Spring naar bijdragen

NU dan echt?


dribbeltje

Aanbevolen berichten

Hallo Dribbeltje.

Ik heb me een hele tijd terug aangemeld op dit forum, maar door dat ik weer ben gaan drinken gestopt

met schrijven, voelde als falen, en ook schaamte omdat ik het niet vol kon houden.

Ik lees hier veel, en volg vooral jou, omdat ik het zo herken.

Zelf ben ik ook al weer een tijdje gestopt (maandag 5 weken), maar het voelt nog helemaal niet fijn.

Ik vind het ontzettend knap hoe je jouw belevingen op schrijft, en haal daar ook veel steun uit.

Maar bovenal herken ik waar je nu door heen gaat, heb precies hetzelfde en ik denk ook nu

weer dat het dan toch wel een stuk leuker zal zijn, wat dus echt niet zo is.

Wat een geworstel en wat is het moeilijk.

Ik schrok dat je niet meer wilde schrijven op het forum en dat heeft mij over de streep getrokken om

weer steun te zoeken en om jou te vertellen dat het heel veel doet voor mij en misschien ook veel anderen.

Ik wens jou toe dat je ook dit weekeind zonder alcohol zult doorbrengen, wens ik natuurlijk iedereen toe,

want dat sterkt mij ook.

Hartelijke groeten van pebles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Dribbeltje,

 

Ja dat herken ik wel van de Dagdraad. Ik kom daar niet zoveel. Meestal kijk ik bij "wie is wie" en ik rijd deze dagen mee met de arrenslee.

 

Met prietpraat heb ik ook wat moeite.

 

Knap dat je niet gedronken hebt. Weet dat jij door jouw verhaal hier te schrijven anderen tot steun bent en jezelf helpt. Ik lees je graag en herken me in je geworstel. En als ik kan reageer ik. In de hoop dat jij daar wat aan hebt maar ook omdat het mij helpt.

 

Vanmiddag had ik veel zin in drank. Ik ben dan blij dat het sluitingstijd is. Maar weet ook dat morgen weer de winkels open zijn. Denk dat ik deze feestdagen toch maar Refusal moet nemen. Dan is dat welles-nietes spelletje gelijk over omdat ik dan gewoon niet kan drinken. Wel zo rustig. Is het niets voor jou? Het hoeft niet je levenlang. Maar bv een half jaar of een jaar. Totdat je denkt het weer zelf te kunnen. Ik zorg tegenwoordig wel dat ik het altijd in huis heb.

 

Houd je goed  en dank!

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dribbeltje,

 

Ik wil je graag laten weten dat juist jouw verhaal mij er toe gezet heeft mezelf aan te melden.

Wat je schrijf is zo herkenbaar!

 

dus blijf vooral schrijven over je dagelijkse worsteling, zoek steun op momenten dat het niet gaat. Ik heb eerder op een ander forum gezeten, en het heeft me heel goed geholpen. Echter, ik had nog niet echt de knop omgezet. het was te vroeg. Ik moest eerst nog wat andere rotzooi in mijn leven opruimen.

 

De ochtend (gisteren dus) dat ik besloot, het is nu klaar,  was jouw verhaal het eerste wat ik las. Het heeft mij geholpen om de stap naar dit forum te zetten en steun te zoeken.

 

take care

Joan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bijzonder om jullie reacties te lezen, dat ik een ander tot steun kan zijn voelt zo goed dat ik er een brok van in mijn keel krijg. Ik denk dat ik mezelf gewoon niet zo bijzonder vind en daardoor vind ik mezelf ' teveel' of durf ik de dingen in het dagelijkse leven niet zo heel goed aan. Daarnaast ben ik ook wel redelijk een controlefreak. Met drank ging dat allemaal veel beter! Toch dat maskertje op, ik denk dat er velen zijn die helemaal verbaasd zullen zijn als ze dit van mij wisten want ik doe mezelf zo anders voor! Zeker als ik gedronken had en dat was natuurlijk in sociale situaties bijna altijd het geval.

Maar ik moet eerst wat kwijt, we zijn het weekend weg geweest en ik heb niet ingelogd op Het forum en heb dus weer gedronken. Mijn man vond dat het in het weekend toch best kon en daar was ik het al snel mee eens. Gisteravond weer thuis gekomen en je raadt het al, ach, ik heb nu toch al gedronken dusss, echt balen hoor. Ik moet zeggen dat de hoeveelheid mee viel voor mijn doen maar dat gaat het niet om natuurlijk. Het feit dat IK de drank laat bepalen, het welles/ nietes spelletje waardoor ik met niets anders mee bezig kan zijn. En nog slecht geslapen dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Kan dus niet zeggen dat ik uitgerust ben.

Nogmaals super bedankt en ik kom weer trouw terug en we gaan er weer voor.....en dat met de feestdagen in het vooruitzicht.

Ga nu de kinderen naar de BSO brengen en aan het werk.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbeltje,

 

Laat je niet ontmoedigen door dat je nu weer gedronken hebt. Ik heb de overtuiging dat het je kan lukken. Wel is denk ik de enige optie helemaal stoppen. Jullie, je man en jij zouden eens wat meer over alcoholisme als ziekte kunnen lezen. Bv in de AA literatuur.  Of elders. Wij kunnen niet drinken. En het begint altijd met het eerste glas. Het eerste glas laten staan dan volgen ook de anderen niet.

 

Ik wens je hele mooie kerstdagen.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje, ik hoop dat je er even over na kunt denken,

hoe en wat het drinken ontstond, en hoe en wat het

je al dan niet iets opleverde. Dan kun je een les leren uit

het gebeurde. Het hoeft dan niet steeds weer te gebeuren en

deze uitglijder hoeft geen ernstige terugval te worden.

Maar let wel, hoe vaker het gebeurt, hoe meer je kunt gaan

sjoemelen en hoe lastiger het wordt konsekwent te zijn.

Mij gaf absoluut stoppen de meeste rust en voldoening.

Ook jij kunt het meis. Niet opgeven! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje,

 

Als je zo'n controlefreak bent, en misschien daarmee samenhangend ook wel een beetje perfectionistisch,

zou je eens kunnen proberen die drang om controle te hebben

op jezelf en je drankgebruik los te laten.. Pas als je je drankgebruik onder controle hebt (en als alcoholist kan dat alleen

als je niet die eerste neemt) kun je proberen de rest van je leven ook min of meer onder controle te houden.

 

Drinken maakt ons alcoholisten tot ongeleide projectielen.. we willen alles onder controle hebben,

maar in feite geven we de controle uit handen en worden we geleefd door de fles.. We flessen onszelf én

onze omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbeltje.

Wat is het toch vervelend dat we achteraf altijd zo balen van ons zelf.

Hoop dat je toch een fijn weekend heb gehad.

Zelf ging ik ook altijd met dit soort dingen de mist in, maar zonder alcohol te kunnen

drinken wilde ik niet eens weg.

Heel knap dat je de draad weer oppakt, vooral met de feestdagen voor de deur.

Ik wil je niet iets opdringen, maar ben nu zelf een boek aan het lezen waar ik veel in herken,

misschien heb jij en anderen er ook iets aan.

De titel is "De verslaving voorbij" van Jan Geurts.

Moet nu weg maar wat ben ik blij dat je weer gereageerd hebt.

Heel veel succes vandaag, en ook voor de komende dagen veel sterkte.

Ik wens dit iedereen toe, en ook mezelf.

Gr Pebles.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

Ook ik ben nieuw op deze site en onbekend met het geheel. Ik dronk voorheen dagelijks een fles wijn en ook nog wel een

borrel(s). Ook 's nachts als ik om 2 uur klaar wakker was dronk ik stiekem een borrel en viel dan als een blok in slaap. Heerlijk

toch !!!???? Niet dus.....

Ik ging steeds slechter functioneren, zowel in werk als privé thuis. Begon steeds met ruzie te maken.

Mijn man vermoede wel iets maar kon me niet betrappen zegt hij nu achteraf.

Ik weet dat ik geheel moet stoppen. Minderen is geen optie. Maar het is zoooooo moeilijk. Ik ben nu 2x fout egaan door toch

2 biertjes te drinken en dan baal ik weer zo van mezelf.

Ik voel me nu stukken beter, helderer en aktiever alleen het angeltje in mijn hoofd is nog niet geheel weg die zegt : pak het maar.

Mijn man en kinderen hebben alle sterke drank en wijn etc met mijn toestemming achter slot en grendel gedaan.

Maar het angeltje van zoeken blijft nog. Maar ook deze zal ik nu echt de baas worden. Het is me ook 20 jaar geleden gelukt

met stoppen met roken.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Dribbeltje,

 

Nou, ik zit er vanochtend net zo bij als jij gisteren Boos op mezelf, slecht geslapen, enz enz.  Je kent het wel....

En ook mijn man weet van mijn worsteling, maar weet nog niet hoe groot het probleem echt is.

Het is ook lastig uitleggen aan een ander, dan je continu die strijd in je hoofd hebt, wel of niet, en dan, als je er toch een neemt, nu ja, dan maakt de tweede ook niet meer uit. 

 

Dat maskertje herken ik wel. Jezelf laten zien wie je echt bent is super eng. Een glas wijn helpt. Maar je bent het niet echt.

 

Voor vandaag houd ik het alcoholvrij. Het eerste glas is gevuld met sap. Dan is de keuze gemaakt en dan is het makkelijker. De keuze om dat eerste glas niet te nemen, is het zwaarst. En als die keuze positief is, is de strijd voor die ene dag gewonnen. Babysteps... zo noem ik het, maar elke stap is er 1.

 

Succes Dribbeltje en geniet van de mooie dagen. Want dat zijn ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ollie,

 

Je valt hier een beetje weg doordat je op een ander draadje zit. Probeer een eigen draadje te maken en je daar voor te stellen bij Wie is wie, Dan krijg je wat reactie hoop ik.

 

Je hebt al een flinke stap gezet dat je weet dat minderen geen optie voor je is.

 

Probeer hier wat thuis te raken. Het is niet heel moeilijk. Misschien vandaag een mooie dag het eens te onderzoeken hoe het hier werkt.

 

Ik wens je veel succes en sterkte.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Durf bijna niet in te loggen omdat ik gewoon ( nou ja niet gewoon maar met veel strijd in mij hoofd) weer door ben gaan drinken. En ben ik ervan overtuigd dat ik toch echt niet ga drinken maar doe het dan uiteindeljk toch. Zo stom! En inderdaad dat 1ste glas is funest, stoppen is dan geen optie meer. Alsof ik wilde bewijzen dat ik wel kon minderen, dat lukte het weekend wel maar zit nu op al weer op een hele week drinken en dan is de rem er wel weer af. En dat terwijl ik ook nog moest werken. Vanavond weer een afspraak met een goede vriendin en ik beloof mezelf dat ik geen druppel drink! Ik kan niet gewoon met drank omgaan en dat zal ook nooit anders worden en daar moet ik meer en meer van overtuigd raken. En eerlijker zijn naar mijn omgeving, ik ga vanavond vertellen waarom ik niet drink en dit ook niet meer moet doen. Als ik het tegen iemand kan vertellen is het mijn vriendin maar toch vind ik het spannend.

Wat prettig dat anderen zich herkennen in mijn verhalen en ik weer in die van jullie. En de tip van het boek neem ik ter harte, ga hem reserveren bij de bieb.

Ahum, een beetje perfectionistisch, laat dat beetje maar achterwege......loslaten is de rode draad in mijn leven.

We flessen onszelf en de omgeving vond ik heel sterk!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je schrijft, daar moet ik meer en meer

van overtuigd raken Dribbeltje.

Wat heb je daarvoor nog nodig denk je?

Probeer het dagpact eens, je hoeft het

echt niet alleen te doen, al lijkt dat natuurlijk

wel zo thuis.

Mij hielp het helemaal niets in huis te halen, de

drempel wordt dan hoger en nuchter kun je jezelf

nog bedwingen. Met een beetje in huis halen

is mijn grens weg en wil ik meestal meer.

