Spring naar bijdragen

Maandag twee december tweeduizenddertien


Mai

Aanbevolen berichten

Ik voel me momenteel ook wel slachtoffer. Slachtoffer van m'n eigen voornemen om niet meer te roken. Slachtoffer van m'n eigen gedachten. VOEL me slachtoffer. Ik BEN geen slachtoffer. Het is m'n eigen voornemen, het zijn m'n eigen gedachten. En wie anders dan ikzelf kan mij m'n gedachten opleggen? En wie anders dan ikzelf kan die gedachten ombuigen?

 

Als me dát lukt, ben ik m'n eigen overwinnaar. Dus moet ik terug naar de bron van dat slachtoffergevoel. Het is gebrek aan zelfvertrouwen, het gevoel dat me iets ontzegd wordt dat ik hééél erg nodig heb. En waarom heb ik dat dan hééél erg nodig?

 

Nu, op dit moment, kan ik m'n gedachten niet erg op een rijtje houden. Steeds kom ik in dat oude ingesleten gedachtenkarrespoor terecht dat me regelrecht naar een sigaret leidt. En als ik daar dan met moeite weer uit klauter, dan sta ik weer wezenloos om me heen te kijken.. Dan probeer ik weer even een nieuwe weg in te slaan, iets te gaan doen ter afleiding of iets anders belangrijks te gaan doen, maar al gauw komt dat karrespoor weer in zicht, onweerstaanbaar aanlokkelijk.

 

En dan weten dat dit zo nog wel even door zal gaan. Het lijkt zo uitzichtloos, zo vechten tegen windmolens. Maar óók ergens in de verte weten dat het uiteindelijk toch goed kan komen door zo die eerste dagen door te blijven ploeteren. Dat bedoelde ik dus met dat het zo moeilijk is om obsessieve gedachten te doorbreken of om te buigen.. Het voelt in het begin als leven in een niet te doorbreken cirkeltje. Steeds proberen er uit te breken en dan toch weer in die oude gedachtengang teruggetrokken worden.. Tja, obsessie.. wie dát ooit uitgevonden heeft...

 

Maar goed, de symptomen van afkicken zijn me bekend. Dus blijven proberen die obsessie te doorbreken is de enige manier om er uiteindelijk van los te komen. Er is maar één manier om niet terug te vallen in actieve verslaving en dat is die eerste NIET nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfmedelijden haat ik ook Hot. Ik heb het alleen nodig als ik voel dat er verdriet zit en ik het niet kan laten komen. Dan heb ik zelfmedelijden, en dat mag, ik belast daar niemand anders mee.

Maar jezelf er in wentelen en daarmee een hele hoop negatieve aandacht vragen daar kan ik heel kwaad om worden. Dat zuigt mijn energie helemaal weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik WIL juist niet drinken omdat ik dat niet meer DURF.

 

Ik wilde juist niet stóppen met drinken omdat ik dat niet durfde. Nu, eenmaal tóch gestopt, dus ná de afkick, hoef ik niet meer te drinken, ondanks dat ik het soms nog best wil.

Mijn wil is niet in overeenstemming met wat mijn nieuwe kijk op de realiteit (na de stopangst) me ingeeft. Die nieuwe kijk heb ik me aangeleerd met hulp van het 12-stappen programma. Ik hoef mijn wil niet meer altijd te volgen en daar ben ik dankbaar voor. Mijn wil ging meestal tegen elke logica in. Nu moet ik dus alleen weer door de angst om te stoppen met roken heen, om diezelfde realiteit te gaan beleven die ik na het stoppen met drinken ben gaan zien. Roken maakt nu nog deel uit van mijn egogerichte realiteit, en als ik dát eenmaal losgekoppeld heb (de afkickperiode), dan hoef ik niet meer te roken, ook als ik dat wel zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mei/ juni durfde ik beide niet meer, niet durven stoppen en niet durven doordrinken.

Is dat iemand bekend?

Vast. Helemaal vast zat ik. Gevangen.

 

 

Ja, dat is mij bekend. Dat was mijn "bodem van de put", het moment dat ik het uit handen gaf en hulp zocht en me openstelde voor de suggesties van anderen die een manier hadden gevonden om een nuchter én tevreden bestaan te leiden. Daarom ga ik wat het roken betreft morgen naar een NicA meeting. Luisteren naar anderen die hetzelfde hebben doorgemaakt als ik nu doormaak.

 

Wat betreft je vader, zou je eens op zoek kunnen gaan naar een ACA-bijeenkomst. (Adult Children of Alcoholics) Ze zijn dun gezaaid, deze meetings, maar misschien is het de moeite waard om er in elk geval eens eentje te bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal.

 

Wat jammer Bako is alweer weg! Bako: krakende wagens piepen het langst. We worden samen 100! :)

 

@ Wijfie: ik zie je ingelogd staan. Hoe is het met je en met J. Ben je aan het drinken nu hij opgenomen is? Ik vrees het ergste, want ik denk dat je je anders wel gemeld had.

Help me even uit de droom a.u.b..

Ben je gestruikeld, sta dan alsjeblieft weer op! Kom op meid! :rose:

 

Verder heb ik weinig toe te voegen, want mijn verkoudheid is nog erger dan gisteren. Ik ga dus weer mijn bed in.

 

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes,Yes.....

Moet het even kwijt.

Ben net opgebeld.

Mag mijn opleiding afmaken op mijn werkplek.

Zuiver en alleen omdat ik zo gemotiveerd ben, en alles zelf betaal.

Ben er zo blij mee.

Had anders die kans nooit meer gekregen.

En moet ik weg, na 6 maanden, als mijn contract verlopen is, dan heb ik in elk geval mijn diploma.

Men..ik sta helemaal te trillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allen,

 

Weer terug van weggeweest. Korte vakantie Italië was heerlijk. Zo maar eens een heleboel bijlezen hier.

Wel de mist in gegaan 2 week geleden: twee dagen gedronken, beide dagen een 1.5 liter wijn. Ik voelde mij in een keer zo eenzaam en heb dat dus verdoofd in mijn eentje thuis. .... 4 dagen na 2 maanden niks gedronken te hebben :(.

Ik ben gelukkig niet boos op mijzelf, maar wel teleurgesteld. Voelt echt als een "Kijk uit!"-leermoment.

Dus maar weer opnieuw drank-stop ingevoerd. Was een paar dagen weer heel hard de knop omzetten en bijna van uur tot uur afspraak met mijzelf maken.

Waarom ben ik toen niet hier online gekomen om om hulp te roepen... Schaamte? Moet ik nog wat over nadenken

Nou, er maar weer tegenaan met frisse moed. Sterkte iedereen vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat  en Ietje,

 

Ga straks mijn stage-aanvraag op de bus doen.

Dan is stap 2 gezet.

Goh, kan het bijna nog niet geloven.

Temeer, daar ik de jongste niet meer ben, en het heel goed kan, dat ik er over 6 maanden weer uit moet.

 

Tjeerd,

Kop op joh,

Je bent er weer, en vallen en opstaan hoort er soms bij.

Goed, dat je er weer bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi wat geweldig fijn voor je meid. Gelukkig weer een stukje spanning weg nu en daarvoor in de plaats een fijn gevoel. Dat zijn fijne dingen voor de mensen, zulke berichten. Nou jezelf maar eens lekker verwennen b.v. met een grote biefstuk of zoiets. of een chinees gaan halen, das ook altijd lekker.

Genieten meid je hebt het verdiend. :heart::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta,

 

Met dit positieve nieuws ben ik ook erg blij.

Had het eigenlijk toch niet echt meer verwacht,

 

Jane,

Achteraf, inderdaad toch wel erg blij, dat ik doorgezet heb.

Anders was het (zoals jij al zei), waarschijnlijk toch blijven knagen.

Maar goed, nu nog afmaken he.

 

Over een half jaar horen jullie het :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...