Francesca Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ha, Rufus, jonge god! Altijd fijn om weer iets van je te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 RJB, kippevel, bij het lezen van je verhaal! Ga ervoor, jongen, je kunt het. Er zit veel betrokkenheid en inzicht in je. Kracht en geluk gewenst.En Sammy, ja, ik ga er ook voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 @rufus:Long time no see! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Dag Koh,Het wordt in jouw leven ook niet echt saai, geloof ik. Ik vind het knap van je dat je al zo ver bent dat de pijnlijke veranderingen die je moet meemaken zonder "hulpmiddelen" doorleefd kunnen worden.De paar consumpties die je onlangs tot je hebt genomen, wijt ik aan je natuurlijke verwarring! Hoort bij je! Ik krijg weer behoefte aan een reunie.See you!Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 quote: Originally posted by: RJBIk ga er hard aan werken. Mijn jongetje hoeft niets goed te maken. Hij moet kind zijn en gelukkig worden Sorry, moest dit allemaal even "aanpassen" door quote-onhandigheid. hoop dat het nu goed komt..RJB, ik wilde dat mijn vader destijds (40 jaar geleden) net zo dacht als jij nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Scheeltje weer aangepast, zie ik Haddock. Haddock zelf ook weer een beetje aangepast?Dat gedicht is prachtig Rufus, dat maakte me aan het lachen ook want het is zo waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Mick en Fran,Mick, twijfel je nog wel eens? Het leek wel eens je tweede natuur te worden. Mijn opa zei altijd: "jongen, beter een verkeerde beslissing dan geen beslissing!" Mijn opa was altijd dronken, maar wel, bij buien, een wijs man.Volgens mij ga je nu wel goed. Succes met het proces!Fran, ik herinner me nog een discussie met allemaal plaagstootjes over het 'zwakke geslacht'. Lang geleden, ik durfde toen nog niet zo. Was nog erg bang om afgewezen te worden. Ga je lekker?Liefs, Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ja, Benthe, ik moest er ook om schateren. Daarna had ik de neiging om me tegen de kop te slaan. "Wat kan een mens toch stom zijn!"Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 @rufus:Ja, ik twijfel wel eens, dat klopt, maar waar haal jij dat nu zo vandaan? Ik ga goed wb ADB. Nu 8 maanden droog. Ik had dit nooit gered op alleen maar wilskracht. Het is een manier van denken, een manier van leven, maar ik blijf alert. Ik loop niet met mijn neus in de lucht, want dan zie ik dat gat niet en donder er zomaar in.Denk nog regelmatig aan je. Ik zie je zo weer zitten met die mooie muts en die pretogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Oggejeetje, over warhoofd gesproken.... Vergeet ik bijna toch om Anna en Ferry ook te feliciteren met het eerste jaar alco-vrij zijn. Anna, Ferry, bij deze. Knap hoor om er zomaar een jaar van te maken. Zo zie je maar dat dag voor dag best snel een mooi parelsnoer van een jaar oplevert. Een en een voor alletwee en voor Ferry is die laatste, gezien onze gewoontes, natuurlijk figuurlijk bedoeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Rufus..Anna...FerryProficiat met het bereiken van jullie doel namelijk ADB zijn...een heel jaar al ......echt een hele prestatie en jullie zijn grote voorbeelden voor me dat het kan.Doorgaan zo...jullie schrijven vaak genoeg dat jullie het leven zo veel aangenamer vinden.:musicnote::moon::musicnote:Rufus jij nog even extra bedankt voor je mooie bijdrage...ik ben blij dat jij jezelf weer zo'n mooi leven hebt terug gegeven...tof om te lezen.....De verslaving voorbij heb ik vorige week al gereserveerd in de bibliotheek maar is nogal in trek...I wonder why? ;-0Je gedicht is heel herkenbaarDeltaWat weer een voordeel dat je hier op het forum zulke krachtige mensen hebt die ook hun zwakkere kanten met ons willen delen zodat jij daaruit weer een les kan leren waar jouw zwakke kanten zitten.Kapitein ik ben trots op je doelstelling voor de vakantie=0That's the spirit...want het maakt niet uit hoe, wanneer, waarom...als we maar ADB zijn.Ik trek me aan je doelstelling op.BBIk heb ook veel van die pijnlijke gevoelens over mijn jeugd en kan ze maar niet vergeten, heb dus ook zo'n gat in mijn hart die erg zeer doet...maar ik probeer het nu een plekje te geven in mijn hart...ze tot rust te leggen...niet ze te vergeten maar meer dat ik er al genoeg over gehuild, nagedacht, gepiekerd, geschreeuwd, gedronken,gezopen, gekropen, gezwabberd......heb in mijn leven sinds mijn 10de.Nu na 37.5 jaar ga ik al die rot emoties in een klein kamertje met mooie bloemen in mijn hart leggen en mezelf vertellen dat het tijd is om zonder die gedachten en emoties door het leven te gaan ...dat ik het waard ben in dit leven om te genieten en niet te piekeren over dingen die ik niet kan veranderen ...nooit heb kunnen veranderen.Ik hoop dat jouw dit ooit ook lukt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Haha, Rufus, ik heb daar toen niks van gemerkt, hoor, dat jij niet zo durfde! Ik sta nog niet helemaal droog, maar ik ga op zich eigenlijk wel lekker, ja! Er vallen heel veel puzzelstukjes op hun plaats de laatste tijd, en hoewel dat ook wel erg pijnlijk kan zijn, geeft het me ook een goed gevoel. En een goed gevoel hoeft niet verzopen te worden... Als ik toch toegeef aan de gremlins, begin ik steeds vaker te denken van: 'Meid, waar ben je nou mee BEZIG???' En dan laat ik wel niet de eerste staan, maar wel de vierde... En dan voel ik dat ik het zo ook wel overleef allemaal, en dat geeft vertrouwen.Nu nog die eerste... Maar ik ben optimistisch.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 TollieJe gaat goed en ik wil je vandaag ook veel kracht wensen in je ADB zijn. geniet van al die nieuwe "drankjes"...je zal er zoveel meer energie van krijgen.MarionIk leef met je mee...wat een rotzak die partner...hoe kan het mogelijk zijn in een land met zoveel regeltjes. Sterkte en laat je er niet onder krijgen!HaddockIk hoop echt dat je nu die ondertiteling van je eer aan gaat doen...geen drank in huis...een heel wijs besluit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 RJB, ik denk dat jouw verhaal heel herkenbaar is voor veel mensen hier. Je hebt door de verslaving van een ouder zelf niet kind kunnen zijn, dus ook niet de gelegenheid gehad om de "normale" kinderfasen te doorlopen. Daar loop je dan later keihard tegenaan. Ik ken het zeker niet in die mate als jij, maar weet wel dat dit een enorme trigger kan zijn tot eigen verslavingsgedrag. Gelukkig zeg je zelf dat je best weet dat het geen excuus is. Trouwens je hebt ook al gemerkt dat je er zelf nou niet bepaald gelukkiger van wordt.Ik wens je veel sterkte met je proces, dat wordt vast een zware middag bij je therapeute met veel denk- en onderzoekwerk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Hoi allemaal,Allereerst het RAF trio: multi-van-harte. Kadootjes heb ik niet meer, gisteren al verstookt. Ben zelf ook stiekum blij dat ik het jaar heb gehaald, en..........dat had ik nooit verwacht. Dat icoontje van Opa 2 was dat, sommige "oudgedienden" kan ik zo missen......hij had altijd van die leuke verhalen. Je leert dan iemand echt kennen en dan is het raar als ze opeens weg zijn. Ach jee nou word ik sentimenteel.Nee, op zich draait ie lekker hier, ook zonder kids. Zo af en toe een sms is prima, effe vinger aan de pols. Gisteren hard gewerkt, lekker, en vandaag heb ik een uitje.En ik heb een maffe kitten die daarnet weer uit de vijver probeerde te drinken, erin is gekukeld, en dan troost zoekt bij mij en dus....op mijn buro springt op mijn toetsenbord, de blubber vliegt in het rond. Affijn, beest onder de kraan (lauw) want anders is mijn hele huis blubber, ik geniet er juist zo van dat het niet vies wordt nu de gassies