Spring naar bijdragen

Woensdag 26-09-2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

Lieve mensen een hele goede morgen.

Laten we allemaal weer met frisse moed beginnen op deze nieuwe dag en aan ons zelf vragen...houden we van onszelf? Zouden we zelf iets aan ons willen veranderen?

Ik hou wel van mezelf maar baal er soms zo van dat ik een afstel instelling heb...dingen wil doen en dan er met enthousiasme over praat en nadenken als de tijd dan gekomen is heb ik zolang gewacht met aktie dat het al weer te laat is er echt iets mee te doen. Daar kan ik dan enorm van balen en schuldgevoelens van krijgen en dat was in het verleden een goeie reden om maar weer aan de zuip te gaan of te blijven zodat de drank wel voorkwam dat je tot aktie kon komen.

Ik heb er aan de andere kant nu minder moeite mee als ik weer eens een idee uitschreeuw een toekomstplan heb of een verlangen...want zonder drank weet ik wel dat alles mogelijk is maarde energie kan nog wel eens ontbreken.Nu voel ik me daar niet meer schuldig over want het verlangen iets te doen iets te veranderen is een goed gevoel. Het optimisme hebben dat ik mijn toekomst bepaal is een fijn gevoel en of ik daar dan daadwerkelijk iets mee doe zien we dan wel weer. Als er een wil is is er een weg.
Een kunstenaar zei laatst opeen kunst route tegen me toen ik haar vroeg waar de inspiratie vandaan kwam om zulke mooie dingen te maken:
' je moet gewoon beginnen en als je dat eenmaal doet dan komt de stroom van energie en inspiratie vanzelf, je begint met een idee, je gaat daar inkopen voor doen omdat idee te verwezenlijken en dan gewoon beginnen en dan gaat de creativiteit die in ons allen zit vanzelf stromen...en zit je er eenmaal midden in dan is het niet meer te stoppen.

Ik hoop dat ik dit binnenkort aan ga durven en me niet laat afhouden van geldgebrek en angst om het falen.

Nou genoeg gefilosofeer zo vroeg op de ochtend!

Een hele fijne dag vandaag het zonnetje schijnt hier in het Noorden.
Ik drink vandaag niet, jullie ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het zonnetje schijnt in het noorden, het giet van de regen hier in het westen...
Plannen verwezelijken, voor mij was het belangrijkste dat ik eerst uitvond wat ik nou echt leuk vond en wat ik nou echt wilde, dat was ontwerpen, vormgeven, en uiteindelijk ben ik dat op mijn manier gaan doen, ben ik daarnagaan leuren bij het UWV en heb ik uiteindelijk een omscholing mogen doen en doe ik nu wat ik leuk vind, okee nog niet betaald maar dat hoeft van mij niet eens...

bij een baas werken werkt toch niet voor mij en er zijn plannen om ooit met wat collega's zelf een klein bedrijfje te beginnen.. dus wie weet!

tot mijn 40e zoekende en werkend of meer ziek zijn in de verzorging en toch de overstap gemaakt en sinds ik doe wat ik leuk vind is mijn leven ook leuker.

vannachtgeslapen als een os, vandaag weer werken met frisse tegenzin na het gedoe van maandag maar mocht het niet gaan dan ga ik gewoon naar huis! Hetbelangrijkste is wel dat ik niet drink!

okee, actie, ik ben zo weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Safi en Tapas,
In het zuiden is het zonnig met hier en daar wolkjes,
Als er nu iemand inlogt uit het oosten en het midden van het land is het cirkeltje rond.
Dan weten we het weer in het hele land. Kan Erwin Krol ontslag nemen.
Ach nee, ik zou hem toch wel missen met zijn gezellige praatjes.

Tapas wat goed van je dat je omscholing hebt gehad, wat doe je precies met vormgeving?
Vooral het doen wat je leuk vindt vind ik geweldig stimulerend

Vandaag heb ik mijn vrije dag morgen en vrijdag ook trouwens.
Ik werk alleen maandag en dinsdag in het onderwijs als tekenlerares
Ik drink niet vanaf vrijdag.
dronk al jaren ongeveer een halve fles per dag. Door veel te veel alcohol tussen mijn 20-ste en 30-ste levensjaar heb ik hypoglykemie gekregen (lage bloedsuikerspiegel).
Dat veroorzaakte extreme vermoeidheid en slaapstoornissen, en ook angstgevoelens.
Door die halve fles alcohol hield ik alles mooi in stand. Zo dat niemand op slot meer zei"Meid wat zie je er slecht uit", want dat deed ik toch altijd.
Ik voel me nu al beter, wil uiteindelijk ook van die pillen af, maar alles op zijn tijd.
Zonder alcohol bevalt me heel goed.
Ik ben nu al bevrijd van schuldgevoelens

Dat komt ook door dit forum, allemaal hartstikke bedankt voor al die mooie , en interessante bijdragen.

Zit te dubben wat ik zal gaan doen.
Verder aan mijn schilderij van knuffelende leeuwen of tekenen in de dierentuin.
Wat een luxe probleem he
ojee, het plenst hier nu ook.
Zullen dus wel knuffelende leeuwen worden

Vandaag drink ik niet
Vandaag omarm ik de wereld, vandaag ben ik mezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag.

Zonder ook maar iets terug te hebben gelezen na m'n laatste berichtje waarin ik zei na een voor mij belangrijk telefoontje nog even terug te komen kom ik nu dan maar even terug... ik voel me haast verplicht om dat te doen, BWAHHHH....

Ik had dat berichtje eergisteren nog niet geplaatst en ik voelde m'n darmen opspelen.. Dat telefoontje heb ik gehad en dat was inderdaad een fijn telefoongesprek. Maar ik voelde mezelf aftakelen. Darmen kompleet van streek, voelde me kouder dan de buitentemperatuur aangaf en een vrij plotseling opkomende heftige hoofdpijn... ik ben na dat gesprek m'n bed ingedoken en elke ochtend denk ik: het is over, maar in de loop van de dag weet ik dat het nog niet over is.

Nu gaat het even wat beter, tijd om even dit te typen, maar ik weet al weer dat het allemaal nog niet over is... voel het al weer minder worden..

Tja, belofte maakt schuld. Daarom voelde ik me ook extra bezwaard om na die belofte van eergisteren Nu pas te "her"reageren... Indien iemand me gemist heeft: excuses. Zoniet, dan Niks Aan De Hand....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Pepita,

bij jou plenst het nu, hier in het "midden oosten" (in de buurt van apeldoorn, zutphen, deventer, zwolle...) is het nu nog stralend zonnig weer, na een ietwat grauw begin van de dageraad... Benijd je, qua weer absoluut niet.... ik geniet er maar van zolang het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik haak even in, na een tijdje afwezigheid.

Wat me opvalt en wat ik ook uit ervaring weet is dat er zo gehoopt wordt door 'verslaafden' dat als de verslaving eenmaal over is alle andere problemen ook als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Als dat niet blijkt te gebeuren, na een tijdje nuchterheid, want uiteindelijk zijn en blijven we dezelfde persoon met dezelfde karaktereigenschappen, valt het zo vies tegen. Juist dan is de verleiding om weer te gaan drinken het grootst.
Gedachte: "ik verwachtte dat alles beter zou gaan, maar dat is niet zo, nou, dan heeft die nuchterheid ook weinig waarde".
Nuchter zijn is geen panacee.
Vaak kom je er dan pas achter wat er schuil gaat achter al je vluchtpogingen en dan is het dubbel moeilijk.
Het zou goed zijn om ergens iets te zoeken dat echt blijft zitten, iets van zingeving (daarom werkt de AAfilosofie ook zo goed, de Kracht buiten jezelf te mobiliseren) of een therapie waarbij je oude problemen in kaart zet en ze vroeg herkent.

Dat is mijn eigen ervaring.
En dit is mijn 2e periode van niet-drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Petra... leuk je weer terug te zien.
Wanneer is jouw 2e periode van niet drinken ingegaan, en hoe lang heeft de 1e geduurd?? Je hebt gelijk als je zegt dat niet drinken niet alle problemen oplost..alleen het drankprobleem op dat moment wordt (even) opgelost. is alleen maar 1 probleem. Helaas wel een dusdanig probleem dat het andere problemen ondergeschikt maakt aan wat dan ook... Door niet te drinken los je in elk geval voor dat moment je drankprobleem (lijkt probleemoplosser) op, waardoor je toch niet opgeloste problemen ineens weer helder en problematisch voor je staan. Oplossen van die problemen is natuurlijk de enige weg om te gaan, niet het camoufleren achter een alco-roes... Ik weet het allemaal zo goed, maar camoufleren is zo verleidelijk en makkelijk..... Toch beter van niet!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje en Petra en de rest ,

Kohtje , hopelijk wordt het vandaag weer wat beter dan gisteren met je gezondheid.
Anders, denk er er eens over om naar de dokter te gaan, hij heeft misschien wel wat voor je.
in ieder geval beterschap.

Petra , we blijven dezelfde persoon dat is waar. maar zonder deze verslaving zijn we toch beter af.
Je komt meer van jezelf tegen en als je je dan even rotschrikt is de verleiding ook weer heel groot.
Natuurlijk is ADB niet de oplossing voor alles, maar wel een hele grote stap, dat lees ik dagelijks
op de draad.

Als je een probleem wegdrinkt, is dat probleem er zg niet meer, maar er komen nieuwe problemen
die drink je ook weer weg. Zo heb je een probleemloos leven, maar niet heus.
Dan maar een probleem onder ogen zien er werken aan de oplossing.
Veel sterkte,

Kan ieamnd mij zeggen hoe ik een symbooltje kan invoegen, ik kom er zelf niet uit

Iedereen die fris is opgestaan goeiemorgen.

Vandaag drink ik niet, vandaag omarm ik de wereld, vandaag ben ik mijzelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben even kort van stof, niet best geslapen veel gedroomd ook en nu zsm aan de studie. Stoppen met drinken heb ik bereikt afgelopen dagen maar was zo onrustig dat planmatig aan de scriptie werken er een beetje bij in is geschoten. Ga weer eens niet drinken vandaag (ja ik blijf het elke dag zwart op wit zetten, als ik wil drinken dan helpt mij dat. Ik heb het beloofd aan jullie en beloftes breek ik niet) Heb nu geen tijd alles te lezen, sorry. Vanavond ga ik weer eens door de berichten heen. En over gisteren, laten we toch vooral begrijpen dat het 9! pagina's per dag zijn. Ik weet het niet van jullie, maar ik heb een leven en moet veel doen. Ik mis vast een operatie of iets belangrijks van iemand. Is iemand daarin teleurgesteld, te weinig aandacht, tik het dan nog een keer en vraag duidelijk om een reactie als je dat heel belangrijk vind. Ik kan echt niet alles lezen en naarmate ik hier langer ben en het vanzelfsprekend is dat ik niet drink zal ik hier minder komen dan nu. Ik doe wat ik kan qua lezen en reageren maar het is nu half elf en heb nog te weinig gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Tjonge, tjonge, Koh, dat was zeker lang wachten. Maar dat heb ik er graag voor over hoor, voor een goed bericht uit jouw richting! Ik hoop dat je je gauw beter gaat voelen.

Ik ben het helemaal mee eens dat het stoppen met alcohol één ding is maar daarna komt het échte werk pas. Want ik ben niet voor niets gaan drinken. Ook ik heb lang alles willen camoufleren met de alco.
Het inzien in je eigen problemen, hier iets mee doen, verwerken en een plaatsje geven gaat niet van de ene dag op de andere. Ook dat kost, althans bij mij veel tijd. Maar stukje bij beetje ga ik vooruit, stukje bij beetje kan ik er beter mee omgaan.
Juist door de alco gebruik heeft er bij mij een stapelwerking plaats gevonden van problemen, dus nóg meer problemen. Door de gewenning aan de alco heeft ook de stapelwerking plaats gevonden, ik had steeds méér alco nodig om het effect te verkrijgen wat ik wilde. De roes, niets meer willen weten, voelen.

Maar ook nu blijft het oppassen geblazen, er voor al niet té veel mee bezig te zijn. Ik ben er wel mee bezig, maar al die problemen oplossen die gedurende de tijd ontstaan zijn, zijn niet weer in korte tijd opgelost. Iemand schreef mij, vlgns mij Rudy, dat alco's graag problemen oplossen maar dat veel problemen zich ook met de tijd een oplossing vinden. Hij schreef het met andere bewoordingen, ik kan dat minder goed. Maar de essentie is denk ik, dat wij te snel willen, te snel alles opgelost willen zien.
De tijd nemen en ook nu "leven", ook nu kunnen genieten in het dagelijkse "droge" leven.
En dat is wat ik "wil", genieten en anderzijds toch er aan werken. Een balans vinden en dat is soms
best wel eens moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook helpt is het woord 'problemen' te vermijden, ook in je hoofd.
Emoties, gedachten, ingewikkelde tegenstrijdigheden zijn er nu eenmaal.
Vluchten of vechten maakt het niet minder zwaar, integendeel.
Niemand gaat dood aan emoties of onopgeloste problemen, alleen we zijn ergens gaan denken dat het allemaal makkelijk kan en weggepoetst moet worden.

mijn 1e nuchtere periode was vorig jaar, 9 maanden.
Nu 11 dagen. alleen wel een stuk minder euforisch, moet ik zeggen, het is zwaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Alcohol zorgt er ook voor dat je problemen geweldig kunt opblazen.
Iets wat gemakkelijk is op te lossen wordt levensgroot.
ik heb eens gelezen problemen bestaan niet alleen uitdagingen.
Dit klinkt natuurlijk wel super positief, maar er zit wel iets in.

houtje ik ga het nu proberen hoor een iccontje,
jij krijgt een roos van me.
Ben nog steeds een beetje digibeet hoor. Probeem of uitdaging?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh mensen.
Hier een langslaper, geheel tegen mijn gewoonte in.
Petra, zet 'm op.
Ik weet niet hoe het voor anderen is, maar misschien heeft het te maken met de verwachtingen die iemand van het niet-drinken heeft. Als iemand denkt dat het dan allemaal rozengeur wordt, tja, dan komt het wel extra hard aan.
Euforisch ben ik de afgelopen maanden niet eenmaal geweest, wel gewoon blij en trots. En een minder nerveus gevoel omdat ik problemen kon gaan aanpakken in plaats van ze steeds, als een almaar groter wordende berg, voor me uit te schuiven.
Het is beslist niet makkelijker geworden, maar toch over het geheel gesproken, wel stukken beter. Nou ja, voor mij dan.

Voor allen weer een dag van vastberadenheid, en, oosterlingen, geniet van de zon zo lang je kan, want hier plettert het met bakken tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Petra, minder euforisch... vertel mij wat. Ik stond 15 maanden compleet droog, was er van overtuigd alcohol de baas te zijn.. doordat anderen mij vertelden dat ik niet zo zeker van mezelf moest/mocht zijn ben ik mezelf gaan afvragen of er dan toch misschien die alternatieve probleemoplosser nog steeds was. Problemen had ik genoeg.

In een heel zwak moment heb ik dat uitgeprobeerd. En ja, het leek in eerste instantie te werken.. echter met de lering hieruit dat het toch GEEN oplossing is.. Maar de trek is weer opgewekt.. ik ben nu weer volop in gevecht tegen trekmomenten, moet mezelf weer zien te overtuigen van het ongelijk dat alcohol heeft.. die verleidelijke duivel blijft echter hardnekkig aan me trekken. Nu sinds 22 augustus zonder echt succes, maar toch.. Ik wil gewoon weer zeker van mezelf worden, zeker dat ik het goed doe zonder alco, zeker weten dat ik dat spul niet meer NODIG heb... Dat het leven niet leuker wordt zonder alco, maar wel makkelijker..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, terug van de pletterende regen, in het midden des lands regent het, dat weten jullie dat.

Moest naar een kantoorzaak met iMac voor een grafisch klusje wat mij op mijn IBM-kloon niet lukte..... grrrrrr......woonde Tapas maar om de hoek......

Ik ga eens bedenken wat ik vrijdag op de les ga vertellen, jullie kunt je niet voorstellen als je zelf "uit de losse pols" les geeft hoeveel werk en moeite daar achter zit......maar het is leuk en houdt me van de straat.

Ik heb eerder maar ik weet niet meer waar, een heel lang verhaal geschreven over mijn stoppogingen, dat dit toch wel de best geslaagde is.......DE ALLERBESTE OOIT en daar geef ik mezelf dan maar een schouderklop voor wat zeg ik een KLOP......

En voor vanmiddag heb ik weer andere plannen, dat is het leven.........

Iedereen een "droge" dag, en kom op, we steunen elkaar !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje het is een strijd.
Dat is zeker, maar een die het waard is gestreden te worden.

Benthe ik betrap mijzelf wel op wat euforie de laatste dagen.

Het bedrijf van mijn man liep de laatste jaren niet goed, maar daar is nu verandering op komst.
Dat tesamen met mijn nieuwe werkplek en het niet drinken, maakt me
zo af en toe euforisch, ondanks de sombere regenbuien, de tijd van het jaar en mijn vermoeidheid.

Hoop niet dat de klap over een tijdje erg hard aankomt, maar misschien komt hij wel niet of niet zo hard.
Who knows.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopperdieklop met een :musicnote: voor Houtje.
En natuurlijk voor iedereen die het alweer uren, dagen, maanden, jaren volhoudt. Ze vlieden toch maar allemaal als een schaduw heen, nietwaar, voor je het weet heb je er weer een dag bij.

Ik heb zojuist werkelijk even op het punt gestaan om wijn te gaan halen. Zo stom, ik heb er niet eens trek in. Een soort destructief gevoel waarschijnlijk. Net zoals ik als kind altijd in bunkers MOEST waar met grote waarschuwingsborden: INSTORTINGSGEVAAR! bij stond. En dan toch onder dat prikkeldraad doorkruipen.
Maar ik doe het niet. Zonde van de reeds behaalde score, nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen

valt niet mee na 3 weken vakantie weer te gaan werken, maar gelukkig zit de eerste van de zeven nachten er weer op!!

Allereerst Haddock, kinderachtig hoor!!!! Op mijn berichten wordt ook vaak niet gereageerd, laat staan door jou en soms heb ik ook even geen zin in dit forum...Maar 1 of 2 dagen later besef ik terdege dat ik het gewoon nodig heb!!

Benthe, jij stond op het punt....:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...