Spring naar bijdragen

dinsdag 10 december 2013

paul

Aanbevolen berichten

GOEDEMORGEN,

DAGPACT

Albert

Willem

Miranda

Ietjefietje

Hardleers

Wimmelt

mooie dag allemaal, zet hem op hardleers, ik ben net zo hardleers! Ik neem nu maar een voorbeeld aan mezelf; ben nu 2 jaar gestopt met roken (50 per dag) en nooit meer één aangeraakt, dus ook dit moet eens lukken! Succes!

Mooie dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo dicht mogelijk bij jezelf blijven, ieder voor zich. en dan een open visie naar buiten. 

Het is prettig om alle ervaringen te lezen hier en tips en verhalen. Het is uiteindelijk aan mij

om uit te vinden wat het beste bij mij past en werkt maar ik heb er veel aan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjongejonge, pedante Hots, jij gunt de ander de absolute waarheid niet maar predikt hem wel!?

Wat jij wil, jonguh. Jij bent pas intullugent.

Bedenk je wel dat er mensen zijn voor wie stoppen de laatste optie is.

En dat die mensen er niet voor niets zo in zitten.

Dit komt niet van 'n hardline stopper, maar 'n minderaar.

Overigens heb ik wel veel mooie ideeen met iets op gekregen. Maar ben ze ook vaak weer vergeten....

Hou 't zo droog als jullie willen, lijsters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje en Ludwig, jullie hebben gelijk.

Dat besef heb ik in  de afgelopen 6 jaar wel gekregen.

Een paar weken of maanden stoppen is niet genoeg, het geeft mij het "valse " idee dat ik niet zo,n erge, echte alcoholist ben.

Als ik dan weer wat neem, ga ik, binnen no time over op een inhaalslag en dan bezeer/beschadig ik mijn gezin en mezelf.

De ervaring leert mij echter ook dat als ik alleen energie steek in de eerste niet nemen, ik na verloop van een aantal weken/maanden stijf sta van de spanning, mijn schouders zitten dan bij wijze van spreken ter hoogte van mijn oren.

Ik moet daar dus iets mee.

Ik las van de week dat er geen energie gestoken moet worden in het niet drinken, maar in het nuchter leven, zo iets in ieder geval.

En dat is hetgeen ik moet leren en dat is dus ook voor mezelf onderkennen, dat ik het niet iedere dag even gemakkelijk vindt om niet te drinken, en gaan nadenken over wat ik dan wel nodig heb om het niet drinken " vol te houden".

Maar ik ben er van overtuigd, al 6 jaar, dat alcohol mij  geen goed doet en dat ik het echt niet bij 1 of 2 drankjes kan houden.

Bedankt voor de reacties, het helpt mij echt om van mensen die het drinken kunnen laten te horen dat het kan en weer leuker wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardleers, het helpt mij nu al om me te concentreren op fit zijn. dat is mijn winst en wat ik het meest mis als ik heb gedronken.

De energie die ik nu heb is me veel waard. Mijn verslaving roept nog wel heel hard maar ik denk dat als ik me maar genoeg

focus op die winst dat dat minder gaat worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Voyager, zo vertaal ik voor mezelf het focussen ook op nuchter leven, uitvogelen waar voor mij de winst zit.

Ik ben nog niet veel fitter, wel heb ik meer zin om na te denken over wat het leven meer is al slapen, opstaan, werken, eten en drinken en weer gaan slapen. Dus bijvoorbeeld, meer aandacht en energie voor mijn hobby,s, familie en vrienden, eigenlijk meer aandacht besteden aan mezelf.

Klink allemaal een beetje zweverig, maar zo is het niet bedoelt.

Meer als zijn in het moment en daar van genieten en niet het moment doorkomen, zodat het weer tijd wordt om te gaan drinken, want dat deed ik nooit voor 5 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardleers, men komt al een heel eind wanneer men de vanzelfsprekendheid van niet drinken bij zichzelf toe laat. Immers, de discussie heeft al daarvóór plaatsgevonden met als resultaat/conclusie niet drinken.

Bij mij heeft het in elk geval zo gewerkt en de uitkomst van de gevoerde discussie geldt nog steeds. Natuurlijk kan er een ander besluit ontstaan wanneer daar de juiste argumenten voor aanwezig zouden zijn. Die kan ik vooralsnog niet vinden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets heel anders.

Regelmatig lees ik hier dat mensen nog steeds problemen hebben met het nieuwe forum. Knippen/plakken lukt niet, quoten werkt niet etc.

Daar begreep ik niets van..... NU WEL.

Al deze problemen doen zich voor wanneer men Explorer gebruikt merkte ik gisteren.

Bij Firefox en Chrome doen deze problemen zich niet voor. Een simpele oplossing is dus om één van deze browsers te downloaden en Explorer vaarwel te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dylan,

Al deze problemen doen zich voor wanneer men Explorer gebruikt merkte ik gisteren.

Het bovenstaande knip en plak ik met explorer 9 

Ik krijg wel de vraag of ik toesta de klembord gegevens te plakken

en dan werkt het.

Hier werkt het dus wel.

Vreemd is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook geen problemen met explorer.

De focus op helder zijn, het heldere gevoel koesteren.

En de mythes over de zogenaamde voordelen van drinken ontrafelen.

Overtuigingen die niet waar bleken.

Dat heeft mij wel enorm geholpen om gestopt te blijven.

Zo, een eenvoudig kerstbakje gekocht, zilver met groen.

Het miniboompje komt van het weekend wel.

We bouwen het langzaam op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bovenstaande knip en plak ik met explorer 9

Merkwaardig, of het zou moeten zijn dat het alleen bij de nieuwste explorer niet werkt.

Heb hier drie browsers geïnstalleerd staan, de nieuwste versies, bij Explorer is dat 11. Kreeg daar inderdaad ook dezelfde vraag maar werkte vervolgens nog steeds niet.

Agnieta: Waarom Explorer en waarom de anderen niet gewoon laten staan zodat je desgewenst kunt kiezen?

Tot nu toe constateer ik, en niet alleen op dit forum, veruit de meeste problemen bij Explorer. Deze is ook een stuk langzamer dan Firefox en Chrome.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was even lekker druk vanochtend, maar ik ben er ook nog.

Chrome kun je gewoon installeren en gebruiken, al dan niet als standaard browser. IE kan niet echt weg, dan sloop je windows nogal.

En verder:

DAGPACT

Albert

Willem

Miranda

Ietjefietje

Hardleers

Wimmelt

Voyager

Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...