Spring naar bijdragen

07 augustus 2007


sneeuwwitje

Aanbevolen berichten

Dankjewel Tolle, Corinne en anderen voor jullie wijze en aardige woorden!

Voor alle duidelijkheid: ik wil juist NIET in een slachtofferrol schieten! Ik wil alleen mijn kinderen behoeden voor wat mijzelf overkwam (zodat de keten van generaties wordt doorbroken) en ik wil begrijpen wat mij maakt tot wie ik ben en hoe ik mijn moeilijkheden kan overwinnen. Geen slachtoffer dus, maar handelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke sterkte voor jou en je man.

Blacky is het echt waar, heb je ook je aanmelding binnen? Nou ook een stom stoeval zeg, tegelijk met Tolie. Tactus heeft zeker vandaag een heel aktieve dag, hihi.

Ferry ik hoop dat ik over elf maanden ook felicitaties mag ontvangen, ik trek me in ieder geval op aan mensen zoals jij.

RJB, natuurlijk wil je niet in een slachtofferrrol schieten. is je gesprek vanmiddag verhelderend geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Blacky, gaaf hoor!
Ik baal een beetje, want ik heb me wel aangemeld, maar kan het antwoord op de vragenlijst niet versturen. Mijn email doet het wel, en anrwoorden op deze site gaat ook goed, maar bij de vragenlijst krijg ik steeds als antwoord:kan niet verzonden worden. Ik heb tactus wel gebeld hierover, maar ik ben zo bang dat mijn plekje straks weg is! Er stond ook duidelijk dat ze weer zouden sluiten als er genoeg inschrijvingen waren!
Ik probeer nu maar ieder kwartier door te sturen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gekke katten.
Gekke mensen (ik doe mijn bericht 2 keer verdwijnen met de F5 toets).

Tolie en Blacky,
Eindelijk (vooral voor Blacky eindelooslijk) is de aanmelding gelukt.
Dan zullen jullie binnenkort van start kunnen gaan.

Marieke,
Goed dat je de uitslag al hebt.
Over een paar dagen is je man dan weer thuis.
Ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan.
En zijn baas, die zal het een tijdje zonder hem moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Benthe, wat zal ik zeggen? Het was een goed gesprek en het heeft me geholpen de dingen weer een beetje in een perspectief te zien.. Het helpt alleen al erg om alles te vertellen en ook om een soort van agenda te maken voor de komende tijd. Er is nog een wereld te winnen. Zo voelde het, na het gesprek..

(terwijl ik natuurlijk ook af en toe bang ben, dat het nooit beter wordt...). Maar: de dingen die ik wil bereiken zijn - zegt mijn therapeute - voor iedereen te bereiken. Werk aan de winkel dus, aan de slag!

Gefeliciteerd Tolie en Blacky, dat jullie kunnen beginnen!

Vanavond meer, ik ga nu eerst even koken en eten..

Wat een zegen, dit forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, sterkte en beterschap voor jou en je man.

En Tolie en Blackie, jullie zijn niet de enigen die zich vandaag hebben kunnen aanmelden.
Ook Haddock heeft zich zojuist vanuit z'n opgeruimde huisje op de vlakte aangemeld. Voorlopig dus geen feestje hier, Tolie!
Net toen ik gras wilde maaien vielen de druppels, dus dat moet morgen nog.
En ik hou het vandaag droog. Dat jullie dat ook mogen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Blacky, Haddock!
De drie musketiers! Laten we niet voor elkaar onderdoen, maar dan zonder competitie! Ik vind het ook wel heel eng, je zó bloot te geven, maar met het versturen van de vragenlijst voelde ik me ook heel...veilig!
En Haddock, dat feestje komt er vast nog wel! Ik ben ook een echt boxermens, ben ermee opgegroeid, heb er zelf een gehad, en die liefde gaat nooit meer voorbij! (je hebt toch twee boxer-dames, hè, anders dat ik hier mooi voor paal!)
Dus, ik ga ervoor, net zoals iedereen op dit forum!

En Benthe, het was inderdaad een niet beantwoorde vraag! Dom, hè? Niet blond, maar wel dom. Goed dat je me dat advies gaf! Ik ben binnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

Ik las de stukjes tussen jouw en RJB en kwam tot een gedachte toen je zei

quote:


Ik ben ook die tweede, ik probeer (nu niet meer) al 40 jaar mijn moeder van mij te laten houden, maar ze schudt zich van mij af als een slang een overbodig vel weggooit.



Zou het misschien handig voor je zijn als je ook zou kunnen leren om te accepteren dat je moeder niet zo veel van je houd als JIJZOU WILLEN!
Dat ze misschien wel heel veel van je houd op haar manier maar dat zij misschien altijd voelt dat dat niet genoeg is en daarom minder kan geven.
Ik zou er eens met haar over praten.
Misschien zit ik helemaal fout hoor...laat het me weten.

Ik moest ook hieraan denken...accepteert wat men je kan geven i.p.v. wat je zou willen dat ze je gaven.
Ik ben zelf nl ook altijd een erg geverig typ geweest en kon me dan wel eens zielig voelen als ik heel veel gaf en men het niet zag of wou zien.
Terwijl ik later pas door had dat ik ten eerste besloot hoe geverig onze relatie werd en daarmee een standaard zette waar bepaalde mensen aan moesten voldoen.
En ten tweede niet accepteerde hoeveel mensen van mij hielden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne

Geweldig nieuws dat je gaat kappen met roken...dat is net zo'n slecht voorbeeld tegenover je dochter dus daar doe je echt heel goed aan....
en ik vond de knop om draaien bij het roken veel en veel gemakkelijker dan bij dit.
En had toch 23 jaar gerookt en bij al die alcohol en die uren die ik snachts maakte was dat veel.
Gestopt samen met mijn man in 1998 en nog geen sigaret weer gehad of er naar verlangt.

Er is een rust in ons gekomen nu we niet constant bij hoeven te houden ...of we ook een sigaret willen...na het uitstappen van de bus/auto/trein...
voor het instappen van de bus/auto/trein...
na elke maaltijd/koffie/drankje/hapje/chocolaatje/dropje/appel...etc,etc
voor elke maaltijd/koffie/drankje/hapje/chocolaatje/dropje/appel...etc,etc
na het vrijen/douchen/slapen/lopen/fietsen/zwemmen/.....
voor het vrijen/douchen/slapen/lopen/fietsen/zwemmen...
nou ja je begrijpt hem wel...je hebt straks echt veel meer tijd over om naar je gedachten te luisteren en de stilte in je lichaam te voelen die niets hoeft...alleen maar mag ...maar niks wil
:rose::):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken wel wat in wat je schrijft, safi:

quote:


Terwijl ik later pas door had dat ik ten eerste besloot hoe geverig onze relatie werd en daarmee een standaard zette waar bepaalde mensen aan moesten voldoen.



Niet dat ik zo geverig ben (uiteindelijk voel ik me eerder een egoist), maar wel altijd iedereen te vriend willen houden, slecht ruzie kunnen maken, geen eisen stellen, liegen over dingen waarvan ik denk dat ze me kwetsbaar maken, alles altijd goed, fijn en leuk willen hebben.. Mijn therapeute zei vandaag "feitelijk leef jij je leven als een sprookje waarin alles klopt" en zo is het ook. Maar sprookjes bestaan niet, en alles klopt ook niet.. Dat te aanvaarden, daar gaat het - geloof ik - om. De gewone realiteit met leuke dingen en minder leuke dingen en dus niet door mijn pleaserige gedrag afdwingen dat anderen mij alleen maar pleasen, en niet confronteren..

Begrijp je me nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, de drie musketiers, die houwen we derin! Wie weet komt d'Artagnan ook nog op de proppen?

En je gaat niet voor paal, ik heb idd. 2 witte boxer Dames die hier nu rond het huis vliegen. Ook bij mijn ouders hadden we al boxers, verslavend ras, heerlijke idioten. Ik sta als jongetje nog op de foto terwijl ik in de pallet met ombouw onder de piano lig, waarin Mona haar pups had. Daar mocht ik er eentje van houden! Het waren er twee, hahaha, rijk zijn we er niet van geworden.

Ik ga er ook voor. Een voor allen, allen voor een! Geldt ook wel 'n beetje voor dit forum, toch?

Nu eerst de boontjes doppen, pfffffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie

Ja, ja, ja...wat geweldig nieuws voor je .Ik ben echt blij en hoop dat je even veel inzicht, steun,begrip en bemoediging mag ondervinden van je internetbehandeling als ik nu krijg.
Je zult er zeker iets aan hebben.
En ga gewoon een lekker ijsje eten om het te vieren...bij een echte Italiaanse ijssalon...met pistache en mocca en veel slagroom...of een Banannen Split...of een Aardbeien coupe...het werkt bij mij altijd als ik erge zin heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky

Zou je dit

quote:


ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik krijg niets terwijl ik trouw wekelijks mij aanmeld bij de internet behandeling



niet aan de moderator kunnen vragen die is toch ook van Tactus dan heb je zekerheid of Belgen nu wel of niet mee mogen doen aan de internetbehandeling...?
Succes

lees net dat je aanmelding is gelukt!!! ;-))))

en ik heb van je dansje op het feestje genoten.....
ppff stamp ppffff stamp hijg hijg ik volg , ik volg :-)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, Haddock! Dat jij je ook hebt aangemeld! Ik ken de internet behandeling niet, maar ik heb 9 maanden kliniek gedaan.. Dat was ook niet niets, en dat zal de internet behandeling wel evenmin zijn!

Je hebt in ieder geval vandaag een aantal prima besluiten genomen!

(ook om het gras niet te maaien als het nat is.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi safi de pafi ,
ondertussen ben ik er dus bij he :-))
ik, heb een poosje geleden een prive mail verstuurd naar tactus en ook antwoord gekregen dat ik moest volhouden en evt dagdagelijks een mail te sturen
dus ook hier weer de aanhouder/ster wint :-))
mijn hijg puf duw komt nog voort van mijn begin bij dit forum begin 2006 toen waren we allemaal tour de france rijdsters in spe:-))
tollie ivm adb zijn inderdaad geen competitie aub , want dat lukt toch niet
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ferry

Nog maals proficiatmet je mijlpaal.....ik had naar aanleiding van je berichtje

quote:


TextDe trek komt zo nu en dan nog wel eens om de hoek kijken. En dan moet ik scherp zijn en goed opletten en niet gaan denken.


een vraag want Ziza had het er ook al eens over dat je moet stoppen met denken.....wat bedoelen jullie daar nou precies mee want jij hebt het er ook over

Leuk feestje trouwens...lekkere sapjes en het water is bijzonder lekker verkoelend en dorstlessend...dansje?:D:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe ik las mijn naam en had op dat moment geentijd meer terug te schrijven.

Mijn betrokkenheid bij mensen op dit forum is niet minder geworden maar ik heb helaas geen tijd over vanwege van alles en nog wat.

Een goed teken kun je zeggen, maar het is kiezen of delen.
t Is het een of het ander.
Mensen die mij kennen weten mij wel te vinden en dat is goed zo.

Als ik me niet volledig kan inzetten beperk ik me meestal door nu en dan te reageren middels een PB.

Ik lees een stukje van RJB en denk dan terug aan de tijd toen ik pas gestopt ben met drinken.
Ik schreef ook over onverwerkte pijnlijke verdrietige ervaringen uit het verleden.

Inmiddels heb ik mijn oude pijn verwerkt en kan er nu mee omgaan in het heden.
Het verleden is het heden.

De geschiedenis herhaalt zich want miljoenen keren vóór ons zijn mensen gestopt met drinken en het is een herinneringstocht geworden naar wie wij zijn geweest alvorens onze gevoelens en emoties werden verboden meestal door onze opvoeders, met desatreuze gevolgen voor later.

Mijn leven is daardoor een overlevingstocht geworden van ruim 35jaar totdat ik stopte met drinken en kon beginnen aan het verwerken van het leed waardoor mijn leven niet meer leefbaar was.

God zij dank, denk ik weleens, was er drank, die me nu en dan vergetelheid bood
De druk was even van de ketel.
De dagelijkse spanning gebroken, maar helaas kon ik zoals met veel dingen in het leven, ook met drank niet omgaan.
Ik wilde zolang mogelijk in de roes blijven en raakte verslaafd.

Maar zoals je ziet ben ik er goed uitgeraakt en ik heb mijn leven weer op de rails.

De kracht van dit forum zit in het vertellen over ervaringen hoe aan het leven weer kleur te geven zonder erbij te drinken.
Geen makkelijke opgave.
Het vergt discipline en kritisch blijven kijken naar onszelf.

Mijn leven is er zonder drank niet gemakkelijker op geworden maar kleurrijk en boeiender..

Benthe een fijne avond toegewenst.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...