Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 Maart


Rudy

Aanbevolen berichten

Goed, ik ben terug van het ziekenhuis. Het is kwaadaardig. Dingen gaan nu erg snel.
We hebben besloten dat ik na de operatie even bij hem intrek. Voor de nazorg en de andere twee.
Ik denk dat het gewoon heel belangrijk is dat het gezin even doordraait.

Rosie, mag ik het adres van je therapeut? Niet voor mijn schoonmoeder maar voor mijn moeder.
Mijn moeder kan mij maken of breken en op dit moment wordt ik behandeld alsof ik lijd aan Down syndroom. Ik kan niet helpen want ik stink naar rook hmm ik dacht rook ik toch buiten en wapper dan flink....
Weet je hoe zot het is dat de hele wereld mij als een sterke vrouw ziet en je eigen moeder niet.
Hij is beter af in een revaldatiecentrum, jij kan dit toch niet aan. Je bent toch niet voor niets gescheiden?
ja we zijn uit elkaar gegaan met goede reden maar hebben toch goed contact. IK zou hetzelfde doen voor een vriend of een vriendin dus waarom niet voor de vader van mijn kinderen?
Waarom is het zo dat als je uit elkaar gaat je elkaar voor rotte vis uit moet schelden? Wij hebben altijd geprobeerd om het leven zo normaal mogelijk te laten zijn. Verjaardagen en kerstmis vieren we nog samen.
Ik baal hier echt van, ik moet nu even sterk zijn dus waarom doet ze nu dit? Ik hou echt ontzettend veel van mijn moeder maar dit kan echt niet. Dus als ze zo blijft doen dan moet ik het contact even verbreken. Want anders zal ik het niet trekken.
En nu is ex en mijn gezin even belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Marion,

Voor jou zit het in het verschiet, als je vol houdt niet te drinken. Echt ik merk het nu na 8 maanden (bijna) per dag De gelukkige momenten komen met vlagen. En worden iedere keer langer.
En dan word ik zo af en toe boos op mezelf. En denk ik, waarom ben ik niet eerder gestopt. Want, nu achteraf zie ik, dat alcohol alles kapot maakt. En je leven vernietigd. Mensen geloof me nu maar, stoppen met drinken, is het grootste cadeau, wat je jezelf kunt geven. Het is echt het vechten er voor waard.
pfffff wat een emotie.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie begrijpen wel dat ik inmiddels terug ben van mijn sollicitatie. 't Ging best wel goed, maar ze hebben nog andere kandidaten. Ik woon wel het dichtste bij en elke maandag is het vaste prik te werken (notuleren) van 18.00 - ca 23.00, wekelijks fractieoverleg en fractievergaderingen. Dus is dat prettig voor ze. De rest van de week zelf in te delen, als de ze de spullen maar op tijd hebben. En het maakt niet uit of ik daar of thuis werk. 't Is voorlopig een baan van 10 uur per week. Maar gezien de werktijden, kan daar makkelijk nog een deeltijdbaantje bij. Nou, ja niet de huid van de beer verkopen voordat ie geschoten is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Ik denk dat je je moeder inderdaad maar even in de koelkast moet parkeren en je over de vader van je kinderen en je kinderen zelf mag bekommeren. Zij hebben je nu hard nodig, want je ex zal nu heel wat behandelingen moeten ondergaan, maar je kinderen mag je daarbij niet buiten houden. Kinderen worden graag op de hoogte gehouden, ook van de harde waarheid. Als ze weten waar ze voorstaan, dan kunnen zij het ook beter aan.
Als hun oma dat niet begrijp, ongelofelijk. 't Is hard om het te zeggen, maar het wordt tijd dat je moeder eens rekening houdt met anderen en jou loslaat. Je bent per slot haar eigendom niet. Zeg maar dat ze uitstapjes moet gaan maken de de ouden van dagen, kan ze wellicht wat vrienden maken.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte in de komende periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Corinne, fijn dat je gesprek goed ging. Nu maar duimen.

Anjo, wat gebeuren er veel ingrijpende dingen, rot voor je. Ik vind het hartstikke moedig enknap van je dat je er wilt zijn voor je ex en kinderen. En, wat moeders ook zeggen, blijf naar je eigen hartje luisteren....

Bibelle, ook jij veel sterkte de komende tijd. Hoop dat het met je zus goed gaat komen. En volhouden he, zonder drank kun je het allemaal beter aan...

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben weer thuis, en ik ben niet meer van plan weg te gaan vandaag. Het is wel weer mooi geweest. Ik heb snel eventjes bijgelezen.

Bibelle, heel veel sterkte met je zus en je neef, want dat zul je nu wel nodig hebben. Ik hoop dat het allemaal goed komt.

Anjo, jij ook heel veel sterkte. Trek je niets van negatieve kritiek aan, ook niet die van je moeder. Ik denk dat je ex-man en je gezin je hulp en steun nu heel hard nodig hebben, en het is fijn dat je er voor hen kunt zijn.

Houtje, ik had niet te veel slagroomgebak gegeten, maar ik had er nog dropjes achteraan gegeten. Tja, ik heb nu eenmaal een hunkerbrein, kan ik niets aan doen.:$ Gelukkig is het inmiddels na al die boodschappen gezakt, ik voel me alweer iets beter.

Ferry, denk je dat ik te ver weg woon voor je? Mijn stoep moet ook dringend schoongemaakt, dus als je even deze kant op zou willen komen met die hogedrukspuit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam, niet te geloven joh dat advies van je huisarts! Zo zie je maar weer. Heeft ie je soms ook aangeraden om "af en toe" een sigaretje te roken ;) Oke, ik hou nu op, zal je niet meer pesten met dat gerook! (als me dat lukt hihi....)
Je verhalen over de AA zijn voor mij inspirerend hoor. Ik sta tegenwoordig ook spiritueler in het leven en dat geeft toch kracht, het werkt.

Ferry, wat heerlijk om te lezen dat de momenten van genieten ook na 8 maanden nog langer worden.
Ik heb ze ook al, die momenten dat ik me heerlijk voel en me realiseer dat ik me lekker voel.
Waar je je aandacht op richt, dat beleef je! Dat helpt me nu ook wel, en dan blijkt die drank maar een illusie te zijn. Dat ik zonder zure benen de trap op loop, helemaal wakker word onder de douche, mijn hart rustig voel kloppen als ik in bed lig, en meer energie heb! Dat zijn toch de zaken die aandacht verdienen, en het helpt als je daar bewust aan werkt.

Kohtje, ik hoop dat alles voor je weer op zijn plek gaat vallen. Wat je nu doormaakt moet blijkbaar nog opgelost worden.:present:

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat het is? Zo'n veertien jaar geleden zat ik in een vergelijkbare situatie en ben die toen uit de weg gegaan door te gaan drinken. Eerst niet zo veel maar gaandeweg de jaren steeds meer. Uiteindelijk was het oorspronkelijke probleem niet meer zo het probleem waar we mee bezig waren maar was mijn drankgebruik het grote probleem geworden. Nu is het drankprobleem onder handen genomen en speelt geen rol meer maar de problemen van veertien jaar geleden steken nu weer de kop op. Eigenlijk ben ik, of liever gezegd zijn wij dus veertien jaar min of meer stil blijven staan wat betreft allerlei wederzijdse gevoelens voor elkaar en nu we weer "open" staan voor elkaar begint het treintje vanaf dat vroegere moment weer te lopen. Het is allemaal niet makkelijk en ik begrijp voor mezelf waarom ik destijds ben gaan drinken, maar ik ben nu weer wat ouder en misschien ook wel wat wijzer en heb de ervaring wat de vlucht in alcohol oplevert (niets dus). Ik hoop dat er nu een "volwassen" oplossing komt. En dat we nu eens vooruit kunnen en niet nog eens veertien jaar stil zullen blijven staan. Dat wil ik mijn vrouw niet aandoen en zij mij ook niet als ik haar goed begrepen heb.

Maar verder gaat het allemaal goed. Ik laat me af en toe maar even zien hier want zoals andere mensen hier dat ook al ervaren hebben, dit forum is als een soort familie gaan voelen. Er worden hier zulke persoonlijke dingen verteld dat ik me een beetje schuldig voel dat ik me nu met mijn priveproblemen terugtrek van het forum. Ik weet ook wel dat niemand me dat echt kwalijk zal nemen als ik dat wel doe maar voor mezelf vind ik het toch wel prettig om hier een soort noodluik te houden. Dat ik niet zolang weg ben en dan weer eens terugkom als ik echt in nood zou verkeren en dat ik me dan bij wijze van spreken eerst weer opnieuw zou moeten voorstellen.... dan zou de drempel misschien wel eens te hoog kunnen blijken te zijn.

Dus als ik even de tijd en de zin heb zal ik van me blijven laten horen... ik ben nog niet weg hier. Al zal ik Anna nooit meer inhalen wat aantal berichten betreft. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Koh,

Veel sterkte weer ermee, klinkt niet geheel onbekend... ennuh, kom maar 'gezellig' af en toe even door het noodluik gluren. Wel proberen zachtjes te doen na 11en 's avonds, want luik kraakt nogal en dan gaan de buren van Marieke weer uit hun dak.

Liefs :):present::sun: Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Kohje,

Fijn dat je schrijt, ik maak me dan toch ongerust.
Ik weet natuurlijk niet wat het probleem 14 jaar geleden was. Ik weet wel dat jij niet meer degene bent die je toen wasw. Geef Anna een dikke knuffel en ga terug naar het verleden. Geef haar alle ruimte en laat dan de nieuwe en verbeterede KOhje zien. Je bent nu wel sterk. Ga terug in het verleden en geef Anna niet alleen een knuffel maar ook haar nieuwe verbeterde MAN.

Veel sterkte vent, geloof me uiteindelijk komt het goed als beide partners er voor open staan.

Dikke berehug,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je hier nog even komt kijken Kohtje, en uitleg geeft over wat je bezighoud. Niet dat dat persé nodig is, maar we voelen met jou mee en dan is het fijn te weten waar je mee worstelt. Dat vind ik althans. Ik hoop dat jullie nu verder komen met waar jullie 14 jaar geleden gestopt zijn, en dat jullie er samen uit komen.

Hou het noodluik maar gewoon open, dan gooien we er af en toe een :present: doorheen, zodat je weet dat we je niet vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bibelle sterkte met je zus ,
alle berichtjes gelezen maar ik zit een beetje vast in woede en verdriet
een kom ik thuis van mijn werk vindt ik mijn katertje luckas als een zielig hoopje ellende het beestje krijgt geen adem , hij heeft katten leukemie en is dus heel vatbaar voor verkoudheden straks om 19 uur naar de dierenarts .
om 17 uur komt mijn partner thuis en krijg ik op mijn kop omdat ik mij naar het schijnt in geschreven heb op een al-anon site waar zij ook op zit hiervoor had zij een telefoontje uit nederland gekregen nu is mijn vraag wat moet ik op een al-anon site doen ???
oke mijn beide ouders waren alcoholist maar ze zijn beide dood .
zoals ik graag heb dat andere mijn berichten hier niet lezen ga ik ook een ander zijn berichten niet lezen ik vindt het een tekort aan respect naar je partner toe of zoals men zegt doe een ander niet aan wat je zelf niet wil aan gedaan worden .
bambam mijn gevoel naar AA toe ivm godsgevoel is ook niet om naar huis te schrijven maar ik probeer ook te geloven in de kracht van de tafel maar ook in de kracht die uitgaat van mensen die streven naar het zelfde doel en dat is een nuchter leven dus ook adb helpt mij daarbij :-))
mijn woede is een beetje geluwd dank je wel mensen
weg naar de dierenarts
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ben de laatste paar dagen heel druk geweest met allerlei zaken (met leven hahaha)....

Anjo,

Veel sterkte en ik wens je alle liefde en kracht en wijsheid in deze situatie... ook voor je ex en de kinderen...

Ik zal voor jullie bidden...

BamBam ... you are on fire !!

gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mick,
een ivm die al-anon site neen ik heb mij niet ingeschreven en twee ik zou niet weten waarom iemand anders mij daar zou inschrijven ??
mijn katertje luckas heeft een zware longonsteking en vocht en veel reutels op zijn longen de dierenarts is eerlijk en ziet het niet goed zitten door zijn kattenleukemie nu ik blijf hopen .
anjo ook van mij veel sterkte ivm je ex en ja ik zou idem hetzelde doen .
kothje mag ook jij eruit komen en dat het beter verloopt als 14 jaar geleden .
houtje fijn je terug tegen te komen :-))
aan iedereen een lieve groet
blacky
ps heb juist gezien dat er inderdaad nog draadjes van vandaag zijn ga die eens lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...