Spring naar bijdragen

NU dan echt?


dribbeltje

Aanbevolen berichten

Hoi Dribbeltje.

ik volg ook de dagdraad en las dat je soms moeite hebt met hoe het daar toegaat.

Allereerst vind ik het ontzettend knap dat je meeschrijft en ook hoe je dit hebt aangepakt, ik durf het gewoon niet.

Ik vind het ontzettend lief hoe iedereen jou toch aanmoedigt om weer deel te nemen en dat je ondanks je onzekerheid

toch teruggekomen bent, petje af.

Zelf vind ik het ook ontzettend moeilijk om nu niet te drinken, maar door wat je schreef dat een paar slokjes er ook niet

toe doen en je gestopt bent maakt dat ik het niet eens meer wil proberen, fijn dat je dat durfde te delen.

Ik wens je veel kracht toe, en ook iedereen die in deze vervelende periode zit.

Fijn dat ondanks dat ik zelf niet zo'n held ben om mee te schrijven wij toch jullie mogen lezen.

Ik denk dat er ook veel mensen zijn die net als ik heel veel aan jullie schrijven hebben.

Pebles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik net een stuk geschreven, wil ik even terug kijken en ben ik mijn berichtje kwijt, balen want nu is mijn tijd om!

Zie je berichtje nu pas Pebles, dank! Snel meer want ik wil hier iedere dag weer gaan schrijven, heb ik net uitgelegd ...gggrrrrrr....frustrerend!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poging nr 2 ....blijf het vreemd vinden dat mijn geschreven stuk ineens weg was omdat ik omhoog scrollde ? Maar het zal, heb nu nog 10 minuutjes over dus mijn voornemen hier weer dagelijks te gaan schrijven start ik nu dan maar.

Het weekend staat weer voor de deur, voor mij altijd meer verleidingen dus meer druk in mijn hoofd, het duiveltje komt dan zo tegen de middag " hallo" zeggen om vervolgens steeds dwingender te worden. Daarnaast kan het duiveltje ook nog heel goed manipuleren en dat is voor mij het gevaarlijkst heb ik gemerkt. Gewoon niet aan die eerste beginnen roep ik maar heel hard terug. Zaterdag met een vriendin uit eten en naar het theater en met name dat etentje zonder een goed glas wijn is wel heel lastig. Maar we gaan ervoor, heb al wel aangegeven daarna niet meer naar het café te gaan want dat ga ik echt niet trekken nu. Dan maar thuis nog even napraten. Ook gezellig ( stiekem vind ik dat café echt wel gezelliger maar niet zonder drank, althans nu nog niet, misschien ooit??)

Ga zo voor de 5de dag op rij aan het werk terwijl ik eigenlijk maar 3 dagen werk, maar ben op tijd vrij en start de avond met sporten / RPM in de sportschool dus dat zit goed.......

Hoe is het met jullie, Pebles en Joan?

Joan jij stuurde een pb of het werkte, beantwoord dat het werkt en daarna niets meer vernomen....??

Hou vol allemaal, ga ik ook doen! Voel me in de ochtend altijd het beste! Dat gevoel vasthouden!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bleef het maar ochtend want dan ben ik zo overtuigd van het niet drinken, fijn, maar ik dronk dan ook nooit in de ochtend. In het weekend mocht het vanaf een uurtje of vier, op zondag vanaf twee uur en kennelijk zit dat klokje er goed in bij mij....het begint nu al wat te kriebelen ........blijf benoemen niet te drinken vanavond tijdens het eten!! Mijn vriendin gaat me vast steunen, zij vindt alcohol niet zo belangrijk dus doet vast met mee. Dat scheelt. Morgen weer een verjaardag, soms wil ik wel eens een dag niets en niemand om me heen. Gewoon alleen maar lezen en dvd kijken, niets moeten! Ach, het moeten leg ik mezelf op natuurlijk. Alhoewel, de kinderen van de ene activiteit naar de andere brengen, het huishouden en de boodschappen moeten toch echt doorgaan....gaat nog steeds niet vanzelf. Kadootjes halen, iets maken samen met de kinderen voor de jarige en zo is de dag alweer vol. Vanavond moet dan ontspanning zijn maar dat valt nu toch een beetje weg zo met die strijd in mijn hoofd. Jammer maar het zal ooit anders zijn denk ik, en dat kan alleen als ik nu dat 1ste glas NIET neem! Zo, mezelf weer wat moed ingeschreven dus ik ga gauw weer verder.......

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gelukt, een etentje zonder wijn! Het kan;-))

Zag natuurlijk aan alle kanten de wijn langs gaan en dat laat me dan niet zomaar los maar ik heb het echt wel naar mijn zin gehad, samen drankjes zonder alcohol geprobeerd. Was nog wel grappig ook. Misschien wel erg vaak genoemd dat ik niet drink maar dat geeft de ernst misschien ook wel aan want makkelijk is het niet en het is echt geen minuut uit mijn hoofd. Maar weer een ervaring rijker. Mezelf wel getrakteerd op chocoladetaart achteraf, dat is nieuw voor mezelf want ik nam meestal als enige geen koffie/ thee/ dessert omdat mijn nagerecht uiteraard bestond uit drank. Wat dan ook.

De voorstelling viel wat tegen maar dat mocht de pret niet drukken, in de stromende regen naar huis gefietst maar niet gedronken en daar was ik blij mee. Waarom ik eigenlijk niet met de auto ben gegaan ? Mag nu altijd rijden, weer een voordeel en nog een voordeel, de rekening......normaal ben ik de helft kwijt aan drank en nu dus niet!

Nu op naar de verjaardag vanmiddag en ook dat gaat me lukken want ik rij en mijn man drinkt.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn het dribbel dat je dit allemaal zo trots

neer kan schrijven! Klasse hoor. :rose::present::rose:

en je gaat je eten steeds beter proeven en

waarderen, de drank raakt op de achtergrond.

Logisch dat dat nu nog niet zo is, want ja, wat zou dat

niet-drinken anders voorstellen ook?

heerlijk ook om van je verhalen mee te mogen genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dribbeltje.

Wat goed dat je het gisteren gered hebt en ook nog genoten.

Hier ging het minder goed, heb wel gedronken en ook teveel jammer genoeg.

Wat een tegenvaller vandaag, rot dag gehad, down gevoel maar ook wel een gevoel van is

dit nou alles, mis ik dit? Nee toch.

Hoop dat jullie deze fout niet maken, want je schiet hier echt niets mee op.

Voel dat het schrijven nu niet echt lukt, maar lees jullie wel.

Iedereen sterkte gewenst en vooral volhouden.

Gr Pebles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Pebles,

Jammer maar zo begrijpelijk, het is ook vreselijk lastig en het gevaar blijft er. Vlg mij juist als je denkt dat je het wat makkelijker gaat krijgen. Als je het kan opbrengen is het misschien juist fijn dat je wel schrijft want je bent echt de enigste niet en het gaat er om dat je het weer gaat oppakken daarna. Dat dat dus gewoon kan, er zijn niet alleen succesverhalen, al lijkt dat soms wel op het forum. We blijven toch gewoon mensen met een grote zwakte en dat is alcohol en dat is een levenslange strijd. Ik ben blij met iedere dag dat ik niet gedronken heb maar ik heb er nog geen vertrouwen in want daarvoor is het nog veel te moeilijk.

Vervelend dat je een rotdag hebt, hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joan, ben je er nog?

Pebles, hoop dat je je vandaag wat beter voelt en weer kan starten met het adb zijn!

Ietje, hoe gaat het met je zoontje op school? Heeft hij het nog naar zijn zin?

Hanneke, hoe is het verder met je?

Daantje, je leest vast nog mee?

Begin van de week, erg veel moeite mijn bed uit te komen......dochter wat ziekjes, heeft een fistel in haar hals die wat ontstoken lijkt dus wie weet weer van alles regelen vandaag op het werk als ik gebeld wordt. Zo lang ze geen koorts heeft gaat ze gewoon naar school, probeer dan altijd wel even te bedenken wat ik gedaan zou hebben als ik niet zou werken om me vervolgens weer schuldig te voelen dat ik werk. Alsof dat helpt maar ach....schuldig voelen kan ik heel goed. Moet ik toch echt eens af gaan leren.

Ga er weer vandoor en vanaf vandaag komt er een uitdaging bij want ik wil stoppen met het compenseren met snoepen en gewoon teveel eten. Ben de extra kilo's zat! Het voordeel van niet drinken moet zijn dat ik juist wat kilootjes kwijt raak. En dit is ook wat ik soms mijn omgeving vertel om vervolgens van alles naar binnen te werken, hoezo ongeloofwaardig?

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi dribbeltje en iedereen.

Ben ik weer, nog wel moe maar gaat alweer beter.

Allereerst bedankt voor jullie schrijven, helpt erg mee om de draad weer op te pakken.

Had er veel meer last van maar ik heb ook een lange tijd niet gedronken dus het kwam behoorlijk aan.

Maar dit wil ik echt niet meer(zeg ik nu) en hoop ook echt dat ik dit niet weer vergeet.

Het schrijven vind ik nu moeilijk, de juiste woorden kan ik niet vinden, voel me erg leeg op het moment.

Toch iedereen succes gewenst, en beterschap voor je dochter Dribbel.

Heb me ook schuldig gevoeld toen de kinderen klein waren, net of het nooit goed genoeg is.

Iedereen werkt tegenwoordig, en thuis zitten wachten tot er wat gebeurd kan ook niet.

Ietje jij ook succes met je zoontje, is niet niks hoor dat hij nu naar school gaat.

Wens iedereen een alcoholvrije avond toe.

Pebles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Pebles , dat leeg voelen is zeer herkenbaar ! Wel ellendig maar vlg mij hoort dat er allemaal bij.

We zijn er voor je hoor als je even wilt afreageren, mag allemaal, ook als het ergens anders over gaat!

Als je maar netjes blijft anders krijg je een waarschuwing ( heb ik al ondervonden).

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht Dribbeltje,

 

Je vraagt hoe het met me gaat. Nou wel goed. Niet drinken in ieder geval.

