Kate Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Allerbeste Saffi!Jou vandaag helemaal over het hoofd gezien door de 1 jarige jubilarissen.Een maand nuchter harstikke toppie!liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 TolieIk had het zelfde als Benthe en kon mijn internet behandeling vragen ook eerst niet versturen omdat ik een vraag niet had beantwoord....even goed kijken en alle vragen bij langs.Als ik het me goed herinner dan staat er ook wat geschreven wat je fout doet maar daar moet je even naar op zoek...valt niet meteen op.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 HaddockGeen kapitein meer maar een musketier...staat je goed Fijn dat je er ook bij kon vandaag.Liukt het je een beetje op je eerste vrije dag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Bedankt Sammy en Kate voor jullie opmerkzaamheid...was wel begrijpelijke met de jubilarissen dat over het hoofd zien.Inderdaad samen met mijn man 1 maand niet gedronken en eindelijk de Bedford Camper bus in een sneltrein aan het klaar stomen voor de APK.Het is een old timer uit 1970..heel mooi met rond gebogen achter ramen en een achterdeur met een trappetje waar je op het strand een heerlijk uitzicht hebt met de deur open.Kon ik maar een foto plaatsen....Toen we nog aan het minderen waren waren we steeds temoe , te katerig, te lui, te alles is me teveel...is het al 5 uur voor een B%%%LNu maken we uren...of liever mijn man het meest van 10-10...echt toppie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Of het zo moest zijn komt net de ijskar de straat in rijden en ik heb me een heel grote beker gekocht vol pistache-, pruimen- en meloen-ijs. Mmmm, wel een beetje moeilijk typen zo. Rudy dankjewel voor je lieve antwoord, ik hoop toch dat je mijn opmerking niet opvatte als een verwijt?Natuurlijk krijg je andere belangen, ik ben blij voor je dat je je leven nu kleurrijker en boeiender vindt, dat te lezen helpt mij ook weer. Momenteel vind ik het allemaal nog niet zo kleurrijk, maar dat zit er aan te komen, dat weet ik zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 HMMMMMMMMMMMMMMMMBenthemag ikeenhapje?????????????????/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Safi, lukt prima, hoor.Het is hiet nu 'n schoon en geordend zootje, de aardappels en boontjes koken, de hondjes liggen op de bank te pitten, kortom: ik voel me goed en heb er zin in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 quote: Originally posted by: safidepafiHMMMMMMMMMMMMMMMM Benthe mag ik een hapje?????????????????/ Hahaha, Safi en Yscos!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Asjeblieft wel, want het is toch wel eenergGROOOOOTE beker!Help!Oh sorry Haddock dat ik even vergeten had om jou ook te feliciteren. Wat is dat nou, voorlopig geen feestje bij jou, Waar is nou de spirit? Dat is juist wel een feestje waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 @Safi,Helemaal niet aan gedacht, maar jij hebt er ook al een maand op zitten en je man ook. Wat gaat de tijd snel.Van harte allebei: :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:Laat ik je geruststellen, geen van mijn kinderen rookt, ze vinden het maar stinken.Ik rook gemiddeld 13 sigaretten op een dag, een enkele keer meer en heb al heel wat stoppogingen achter de rug. Ik rook al van mijn 15de, dus dat is zo'n 32 jaar. Ik heb er geen last van, maar ik wil nu echt stoppen, ik ben het gewoon beu. Dus vrijdag om 12 uur 's nachts kieper ik alle resterende sigaretten weg in de vuilnisbak en verstop asbakken, aanstekers, vloeitjes en wat dies meer zei.Dan vraag je je af waarom pas zaterdag, wel dan kan ik beter de datum onthouden, zie mijn uitzwaaier.@Benthe,Klinkt lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Benthe, de spirits heb ik gister weggegeven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ja, Safi! Ook van mij van harte gefeliciteerd met je eerste maand! Wat geweldig dat jullie zo'n mooie bus hebben!(Wordt daar nog mee naar zee gegaan dit jaar?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Hoi Safi,Allereerst gefeliciteerd met één maand. Dat is een hele overwinning, is mijn ervaring. Vooral die eerste maand vond ik de moeilijkste. Je moet afkicken en proberen een ander leefpatroon op te zetten. Maar nogmaals knap gedaan en nu doorgaan.Om je vraag te beantwoorden. Ik moet niet gaan denken, dat ik nu wel een glaasje kan nemen en denken dat het wel kan. Door te denken dat het dan wel goed gaat. Ik weet niet of ik het zo goed uitleg.Mocht je het nog niet begrijpen vraag het gerust nog maals. Zal ik het nog eens proberen uit te leggen.Al weet ik nog niet hoe.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Corinne dan wordt mijn schoonmoeder in Schotland 70 jaar...die vergeet ik dus ook nooit weer...alsje het een jaar volhoud krijg je van mij gehaaid je felicitaties hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ferry,Volgens mij laat jij dat eerste glaasje staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Safi, Ik zal je eraan herinneren.Je schoonmoeder is ook nog een jonkie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Corinne was zeker lekker (burp) maar het was een beetje veel en met deze temperatuur smelt het ook zo snel. Maar eigenlijk voel ik me nu veel lekkerder dan na de "beloning" van tig glazen wijn. Elk jaar komt hier met mooi weer de ijsboer de straat in rijden en nu voor het eerst ben ik naar buiten gelopen om een beker te kopen. Dat was nou nog eens een beloning. Dank je Safi voor de tip.En jij ook een felicitatie met je maand geen alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Nee hoor Ferry...ik snap hem...dat soort denken komt me heel bekend voor...denk het nu vanavond dus ook al een paar uur...dat we wel wat mogen...want we zijn zo goed bezig...heb het ook al een paar keer over de tafel gegooid maar mijn man is zo'n goeierd die hoort dat op zijn oost indisch doof zijn gewoon niet en dan verlaat de gedachte mijn hoofd ook weer.Ging hij er op in en werd het een discussie.......wel..... of .....niet ...dan werd het linke soep want ik woon bijna boven een supermarkt. Die nu gelukkig dicht is ...maar ook boven een kroeg die wel blikjes verkoopt...maar nu gelukkig ook dicht is.Dit soort denken bedoel je...nee dan begrijp ik hem heel goed?Dansje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ja Safi, laten we een dansje wagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 HIHIHI...zal me een mooi dansje worden met die vleugels van jouw;-0))) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 7 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ik ziehet al, jullie zijn al aan het feesten. Ik kom er aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Saffi, graag kom ik tussendoor nog even terug op je reactie op Houtje.Ik kan natuurlijk niet voor Houtje reageren, maar het sprak mij ook aan. Quote van Houtje:________________________________________Ik ben ook die tweede, ik probeer (nu niet meer) al 40 jaar mijn moeder van mij te laten houden, maar ze schudt zich van mij af als een slang een overbodig vel weggooit. ________________________________________Antwoord Saffi:"Zou het misschien handig voor je zijn als je ook zou kunnen leren om te accepteren dat je moeder niet zo veel van je houd als JIJZOU WILLEN! Dat ze misschien wel heel veel van je houd op haar manier maar dat zij misschien altijd voelt dat dat niet genoeg is en daarom minder kan geven. Ik zou er eens met haar over praten. Misschien zit ik helemaal fout hoor...laat het me weten. Ik moest ook hieraan denken...accepteert wat men je kan geven i.p.v. wat je zou willen dat ze je gaven. Ik ben zelf nl ook altijd een erg geverig typ geweest en kon me dan wel eens zielig voelen als ik heel veel gaf en men het niet zag of wou zien. Terwijl ik later pas door had dat ik ten eerste besloot hoe geverig onze relatie werd en daarmee een standaard zette waar bepaalde mensen aan moesten voldoen. En ten tweede niet accepteerde hoeveel mensen van mij hielden"Dit is nogal een diepgaand onderwerp waar ik geen discussie over op wil roepen, maar misschien wat nuance aanbrengen. Als je uiteindelijk kunt accepteren dat je moeder (of vader) niet aan je kan geven wat je zou willen dan ben je heel ver. Maar daar gaat een heel proces aan vooraf. Vaak hebben mensen hier geleerd om hun eigen gevoelens weg te drukken om te overleven en om te voldoen aan onmogelijke eisen van ouders.Om de schade en pijn te verwerken, zoals Rudi ook verwoordt, is een heel verwerkingsproces nodig. Daarbij is het van levensbelang om je gevoelens van pijn en boosheid nu eens wel te mogen onderkennen en te uiten. Om te mogen voelen wat je voelt. Het is niet verkeerd om van je ouders liefde en respect te vragen, dat is eigenlijk heel normaal. Dat ze dat niet kunnen geven is niet de verantwoordelijkheid van het beschadigde kind, maar van de ouders.En ja, later moeten we zelf de brokken zien te verteren en er zelf mee om leren gaan. En je niet meer in te leven in de gevoelens van je ouders, maar voor jezelf te kiezen. Daar hebben we recht op. Ik heb ervaren dat dan pas de haat overgaat. En heel misschien is er dan kans op een betere relatie met ouders, maar dat is geen must en zit er lang niet altijd in. Vaak werkt meer afstand nemen beter dan tegen beter weten in weer te proberen de relatie te verbeteren, dan ben je eigenlijk nog steeds bezig om je aan te passen aan je ouders.Maar dat is mijn persoonlijk verhaal.Nu weer verder feesten hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Sh*t, Safidepafi, vergeet ik je helemaal te feliciteren.Nou, de felicitadoos, meid, knoop er nog 'n paar aan vast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 7 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Safi, gefeliciteerd met je eerste maand:present:Marieke, gelukkig komt het weer goed met je man.Ik ben nog aan het bijlezen, want er is zoveel geschreven vandaag:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Katebedankt voor je reaktie en je hebt groot gelijkbij mij werkte dit helaas pas toen mijn vader dood was quote: En je niet meer in te leven in de gevoelens van je ouders, maar voor jezelf te kiezen. Daar hebben we recht op. Ik heb ervaren dat dan pas de haat overgaat. nu wou ik dat ik al die tijd niet ermee had verdaan te willen wat onmogelijk was...wat mijn vader mij niet kon geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden