Spring naar bijdragen

Woensdag, 12 september 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Jij hebt de laatste tijd de gekte in je hoofd met die icoontjes BamBam, is dat omdat je innerlijk van vorm aan het veranderen bent?

Kaia, fijn om even van je te horen.
Wel grappig, toen ik nog van alles naar binnen goot en ik een zakelijk gesprek aan het voeren was, dacht ik ook altijd: ze weten vast niet wat een enorme dweil ik 's avonds ben!
Maar aan de andere kant, wat weet je dan eigenlijk van je gesprekspartner? Dat kan in zijn vrije tijd wel een seriemoordenaar of belastingontduiker zijn of een pyromaan. Of misschien zelfs ook wel een alcoholist! Of misschien gewoon iemand die net als bijna iedereen, net zo onzeker en soms weer zeker haar of zijn weg zoekt.


Aangepast op afterthought.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kaia, hoe wéééééét je dat nou? Kijk wat Benthe zegt:
"Maar aan de andere kant, wat weet je dan eigenlijk van je gesprekspartner? Dat kan in zijn vrije tijd wel een seriemoordenaar of belastingontduiker zijn of een pyromaan. Of misschien zelfs ook wel een alcoholist!"
:D
Ach, laat ik het maar houden bij schietschijfjes met getekende gremlin-koppies... beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee allemaal hier geen nieuws, alleen maar "droog" nieuws.

Tolie,
Mijn aanrechtputje was op een gegeven moment verslaafder dan ik :D die kreeg die restjes (en soms hele flessen na een feestje) over zijn hoofd. Was altijd wel een goed moment: KIEPPPPPPPP, weg met die zooi. De aanleiding doet gewoon zeer bij mezelf. Goed om het op te schrijven.

Ferry,
Gaat goed hè.

Marieke,
Kun je je hart nog uitstorten ergens anders, maatschappelijk werk of zo? Heb je wel behoefte aan lijkt me.

Iedereen,
Die sterkte nodig heeft: sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb natuurlijk die beessies niet uitgevonden alleen de kreet. Ook al weer zo lang geleden dat ik niet weet hoe ik erbij kwam, maar blijkbaar spreekt het nogal aan want iedereen pikt het gebruik van de kreet zo zondermeer op en begrijpt dan ook meteen helemaal waar het om gaat.

Nu vraag ik me nog af wat Gremlin in het Spaans is......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Gefeliciteerd met je 2 maanden alcoholvrij!! :moon::present::moon::present::moon::present:

@Soothe,
Gefeliciteerd met 3 weken alcoholvrij!! :musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present:

@Xienix en Flipsen,
14 dagen ADB!! :rose::present::rose::present::rose::present:

Alle anderen, langer of korter alcoholvrij of ADB: zet hem op!

Kaia,
Goed joh, dat je dit drankvrij aankan! Teken dat je heel sterk aan het worden bent!

Cal,
sporten en dan een bakkie thee met kaas. Lekker! Ik hoop dat je lekkere theetjes hebt kunnen vinden.
Ik hou me aanbevolen voor tips, vooral op het gebied van kruidenthee.
Minty Marocco vind ik echter AFSCHUWELIJK (echte Benthe!). Net alsof je een hoestbonbon drinkt!

Corinne,
voel je je alweer een beetje beter?

Stien,
ik herken veel dingen in jou! En je hebt al zoveel geleerd. Ik hoop op termijn ook zo te groeien!

Marieke,
Je hebt actie ondernomen! Altijd goed, dat geeft je in ieder geval een beter gevoel. Zullen we met die luchtbuks van Water de buren verjagen?

Blacky,
heb je trammelant met je oudste broer?
Jij hebt dus na zo'n lange tijd ook nog steeds pijntjes! Dat belooft wat voor mij.

Haddock,
die ene kamer is nu toch wel klaar? Of zitten er een paar lagen op? In ons huis heb ik er 10 lagen afgehaald en ben dagen bezig geweest. Ik werd er stik sjaggerijnig van!

Tapas,
Fijn je te lezen, krijg altijd een vrolijk gevoel van je. Je schrijft het zodanig op dat zelfs als je in een mindere bui bent, ik nog om je moet glimlachen. Dit is positief bedoeld!

Bambam,
Nu een kinderstoel?????

Quera,
Ga zo door! Het gaat hartstikke goed, ook al voel je dat niet zo!

Tolie,
Ik hoop dat je het hebt kunnen opbrengen om die fles leeg te gooien. Als je dat doet ben je erg trots op jezelf! Dan krijgt je kleinkind een nuchtere oma en die oma kan dan ook meer van het kleinkind genieten!

Alle anderen ik leef met jullie mee en ben geinteresseerd in jullie! Hou vol!

Aangepast: taalfout! foei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, wat een dag had jij! Het belangrijste is er eigenlijk al over gezegd. Mocht je nog wat overhebben, gooi het weg.. Het is goed dat je hier nog bent! ADB is een strijd die niet gemakkelijk is! En je bent op de goede weg! Dus volhouden!

Kaia, je doet het hartstikke goed. Ik denk dat het inderdaad heel goed is om regelmatig op te schrijven wat je concreet aan verbetering merkt bij het niet-drinken. En welke nadelen er zaten aan het drinken. (ook welke voordelen: stoppen is, het is hier al vaker gezegd, ook een rouwproces: en het goed ook de voordelen van drinken onder ogen te zien, en dan ook daar afscheid van te kunnen nemen).. Way to go! (Kan ik sinds vandaag correct gebruiken).

Blacky, dank voor de beterschapswens. Ik ben een beetje rillerig.. Maar voor vanavond maar eens op tijd naar bed, na een kop warme groene thee.. Dat zal ze leren, die bacterieen.

Ja, Houtje, Gremlin is wel een mooie vondst. Ik zie ze voor me. Heb er - zie gisteren - alleen weinig last van!

Dagdag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Gemotiveerd

Zullen we met die luchtbuks van Water de buren verjagen?






Hoho. Het is een luchtdruk-pistool, uitsluitend te gebruiken op de sportschietbaan en als gremlin-buster.
Niet geschikt voor op de openbare weg o.i.d. Helaas... we zullen wat anders moeten verzinnen, Marieke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, I :heart: hoestbonbons.

En ehhh, de verzekering vergoedt blijkbaar een heleboel van de brandschade. Ondertussen sta ik vandaag tot mijn ellebogen in de latex, maar het ziet er nu wel weer fatsoenlijk uit. Alleen die smerige brandlucht, die blijft nog wat hangen, hoe ik ook de ramen tegen elkaar open zet.

Houtje ik wist niet dat die van jou was, die Grrrremlin. In het begin dacht ik ook aan zo'n filmdiertje, inmiddels heeft hij een eigen vorm gekregen. Het is een vies, vet, log beest met een hangende onderlip waar altijd kwijl van af druipt, hij snapt nooit wat, hij trekt altijd slurpend zijn neus op, klikt bij voortduring met bicpennen, smakt bij het eten en als hij niet eet, kauwt hij kauwgom met wijdopen mond en klapt daar ook nog eens mee. Hij kijkt met ongeïnteresseerde, lege ogen voor zich uit en laat vieze scheten. Kortom, iemand die je niet graag in huis hebt.

Denk jij er wel om dat droge Houtjes ontvlambaar zijn? Wel veel thee naar binnen gieten hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
ik ben hier op het forum (nog) niet onderuit gegaan. klopt. Maar daarvoor toen ik nog niet hier was, heel veel!! Bijna bij voortduring!

Benthe,
mooi dat de verzekering wat kosten vergoed.

Ik heb vandaag op mijn werk een gesprek gehad met mijn manager. Ik heb er een tijdelijke heel zware taak bij. Of althans, ik ga tijdelijk ander werk doen. Er was een team van 3 mensen, dat is uitgedund tot inmiddels 1 persoon. de laatste is overmorgen voor het laatst. Er was een tijdelijke kracht, maar die is voortijdig afgehaakt.
Kort samengevat er is mij gevraagd dit tijdelijk op te vangen. Ik mag dus als onervarene op dit gebied tijdelijk 3 mensen gaan vervangen terwijl het al een grote puinhoop is. Morgen 1 dag om me wegwijs te maken en dan moet ik het alleen uitzoeken. Helaas ook geen back-up dus dat wordt zwoegen.
Op zich een uitdaging maar nu eigenlijk niet goed voor mij. Tenslotte ik kom net uit een burn out en moet goed oppassen niet dezelfde fout te maken. Daar ben ik wel angstig voor.
Helaas kan ik ook niet op mijn collega's terugvallen, omdat de sfeer nu op het moment zo is dat iedereen voor zichzelf knokt. Ik doe er namelijk nu al heel lang over ingewerkt te raken omdat mijn collega's niet bereid zijn c.q de puf hebben om in me te investeren. Maar wat had ik moeten doen? Weigeren?
Helaas hebben we op mijn afdeling nu niet genoeg werk. dus ik had geen smoes. Bovendien ken ik het bedrijf nog niet zo goed en zij mij niet, dus ik loop nog op eieren. Ook ben ik gewoon overvallen en kreeg weinig tijd om na te denken. Heb dus "ja"gezegd, voordat ik de kans kreeg om goed na te denken.
Bovendien was het verzoek redelijk omdat het in het bedrijfsbelang is en mijn afdeling geen werkvoorraad heeft. Ik ben er niet blij mee, het is niet goed voor mij en toch kon ik niet anders!!!!
Pffffffffffffffffffffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien: dankjewel. Doet me goed.

Benthe: hier alsnog spuit elf: van harte met je 2 maanden :musicnote::present::musicnote:!
Dat lijkt me een hele mooie mijlpaal.

An, alcohol is pestzooi, weg ermee! Blijf helder in de kop.
Water jij ook, je gaat zo goed man.

Tolie, jammer. Morgen weer een nieuwe dag.

Kaia de voordelen van niet drinken, ja daar gaat het toch om:
meer rust in de buik, dat voel ik letterlijk zo ja. De wittere ogen van Femmy herken ik ook. Slankere kop en buik, sterkere benen, vaster slapen zonder zweten, geen angst voor drankrestluchtjes, helder en sneller kunnen nadenken, lekkerder werken, meer energie. Waarom zouden we ooit nog gaan drinken.
(sorry voor degenen die zich lichamelijk niet zo lekker voelen)

Fem hoop dat de uitslag van je lever meevalt.

Bammetje, sta je weer in de kinderschoenen?

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen
ik kon het niet laten...miste jullie te erg en mijn man is voetballen kijken en aan zich aan het vermaken met een paar biertjes dus ik dacht bij mezelf laat ik ook iets doen wat ik leuk vind.
Alles goed hier...heb niets gelezen sinds zondag dus neem het me niet kwalijk als ik niet op de hoogte ben.
Ik drink niet en ben het ook niet van plan vandaag.
En heb vandaags draadje nog niet gelezen.
wel een nieuwe te gek boek op het boekendraadje geplaatst waar iedereen misschien iets aan heeft die drinkt uit woede, stress, ..ach hier is een kleine reden waarom je het misschien wilt lezen: De Celestijnse belofte van James Redfield
De reden dat ik dit boek op het boeken draadje zet is omdat het ons leert of misschien kan leren hoe we in gezelschap van anderen minder behoefte aan drank kunnen hebben omdat we misschien uit het boek kunnen leren om onze positieve energie niet kwijt te raken.
En daarom in gezelschap minder behoefte hebben aan drank maar ook in gezelschap minder last hebben van stress of het gevoel hebben gemanipuleerd of over heerst te worden. Ik vond het een bijzonder leerzaam boek en hoop dat jullie er ook wat aan hebben. Om jullie een idee te geven waar het een beetje over gaat heb ik een korte beschrijving van het internet gekopieerd en een stuk uitgediept waarin het bovenstaande in het kort wordt uitgelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"We laten ons niet klein krijgen", mooi gekozen Gem ik doe mee!

Nou hier is jullie zeurpiet weer, allereerst gefeliciteerd Benthe met je 2 maanden en Soothe uiteraard met je 3 weken en Xienix met 2 weken. Alle anderen ook gefeliciteerd met eventuele mijlpalen, ik kan het niet zo goed bijhouden.

Goed vandaag voor mij goed nieuws aan het front, ik ben die vreselijke opstandige bui weer kwijt en ben weer de redelijkheid zelve. Dat is dan ook wel makkelijk hè als je niet opstandig bent.
Ik schaam me eigenlijk wel, ik schreef dat ik opstandig was en dat jullie het allemaal zo makkelijk af gaat, maar dat is helemaal niet zo.
Alsof ik de enige zou zijn met problemen. Ja sommigen van jullie gaan nu ook heel goed en dat is ook wel eens anders geweest heb ik gelezen. Maar ik had de laatste dagen alleen maar belangstelling voor mezelf, egoïstisch wel en kinderachtig ook om het maar zacht uit te drukken.
Hopelijk begrijpen jullie het en nog bedankt voor alle reacties. Ik heb voor mezelf besloten om eens wat dingen te gaan doen, die ik al een tijd had laten liggen. En ik heb daar vandaag een begin meegemaakt, misschien dat dat ook zijn positieve vruchten af gaat werpen. En dat Q-J maar lang weg moge blijven. :D

Jammer Tolie, maar gewoon volhouden dan komen we er wel en sterkte met alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Q,
Fijn gevoel om weer redelijk te zijn. Het zal een vermoeiende toestand zijn geweest!

Delta,
Ik heb het nogeens de revue laten passeren en ik kon inderdaad niet anders! Wel zit ik me nu te bedenken wat ik moet doen om mezelf in bescherming te nemen.
En nee, ik wil absoluut niet drinken. Vandaag in ieder geval niet!
Jij zit bijna aan het half jaar! Heel knap. Ik heb me ook opgegeven voor de internetbehandeling, maar helaas zit het vol. Kon ook niet anders na die uitzending van NOva. Gelukkig heb ik al een beginnetje gemaakt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...