erik Geplaatst 22 november Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november Er valt mij iets op wat ik wil schrijven in mijn draadje. Vooral voor mezelf want ik lees hier terug vanuit jaren tekst die goed zijn om te herinneren. Net als met roken valt mij op dat de eerste stoppoging veel lastiger voelt dan de 2e 3e 4e.... het voelt als ik ben geen roker en vanuit de overtuiging ga ik verder met niet roken waar ik ooit gebleven was (nu weer 1 jaar 107 dagen gestopt met roken) Alsof ik het trucje van gaan stoppen geleerd heb en nu weer doe. Nu 2 maanden en 7 dagen niet gedronken en geen heftige cravings gehad. Gewoon weer bezig met het stop trucje zoals ik met meerdere middelen eerder deed. Alleen ontwijk ik ergens het niets doen. Ik houd mezelf bezig omdat ik met niks doen zin krijg in alcohol en soms zelfs nog in een peuk. Wie weet vind ik die rust later weer. Ik heb afgelopen jaren vanaf Corona tijd het stoppen vooruitgeschoven vanuit het idee van ik ben er nu niet sterk genoeg voor. En nu denk ik van het valt reuze mee, dit had ik eerder kunnen en willen doen. Dit ter herinnering voor als ik wellicht eens terugval. Het heroppakken dat kan ik en is niet zo zwaar als die eerste keer stoppen zoals ik het mij herinner. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinkman Geplaatst 23 november Rapport Share Geplaatst 23 november Goed dat je de draad weer hebt op kunnen pakken en welkom terug Erik. erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 december Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december Vandaag 3 maanden en ik merk dat de 15e een speciale betekenis krijgt zoals mijn oude stopdatum (05-01) vroeger had. Vergeleken met vorige stoppogingen ben ik nauwelijks bezig met het stoppen vergeleken met vorige keren dat ik hier was. Ik ben hier bijna nooit. Sport weer 3 a 4 keer per week. Let erg op eten en val af bloedsuikers zijn heel veel beter en leverwaarden zijn ver onder de grens van normaal waarden gezakt waar ze op 14-09 twee keer te hoog waren. Ben veel bezig met crypto en dat is een systematisch klusje dat je nauwgezet moet doen en een lange span of attention moet hebben om dingen te leren en het in de gaten te houden en winst te maken. Ik had dat never nooit gekund toen ik nog dronk. En op mijn werk in de verpleging gaat het ook beter. Alleen ik vind het te veel stress en elk jaar neemt dat toe. Uit werk ontspannen met alcohol werd weer mijn valkuil. Er nuchter mee omgaan blijf ik lastig vinden. Sporten en afleiding in met crypto bezig zijn helpt. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 15 december Rapport Share Geplaatst 15 december Proficiat met je 3 maanden. erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 15 december Rapport Share Geplaatst 15 december (bewerkt) Fijn om dit te lezen, @erik. Nauwelijks bezig zijn met stoppen, dat werkt ook bij mij het beste wat de alcohol betreft, al is het bijhouden van het jaarpact natuurlijk een prachtige stok achter de deur. Met roken ben ik al langer geleden gestopt en daar denk ik al helemaal niet meer aan. Maar om het overmatig snoepen tegen te gaan, daar moet ik dan juist wel weer bewust aan werken. Laatst op TV wees iemand die met crypto veel verdiend heeft op een 4-jaars cyclus die volgens hem daarin waar te nemen is. Ik vind het zelf te volatiel om er mee bezig te zijn maar meen die cyclus inderdaad te herkennen als ik bijvoorbeeld het verloop van de Bitcoin/Dollar koers bekijk. 15 december bewerkt door Bob erik reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden