Spring naar bijdragen

Woensdag, 12 september 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste mensen ik moet even iets rechtzetten: ik ben niet 2 weken adb. Zoals ik eerder schreef heb ik afgelopen weekend gedronken en stond de teller voor mij maandag weer op dag 1.
Ik tel alleen perioden dat ik helemaal geen alcohol drink, ook al vind ik dat de lijn nog steeds stijgende is in vergelijking met vroegere tijden. Maar ik ben pas van de alcohol af als ik niet meer drink.

Benthe, je hebt helemaal gelijk dat alcohol niks goeds voor je doet. Maar dat is dus het rare he. We weten het allemaal. En moeten het eerst 1000x ervaren voor er een knop omgaat. En dat knopje kan dan ook weer gaan wieberen.... Mijn manco is dat ik maar heel soms twijfel, en dan veel te snel aan die twijfel toegeef. Ik heb ergens het idee dat eerst de twijfel helemaal weg moet zijn. Dan pas kan ik er helemaal van af blijven. Wat Tapas schreef herken ik ook zo goed: en dan mag je van jezelf drinken en dan kun je er niet meer van genieten. Ja, heerlijk die wijn bij de pizza maar 's avonds na het eten al het gevoel van: nou dit voegt dus ook niks toe behalve een loom gevoel en 's nachts een snellere hartslag.
Raar spul alcohol, het maakt je sloom maar geeft tegelijk stress in het lijf. Een bedrieger. Bah.

Vandaag staat mijn knop goed.
Vandaag drink ik niet!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

En Soothe, wat zullen we daar van zeggen?


Ik hou niet van staande ovatie's, maar wel drie weken.
:)

En de rest van de familie, het beste!


Groet!!!
B)



Soothe ik ben hartstikke trots op jou, drie weken, petje af!!!!
Voor iedereen met mijlpalen felicitaties, ik kan het niet zo goed onthouden als sommige anderen hier of er moet een datum onder het berichtje staan.
Voor iedereen die het moeilijk heeft, heel veel sterkte en een cyberknuffel. Mijn ervaring is tot nu toe dat afleiding zoeken als je het moeilijk hebt het beste werkt.
Gisteren avond wist ik dat er een moeilijk moment ging komen, moest naar een vergadering, dat vind ik verschrikkelijk, was bang dat ik bij thuiskomst zou drinken, heb voor ik weg ging alles voor thee klaargezet, hoefde alleen maar het knopje van de waterkoker aan te zetten, en heb een stukje oude kaas op een schoteltje in de koelkast gezet (niet in de limonade en bierkoelkast uiteraard) en gelijk achter de pc gegaan als afleiding, werkte goed, had het me zo voorgenomen dat ik niet echt moeite had gehad, misschien hebben jullie wat aan die ervaring, kan je het ook proberen.

Sporten was heerlijk, een hele lekkere manier je energie voor te gebruiken, opgefoktheid kwijt te raken en eens even met iets heel anders bezig te zijn dan de dagelijkse sleur. Heb me gelijk voor een jaar ingeschreven, ga om te beginnen twee á drie keer per week. Heb het idee dat mijn spieren juist door de inspanning veel meer ontspannen zijn nu, met andere woorden, voel me supergoed door het sporten. Nu eens kijken of ik mijn man mee kan krijgen, wel leuk om samen te doen met hem, zou goed zijn voor hem.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dag...

Getsie, wat is dat toch... loop ik de afgelopen dagen allerlei achterstallige felicitaties goed te maken, lees ik volkomen over het verlies van Corinne heen... Corinne, meid, bij deze alsnog mijn innige deelneming met je verlies.. En ik hoop dat het positieve in je leven de overhand blijft houden.. laat je er niet onder krijgen, hoor...

Liefs Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Soothe, jij van harte veel moed en doorzettingsvermogen gewenst. Drie weken is een mooi begin...
Kate, Flipsen, Xienix, ook de felicitaties, en last but not least: Benthe.... 2 maanden.. tja, klinkt niet gek, hè?

En nu zal straks blijken dat ik toch weer iemand of iemanden vergeten ben... nou ja, bij deze dus diegenen ook alvast proficiat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles bijhouden is ondoenlijk toch, Koh.
We weten allemaal toch wel van elkaar dat we elkaar het beste wensen. Ook bij een verlies.
Ik schrijf ook wel eens in het algemeen: aan ieder die een mijlpaal heeft bereikt, gefeliciteerd. Vind het al moeilijk genoeg om er aan te denken, jarige familieleden en real-life vrienden op tijd een kaart te sturen.