er niet zijn. Kat dus onder de kraan, plastic over mijn printer (duur ding) kat afgedroogd en nu maar even in zijn sop gaarkoken.Zo meteen de katten weer verdelen over het huis en dan naar mijn vriendin we gaan sjoppen (we kopen altijd wat voor onze dieren of iets stom bij de Blokker of zo) en samen eten dus koken en zo (zónder wijntje/trijntje) en dan fris weer in de auto naar huis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 @ RJB en parentificatieIk ben zelf een ge-parentificeerd (djsjdsfjsfjksdhasdsauw) niet uit te spreken zeg --- kind. Ik heb eigenlijk geen jeugd noch pubertijd gehad en vandaar het gat in mijn hart denk ik altijd. Mede dan daardoor. Ik waak er ontzettend voor dat ik mijn Zoon die de neiging heeft de boel over te nemen rustig op zijn plaats wijs, dat IK hier de baas ben en dat hij kind is en maar moet luisteren (ook al gaat het om iets onbenulligs). Volgens mij zet je daarmee de "grenspaaltjes van de macht" neer en het kind moet gewoon niet het idee krijgen dat het macht heeft én het dus ook ouder kan spelen over jou. Heb je er zó al eens over nagedacht?Daarbij is flink kind zijn in mijn geval puberen ook erg belangrijk. Veel sporten is volgens mij gezond, fietsen, eigen verantwoordelijkheid voor zijn eigen dingen, en niet voor die van mij. Je moet dus min of meer zorgen dat jouw ouder-schap niet wordt "overgenomen" hoewel dat moeilijk is als je niet nuchter bent.Ik ben zo vaak door mijn kinderen naar bed gestuurd; "mamma je ziet er zo moe uit, ga maar slapen, wij ruimen wel op en doen de gordijnen dicht".......(aiaiaiaiai het doet zeer er aan te denken). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mies Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Morgen allemaal,Iedereen gefeliciteerd met de behaalde prestaties.Geeft mij als nieuweling weer hoop.Verder bedankt allemaal voor wat jullie hier allemaal schrijven:ik leer er zoveel van,Mies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Marieke,Ik duim voor je. dat het meevalt. Ik heb dit voorjaar ook een maagbloeding gehad, het is erg naar maar ik had er niet zo'n last van. Ik had buikgriep en heb waarschijnlijk door al het heftige overgeven (zit er nog iemand aan de koffie, gezellig hè) en diarree (gezellig neem er nog wat bij) iets in mijn maag beschadigd en nu moet ik medicijnen slikken maar die helpen wel erg goed. Sterkte !!!!!!!! Ga je mee om 12.15 uur? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ja, Houtje, ik herken wat je schrijft, maar ook niet helemaal.. Mijn kinderen zijn ten eerste nog te klein om mij naar bed te sturen, en het is niet zo dat ze hier de boel overnemen (of: overnamen, moet ik zeggen -- ze zijn nu - veilig - bij hun moeder..Bij mij is het anders.. Heeft ook te maken met die enorme onverzadigbare behoefte aan liefde.. Met dat ik de kinderen meer zie als de basis van mijn geluk, als dat ik ze zie als degenen die voor hun geluk afhankelijk zijn van mij. Mijn zoontje met name is daar erg gevoelig voor. Dus die vind mij alsmaar lief. Hij was zelfs na het gebeurde van afgelopen dinsdag niet boos op mij, terwijl het zo gezond zou zijn als hij dat wel was. Mijn moeder was net zo.. Ja, bij haar nam ik de dingen wel over, ook als kind.. Maar ik voelde instinctief ook aan dat ik HEEL VEEL van haar moest houden en ik voelde me schuldig als ik gevoelens toeliet die daarvan afweken en daarom uitte ik nog meer liefde voor haar.. Ik werd - zo zie ik het nu - oneerlijk in mijn gevoelens.. Uit angst haar teleur te stellen (een neiging die ik, maar dan op een heel andere manier, ook goed leerde van mijn vader), uit angst haar kwijt te raken misschien ook wel.. Als ik naar mijn zoontje kijk, en - gelukkig - heb ik mijn kinderen afgelopen zondag even gezien, dan zie ik in zijn ogen, wat ik zelf voelde als kind en waarvoor ik hem zo graag wil beschermen. En daar begint "The long and winding road, that leads to MY door", en die weg ga ik vastbesloten in.Ik las, in het - op zich al tamelijk oude boekje - "Gras onder mijn voeten" van Bruno-Paul de Roeck dit sprookje: "Er waren eens twee mannen en die wilden beiden hetzelfde: een klontje suiker geven aan een paard. De eerste zei: "Ik vind het fijn om een klontje te geven. Ik hou van beesten. Vooral van paarden". En hij meende wat hij zei. De tweede man zei: "Ik vind het fijn om een klontje te geven. Ik hou van beesten, vooral van paarden". En ook deze man meende wat hij zei. Maar hij vertelde niet hoe hij zich alleen voelde en dat het een heerlijk gevoel geeft als zo'n paard met zijn vochtige paardenlippen aan je hand slobbert en je dan dankbaar aankijkt... De eerste man kwam het klontje geven. "Nee", zei het paard, "vandaag niet. Mijn kiezen, weet je wel.." "Dan maar niet", sprak de eerste man. En hij dacht "wat zielig voor het paard, dat hij kiespijn heeft".De tweede man kwam met zijn klontje en bood het aan. "Nee", zei het paard, "mijn kiezen, weet je wel".. "Dan maar niet", sprak de tweede man. En hij dacht: "Arme ik, er is niemand die om mij geeft". Ik ben zo'n tweede man.. Mijn moeder was ook zo.. En kinderen voelen dat aan! Ik wil zo worden als die eerste man. Genoeg hebben aan mijzelf..Dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 RJB,rillingen!!!!!!! ik ben ook die tweede, ik probeer (nu niet meer) al 40 jaar mijn moeder van mij te laten houden, maar ze schudt zich van mij af als een slang een overbodig vel weggooit.Nu ben ik aan het leren dat het niet erom draait of de hele wereld mij aardig vindt maar of IK de wereld wel aardig vind.heeeeee, die rolt er zo maar uit, wat vind je ervan? misschien iets voor een onderschrift????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Goed ik ben ervandoor mensen. Maak er wat van en laat de eerste staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Goede morgen allemaal,Eerst en voor al: Rufus, Anna, Ferry, hartelijk gefeliciteerd met jullie 1 jaar ADB.Echt een knappe prestatie.:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:Mick, ook geen geringe prestatie om 8 maanden vol te maken.:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:Mies, ik heb jou helemaal over het hoofd gezien, maar jij hebt er al meer dan een maand opzitten::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:Vanochtend een uur te vroeg wakker geschrokken, maar was daardoor zo wakker dat ik maar opstond.Treinkaartjes voor mijn dochter en haar vriendin gekocht. Naar de huisarts voor mijn Refusal. Zij is best wel trots op me dat ik het zo goed doe. Ze vroeg hoelang in nog Refusal wil nemen, dus heb gezegd: zeker nog tot na de jaarwisseling. Ze vroeg ook nog naar het forum, hoe dat gaat, of ik hier nog elke dag zit. Het antwoord kennen jullie. Nog even over die moeie benen van me gesproken. Tja, daar zal ik nog wel last van blijven houden, komt door het drinken. De kleppen in de aders zijn aangedaan. Ze kan daarvoor steunkousen voorschrijven, maar ja daar wil ik nu nog niet aan. Regelmatig de benen omhoog leggen is dan de beste optie. Over 2 maanden terug komen.Dan naar huis en mijn dochter naar de trein brengen.Die twee meiden zijn nu lang en breed bij mijn ouders aangekomen voor een logeerpartij van een dag of tien.Het weekend van 18-19 augustus halen we ze dan weer op.Zo, nu ga ik even de oefeningen voor mijn schouder/nek doen en dan kom ik alles lezen.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Marieke,hahahah, ik las rosé, rosé enz.En ik hoop dat jullie vanmiddag geen slechte berichten krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Marieke,hahahah, ik las rosé, rosé enz.En ik hoop dat jullie vanmiddag geen slechte berichten krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Oh, nu staat het er twee keer.Zeker iets fout gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden