net benen getraind vandaag. Morgen kan ik inschatten hoeveel spierpijn ik heb.....als het meevalt kan ik zaterdag lopen. 23 juli 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 24 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2015 Oke, Op hoop van zegen. Zal eens moeten starten met stoppen. Samen trekt mij er vast doorheen. Doe je vandaag ook weer mee, Erik? Dagpact: Blondie erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden