Spring naar bijdragen

Woensdag 26-09-2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

Njet Marion, nergens ingetuimeld. Goed toch hè, dit forum, je schrijft het van je af, je blijft even hangen en hop, weg is de gremlin.
Trouwens wat mij betreft, schrijf jij gerust zoveel over de zaak als je wil, als dat je helpt? Voor wie het niet interesseert, die slaat het maar over, nietwaar?
Veel succes voor straks, en niet weer te hard rijden hè!

Aangepast op onwillig leesteken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve mensen, geen tijd om bij te lezen, ga ik vanavond laat nog doen. Las iets dat Haddock weggaat, is, tjonge moet ik allemaal nog lezen.
Ik wil wel zeggen dat ik een fles wijn heb weerstaan gisteravond, en vanmorgen leeggekiept, weggegooid!! En ik neem me voor vandaag NIET TE DRINKEN. Tot vanavond, zet 'm op allemaal!!!! Sterkte, doen jullie mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wou ven melden dat hier alles goed is...mijn huiswerk weer af en een goed gevoel.

Erik..een hele week je eerste mijlpaal...doorzetten zou ik zo zeggen:musicnote:

pepitta..al droog sinds vrijdag dat gaat ook lekker..en je schilderd leeuwen...ik heb een schoonzusje die is ook kunstenaar ze maakt alleen maar dieren...veel koeien, olifanten, rammen, hanen...erg kleurrijk en mooi. Zou de link hier wel neer willen ztten maat dat mag niet dus als iemand er belang bij heeft laat het me weten.

Petra

quote:


Wat ook helpt is het woord 'problemen' te vermijden, ook in je hoofd.
Emoties, gedachten, ingewikkelde tegenstrijdigheden zijn er nu eenmaal.
Vluchten of vechten maakt het niet minder zwaar, integendeel.
Niemand gaat dood aan emoties of onopgeloste problemen, alleen we zijn ergens gaan denken dat het allemaal makkelijk kan en weggepoetst moet worden. [Q/]


Het venijnige aan het idee dat je het allemaal weggepoetst hebt is dat het altijd weer terug komt..in een andere vorm ...over misschien zelfs andere dingen.
Ik ben het wel eens met de gedachte als je een probleem wat niet echt van levensbelang is en waar je geen directe oplossing voor vind gewoon met rust moet laten en het zichzelf oplost.
Ik vind het altijd een hele bevrijdende gedachte dat ik nog ontzettend veel jaren te leven heb ...als ik het positief bekijk en niet zo'n haast hoef te hebben alles op te lossen omdat ik dan te veel tijd over houd...

Haddock
Schrijf je ook nog een stukje met wat je nu geleerd hebt van de internetbehandeling en je tijd op het forum in verhouding tot je verslaving en hoe je nu in het leven staat?

Benthe ga zo voort:heart:

Marion
Succes bij de advocaat en goed idee om het vonnis naar de Kamer van Koophandel te sturen...weten zij ook wat voor boter ze in de kuip hebben.

Voel me goed...energiek...alsof ik uit een diep donker gat van ontevredenheid wordt getrokken.
heb vandaag tompoezen in handen gehad en weer weg gezet...puddingbroodjes...speculaas maar kon het allemaal weerstaan door dat ik me beter voel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, het ga je goed. In zo'n grote club met toevallige voorbijgangers is niet iedereen bevriend met elkaar. Maar volgens mij hou jij hier toch enkele vrienden aan over, mooi toch. Ik vind het hier soms ook meer een chatbox dan een themaforum maar dat schijnt er bij te horen. En wijsneuzen heb je overal. Dus ook hier. Zal ik zelf ook wel eens zijn.

Cal, sterkte met je wisselende stemmingen. Ik hoop dat de goede momenten er ook voor je zijn.

Ik heb vandaag nog niet bijgelezen, ik heb er de tijd niet voor en ook minder zin in. Ik besteed wat meer tijd aan andere activiteiten die me positieve energie geven.

Ik word wat minder stellig in het helemaal alcoholvrij willen zijn. Ik durf weer 1 glas wijn bij het eten te drinken. Dat bevalt me op het moment goed.

Iedereen succes met zijn doelstellingen,

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beste mensen,

Aan allen die wat te vieren hebben vandaag: gefeliciteerd.
Aan allen die het moeilijk hebben of hebben gehad vandaag: sterkte.

Ik heb nog geen tijd gehad om bij te lezen, dat komt nog wel.

Vanavond na het eten moet ik weer weg, dit keer naar een informatieavond op de school van mijn dochter. Ik hoop dat het droog is, want het is toch twintig minuten fietsen.

Sommigen onder jullie zullen wel zeggen: daar heb je ze weer met haar banengedoe. Die mogen dit bericht dan negeren.
Ik ben aangenomen en kan volgende week beginnen. Hopelijk houdt dit wel stand. 14 uur in de week verspreid over 4 ochtenden.

Zo nu ga ik aan het eten beginnen.

Fijne avond nog en tot vanavond laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je baan Corinne! Ik hoop dat het een succes wordt.

Hier weer computerproblemen, en dit keer niet omdat een computer het niet doet, maar omdat zoon iets ingesteld heeft waardoor ik niet meer op het forum kan! Zit nu dus even op computer andere zoon, maar die heeft hij zo weer zelf nodig.

Ik ben laaiend, razend, pisnijdig. Dat hij het niet ziet zitten dat ik regelmatig hier op het forum zit is mij bekend, maar dit gaat toch werkelijk te ver! Hem staat dus een hartelijke ontvangst te wachten als hij zometeen thuis komt.
Het ergste is dat dit dus een centraal thema in mijn leven is: zo lang als ik me kan herinneren zijn er mensen in mijn leven geweest die bepalen wat ik wel of niet mag en me veroordelen om dingen die ik doe of vind, en bovendien een manier vinden om mij hun restricties op te leggen. Hij weet meer van computers dan ik, moet ook achter de computer studeren omdat hij een informatica opleiding volgt, en heeft dus alle gelegenheid dit soort dingen te doen. Wat doe ik in vredesnaam verkeerd dat de mensen in mijn leven me steeds opnieuw dit aandoen?

Nou, ik ben weer weg. Jullie horen wel hoe de toestand afgelopen is.

O ja, Appeltje, goed gedaan zeg, de KvK ingelicht! Ik ben benieuwd wat de advocaat vanmiddag zei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk Anna moeilijk.

Zou hij het bewust hebben gedaan? Dan heb je wel recht om laaiend te zijn lijkt me. Ook trouwens strontvervelend dat je geen eigen computer hebt.

En wat betreft het regelen van jouw leven door anderen: het feit dat je dat nu inziet, is de éérste slag op weg naar verandering, toch? Dus volgens mij ben je goed bezig.

Hier (zul je háár weer hebben met haar kinderen, wie het stoort leest ermaar overheen) is Zoon nog steeds sjaggie, moet vroeg naar bed wegens sjaggie, vindt dat volstrekt idioot en belachelijk, ik dus niet. Het gehang van Dochter is méér geworden, het schaap is ziek denk ik.

Heerlijk heerlijk wat een leven heb ik toch, ik kan voor mijn vermaak vanavond weer kiezen tussen een ziek kind of een sjagrijnig kind. Gelukkig hebben we boven ook TV en mogen ze zich dáár vermaken en hoef ik er niet bij te zijn. Tot ik naar bed ga, dan moet ik Dochter uit mijn bed googelen, hopelijk slaapt ze dan al, dan protesteren ze minder (in hun slaap).

Zo de geïrriteerde lezertjes kunnen weer inhaken. We hebben ook al gegeten, nee nee, geen Gremlins hiero, gewoon op tijd klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, gefeliciteerd, ik hoop dat het dit keer een succes wordt. In elk geval heerlijke tijden gedeeld over de week.

Erik, gefeliciteerd met 1 week ADB :present: Het zal je scriptie vast ten goede komen.

Anna, pas op, niet al vast in te vullen voor je zoon! Eerst maar eens praten. Het is mij ook een keer overkomen en later bleek dat hij juist met goede bedoelingen het één en ander veranderd had.
Hij had er helemaal niet bij stil gestaan waar ik nu juist het meest op inlog.

Houtje, je hebt gelijk. Als die kinderen slaperig zijn dan heb je véél minder protest.
Boven kun je ze evengoed toch ook een beetje verwennen met hapje en drankje en heb je toch het rijk even alleen. Ik hoop dat de zieke tenminste niet al te ziek is.

Vanmiddag vergader middag gehad, ik had me voorgenomen niet al te veel te zeggen.
Was al gauw aardig uit mijn hum, er was geen koffie. Een uur reizen heen en een uur terug en dan géén koffie :angry: Eigenlijk ben ik de hele dag uit mijn hum, een vrije dag en dan zoveel moeten reizen daarvoor is ........:angry: Nou ja, nog maar wat van de avond maken toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, ik moet weer even op de trein springen, want ik heb een rare gremlin. Ik bedoel, meestal zijn er gremlins als je je niet prettig voelt, maar ik heb er nou eentje van pure blijdschap.
Ik had al een tijdje een huis op het oog in het stadje waar ik mijn middelbare schooltijd heb doorgebracht en waar mijn liefste zus woont. Had nooit verwacht dat ik dit rond zou kunnen krijgen, maar ik werd net door de makelaar opgebeld dat het allemaal goedgekeurd is.
Ben dumbfounded, perplex, en dan zal je net zien dat iedereen die je wil bellen, niet thuis is. Dus ik gil het hier maar even uit voordat ik ontplof en het op een verkeerde manier ga vieren.
JAAAAHHHH!!!! IK HEB HET HUIS DAT IK WILDE!!!!!!!!

Zo, en sorry als ik iemand rauw op haar/zijn dak val die zich momenteel niet zo prettig voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik vind het jammer dat de Kapitein vertrokken is.. Zoals ik hem per PB liet weten is hij één van degenen hier, die ik me zo in het echte leven kan voorstellen: een aardige mopperkont met 60 kilo hond op zijn buik.. Maar ja, gelukkig is iedereen vrij om te doen wat hij wil en te kiezen waar hij het meest behoefte aan heeft.

Wat mij het meeste energie geeft is precies datgene wat me - zeg - twee jaar geleden het meest benauwde.. Toen dacht ik steeds: ik wil het wel, maar ik kan het niet en toen wist ik ook niet waar ik het moest zoeken. Nu weet ik het wel: bij mezelf. En de wetenschap dat ik de problemen die ik heb zelf moet oplossen en het gevoel dat ik het ook zelf kan, geeft mij een enorme hoeveelheid energie. Ik hoef niet te falen, ik hoef niet afhankelijk te zijn van anderen, ikzelf, ik , ik kan het doen.. En ik wil geen slaaf meer zijn, en dus bevrijd ik mij.. Ik heb een hoop zaken verpest, ik ben oneerlijk geweest en onbetrouwbaar en een echte alcoholist. Ik kan niets meer veranderen aan wat ik verkeerd heb gedaan, ik kan het alleen nu en vanaf nu beter doen. Dat kost tijd. Maar die tijd heb ik. Die tijd gun ik mezelf.

Naar aanleiding van de gesprekken met mijn Ex over de omgangsregeling kreeg ik vandaag een buitengewoon boze mail van haar, waarin allerlei oude koeien als vanzelf uit de sloot leken te springen. En ook daar merkte ik wat er in het afgelopen jaar allemaal veranderd is in mijzelf. Voor mij opname zou ik verdrietig en paniekerig zijn geworden en vervuld met schuldgevoelens. De fles was dichtbij geweest,. Nu denk ik: dit is haar boosheid, daar heeft ze recht op, ik heb er begrip voor, maar ik hoef er verder niets mee. En dat geeft een ongelofelijke rust, en een ongelofelijk gevoel van kracht ook.

Loslaten, de dingen waar ik last van heb aanpakken, vertrouwen hebben in mijzelf, mild zijn tegenover mezelf: dat zijn zo'n beetje de ingredienten..

Dat wens ik jullie allemaal ook toe: bekijk jezelf met mildheid.

Fijne ADB avond allen. En jubilarissen: gefeliciteerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy, ik weet niet zeker of Refusal zo werkt.. Als je Refusal gebruikt, kan je eenvoudigweg niet toegeven aan een impuls.. Als geen Refusal neemt en je dan wel zo''n impuls hebt en dan moet kiezen tussen drank, of Refusal, weet ik niet of het goed afloopt.. Je kan - vertelde mijn apotheker mij vandaag overigens - ook een geringere dosis gebruiken, om de werking te behouden, maar de bijwerking te verminderen.. (zelf heb ik namelijk veel last van moeheid en hoofdpijn..)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas, dankjewel, ik snap het ook niet goed. Je stopt met drinken en dan gaan de dingen de goeie kant op?
En nou wil ik geen succesverhaal ophangen, want ik zie best op tegen de papierenrommel (een huis huren is een stuk gemakkelijker) en de verhuizing. Dat gaat me nog best wat gremlins kosten, vrees ik. Daarbij, dit is dan wel een wens die ik al jaren heb om weer naar [nostalgisch stadje ergens in Z-H] te verhuizen, maar mijn Katendrechtje zal ik ook wel erg missen.
Maar luister, dit is zo leuk, ook voor Maxie en de katten: het is een pand boven een winkel en achter die winkel is een grote, diepe tuin. Vanaf de veranda loopt er een trap naar die tuin. Als ik beloof om de boel bij te houden, mag ik daar ten allen tijde gebruik van maken. De eigenaar van de winkel doet er verder niets mee en maakt er nooit gebruik van.

Hoe gaat het met jou, en de nieuwe laptop?

Femmy, ik hoop dat je deze keer meer aan de internetbehandeling hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de felicitaties. Stien, ellek voordeel hep ze nadeel, of hoe ging het ook weer. Ik heb er voor gekozen om alleen te wonen, dan moet ik ook niet zeuren dat ik het niet meteen kan uitjubelen. Maar gelukkig ben ik hier al wat overtollige energie kwijtgeraakt.
Ja sorry jongens, jullie moesten er even aan geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, leuk hoor! Gefeliciteerd!
Maarre...kijk je uit dat je deze dagen niet al te veel hooi op je vork neemt?
Zo hyper als je nu leeft lijkt me ook nogal wat...een half jaar zo en je rolt naadloos een burnoutje in!
Dus, wat ik eigenlijk wil zeggen: leef je uit, fijn voor je, maar neem af en toe een middagje niksen!
Geniet de dag! Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
ja ik heb jullie gemist :present:
haddock spijtig maar jij mag je eigen weg volgen zoals ieder van ons zijn/haar weg volgt .
benthe proficiaat met je nieuwe woonst
corinne proficiaat met je baan
charlie spijtig mijn inziens is dat indien ik wil drinken , ik zal drinken een reden zal er altijd bestaan om te drinken knietjes afkuisen en er weer voor gaan :present:
joaan ook jij sterkte ik had genoeg aan een operatie aan mijn naveltje en hopelijk valt je vakantie niet in zee
anna ik heb geen kinderen maar ik zou het niet pikken dat iemand mijn adb blokkert.
proficiaat aan wie de fles open gedaan heeft en ze vol terug gezet heeft voor mij zou de verleiding te groot zijn
aan wie ik vergeet sorry maar bijna 250 berichtjes heb ik gelezen
gisteren oostende was goed had alleen de verkeerde schoenen aan resultaat opengereten tenen :wacko:
vandaag regen , regen en nog een regen maar wel een kleine leuke wandeling gemaakt met een vriendin die op visite was .
op tijd terug naar huis veel wind en ..... regen
ik heb eeb vraagje waar ik hoop iemand mij antwoord kan op geven al weet ik dat dit mijn huisarts zal zijn , hier heb ik in de badkamer geen spiegel aan zee wel , deze morgen zag ik dat ik redelijk veel kleine blauwe plekken heb in de omgeving van buik zowel links als rechts dit samen met mijn eeuwige duizeligheid bracht wel een beetje piekeren in mijn hoofd , iemand een idee hoe men bloed uitstortingen heeft zonder zich te stoten ??
deze middag ook eventjes de gremlin op bezoek gehad maar hij is weg gewaaid met de wind ;)
morgen weer richting zee ppffff begint een beetje tegen te steken als jullie mij begrijpen ??
zo mensen nu ga ik eens mijn gewone mails lezen
tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...