Spring naar bijdragen

Woensdag, 12 september 2007


Gem

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by: femmy



Ik heb een leveronderzoek laten doen en ben huiverig voor de uitslag. Ik heb pijn onder mijn rechter ribbenkast en ik meen dat daar mijn lever zit. Het maakt me bang voor een enge ziekte. Over 2 weken weet ik meer en ik hoop er maar het beste van. .


Hé Fem, (oeps, verkeerde voornaam)
als er iets ernstig fout zou zijnmet je leverwaarden, en ik bedoel niet 'dokter-die-zijn-vingertje-ophoudt'zeg maar, dan weet je dat écht eerder hoor! Als er iets flink fout is, bellen ze je echt snel terug!
Dus bij jou, de eerste dagen: geen bericht, goed bericht!
sterkte, Tolie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik val er zomaar in en heb niet alles kunnen lezen. Ben ook met internetbehandeling bezig, kost toch wel wat tijd.
Punt is dat ik momenteel enorm twijfel over mijn stoppen!!! Een REUZE GREMLIN zit mijn dag te verzieken.
Ik sta echt op het punt om het bijltje erbij neer te gooien, maar ik dacht, dat doe ik zowiezo niet voordat ik met het forum heb geschreven.
Ik zie echt spoken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat die spoken maar voor wat ze zijn An. Je hoeft maar een dag tegelijk. Als je nou gewoon zegt, vandaag niet, kun je morgen weer eens verder kijken.
Je hebt jezelf al bij elkaar geraapt door eerst op het forum te schrijven, dus je intentie lijkt me duidelijk: de gremlin is daar maar de wil ligt ergens anders.
NIET doen dus. En sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag niet, An. Vandaag blijven we nuchter.
Ik zit ook even te tandhakken, er zitten wat dingetjes tegen, moet allemaal weer geregeld worden, kost ook weer tijd en geld, ik ben moemoemoe, bleeeeeghjakkesgatsiebah wat maakt het ook allemaal uit het is toch al een zooitje, grrrrrrr...

Maar vandaag niet, An.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Benthe, heb er over nagedacht en een dag is te overzien. Ik WEET het zo goed allemaal. Ik voel me een hopeloos geval. OK vandaag DRINK ik niet, vandaag dus niet!! Verder moet ik Nu niet nadenken. Het is gewoon hopeloos.
Femmy schreef over haar leverpijn. Ik heb dat ook een hele tijd gehad, maar ben er niet mee naar de arts gegaan. Het is nu wel over (maand niet gedronken), heb wel een rare bult(je) in mijn lip en ga komende week toch nog maar eens naar de arts.
Redenen genoeg om NIET te drinken. Mijn hersens zijn gewoon niet normaal. Allemaal voordelen om niet te drinken. Ik zie er weer normaal uit, kan alles gewoon doen, ben van mijn angsten af.... maar ik ben wel depressief en heb ellendige nachtmerries, waar ik heel de dag mee loop. Nou ja, klaag, klaag.... VANDAAG DUS NIET!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjemig iedereen,

gisteren in mijn gevoel de eerste bewuste dag van het stoppen, heel tevreden over, en nu heb ik iedereen (maar vooral mezelf) al weer teleurgesteld.

Ik heb het geprobeerd met de kookwekker, 3 glazen Spa rood, nog eens de kookwekker.
Vanmorgen eerst ruzie met inwonende zoon (25), pff, twee uitersten, hij ie heel aanwezig zonder dat-ie zich dat beseft. Ik vind het al drie jaar hoog tijd dat hij op zichzelf gaat wonen, maar als ik dat zeg is hij zó gekwetst, zo onbegrijpend ook..En omdat ik al een tijdje ruzies omzeil gebrijpt hij niet waar ik het over heb. Hij heeft nu een paar dagen vrij van zijn werk, en het benauwt me..Ik wil mijn huis terug!!

En daarna mijn dochter (28), is net zwanger. Zou vandaag voor 't eerst met haat man naar de verloskundige gaan, hartje horen enzo...
Ik bel haar om 12.45 (13.40 is de afspraak op ca. 25 min rijden): alles goed, haast, ze belt me zodra ze terug is...)en hoor om kwart voor drie dat ze met haar schoonmoeder gegaan is...Echtgenoot had het op het laatste moment af laten weten; ze zou dan wel alleen gaan, maar een half uur vòòr de afspraak heeftze dan toch maar haar schoonmoeder gebeld, die vlakbij woont. Ze moest toch iemand hebben om mee te gaan?...En néé, ze heeft niet bewust mij niet gevraagd, zegt ze; het kwam gewoon zo uit!
Alleen, toen ik haar om 12.45 belde was er voor mij ook nog genoeg tijd om bij de afspreek te zijn

Ik heb echt mijn best gedaan om het niet te laten merken, opgehangen, en voor de tweede keer vandaag (eerste keer was na de ruzie met mijn zoon) alle trucs, kookwekker, glas water, blokje rond, enz.in werking gesteld...


helaas, de port heeft iets geholpen...ga nu met een roodbehuild gezicht (kinderachtig hè?) ff voor me uit staren..géén tweede glorieuze dag dus

straks meer...ga nu eerst balen...



aangepast voor taalfouen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja water, dat gevoel, het is toch al een zooitje, bij mij zitten er ook wat dingen tegen, maar als er geen dingen tegen zitten wil ik ook aan de zuip. Zag ik mooi bij mijn internetbehandeling. Wat een trek -waslijst ik heb, niet normaaaaaaaaaaaaal meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Tolie, nou ik kan me helemaal inleven in je situatie. Een verschil is dat ik de fles 'net' nog niet gepakt heb. Ben ook al heel de dag aan het uitstellen. Nu al anderhalf liter cola op.
Ik ga maar eens koken. Tolie, je kan zo weer opnieuw beginnen..... tja, makkelijker gezegd dan gedaan............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst voor Marieke: je kreeg (behalve dan uiteraard van Corinne :heart;) weinig respons. Het was ook weer eens de stille tijd, en ik kan je weinig raden omdat ik geen kinderen heb. En ik heb ook nog nooit nare buren gehad.
Ik hoop dat het doen van aangifte jullie iets verder heeft geholpen in de praktische kant van de zaak. En verder kan ik je alleen maar sterkte wensen.

Annie get your gun en schiet die spoken en gremlins af. Voor jouw gevoel mag je dan een hopeloos geval zijn. Daar hebben we er hier meer van, inclusief mezelf. Maar niet heus, want wat is nou hopeloos?
Maar gelukkig heb je je beslissing genomen. Morgen weer een dag. Heb je vandaag wel iets gezonds waar je je mee kan troosten?

Water, jij ook al! Ik ga straks dozen wapens uitdelen hoor, om gremlins af te maken.
Visualiseer dat rotbeest, hoe ziet hij er uit? En hoe zou je die het liefst om zeep brengen? Met harde, rake woorden, of lekker een beetje sarcastisch? Wurgen of vierendelen? Het is in ieder geval een ongenode gast.

Tolie, je doet immers je best. Gooi de rest van de port nou maar bij een of andere rhododendron die je toch al niet mooi vond. Voor jou een doos tissues om je tranen mee te drogen.

Aangepast op typfout en verkeerde naam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nondepiep nondepiep geraakte in niet in adb , iets was geblokeert maar een beetje op de toetsen zitten tokkelen en is in orde .
querido amigo soothe enhora buena con tus tres semanas jefe del alcohol :present::musicnote:
benthe hieper de piep hoera voor jou ook een roosje voor de harley lady :-))
aan alle andere ook uiteraard :present:
an indien nodig minuut per minuut of seconde per seconde .
tollie spijtig voor jou bedoel ik , de rest weg doen misschien ??
water ook ik ben moe moe moe deze morgen naar mijn dokter gebeld maar nu ik een slaapje gedaan heb voel ik mij iets beter , rare mail ontvangen uit spanje van mijn advocaat mijn oudste broer is weer van alle stoten aan het doen ;-((
naar de dokter ga ik uiteindelijk niet al zou ik beter wel eens gaan , ik blijf moe en heel duizelig maar ja ik heb meer als 18 jaar mijn lichaam serieuz misbruikt kan niet verwachten dat dit er op een twee drie uit is .
marieke sterkte ivm je zoon en je buren .
flipsen lijkt mij heerlijk kunnen tekenen als kind ooit yogi beer getekent en ja dat schilderij van mij heeft de brand overleeft en heb ik uiteraard mee sweet memories van toen ik 7 was
en flipsen ik vindt praten heel belangerijk of het nu met je lief is of met andere mensen , mij opsluiten is slecht
rjb verzorg je ziekies zijn :rose:
haddock als je bij jou gedaan heb mag je altijd hier komen helpen he :)
tapas je gaat mij echt nog aanzetten tot terug te beginnen lopen he ;)
corinne lekker rustig of ben je weer op zoek naar ander werk ??
wie ik vergeten ben sorry
zo en nu thuis een beetje werken
hasta luego

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, port helpt jou niet, ook niet een beetje. Helaas. Het voedt alleen maar je verslaving.
En je weet HET wel, je weet waarschijnlijk alleen niet HOE...

Benthe, gremlins om zeep helpen? Dozen met wapens uitdelen? Wat een agressie weer! Maar goed, ik zal mijn luchtdruk-pistool wel even opzoeken en een gremlin-kop op zo'n schietschijfje tekenen...

Trouwens, 't valt me nu pas op, gremlin begint met GRRRRRRRRRRRRR !!!!!!!!!!!!!!! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, die moeheid zal nog wel heel lang duren, ik slaap me ook wezenloos.
Tolie, de raad van Benthe is erg goed, kiep de rest weg, zet 'm op.
Benthe, dank je voor het visualiseren.... heb nu mijn mp3 op heeeeeeel hard en probeer zo ook de Gremlins te verjagen. Moet nu weg, tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hasta luego Blacky. Jij blijft ook maar bezig. Wanneer heb je voor het laatst lekker in je stoel gezeten met de poesjes bovenop je?
Hoe komt het eigenlijk dat een van de poesjes niet zelf kan eten? Zo jong zijn ze toch niet meer?
Of je moet zo'n gek in huis hebben als ik, die mij 's nachts wakker maakt met veel misbaar. Dan moet ik even mee naar de keuken om te kijken hoe hij wat eet, en dan is het weer goed. Zeer bevorderlijk voor de nachtrust.

Water, die beesten vallen jou toch ook met volle kracht aan? Normaal gesproken ben ik reuze vredelievend, maar voor sommige verschijnselen is geen coulantie mogelijk. Afmaken die handel en wel meteen. Je geeft jezelf er gratie mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik heb in het verleden ook wat ervaring opgedaan met niet-zo-fijne-buren (ahem), en ja, dat kan heel veel impact hebben op je dagelijkse leven. Ik hoop echt voor jou (jullie) dat er binnenkort eens stevige aktie ondernomen wordt door de politie of het woningburo of wie dan ook. Meestal zegeviert het recht wel in zulke zaken, maar het duurt soms erg lang voor je gevoel. Hou vol, en maak er maar een metersdik dossier van, dat helpt altijd. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi benthe ,
bezig zijn is goed voor de brein , heb vroeger genoeg tijd verdaan door dronken in de zetel te liggen
hi hi ik moest lachen met je schrijven ivm dat een van de poesjes niet kan eten :)
ze kunnen uiteraard wel zelfstandig eten wat ze niet kunnen is het uit de kast halen ;)
ach eerlijk het stoort mij niet dat ze mij vroeg wakker maken want ik geniet van mijn ochtend uurtjes lekker relax .
tollie aan jou nog een klein woordje er is niets of niet een probleem dat opgelost geraakt door te drinken he mogelijk in tegendeel zelf ik wens jou veel kracht toe om deze verslaving de baas te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, ik herken mijzelf in het geen jij hier schrijft. De redenen waardoor jij de alco pakt waren in het verleden ook "mijn" redenen. Het kost tijd om in te zien dat het geen geldige redenen zijn, maar begrijpen doe ik je helemaal.

Ook ik ben een gevoelig typje en ging de ruzies uit de weg, het zou de sfeer ook voor anderen bederven.
Maar ik heb geleerd, al duurde dat even, dat je het er beter uit kunt gooien en liefst lik op stuk beleid er op na moet houden. Anders weten de anderen waarlijk niet meer waar je het over hebt en ga je stapelen. Als je dan een uitbarsting krijgt of de tranen gaan lopen snapt niemand meer wat van je.
En weet je het "helpt", het helpt jezelf zodat je rustiger kunt aangeven wat je niet zint en ook minder snel naar de alco grijpt. Je kunt je gevoelens beter herkennen en tijdig in de strijk gaan of je afzonderen en iets anders gaan doen. Sporten, nou ja, banen zwemmen heeft mij ook heel goed geholpen in het begin. Tijdens het zwemmen kon ik ook mijn gedachten weer op een rijtje krijgen en mijn agressie kwijt.

Oh ja, en denk nu niet dat met ruzie je zoon eerder uit huis gaat hoor! Is mij tot nog toe niet gelukt.
Dus wat doe je jezelf aan, morgen weer een nieuwe start toch?
Wat je dochter betreft, "wij vrouwen" hebben de gewoonte ons dat heel erg aan te trekken. Zij heeft er op dat moment niet zo bij stil gestaan terwijl jij je nu gekwetst voelt. Beter is om haar uit te leggen dat jij zelf dol graag een keer mee zou willen.

An, je bent voor anderen een voorbeeld. Eerst schrijven hier en niet de boel omdraaien, goed zeg, hou vol hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!

Even een paar dagen afwezig, maandag heeft de persoon waarmee ik op alle denkbare vlakken erg veel intimiteit deel, mij vals beschuldigd, beledigd, belogen en bedrogen. Ik stond een paar keer ernstig op het punt met een fles in mijn vizier.....maar de gedachte aan: "m'n hart is al erg genoeg, hoeveel beter ik nu met m'n leven bezig ben laat ik niet ook nog eens kapot maken!" weerhoudt mij er van. Dat ik dat kan opbrengen zou ik nooit van tevoren hebben kunnen bedenken, ik ben daar erg erg dankbaar voor! (engeltje op m'n schouder?!)

Ik wil geen drinker meer zijn, wat er ook gebeurt. Ik wil het leven aangaan, puur zoals het komt en zoals ik ben. Op die manier ben ik ook een veel prettiger persoon om intimiteit mee te delen met iemand die het wel waard is (zei zij heel verstandelijk maar o zo gekwetst!)

Vandaag de 6 de dag zonder:

*Toen ik nog dronk ging een week veel sneller voorbij
*De leverpijn lijkt alleen nog maar bij stress te komen?!
*Ik voel me veel minder 'nuchter' dan ik zou denken: drempels kunnen bv net zo laag worden zonder en vooral 'smorgens zijn er bv nog steeds watten in mijn hoofd
*Ik voel me sterker, socialer, minder loom, ook op mijn werk veel meer en helderdere verbale interakties, het voelt fijn om mensen in de ogen te kunnen kijken zonder bij jezelf te denken: je moest eens weten met wat voor een zuiplap je nu praat!
*Ik vergeet nog steeds wel eens wat ik in een urenlang verhit telefoongesprek nou precies allemaal heb besproken!
*Ik luister veel beter, zei een vriend gisteren (toen ik nog zoop ratelde ik aan 1 stuk door?! ;-((( ahum en hier kom ik met m'n rijtje, terwijl er in de pagina's hierboven al zoveel lief en leed beschreven is...)
*Er is meer rust in mijn buik
*Vroeger naar bed, vroeger op
*Positieve gedachten over mezelf en de toekomst ipv zorgen en schuldgevoelens
*Heen en weer geslinger in mijn gedachten: is het okay voor mij om tijdens een etentje 1 drankje te drinken, of verpest ik dan het verbond wat ik met mezelf gesloten heb? Nouja, vandaag drink ik in elk geval niet!

Tolie: ik zou voor je willen dat jou vandaag de emoties, die het op een bepalad moment blijkbaar wonnen van jouw vechtlust, bespaard waren gebleven! De port heeft slechts het moment geholpen, maar jou niet!!! Even slapen, een warme douche, een kop koffie, hier schrijven.....help jezelf en sta weer op!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...