Spring naar bijdragen

Woensdag 26-09-2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

Charlie, ik begrijp niet hoe jij dat volhoudt, alleen nachtdiensten. Hoe zit dat schema eigenlijk in elkaar? Zeven dagen op en dan hoeveel dagen vrij?
Ja, het is me wat hè, de valkuilen zijn heel onverwacht aanwezig. Alert blijven dus.

Pepita, wees jij maar gerust euforisch hoor. Ik beschrijf het gewoon zoals het voor mij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe, volhouden hoor meid... heel bekend dat gevoel van: laat de boel maar de boel, ik zink lekker naar de bodem.. heeft niemand last van me, de wereld trekt aan mij voorbij etc.. maar niets is minder waar. Je bent gewoon deel van die wereld. Die kan niet aan je voorbij trekken. Ook al zou je willen onderduiken, de wereld is deel van jou en andersom.. heel wrang voorbeeld is wel Anne Frank en haar familie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oefff!! Daar kom je even met een voorbeeld zeg, Koh.
Maar ik ga geen wijn halen hoor, ik zou wel gek zijn. 't Is alleen maar zo verbazend dat je denkt het allemaal best aan te kunnen, en hup, daar ga je bijna door je knietjes. Maar ik heb gewoon geen zin in de teleurstelling, de kater, het weer overnieuw moeten beginnen.

Moest trouwens toch wel een beetje lachen om jouw verhaal dat anderen jou vertelden dat je niet zo zeker van jezelf mocht zijn. Wat weten zij daar nou van? Juist prettig toch, als je je sterk voelt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Benthe, ik heb een contract voor 2x 5 nachten per maand, met een maximum van 35 nachten per kwartaal...en dat wil ik dus halen elk kwartaal.........De ene week begin ik op woensdag voor 6 nachten, de andere week op zaterdag, voor 4 nachten. Het resterende verdeel ik dus...

En nu we toch eerlijk zijn...............mede door Haddocks verhaaltje werd ik zó boos én ik moest toch nog boodschappen doen.....afijn, de rest laat zich raden he.............
Voel me nu zó K*T!!!!

Ik log gelijk uit en ga naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Benthe,

ja ik ben me ervan bewust dat je met het noemen van de naam Anne Frank bijna heilig gebied betreedt.. maar was het niet juist Anne zelf die ons wilde laten zien met beide voetjes op de grond te blijven staan?? En dat doe jij nu ook met je keuze niet te drinken.. Goed voor jou en je omgeving, gewoon helemaal goed..

Tja, dat verhaal van die anderen die zeiden dat ik niet zo zeker van mezelf mocht zijn, klinkt misschien grappig maar heeft bij mij toch weer die eeuwige twijfel van: doe ik het wel goed? Waarschijnlijk niet want wie ben ik?? naar boven gebracht... Eens een alco, altijd een alco... Eens een Koh, altijd een Koh.. kan er wel allerlei pantsers omheen bouwen, maar daarbinnen in zit nog altijd diezelfde Koh.. en pantsers zijn niet ondoordringbaar, blijkt maar weer eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Haddock,

Voel je niet bezwaard aub dat je even komt kijken en misschien wil je ook nog wat schrijven, schrijven én lezen staat hier vrij. Ik hoop dat je je minder " gekwetst" voelt dan gisteren en toch ook al het postitieve dat je hier hebt meegekregen zult willen meenemen op de rest van "jouw paadje".

Dat meen ik van harte :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kransgenoten,

ik haalde net de PB's op en las.
Voor de zoveelste keer: er staat: ik voelde me al langer niet meer thuis. De niet reaktie was slechts de druppel. Ik praat niemand 'n schuldgevoel aan, dat laat je je aanpraten. Een ieder is ten allen tijde verantwoordelijk voor z'n eigen zaken.
Ik beticht ook niemand van kwade trouw of opzet. Ik voelde onbetrokkenheid. In een echt gezelschap kun je er dan wat van zeggen. In 'n virtuele niet. Maar nogmaals: dat was de druppel.
Ik heb hier zeker veel aan gehad en neem niemand iets kwalijk. Ik wens jullie ook allen het beste.
In het begin heb ik meerdere malen gezegd dat ik niet wist of ik wel iets kan met deze toch virtuele werld. Het blijkt nu van niet. Ik log starks uit, na m'n profiel geschrapt te hebben, als dat kan.
Het ga jullie allen goed, ik zal er zeker verschillende missen.

Groets, en hou het droog, Haddock Davids.
Als ik het niet red zal ik me zeker weer melden.

Ik las de nagekomen berichten nog even, en zeker, Houtje, dat positieve neem ik mee.
"de rest laat zich raden" van Charlie: kom nou, je gaat toch zeker niet drinken door zoiets? 'n Schuldgevoel krijg ik er in ieder geval niet van. M'n moeder is 'n meester in emotionele chantage, dat pantser van mij is niet te doordringen.

Mach's gut. This virtual person will selfdestruct in minutes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Koh, gelukkig niet! Ik bedoel van die ondoordringbare pantsers. Dat werkt immers niet alleen van buiten naar binnen, maar ook andersom.
Nee, ik lachte je niet uit hoor, zo bedoel ik het helemaal niet. Er bestaat ook zoiets als een wat trieste lach uit herkenning. Ik hoop dat ik me niet al te onhandig uitdruk.
Succes met het verhuizen.

Charlie, je bericht kwam wel duidelijk over. Jammer, maar goed van je dat je meteen naar bed bent gegaan.
Boos zijn is een supervalkuil, hè? Ik denk dat die tip van Safi nog steeds een heel goeie is: met je handen wapperen en een mantra roepen, bijvoorbeeld, stop (moet precies negen keer) of, ik laat het los!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Net terug ven een rondje met het hondje.
Gelukkig net niet nat geworden.

Ik kan het vaak niet opbrengen om alle berichten te lezen, probeer wel zoveel mogelijk, maar het lukt vaak niet.
Kohtje je gaat verhuizen, hopelijk geen tragische verhuizing(schieging of zo), maar een waar je echt op vooruit gaat.

Benthe, bij mij in de koelkast staat nog een aangebroken fles witte wijn van het afgelopen weekend van mijn moeder.
Laat ik voor de zekerheid toch maar leeglopen.
Want die verleiding.................................
Even doen.
Zo de chardonney is door de gootsteen.
Heb ik wel vaker gedaan, maar een nieuwe fles was zo weer geopend.

Vandaag drink ik niet!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pepita, hier dan even een berichtje uit het oosten ( Enschede, Hengelo, Doetinchem) Ik werd pas om 11 uur wakker, vannacht slecht geslapen, maar wel zonder alcohol. Maar de regen komt hier nu ook met bakken uit de hemel.
Ik heb de LO akte tekenen gedaan, maar jaren niet meer getekend of geschilderd, maar vanavond ga ik met een vriendin op een tekencursus, 6 lessen om de week, mijn vriendin vond dat ik me even ergens anders op moest richten, dan op alle ellende. Ik benieuwd of ik het nog een beetje kan.

Kohtje, ik had je gisteravond geroepen. Zo van, kom eens uit dat verdomhoekje en gelukkig ben je er weer.

Charlie, denk aan je kaboutertjes!!!

Benthe, hoe je haaks hé en durf het niet om toch wat te gaan halen.

Haddock, ik zie dat je ons nog niet vergeten bent. Hoe is het nu met je meissie?

Ik heb nog niet alles door genomen, dus niet denken dat ik de rest vergeet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet alles van gisteravond meer gelezen, was me iets teveel. Kennelijk een meningsverschil gemist? Gelukkig dan, ik hou niet van ruziesfeer en misverstanden.

Haddock, waarom je virtuele persoon opheffen? Je kunt hem gewoon laten rusten hoor, heel gemakkelijk. En als je ooit de behoefte hebt kun je weer terug komen.

Wat mij trof was de gedachtengang van Petra: dat je verwacht dat alles beter wordt als je niet meer drinkt, maar dat is niet zo. En de reacties daarop.

quote:


Het zou goed zijn om ergens iets te zoeken dat echt blijft zitten, iets van zingeving (daarom werkt de AAfilosofie ook zo goed, de Kracht buiten jezelf te mobiliseren) of een therapie waarbij je oude problemen in kaart zet en ze vroeg herkent.


Ik geloof niet in een kracht buiten mezelf die ik kan mobiliseren, dus heb ik gekozen voor de tweede weg. En je hebt gelijk Petra dat je het misschien helemaal niet over problemen moet hebben. De term problemen heeft een negatieve bijklank, als van iets dat er niet mag zijn en dus 'weggepoetst' moet worden (inderdaad). Maar goed, het beestje moet een naam hebben, en waarom mogen problemen er eigenlijk niet zijn? Waarom moet alle inspanning erop gericht zijn een probleem op te lossen zodra het ervaren wordt, met alle negatieve gevoelens en frustraties als gevolg als dit niet mogelijk blijkt?
Een mens wordt tijdens zijn leven geconfronteerd met twee soorten problemen: degenen die hij met een goed doordachte planning en aanpak zelf kan oplossen, en degenen die hij niet zelf kan oplossen omdat ze veroorzaakt of beïnvloed worden door factoren buiten zijn eigen invloedssfeer. Problemen uit de eerste categorie zijn zeker beter en gemakkelijker te hanteren als je niet drinkt. Problemen uit de tweede categorie zijn in veel gevallen degene die aanleiding zijn om opnieuw te gaan drinken, waardoor ook de eerste categorie problemen weer onhanteerbaar wordt.

In alle gevallen is het dus helpender om niet te drinken. Maar laten we er alsjeblieft niet de ogen voor sluiten dat er problemen zijn die niet door de lijder eraan opgelost kunnen worden. De negatieve bijklank van het woord probleem, als iets dat opgelost moet worden, impliceert gevoelens van schuld, falen en minderwaardigheid als men stuit op de onmogelijkheid iets op te lossen. Dit is de grootste valkuil!

Laten we proberen te leven met het feit dat sommige problemen onoplosbaar zijn, in ieder geval op korte termijn, en rust vinden in die acceptatie. Vanuit die rust ontstaat energie om aan de oplosbare problemen te werken. Nuchter mag ik deze rust en energie zo heel af en toe ervaren. Ik ben nog lerende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedacht me net dat vandaag toch wel een mijlpaal is die het noemen waard is, ben een week nuchter! Het doet me wel wat, ben best wel een beetje trots nu :)

@charlie
Kom op meid, pak de draad weer op. Laat je niet kennen door zoiets als een virtuele kennis die vervelend doet in jou ogen. Erger je je wel, schop dan terug, is beter dan wat je nu jezelf aan doet. Ik lees het niet zoals Haddock, mocht het wel zo bedoelt zijn als hij leest, dan is het inderdaad vrij gemeen. Het was bij jou ook de druppel, dit forum is toch geen aanleiding tot drinken? Dan doen we het met zn allen vrij fout hier.

@haddock
Je vraagt om begrip voor die laatste druppel bij je zelf maar ziet denk ik niet in dat er bij Charlie ook sprake kan zijn van die laatste druppel, denk het wel als ik het zo lees. En er is een groot verschil tussen emotionele chantage en iemand die van zichzelf baalt. Chantage is als iemand het jou verwijt, ik weet waar ik het over heb, heb zelf een moeder. Charlie verwijt jou niks, zo te lezen. Dat je je rot voelt, dat is nu je eigen schuldgevoel er over. Ga toch gewoon weg als je dat wil maar geef niet zo'n sneer na. Dat zei men gisteren al en nu doe je het naar mijn mening weer. Gewoon simpelweg de groeten van Haddock, leuk jullie te hebben leren kennen, ik ga er vandoor. Het ga je goed, succes op je eigen weg. Ik wens je een mooie verlichte weg toe zonder files en omleidingen en ik vind het jammer dat je niet meer onder ons bent op de manier zoals ik je behalve gisteren heel even heb leren kennen. En natuurlijk kan je gewoon terugkomen als je dat wil, iedereen is welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, kanjer, van harte met je eerste alcoholvrije week.
Hoe voelt dat, behalve "een beetje" trots op jezelf?
Petje af hoor, met al die verleidingen om je heen.
En wat de ergernissen betreeft, het is hier al vaker gezegd: we zijn net echte mensen. Ruzietjes te over.
Ik heb jou de eerste dagen dat je hier op het forum was, ook wel eens een kat gegeven. Je weet het toch nooit joh, soms kan een berichtje ineens vals aankomen. En de volgende keer denk je, hee, eigenlijk toch wel een sympathiek iemand.
Heb trouwens even gegoogled op planologie, dus het antwoord weet ik al. Lijkt me trouwens geen makkelijke baan, je kan het nooit goed doen.

Anna, ik was via mijn werk eens een keer op een cursus problemen oplossen en degene die de cursus gaf, zei: soms moet je gewoon niets doen. Wat je vandaag een probleem vindt, kan overmorgen een bagatel zijn.
Nu is het niet zo dat men daardoor de huur niet meer hoeft te betalen of de rekeningen op moet laten lopen, bij wijze van spreken, maar in de uitspraak zit veel waarheid, vind je niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nok Nok

Ik kom binnenvallen. Waarom heb ik Zoon eigenlijk gemist? Sjagrijnig, geen zin in antwoord, wil niets eten alleen maar computeren. Dochter leunt tegen me aan: Mam, het was net vakantie zonder Broer. Ah de lieverd. Ze heeft er echt van genoten.
En w.b. Zoon, die heeft dik te weinig geslapen, veel te veel friet en barbecue gegeten en hij klaagt flink over de barre omstandigheden, heeft een enorme berg vuile was dus; KLINKT GEZOND.

Dan weten jullie dat ook weer.

Erik,
ik was helemaal lyrisch na mijn eerste week. Een hele week zonder wijn, ik had me niet nooit never kunnen voorstellen dat dat óóit de moeite waard zou zijn, en yes, het is nog steeds de moeite waard. Alleen al het "gedoe" eromheen, dat mis ik nog het minst: het halen, het geld dat het kost, het wegmoffelen, het doen alsof je nuchter bent, smoesjes om naar bed te gaan omdat je omvalt, dingen vertellen die je niet meer weet, gebeurt me nog wel eens maar dan kan ik eerlijk en oprecht zeggen: goh ik was zeker moeier dan ik dacht ik weet het écht niet meer (behalve als zoon zegt dat ik een xbox 360 heb beloofd dat heb ik zeker NIET).......dus je bent naar jezelf ook een stuk eerlijker.
Ik heb nog steeds evenveel migraine, evenveel last van depressie, maar ik weet nu in ieder geval 100% zeker dat het niet van te veel wijn is (dat kan natuurlijk ook.......????) Maar is niet het geval.!!!! En dat voelt toch weer "eerlijker"........
Gefeliciteerd dus.

Charlie,
Wat jammer nou dat je je hebt laten verleiden door de problemen van een ánder. Meestal zijn onze eigen problemen al genoeg.......nou gauw opstaan, knietjes afkloppen, en weer rechtdoor gaan lopen. Gelukkig zijn we allemaal wel eens gestruikeld dus niemand doet er rot over toch.....ik vind het knap dat je eerlijk bent geweest.

Appeltje,
Hoe is de stand van zaken met man, vennoot en advocatenoverleg? Of praat je er liever niet over?

Aan de rest
Allemaal succes de rest van de dag en sterkte met datgene wat ik gemist heb.

Ik ga de was ophangen en strijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik wil er wel over praten, maar soms ben ik bang, als ik er teveel over zou praten, dat jullie dat negatief zouden opvatten. maar mijn psych zegt altijd tegen mij, dat ik teveel voor een ander denk.

Ik heb het vonnis naar de Kamer van Koophandel gestuurd met een brief erbij en gisteren erover gebeld. De Vof staat weer ingeschreven, maat dat weet de vennoot nog niet, hij krijgt hier nog bericht van. Nu is hij echt het haasje, want in het contract staat dat hij geen ander bedrijf mag hebben. De KVK zei ook, dat het een economisch delict was, wat de vennoot had gedaan.
We hebben zo om 16.00 uur een afspaak bij een andere advocaat, die ook de zaak van de werkgever heeft gedaan. Hij weet al veel van onze zaak. We gaan een second opinon vragen, omdat onze advocaat zo vreemd doet.

Zoonlief weer thuis en doodmoe. Ik ken het nog van mijn kinderen. Komt allemaal goed en je doet het uitstekend als alleenstaande moeder.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Het schilderij waar ik aan bezig ben moet drogen.
Duurt een half uur (acrylverf)
intussen ben ik er als weer een paar dagen aan bezig.
knuffelende leeuwen.
Pasgeleden heb ik mijn stijl veranderd van heel strak en precies met acryl en olie naar heel los en vrij met acryl.
Dit laatste bevalt me beter.soms denk "ik kan dat wel, dat vrije" maar het kan.
ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen.
op het doek kan ik lekker doen wat ik wil.

Erik van harte gefeliciteerd met je mijlpaal :present:

Sneeuwwitje succes met je tekencursus.
Het is heerlijk en bevrijdend.
morgenochtend ga ik naar mijn eigen modeltekenclub.
Zit er nog niet zolang op, maar vind mijzelf tot nu toe echt niet goed.
Hopelijk gaat het morgen beter.

Voor iedereen HOUD HET VOL, HET IS ZO DE MOEITE WAARDl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...