En wat dat betreft, iedereen die mij vandaag heeft gefeliciteerd, hartstikke bedankt, maar eerlijk gezegd was ik de datum zelf vergeten. Voel mij niet verder of minder ver dan iemand die 1 dag, 90 dagen of vijf jaar geen alcohol heeft gedronken. Het gaat om je gevoel van dit moment.
Dus, voor wie zich vandaag goed voelt bij het niet drinken, van harte en houwen zo.
Voor wie wankelt, probeer vol te houden, het is echt de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Laten we dan maar eerst een feestje te jouwer ere bouwen. :moon: :moon: :musicnote::heart::rose::present:
Die drie weken pakt niemand je meer af. Ga zo voort. Ik mag je graag.

@Kate,
Iig ben je goed aan het werk en idd. alcohol is rotspul.

@Calimero,
Jou noem ik een enthousiaste sportschoolster. Gelijk maar inschrijven voor 2 à 3 keer per week en dan nog trachten je man mee te sleuren. ;)
Je zult er vast veel plezier en baat bij ondervinden.

@Marion,
Maak er een goede dag van. Heb je al rondgekeken naar geschikte banen.

@Kohtje,
Dank je. Het is eenmaal haast ondoenlijk hier alles bij te houden. Je hoeft je niet te excuseren.
Om me er onder te krijgen zullen ze me eerst moeten afmaken en daar zullen ze nog een harde dobber aan hebben.

@Marieke,
Als ik dat zo lees, is je zoon zijn vertrouwen in de mensen kwijtgeraakt. Dat is jammer, want het gros van de mensen is OK.
Ik hoop dat de politie zich begripvol opstelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sooth he te gek drie weken

benthe 2 maanden

xienix we gaan goed!!!!

vandaag een prima dagje

vandaag namelijk in mijn dorp op visite geweest bij iemand van de dorpsraad, waar ik voorzitter van was heb me een tijdje geleden hiervoor bedankt..............
ze is kunstenares en ik heb altijd graag getekend en geschilderd.........maar ook dat is door de drank in een vergeet hoekje geraakt...tijdens mijn wandelingen weer foto's aan maken.

ik wil ook weer gaan schilderen en ik heb gevraagd of ze me les wou geven, en het antwoord was ja
ben er blij om..........

verder in het boek van depak chopra aan het lezen overwin je verslaving.........
en begonnen aan de wolkenatlas na de moeie verhalen van haddock

gisteren een top avond met mijn lief gehad.........kachel op 25 opgestookt
en veel gebabbeld.............

kortom ik voel me toppie vandaag en geniet ervan,
ja vanmiddag wat basis materialen halen om het draadje op te pakken wat betreft het schilderen

jullie ook een hele fijne dag

groet flip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Flipsen, ik wil het schilderen ook weer op gaan pakken, heb zelfs mijn atelier hier in huis ingericht maar er komt nog even niks van.. ik maak ook liever foto's. Jammer dat die creativiteit weg gaat door de drank, en prettig dat je het nu weer op kunt pakken! IS ook een goeie manier van ontspanning.

Calimero, heerlijk, sporten, ik probeer om de dag hard te lopen en als ik een tijd niet kan hardlopen ga ik me echt rot voelen.. die endorfines zijn dus ook verslavend maar wel een gezonde verslaving!

Ik ga zo weer naar het drankkot, het huis van mijn ouders, grasmaaien, bloempjes bedruipen, hond in de tuin, hij ook blij en dit keer gaat het me geen moeite kosten om alle flessen wijn en sterkere drank te weerstaan want vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, Benthe, Flipsen, Xienix en Soothe, gefeloiteerd met jullie jubilea! Ook alle ander ADB'ers van harte!

(Ik vind het ook altijd moeilijk om bij te houden wie wanneer waarom iets gevierd wordt.. Gelukkig is dit een forum vol attente mensen en zodoende is er altijd wel iemand die de loftrompet uitsteekt)

Ik heb een beetje een tussen-dagje. Beetje ziekig. Geliefde ook..

Dank iedereen nog voor de craving-hulp van gisteren. In mijn therapie komt het ook veel aan de orde, moet het veel aan de orde komen.. Ik denk dat het diepe schaamte is, zo die dat ik er zelf soms niet bij kan komen..

Flipsen, mooi dat je weer aan de schulder gaat! En dat je zo'n goeie dag hebt! Geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...