 

Verder wel problemen met mijn nieuwe scooter. Eerst een lek en toen haperde hij iedere keer als ik zo'n 5 km gereden had.. De monteur vond een kapotte pakking. Maar dat was het niet. Nu moet hij terug naar de fabriek. Het liefst zou ik een andere scooter krijgen. Maar ze nemen hem niet zomaar terug. Heel vervelend. Ik moet toch eens uitzoeken wat mijn rechten zijn. Ik heb er twee jaar garantie op maar heb geen zin in iedere keer problemen.

 

Las ik ergens dat jij een maand nuchter bent? Wat goed. Nu rustig verder. One day at a time.

 

Gefeliciteerd :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank dames! Klinkt wel stoer maar ik ben er nog lang niet merk ik.

En Hanneke, wat vervelend zeg, heb je hem eindelijk en dan kan je hem weer inleveren met al het ' gedoe' eromheen en de angst voor nog meer problemen als je hem terug krijgt.

Vraagje, mooi lettertype maar kan hij een maatje groter want ik kan het haast niet lezen. Op de i-Pad zet ik hem vlot wat groter of ik zet mijn voor de grap gekregen leesbril toch op.....! Heb ik gewoon nodig hoor voor de kleine lettertjes maar ik wil er nog niet aan.

Ben jij een nachtbraker, zag dat je nog laat schreef?

Ik moet zo naar de ouderbegeleider van/ voor mijn dochter, ben ik bijna mijn hele ochtend mee kwijt ( vrij voor nemen) maar is altijd erg fijn. Zeker nu ik vanmiddag weer een gesprek op school heb waar ik weer het eea kwijt wil over hoe er wordt omgegaan met haar. Ik blijf vechten voor haar, en het pesten waar zij mee te maken heeft doordat ze nu eenmaal een beetje anders is. Ze zijn vast niet blij met me maar dat is dan heel jammer. Ons vorige gesprek ( ouderbegeleider) ging ook over mijn alcoholgebruik, toen heb ik voor het eerst hardop gezegd dat ik een probleem heb en zij verwees me door naar tactus dus mijn maand alcohol vrij is leuk om te vertellen OOK al is het probleem er nog steeds hoor. En misschien wel groter dan toen gedacht. Maar dat mag de pret niet drukken!

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Damens.

Ietje, hier is het 41+++++++++++, voor mij echt wel nodig.

Dribbeltje gefeliciteerd, en wat mooi dat je dit nu kunt vertellen, dat geeft echt wel voldoening hoor.

Succes met je dochter, heb zelf een dochter met probleempjes, ook gepest, maar nu gaat het goed, maar

ze is nu ook volwassen, dat scheelt toch heel wat kopzorgen.

Hanneke,wens je succes met je scooter hoor, wat vervelend.

Hier gaat het gelukkig weer wat beter, ook dank zij Lady Jane.

Lees jou vaak, en je hebt me al goede tips gedaan. Gebruik het Fakirmatje, ook al doet het mij nog wel pijn.

Hoe lang duurt het voor dat je daar echt aan gewend bent?

Ook de thee heb ik inmiddels ontvangen en hoeveel gebruik je daar van op een dag?

Hoop op deze manier weer wat energie op te bouwen, en gezonder te eten en te bewegen.

Merk wel dat ook ik erg snaai,snoep  en dus ook gegroeid ben.

Allemaal succes gewenst.

Pebles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat goed dribbel. Houden zo!

 

En wat betreft die letters... hou de CTRL knop ingedrukt en dan aan je muiswieltje draaien. Moet jij eens kijken.

 

Om de boel weer op normaal te zetten druk je CTRL 0.

bewerkt door Dylan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

THANKS voor de tip maar ik zit bijna altijd achter de i-pad en moet duidelijk op les. Begrijp al niets van computers maar ook al is de i-pad voor mij een prachtig middel , maar dan wel alleen het gewone ' huis-tuin en keukengebruik' zeg maar......

Fijn dat het iets beter gaat en super dat je veel aan lady Jane hebt, zij is inderdaad een grote steun voor velen !

Pluim voor jou lady Jane en ga zo door.

Moet weer gaan....

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn laatste werkdag en dan is het weer weekend....bijna dan. Krijg dit weekend drinkers in huis dus moet speciale bieren halen, ben ik zelf ook gek op dus ga zeer afgepast kopen. Dan maar hopen dat ik er niet te weinig heb. Weer een nieuwe uitdaging, heb dit tot nu toe bewust niet gedaan. Dus weer een stap verder! Drank in handen hebben en uitdelen en zelf aan de fris.

Straks starten met een belangrijk gesprek op mijn werk met de grote ' baas', prima man hoor maar ik ben wel afhankelijk van hem wb mijn plannen. Kost geld dus ik ben bang dat het niet gaat lukken.......hoop dat ik goed uit mijn woorden kan komen. Ik weet wat ik wil, hoe ik het wil maar als de zenuwen het overnemen komt het er niet goed uit. Kan beter een mail sturen maar dat is dan weer niet voldoende. Ach, we gaan er weer voor.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...