Antoinnette Geplaatst 18 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 Gefeliciteerd Yvonne, ik weet nog toen je ging stoppen. Hier moeilijk, maar heb geen keus. Lichamelijk trok ik het niet meer met die peuk. Succes allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 de NA maar even als Nicotine Anonymus lezen dan Koh :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2015 Daar ben ik vorig jaar één keer geweest, Jane. Maar die groep bestaat niet meer. Waren overigens allemaal mensen (5) die ik ook wekelijks in meetings van Narcotics Anonymous tegenkwam. Had niet veel meerwaarde. Ergens is nicotine natuurlijk ook een drug. Het doet iets met me. Niet zo levensontwrichtend als alcohol, cocaïne, heroïne, en noem de hele rits maar op, maar toch.... Het gaat bij het toepassen van het programma niet om het middel maar om de ziekte verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 19 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2015 Suiker het gaat echt makkelijker worden hoor. En ja... het sloopt je lijf vroeg of laat. Koh, gelukkig heb ik geen buren die roken... en ik bbq al helemaal niet met buren, doe zelfs niet meer mee aan de straatbbq... heb geen geduld om uren te zitten keuvelen... Maar je hebt gelijk hoor... het gevaar blijft altijd... Ones... weg met die rommel man. Een paar... dat kunnen wij niet, echt niet. En je blijft dus in de fase zitten van net gestopt zijn, want je lijf blijft vragen om een peuk..... Vraag me trouwens af waar Lidia toch uithangt. Lange tijd mopperen dat er hier zo weinig mensen zijn... Nu is het hier druk en is ze er zelf niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Moeilijk, maar hou dapper vol. Koffie moment is moeilijk, dus maar iets meer thee, Niet lekker thee, maar alles even voor goede zaak nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ones75 Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Stil going on strong !! Gelukkig niet zo moeilijk en onrustig als november maar idd als ik door stoom kom ik niet verder. Voor mij geld ook dat het niet het middel is maar de ziekte in mezelf. Voel me wel wat onzeker maar ook dat gaat wel over. Wat betreft zelfhulp is het idd waar dat ook nicotine gezien kan worden als drug. Ik gebruik de zelfhulp ook om te delen over mijn struggle. Het lullige is dat zowel bij de NA groep als bij de InTactgroep waar ik kom een rookpauze is. Ik probeer dan vaak krampachtig met andere zaken bezig te zijn, koffie, telefoon etc. Ook sta ik er weleens bij, maar met een verhoogdespeeksel aanmaak. Voor nu ga ik lekker mijn bed in. Mijn lijf protesteert, weer griep !! Bah bah. Peoples take care, and keep going !! One! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ones75 Geplaatst 20 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2015 Trouwens Yvonne, Ontbijtje zag er lekker uit. Gefeliciteerd met je drie rookvrije jaren !! Respect Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Goed bezig Ones, moet nog shoppen, stel het uit. Bang dat ik toch voor bijl ga. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Boodschap gedaan zonder rookwaren, wel snoep (suikervrij). Misschien binnenkort op afvaldraadje, maar kan wel wat hebben gelukkig. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 Moeilijk die rookpauzes he? De eerste tijd dat ik gestopt was ging ik nog gewoon met mijn collega mee naar buiten als hij ging roken. Even een frissen neus halen én de geur opsnuiven want het bleef gewoon lekker. Had niet het gevoel dat ik het mezelf daar moeilijker mee maakte. Het triggerde me wel een beetje maar had voor mezelf gesteld dat ik NIET meer roken zou.. Was dan altijd naderhand weer trots op mezelf. Na een paar maanden had ik geen zin meer om telkens weer mee naar buiten te gaan en van lieverlee bleef ik binnen. Ook die pauzes gaan dus makkelijker worden. Suiker, hartstikke goed dat je geen rookwaar hebt meegenomen. Het begin is er. En wat zal het moeilijk zijn in het begin... breek me de bek niet open. Maar het gaat makkelijker worden hoor. De enorme onrust van het begin-stoppen zal minder worden... En uiteindelijk krijg je er een soort rust voor in de plaats die je tijdens je rokenperiode nooit hebt gehad... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 23 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 Toen ik echt stopte met roken ben ik in de nietrokers koffieshop gaan zitten. Voelde best rot om dit te doen... voelde me een verrader tegenover de rokers voelde me niet thuis tussen de nietrokers voelde me alleen..zielig ..verdrietig..onrustig..eenzaam Toch na lange tijd ben ik blij dat ik toch deze stap gezet heb. hoe rot het ook voelde.. vind het nu heerlijk tussen de nietrokers...zijn ook mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 23 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 Nare dromen, slaap dus minder diep en kan angst niet verdringen met peuk. Hoop dat tijdelijk is. Binnenkort gebit hersteld, dat is ook grote motivatie om te stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 23 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2015 Jammer dat het zo rustig is hier, moeilijk hoor, ga zo maar slapen, morgen bruin van ramen lappen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 24 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2015 Dan mag het zonnetje eerst wel eens gaan schijnen Suiker.... Je 'lapwater' zal wel degelijk bruin zijn denk ik hahaha... Hoop dat je het vol hebt gehouden? Ik denk dat het nu misschien wel even extra moeilijk zal zijn? Maar houd vol hoor.... En dat 'angst verdringen' met een peuk? Is dat echt zo ? Of is de drang naar nicotine dan zo groot dat het lijkt of je angst minder wordt als je een peuk opsteekt, maar dat in feite je (door behoefte aan nicotine veroorzaakte ) verhoogde stress weer even de kop wordt ingedrukt.. Good heavens wat een zin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 27 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2015 Ones , zie dat je vandaag jarig bent. van harte. Ik hoop dat een schitterend rookvrij jaar in het vooruitzicht hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 27 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2015 Ones gefeliciteerd met je verjaardag. Hier terugval gehad, kop d'r weer veur dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 28 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2015 Pakje shag onder de kraan gehouden en de vuilnisbak in Suiker? Sterkte maar weer .... het gaat je gewoon lukken hoor, echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2015 Gisteren tijdens een "eendjesbijeenkomst" drie sigaretten gebietst.. Oeioei, wat heb ik 't nu moeilijk.. Die eerste was vies, de derde al weer "heerlijk".. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 30 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2015 Even exit hier, geen sorry, doe het mezelf aan. Succes Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2015 Ik ook maar weer exit hier.. ben met stoppen met roken niet zo fanatiek als met stoppen met drinken. Met drank had ik mezelf in een onhoudbare positie gemanouvreerd. Met roken is dat (nog (lang)) niet het geval. Ik moet er eerst weer "klaar" voor en mee zijn.. Jij ook succes, Suikertje. En allemaal hier bedankt voor de support. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 2 april 2015 Rapport Share Geplaatst 2 april 2015 Nou Suikertje.............met lood in de schoenen, maar ik heb dit draadje gevonden hoor... nu maar eens bedenken wanneer ik ga stoppen. Ik wil van die stank af, het is me te duur, kost me teveel tijd en ik heb nog meer redenen nodig, ff over nadenken.. ja, mijn GEZONDHEID natuurlijk !!! Zou toch met stip op één moeten staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 3 april 2015 Rapport Share Geplaatst 3 april 2015 Jammer Suiker en Koh.... maar inderdaad: 3 op een rij das een probleem erbij: Die derde is weer vanouds lekker... Nancy welkom hier. Je hebt de redenen zelf al op een rijtje gezet, hihi. Nu nog stoppen. Maar ook dat gaat je lukken hoor, vast wel. De eerste stap heb je gezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 april 2015 Rapport Share Geplaatst 3 april 2015 Dank je wel, Yvonne. Ik zit nog steeds na te denken wanneer ik ga stoppen. Gek eigenlijk, om een bewuste dag uit te kiezen, weet eigenlijk niet meer hoe ik dit met drank heb aangepakt. En ondertussen steek ik weer rustig een peuk op... Ik heb ooit 10 jaar en ooit 8 jaar niet gerookt. Kan het dus wel. Waarom weer begonnen? Het was niet zo'n issue, ook niet echt een verslaving denk ik, zo'n drie sigaretten per dag. Dus begon ik vrolijk weer. Nu ik gestopt ben met drinken, zijn dat er allengs meer geworden. Suiker, Kohtje? Zullen we dan maar ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 april 2015 Rapport Share Geplaatst 3 april 2015 Succes Nancy!!!! Ik moet eerst weer naar het begin van de startbaan om een (mentale) aanloop te nemen... nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 april 2015 Rapport Share Geplaatst 3 april 2015 Ben ook bezig met die mentale aanloop, Koh............... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden