Spring naar bijdragen

Woensdag 26-09-2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

tja. mijn laptopje houd me van het forum af Benthe.. Ik wilde hem eerst gaan formatteren en opnieuw installeren maar laat dat toch maar aan mijn IT mannetje over.. jaha, ik heb er ook eentje!. De laptop was een echte gezinslaptop, dus van met 5 gebruikersnamen, Ik moet dan ook nog even flink gaan ruimen en alle programma's die ik er niet op wil eraf mieteren. Inmiddels heb ik mijn reservemuis gevonden dus die ga ik er zo inklikken en verder wordt ik langzaam gek van dat toetsenbord.. wennen dus! maar het is een leuk speeltje

dat huis klinkt geweldig, vooral die tuin!! heerlijk voor de beestenboel, zal wel erg rustig zijn na katendrecht maar ook dat kan geen kwaad denk ik! gaaf hoor!!

RJB, je begint het nu echt door te krijgen!! bravo!! met die instelling wordt het leven echt leuker en zelfs makkelijker. Het heeft inderdaad geen zin om het verleden te willen veranderen of om er in te blijven hangen.. het gaat gewoon echt om het hier en nu en alles wat je nu nog kan veranderen is goed! over vroeger kan je alleen maar excuses maken, ongedaan maken kan je het niet.

Ik had vandaag een redelijk dagje, mijn werk wat minder, kan er mijn draai momenteel niet goed vinden en was blij dat ik om 1 uur vrij was, daarna de kringloop leeggekocht, jas, vest, 2 rokken en 2 hardlooptshirts.. en daarna heerlijk eten gehaald bij de turkse winkel hierachter en lekker gesmuld, ben opeens helemaal op de turkse gerechten

door dat gedoe op mijn werk had ik wel even zoiets van, goh, ik moet nodig weer eens aan de zuip met mijn collega's want dat verbetert de sfeer weer... dus toch weer even een gremlin die om de hoek komt kijken... maar vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben je het nou al zat Blacky, de zee?
Ja ik zou ook zeggen, gauw naar de huisarts. Kijk, vroeger had je nog kunnen denken dat je met je benevelde hoofdje waarschijnlijk wel ergens tegen aan gestoten was, maar dat kan nu niet meer. Doe maar hoor, even laten nakijken.
Gaat het wel met je adoptiemoeder?

Tapas, wat een werk.
Je hebt je toch niet stiekem & onderbewust verliefd in een Istanbuller, dat je nu ineens zo van Turks eten houdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky
Ik heb een groot vitamine encyclopedy en daarin staat

Van Vitamine C gebrek ben je duizelig, snel moe, snel buiten adem boten en spieren die pijn doen en blauwe plekken op de benen die zich uitspreiden naar het bovenlichaam. En je tandvlees bloed.
Ga nu even verder zoeken in het 'Grote Boek'

Benthe fantastisch nieuws heb je een mailtje gestuurd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky
het komt steeds weer terug op vitamine C gebrek vaak veroorzaakt door een gif dat de vitamine c weer afbreekt die men in voedsel tot zich neemt.
Het grootste vergif is tabak..elke keer dat je een sigaret rookt wordt er 25 % van je Vitamine c afgebroken wat ongeveer net zoveel is als alle vitamine C in 1 sinaasappel.

Het boek zegt ook dat het aan te raden is meer dan 3-4 keer de dagelijkse hoeveelheid vitamine C in tablet vorm te nemen.
Ga natuurlijk naar de dokter om echt advies te halen.

Corinne...fijn dat je die baan hebt gekregen...nu nog een ander baantje erbij voor een paar uur...hèhè ik hoop echt dat jij gauw kan ophouden met solliciteren...dat vreet ook energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna/Petra
Mijn vriendin stuurde me dit stukje net per email en het sloot zo mooi aan bij jullie stukjes en mijn idee om een eigen bedrijfje te beginnen maar ook over het leven na de alcohol.

Durf te leven
Iets durven is hard werken. Een van de allermoeilijkste aspecten van een nieuwe stap zetten in je leven, is namelijk oude, diep verankerde gewoontes doorbreken en dat volhouden. Gewoontes zijn grotendeels onbewuste gedragspatronen. Als je daarin iets wilt veranderen, is er een verandering in de omgeving nodig, óf je dient je nieuwe gedrag bewust en langdurig te oefenen. Zodra je er even met je hoofd niet bij bent verval je weer in oude gewoontes.
Je moet geduld hebben als je wilt veranderen. Veel mensen lopen rond met het idee dat ze een eigen bedrijf willen beginnen, maar zien op tegen al die moeite en tijd die het kost. Tja, wie iets wil, moet er ook iets voor over hebben. Mensen willen snelle beloningen, maar echte veranderingen ontstaan pas door langdurige, gespreide inspanning. Ik zeg dan: begin er mee, nu! Wat daar bij helpt, is je te realiseren dat MOTIVATIE MEESTAL EERDER VOORTVLOEIT UIT ACTIE DAN ANDERSOM. Optimisme, durf en voldoening zijn bijprodukten van ervaring.
In actie komen betekent leren denken in termen van mogelijkheden in plaats van problemen. negentig procent van waar we ons druk over maken gebeurt nooit.
Weten wat u echt wilt, dat is de basis van durven. Als u namelijk echt iets wilt, zult u langer doorzetten om het te bereiken.
Weet u wat u wilt bereiken en waar u vanaf wilt? Wilt u echt een bedrijf beginnen? Onderzoek uw motieven, zijn die van binnen of is het iets buiten u. (opvoeding)
Wanneer u geen concreet doel kunt stellen, maar wel uw leven wilt veranderen, begin dan met kleine veranderingen. Bepaal een richting, niet uw doel. Bepaal welke waarden u in het leven echt belangrijk vindt, leef volgens deze waarden en zie maar waar u uitkomt. Als u ávontuur' zo belangrijk vindt, zit er dan ook genoeg avontuur in uw bestaan? Wie zijn leven om zijn waarden bouwt, creeert samenhang en richting. Zo vormt uw leven zich vanzelf naar een uiteindelijk doel dat bij u past. Met andere woorden, zo vormt het leven zich naar u en u zich niet naar het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's lekker dan Safi, dus als ik vier sigaretten rook heb ik geen spatje vitamine C meer in mijn lijf. Heb meteen van schrik een handvol multi genomen.. :huh:
Stoppen met roken is natuurlijk veeeeel verstandiger.
Komt er ook nog wel van.

't Is stilletjes vanavond, ik hoop dat dat betekent dat er geen gremlins zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik dacht ook al ...zit ik hier nu tegen mezelf te kletsen:D

maar Benthe ik hoef toch niemand te vertellen dat in 1 sigaret..maar om je helemaal even flauw te maken
In Nederland jaarlijks 30.000 mensen sterven door het roken

Roken vermindert de zuurstof toevoer naar de hersenen, waardoor zowel het geheugen als concentratievermogen achteruit gaan.

In tabaksrook zitten meer dan 4000 stoffen. De meeste stoffen zijn schadelijk voor je gezondheid. Door te roken komen deze stoffen in je lichaam. Een filter op een sigaret houdt nauwelijks iets van deze stoffen tegen. De drie belangrijkste schadelijke stoffen in een sigaret zijn teer, nicotine en koolmonoxide.

Nicotine is de stof die ervoor zorgt dat rokers verslaafd raken aan hun sigaret. Nicotine geeft de roker een kick, net als een drug. Denk maar eens aan het gezicht van iemand die een joint heeft gehad. Wanneer er niet genoeg nicotine in het lichaam van een roker zit, vraagt het lichaam om meer. Rokers willen dan een nieuwe sigaret.

Teer bestaat uit een mengsel van vaste stoffen. Die teer blijft in je longen plakken. Het zorgt ervoor dat je luchtwegen niet meer goed worden schoongemaakt. en de zuurstof moeilijker in je lichaam komt omdat het er niet door kan. Teer veroorzaakt ook de bruine aanslag op de vingers en tanden van rokers. Ook in de gordijnen en op het behang in ruimtes waar veel gerookt wordt, kun je de bruine aanslag van de teer goed zien.

Koolmonoxide is een kleur- en reukloos gas. Het ontstaat bij de verbranding van tabak. Als je er heel veel tegelijk van inademt, kun je stikken, omdat het de plaats van zuurstof in je bloed inneemt.

Twee schadelijke stoffen uit tabaksrook staan op een sigarettenpakje: teer en nicotine. Er staat bij hoeveel van die stoffen in één sigaret zitten.

Roken verhoogt de kans op het risico van hart- en vaatziekten, longaandoeningen, longkanker en andere soorten kanker. Daarnaast kan roken aandoeningen van de slokdarm en de mond- en keelholte veroorzaken. Tijdens de zwangerschap kan roken (en passief meeroken) nadelige gevolgen hebben voor de baby. Die krijgt dan niet genoeg zuurstof om te kunnen groeien en vaak ontstaat een groeiachterstand.

Gevolgen op korte termijn:

- een slechte lichamelijke conditie;
- hoesten;
- nicotine aanslag op het lichaam, maar ook in huis;
- nare geur van rook gaat overal inzitten.

Gevolgen op lange termijn:

- het is slecht voor hart- en bloedvaten;
- veroorzaakt of verergert astmatische klachten en bronchitis;
- veroorzaakt longkanker;
- verhoogt het risico tot het krijgen van andere soorten kanker;
- kan de vruchtbaarheid van mannen en vrouwen negatief beinvloeden;
- meerokers lopen ook risico op gezondheidsklachten dankzij jouw rookgedrag;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh allemaal,

Wat een tumulteuze nieuwtjes allemaal !!!

Benthe !!!!!!!!!!!
Van zeer harte gefeliciteerd met je huis. Het is mijn ultieme droom ooit nog (weer eens) een eigen huisje te bezitten. Gelukkig heb je steun aan je zakelijke zus (een zogenaamde Z.Z.-er maar laat ons dan maar op de rem springen af en toe en roepen: rustig aan , het loop niet weg!!!).

Tapas,
doe slim en sluit een gewoon toetsenbord met een USB-stekkertje aan op je laptop, als je steeds moet schakelen naar een gewone computer dan wil het écht niet wennen. Voor 10 fleuri te koop bij de computerboer.

Blacky,
klinkt als huisarts inderdaad. Geen dodelijke haast, maar wel even doen. Volgens mij zeg jij de huisarts altijd toch maar weer af, toch??????

Ik was zelfs met dochter nog naar de Spoedeisende Hulp, ze werd ineens helemaal benauwd, ze was al niet lekker maar gelukkig is er niets ernstigs aan de hand. Ik schrok wel maar kon gelukkig binnen een half uur bij de dienstdoende huisarts terecht die ook heel aardig was en zei dat ze zich wel voor kon stellen dat je als moeder zo schrikt als je kind opeens zo benauwd is.
Slot van het liedje is dat ik bekaf ben, de strijk hier nog ligt (morgen is er weer een dag gelukkig) en ik zo maar naar boven ga, en dochter een stuk opschuif (heerlijk dat alleen liggen in bed altijd).....

Anna,
heb je al iets van Zoon gehoord of het een per-ongelukje was?

Femmy,
Succes met de internetbehandeling !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeeaaarrggghhhh... prettige avond verder! :D
Nee, dat weet ik allemaal. Net als dat ik alle gevaren van drank kan ophoesten (hoesten, ja). Maar ja, dat heet verslaving, nietwaar?
Maar serieus, als ik wat steviger in mijn schoenen sta wat betreft de drank, dan begin ik aan stoppen met roken.

Heel mooi stukje trouwens Safi, over dat verwezenlijken. Die hou ik er even in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond safi ,
als eerste dank ivm de vitamine c inderdaad ik rook veel ik zou beter blacky de la pafi noemen ;)
1995 ik heb een droom en dat is een eigen taverne in spanje hebben , ik werkte hier in belgie al 15 jaar bij de luchtmacht , ik heb mij een jaar loonbaan onderbreking genomen ( zonder wedde) en ben in de auto vol bananen dozen naar spanje vertrokken , ik wist niet waar ik zou wonen en neen ik had ook nog geen zaak op het oog .
beide zaken heb ik redelijk vlug gevonden , eerste zaak bedrogen en belogen door eigen volk (belgen ) maar in totaal heb ik 6 jaar een zaakje gehad in spanje , het was hard werken van s'morgens vroeg tot een stuk in de nacht , koken afwassen boodschappen samen met mijn zakelijke partner sommige dagen meer als 100 klanten die kwamen eten , rijk ben ik er niet van geworden ik kon er gewoon van leven .
mijn werk bij het leger heb ik een jaar nadien op gezegt mijn droom was spanje
in 2001 ben ik gestopt en ben bij een nederlandse firma in de thuiszorg gaan werken wassen plassen koken en noem maar op en ja vandaag weet ik dat ik ook daar iets geleerd heb
door omstandigheden qua gezondheid van de ouders van mijn zakelijke partner begin dit jaar terug naar belgie pppffff heb ik het moeilijk gehad om los te laten , mijn huis in spanje , mijn ouders die in spanje begraven zijn , mijn klant -vriendin uit een spaans dorpje , mijn kenissen uit mijn internationale groep noem maar op , en toch zeg ik vandaag ja ik ben blij voor alles wat ik al op gegeven heb het meeste dat ik de fles opgegeven heb ;)
al deze veranderingen in mijn leven doen mij door jou bericht beseffen dat ik iedere keer iets win , want wie niet waagt niet wint .
ik heb nog dromen buiten die vw camper dan en ik weet als ik erachter sta dat het wel in orde komt
van horoscoop ben ik een steenbok zoals mijn vader was en van mijn vader heb ik geleert dat als je voor iets gaat 100 % het wel lukt .
ik heb niet veel en ik behoef niet veel en ik denk dat dit het voornaamste is in mijn leven een boterham op mijn bord een dakje boven mijn hoofd en gewoon al genieten van wat mogelijk nog komen mag en kan als ik er maar zelf achter sta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stukje Safi, en een waar ik me wel in kan vinden.

Oké, hier mijn verslag. Zoon had mij op gelimiteerde bevoegdheden gezet omdat hij als de dood is dat ik iets installeer wat schadelijk kan zijn. En verder had hij inderdaad opzettelijk en moedwillig mijn toegang tot het forum geblokkeerd, omdat hij denkt dat het - nu ik van de drank af ben - beter voor me is me hiervan ook helemaal los te maken.
Nu stel ik zijn bezorgdheid wel op prijs, maar ik heb hem ook geprobeerd duidelijk te maken dat hij 1) zijn moeders hoeder niet moet willen zijn, 2) dat ik al een leven achter de rug heb waarin anderen uitmaakten wat ik te doen en te laten had, en dat ik daar eindelijk een punt achter wil zetten, en 3) dat ik contact met lotgenoten nodig heb om niet weer terug te vallen, omdat ik nooit kan beweren volledig van de drank af te zijn. Verder hoop ik hem duidelijk gemaakt te hebben dat dit, wat ik vandaag meegemaakt heb, tot nu toe de grootste valkuil was die ik tegen gekomen ben.

Nee, ik ben niet gaan drinken, maar de gedachte kwam wel in mijn hoofd dat áls er een reden was om te drinken, het deze was. Ik heb er ook iets van geleerd. Wat mijn zoon met mij heeft gedaan is de reden dat ik in therapie ben. Het is het verhaal van mijn leven: anderen die voor mij beslissen, die bepalen wat ik goed of fout doe, en van mij eisen dat ik me aanpas aan hun wensen. Jullie mogen gerust weten dat ik gehuild heb, en ik heb nu barstende koppijn ondanks 2 pijnstillers.
Er is een zeer gevoelig en pijnlijk punt geraakt bij mij, en het zal even tijd kosten om dit te laten bezinken. Ik hoop dan ook dat de boodschap goed ik overgekomen, en dat hij zich ervan bewust is dat hij écht te ver is gegaan.

Ik voel me een beetje leeg nu, en moe. Dus ik ga mijn rondje met mijn hondje en duik dan mijn bed in.

Overigens heeft Soothe nog steeds geen internettoegang, hij kan dus ook niets lezen hier. Hij heeft het er heel erg moeilijk mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Houtje dat is even schrikken met je dochter, gelukkig alles weer goed afgelopen.

Wat het huisje betreft, achteraf vanavond hoorde ik dat ik het niet had gekregen als mijn zus niet met de makelaar had gesmoesd en garant voor me had gestaan. Dus ik hoef er echt niet verwaand over te doen.
Die meid heeft 'r kleine zussie blijkbaar graag in de buurt, kan ze er een oogje op houden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad houtje ik zeg de huisarts altijd af ;-((
houtje wat had je dochter eigenlijk ??
safi roken is inderdaad ongezond MAAR ik wordt er niet gek van zoals van de drank ;)
maar ooit komt er een dag dat ik ook stop met roken maar momenteel heb ik er blijkbaar geen zin in
anna ik hoop dat je hoofdpijn een beetje beter is ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna

Dat was me een dagje voor jouw...en een pijn aan het hart van hier tot jouw daar...moeilijk als je kinderen ook al denken dat ze over je kunnen moederen.
Maar je hebt het deze keer niet toegelaten...alleen de woede...en die heb je toch ook best nog wel in een beheerste mate geduld...je bent niet gaan drinken en je hebt je zoon in korte termen uitgelegd wat hij fout deed.
Goed gedaan Anna...maar ja die emoties brengen hoofdpijn...ik ken het...dat huilen uit onmacht....maar je bent wel bij jezelf gebleven en hebt het niet verdronken of verdrongen....dus je kan trots op jezelf zijn.
Je hebt een aangeleerde gewoonte herkend en er op een juiste manier mee om gegaan...ook de tranen waren er nog maar alle begin is moeilijk...en tranen troosten ook.
Om arm het verdriet zou ik zeggen en voel waar het het meeste pijn doet...dit helpt mij soms om de volgende keer het gevoel te herkennen dat zo'n verdriet kan veroorzaken en soms ben ik dan de emotie voor...soms ook niet.

Slaap lekker...droom zacht...wij houden de wacht!:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje...dat jij niet afvalt bij wat jouw kinderen wel niet allemaal van je vergen..pfff je loopt en zeult en zorgt je het apezuur.
Ga maar eens gauw ook een beetje om wat Houtje wil denken...anders heb jij straks die burn-out.
Wel fijn dat het achteraf loos alarm was maar toch weer die schrik...weer die stress...ik benijd jullie moeders niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky...jij hebt gedaan wat mij altijd al mooi leek...een eigen eettent...dus dat is wel iets waar je heel trots op kan zijn...dat je een droom had en die hebt nageleeft.

Als ik me wat ongelukkig voel en mijn vriendin hierover bel dan zegt ze altijd...over jouw maak ik me geen zorgen...jij doet je hele leven al wat je wilt...en maakt je geen zorgen om dingen waar ik snachts van wakker lig...zekerheid heb je lak aan....avontuur ben je niet bang voor...een verandering omarm je om de drie jaar...dan moet ik ook wel weer lachen en denk...ja wat nou succes...mijn hele leven is een succesB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,
een eenmalige bijdrage van mij, want ik ben werkelijk heel moe. Een zeer lange werkdag gehad. Om 6 uur op vanmorgen en na 7 uur thuis. Vannacht kort geslapen, dus ik zit er echt doorheen.
Een pijnstiller genomen, want ik voel met grieperig. Dus zo op tijd naar bed en dan morgen weer fris opstaan hoop ik.

Benthe,
Gefeliciteerd met je woonst! (mooie uitdrukking Blacky!). Geweldig uiteindelijk een huis te krijgen wat je op het oog hebt. Die zus van je mag je ook wel in een gouden lijstje zetten begrijp ik.
Ook nog goede bloedwaarden....Jij hebt even flink mazzel. Geniet ervan!

Corinne,
Gefeliciteerd met je baan! Ik hoop dat je daar nog heel lang en met veel plezier zal werken!

Anna,
Heftig! Maar geweldig goed gedaan en voor jezelf opgekomen. Die reactie zal je zoon niet gewend zijn!

Ik ben zo moe dat ik niet meer weet (heb toch echt alles gelezen) welke gebeurtenis bij wie hoort. Echt erg! Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen, maar ik vind het heel vervelend.
Ik ga opslomen en hopen dat het morgen beter gaat.
Alvast welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Safi,
dat is nou een geweldige lijfspreuk:

wat nou succes, mijn hele leven is een succes!


Die moet je erin houden! Geweldig!

groetjes, Tolie

P.S. Heeft iemand nog wat van Quera gehoord? Meestal komt ze wel langs, maar volgens mij mis ik haar al een paar avonden?...






aangepast...spelfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik, naar mijn idee, even niet op het forum en dan gebeurd er alweer zoveel. Heb inmiddels alles gelezen. Jammer dat Haddock het niet meer ziet zitten hier. Ik lees de dingen, leef mee en soms reageer ik... maar ook ervaar ik het als prettig, het zijn moment opnames en daardoor kan je ook weer makkelijk inspringen. Ik denk dat het ook het kenmerk is van het stoppen. We leven a.h.w. met de minuut. De ene minuut gaat het goed en de volgende loop je te vechten met Gremlins.

Maar volgens mij gaan de meeste weer harstikke goed.
Zo nu nog ff een internet opdracht beantwoorden. Best wel moeilijk vragen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie hadden het over stoppen met roken?
gisteravond laat bij de eo dat programma over verslaving zitten kijken en men heeft een medicijn uitgevonden dat het stoppen met roken voor iedereen binnen handbereik brengt. een middel dat er voor zorgt dat nicotine noooooooit meer opgenomen wordt door het lichaam. voila, u bent meteen klaar voor het leven.
middel komt echter pas in 2012 op de markt, even doorpaffen dus nog.
in het programma werd ook nog gesproken over iets waar ik het met jullie allen een tijdje geleden heb gehad, wat is die hogere macht waar over gesproken word... in sommige teksten en songs.
de programmamakers van gister zweren dat het hier gaat om god en dat Hij belangrijker word in de toekomst als het gaat om verslavingen en het bedwingen ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...