Succes met het vertellen aan je vriendin, als ze een echte is

valt het mee :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte vanavond Dribbel. Ik denk dat het goed is om mensen te vertellen wat je kwijt kunt. Je hoeft heus niet in details te treden, maar het helpt wel om gewoon te zeggen dat je beter even niet kunt drinken. Alleen de mensen echt dichtbij heb ik verteld hoe het allemaal in elkaar zit, de rest heeft gewoon genoegen te nemen met een wat vaag verhaal. Het lukt allemaal best zo.

Het dagpact is een goede van Jane. Het is maar een klein stokje achter de deur, maar de eerste weken had ik het wel echt nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn om jullie te horen/ lezen. Dag 1 zit er weer op, wel jammer dat ik weer opnieuw moet beginnen met tellen.......;-))

Mijn vriendin was natuurlijk helemaal niet verbaasd en vond het een zeer verstandig besluit maar echt begrijpen doet ze het niet. Misschien deed ik er zelf ook wel wat lacherig over dat het zo ver heeft moeten komen. De moeite die het me kost en dat het zo mijn leven bepaald is misschien ookniet te begrijpen voor een ander. Heb zeer slecht geslapen en machtig pijn in mijn hoofd, dat is dan wel weer jammer. Vlg mij had ik deze uitglijder nodig om echt definitief de deur dicht te gooien. Ik hield de deur stiekem op een kiertje, en dat kan dus echt niet. Ook mijn man heb ik nu eerlijker verteld dat ik kennelijk niet gewoon kan drinken en dus helemaal niet meer moet drinken. Het was geen lang gesprek, meer tussendoor even melden maar ik heb het in ieder geval gezegd en ik kreeg een duim omhoog dus hij heeft het gehoord. Begrijpen moet nog..... Maar dat snap ik ook wel weer. Want ook thuis ' maskeerde'. Ik mijn probleem aardig goed. Niemand weet hoe drank mijn hele dag bepaald. Van opstaan tot naar bed gaan, niet in de zin van de hele dag daadwerkelijk drinken maar wel aan die fles denken! Wanneer kan/ mag het weer ......moet nu stoppen maar kom snel weer terug!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 2 zit er ook weer op en vandaag weer dag 3, vanmorgen de afspraak voor O&O gemaakt. Wat verder weg zodat ik moet rijden en dus makkelijker om nee te zeggen. Ook heb ik al gezegd dat ik aan de spa ga dus dat is duidelijk. Er wordt daar nl echt door iedereen gedronken, zelfs door sommige mensen die ook moeten rijden. Excuus was nu nog dat de kinderen de volgende ochtend vroeg op zijn en dat ik dan fitter ben, voor nu voldoende.

Ga zo met mijn kinderen naar het theater en ook na de voorstelling blijven we vaak even hangen omdat moeders een wijntje kan drinken. Iedere gelegenheid greep ik ook aan om te ' mogen' drinken, sociaal acceptabel want ik was zeker de enige niet. Maar dat wordt een lekkere kop thee met wat lekkers erbij, dat dan weer wel. Het feit dat ik daar nu al mee bezig zegt al genoeg. Heb er stiekem ook minder zin in en ben ook weer erg mopperig vandaag. Kort lontje naar mijn kinderen en man, jammer. Voel ik me al ellendig en doordat ik dan niet zo vriendelijk ben voel ik me daar ook nog schuldig over en nog ellendiger. Bah, rot alcohol of eigenlijk rot verslaving. Waarom heb ik het toch zover laten komen......en waarom voel ik me beter als ik drink, alleen al de gedachte aan dat wijntje gaf mij rust en nu voel ik alleen onrust.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dribbeltje.

Wat goed dat je weer begonnen bent met stoppen.

Ik herken het zo dat je de hele dag met alcohol bezig bent, hier hetzelfde.

Ben morgen 6 weken gestopt en vandaag voor het eerst gaat het beter.

Ook veel en vaak hoofdpijn, vermoeid en niet vrolijk.

Heb ook nergens zin in en voel me eigenlijk de hele dag gespannen.

Waar ik ook moeite mee heb is waarom en wanneer is dit er allemaal ingeslopen en

waarom ben ik de vorige keer weer begonnen, weet het niet, het is zo.

Voor nu probeer ik het per dag te bekijken en lees er veel over.

Hoop dat het je lukt en wees lief voor je zelf, want het is niet niks waar je mee bezig bent.

Voor vandaag veel sterkte toegewenst.

Gr pebles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pebles,

 

Alweer 6 weken, ga zo door!! DIe hoofdpijn, vermoeidheid en het niet vrolijk zijn moet toch een keer weg gaan................

Dat hoop ik maar want ik word gek van mezelf zo, voel me zo vreselijk onrustig, het lijkt nu wel erger dan voor mijn uitglijder. Doe niet anders dan diep zuchten, alsof ik het wat benauwd heb en steeds zuurstof nodig heb. Moet eigenlijk allemaal klusjes doen waar ik helemaal geen zin in heb, ben erg negatief en overzie het allemaal even niet. Heb al wel de boodschappen gedaan en veel chocolade gekocht, dom, ik weet het maar die extra kilo's interesseren me even helemaal niet. Genoeg gemopperd, althans hier.....thuis ga ik mopperend verder. Kids op de BSO dus dat mag vandaag...... Zou eigenlijk moeten sporten maar ook dat is alweer veel te lang geleden terwijl ik weet DAT ik me goed voel na die tijd. Wat zit een mens, in dit geval ik, toch raar in elkaar. 

Dag 4 maar weer..............doorkomen.

 

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ook al is het fout en weet je dat tot in je tenen TOCH is het ook erg verraderlijk. Wat er allemaal in je hoofd gebeurt, al die verschillende stemmetjes die elkaar tegenspreken. En dan maar naar het juiste stemmetje bijven luisteren!

Vanochtend weer drama, hartkloppingen...... Ik maak mezelf veel te druk om van alles en nog wat en heb zooooo geen zin in vanavond/ vannacht. Ga me maar concentreren op de kinderen vandaag. Zou het liefst thuis blijven maar ja dat kan nu niet meer natuurlijk.

Ik ga zeker niet drinken, zelfs niet proosten met champagne. Koop vanmiddag nog een fles kinderbubbels.

Drinbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbeltje.

Allereerst de beste wensen toegewenst, ook voor iedereen die dit leest natuurlijk.

 

Ik hoop zo dat het je iets beter gaat dan oudjaarsdag. Wat een drama, stoppen met alcohol.

Je zegt dat het knap is die 6 weken maar pas nu voel ik dat ook.

Hoop zo dat jij het over een aantal weken ook kunt zeggen want het is moeilijk en zwaar geweest

maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet.

Het voelt nu zo goed, ben zo blij dat ik dit na 30 jaar veel te veel alcohol te hebben gedronken nu kan zeggen.

Krijg meer zelfvertrouwen, angsten en onrust zijn al minder geworden, maar vooral het in de spiegel naar mezelf

kijken is leuk geworden, mijn ogen staan helder, zelfs mijn huid is al beter geworden, onvoorstelbaar.

Dit is wat ik jou ook zo gun, maar dan moet je die eerste weken wel door.

Wat heb ik vaak op het punt gestaan om toch maar weer wat te gaan drinken, wat een gevecht.

Toch wist ik dat alcohol niet de oplossing was, ik hoop dat je dat ook door hebt, het moeilijkste heb je trouwens

al gedaan, oud en nieuw zonder drank.

Wat mij trouwens het ergste leek was dat ik op vakantie niet zou kunnen drinken, had al tegen manlief gezegd

dat dat voor mij dan ook niet meer hoeft.

Nu ben ik juist heel beniewd en zie het als een uitdaging. Nu nog niet, ben nog bang, maar wil het zeker niet

uit de weg gaan.

Ik moet er nog bij vertellen dat ik de afgelopen tijd in een waas ben doorgekomen, en dat zondagmorgen pas de

eerste bewuste dag heb beleefd, zonder trek en al die vervelende emoties.

Ik wens jou en iedereen die de alcohol wil laten staan heel veel succes wensen.

Gr Pebles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Pebles,

 

Zag net bij Ietje ook dat ze voorbij de 6 weken was en het nu een stuk beter ging, zelfs niet meer verlangen naar alcohol...........dat lijkt nog zover weg. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit ooit gebeurd, wel dat de dagelijkse trek wegblijft ( hoop ik) maar ik heb het idee dat het altijd gevaarlijk blijft. 

Maar wat ontzettend fijn voor je nu zelf de vakantie als een uitdaging ziet! Ik ga in februari 5 dagen weg zonder man en kinderen, voor het eerst en wat we dan altijd doen is natuurlijk dagelijks drinken DUS daar kan ik nu al tegenop zien, het is over ruim een maand pas maar toch. En die onrust, die eet ik vooralsnog weg en zelfs dat helpt niet voldoende. Wel sta ik voor de volle 100% achter mijn beslissing en jullie helpen daar echt enorm bij, ook al schrijf ik niet dagelijks, meerdere keren zelfs. Wordt een soort van verslaving....:-))

Ik heb boeken bij de bieb besteld dus ga me goed inlezen om nog meer te beseffen wat alcohol met je doet.

 

Toen we oudjaarsdag vertrokken sprak een van de buren mij aan, hij drinkt ook teveel en wij maken er vaak grapjes over en hebben ook al eerlijk tegen elkaar verteld dat we weten dat het niet goed is hoe wij met drank omgaan; maar toch gewoon vrolijk verder drinken. HIj vertelde dat zijn goede voornemen was minder te gaan drinken, toen ik zei dat ik gestopt was en dat dit ook voor 2014 gold was hij uiteraard zeer verbaasd. Inmiddels stond er nog een buurvrouw bij waar ik ook vaak mee drink, zeker in de zomer. Door mij is zij juist wat meer gaan drinken, alleen als ze met mij is hoor. Zo nam ik ook de fles mee als we met de kinderen op een zonnige middag naar een waterpark gingen voor de kinderen. En dat vond ik eigenlijk echt normaal, we waren echt de enige niet ( goedpraten). Toen ik hardop zei dat mensen zoals ik  niet moeten drinken omdat we er kennelijk niet normaal mee omgaan werd daar lacherig over gedaan. Met de opmerking, je bent toch zeker geen alcoholist? Dat was mijn kans maar ik heb hem niet gepakt en deed maar lacherig mee en heb dit ontkent. Achteraf jammer want wat hulp van die kant zou ook niet verkeerd zijn. Ach, dat komt nog , kennelijk was dit een te grote stap. Ik heb het 'in de week' gezet. Als ze zien dat ik echt niet mee drink dan komt het nog wel een keer. 

 

Wat ik nog wel erg lastig vind is om ergens niet heen te gaan vanwege de moeilijkheidsgraad zeg maar. Ik heb zondag een verjaardag waar weer veel drank is en waar ik altijd redelijk aangeschoten weg kom omdat ze continue bij schenken. VInden vooral de mannen erg leuk want er zijn niet veel vrouwen die zoveel drinken......Het gaat om de dochter van een goede vriendin dus ik vind dat ik echt heen moet maar ik heb zo geen zin in dat commentaar van anderen. IK had altijd flink babbels in deze groep mensen, werd uiteraard uitgelokt en ik deed wel mee en dat kwam natuurlijk door de drank. Misschien maar bijtijds heen en snel weer weg met een smoes en later uitleg aan mijn vriendin???

 

Wat wordt er eigenlijk ongelofelijk veel gedronken in mijn omgeving! Wel heel fijn dat mijn man doordeweeks ook niet meer drinkt, hij wil nu alleen met visite wat drinken en anders ook niet. HIj vond het wel handig dat ik nu altijd kan rijden. Dat gun ik hem ook wel want hij was meestal de BOB.

 

Ik heb nog wel belachelijk veel drank in huis, stel je voor dat ik zonder kwam te zitten. Heb echt een kast vol, maar uit gaan delen denk ik. Weggooien vind ik dan weer zonde, of gewoon laten staan voor de visite?? Ik ben er nu van overtuigd niet te gaan drinken maar ik weet niet wat voor momenten er nog gaan komen....Ik en stress zijn geen goede match. 

 

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...