Spring naar bijdragen

Woensdag 26-09-2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Safi,

Wat heb jij mooie woorden om Anna te troosten :present: is echt een virtueel boeket bloemen, zo moet het voelen

En ik krijg hier echt geen burn-out van, ik had het vroeger nog véél en veel drukker, een baby, een peuter van 2 (ze schelen twee jaar) een crèche om op tijd heen te rennen, nog 3-4 dagen werken, files heen en terug, nee, dat zou ik zelf niet meer kunnen. De kinderen kunnen toch écht meer zelf nu, en wat ik nu voor ze doe, is weliswaar uit een dubbele verantwoordelijkheid omdat ik alleenstaande ouder ben, maar dat ben ik ze ook verplicht vind ik. Ze hebben recht op warmte en veiligheid en gezelligheid.

Ik strijk daarbij voor een gezin hier uit de buurt, eigenlijk voor twee gezinnen, en die komen meestal op dinsdag of donderdag aanzetten, ze brengen het hier aan huis, en halen het weer op, dus ik haal al die gefrommelde kleren (hoe kan je ze zo verfrommelen zeg) uit die vuilniszak en tover het weer om tot strakke gladde kleren. Ik ben vooral een ster met overhemden, die doe ik zo razendsnel. En van de weeromstuit strijk ik nog amper voor mezelf, maar ik hang alles heel netjes op, dat scheelt al de helft. Dan opvouwen en onderin de kast leggen, het wordt vanzelf plat. Gelukkig heb ik de was van het schoolkamp van Zoon al weer ongeveer in de kast liggen, anders zit ik ook tegen twee vuilniszakken strijkgoed én mijn eigen spullen aan te kijken.

Gem,
lekker naar bed, heb je wel verdiend !!

Anna,
Goed dat je zo straight voor jezelf bent opgekomen en zie je nou wel dat je verdraaid goed weet waar het om gaat.

Blacky,
waarom dat vermijdingsgedrag voor de huisarts eigenlijk?

Wie-ik-allemaal-vergeten-ben:
Een goede nachtrust en slaap lekker en gezond weer op (ik hoor net Sonja achter me op TV) ik typ terwijl ik de TV aanheb maar ga nu even kijken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Yeeaaarrggghhhh... prettige avond verder!
:D

Nee, dat weet ik allemaal. Net als dat ik alle gevaren van drank kan ophoesten (hoesten, ja). Maar ja, dat heet verslaving, nietwaar?


Maar serieus, als ik wat steviger in mijn schoenen sta wat betreft de drank, dan begin ik aan stoppen met roken.




Heel mooi stukje trouwens Safi, over dat verwezenlijken. Die hou ik er even in.



Nou Benthe, stoppen met roken vond ik veel makkelijker, rook vijf jaar niet meer, heb in die tijd misschien twee of drie sigaretten opgestoken en de laatste keer beviel me niet eens meer, met stoppen met drinken ga ik veel vaker de mist in alhoewel ik niet eens meer een vijfde drink van wat ik dronk. Wie weet is voor jou stoppen met roken ook makkelijker, hoop het voor je, want met stoppen met drinken doe je het goed als ik het zo begrijp.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehm, tja wat zal ik daar op zeggen.. ik ben niet zo van god, ben er te indringend mee opgegroeid en alles werd aan hem opgehangen. Ik ben meer van ieders innerlijke kracht en het eigen geweten. Maar schijnbaar hebben bepaalde mensen toch een hogere macht nodig om hun gedrag te kunnen veranderen. Vind ik prima zolang ik niet gedwongen wordt hetzelfde te moeten doen...


Jeetje houtje wat een gedoe met je dochter

Gem, uitrusten en ga je vooral niet schuldig voelen dat je niet op iedereen kan reageren, gezond om het eens niet te doen toch? Je hoeft hier gelukkig niet perfect te zijn, liever niet zelfs!!

Blacky, wel even de huisarts bellen hoor, en dit keer een keertje wel langsgaan hihi.. en ondertussen maar een overdosis vitamine C nemen!!

Corinne, wel wat laat maar gefeliciteerd met je baan!! Heerlijk idee dat je niet in de spits in de trein hoeft voor een hongerloontje.. lastig dat je nog 10 uur moet opvullen en moet blijven solliciteren!

Anna, goed dat je dit punt van jezelf hebt herkend! niet fijn dat je zoon voor je gaat beslissen maar aan de andere kant was je dit anders niet zo heftig tegen gekomen. Nu kan je er weer iets mee en kan het je alleen maar weer sterker maken.. weet je wat het vaak is met het feit dat anderen voor je beslissen, het zelf niet weten wat je wilt.. hoe meer je voor jezelf opkomt en grenzen aangeeft, hoe minder je omgeving het gevoel krijgt om voor jou te 'moeten' beslissen. Ik hoop van harte dat je zoon de boodschap oppikt.

veel mensen vergeten maar dit bleef even hangen.
okee, ik ga hond en kat uitlaten, wie weet tot later en anders tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Hai Cal, ja dat hoor ik van meer mensen, maar voor mij geldt het niet. Maar ook dat gaat lukken.


Gaat het goed?




Peppa, daar had je het inderdaad laatst al over, die hogere macht in songteksten. Wat intrigeert jou daar zo aan?


En voor jou ook: gaat het goed?



Het gaat beter dan het ging toen ik nog teveel dronk, het gaat minder goed dan ik zou willen, af en toe kan ik niet van de wijn of het bier afblijven, volgens mij is het maximale dat ik gehaald heb tien dagen niet drinken. Als mijn doel was geweest minderen zou het goed gaan, als mijn doel stoppen was gaat het niet goed, ik had als doel stoppen dus het gaat mi niet goed. De internetbegeleider vind het goed gaan, kijkt naar de wat ik minder drink. Als ik al drink nu kan ik zonder problemen na het tweede glas stoppen, dat is al iets, maar op zich kon ik altijd al goed stoppen als ik de werking van de alcohol voelde, bang voor controle verlies en de kater de volgende dag.
Vandaag zou het in het het team besproken worden, morgen krijg ik advies van de internetbegeider.
Trouwens ook gefeliciteerd met je huisje en iedereen met wat ie te vieren heeft. Voor de rest veel moed om te bereiken wat je bereiken wilt.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, onderschrift veranderd. Goed opgemerkt Benthe, typisch PMS gedachten. Ben weer normaal, nou ja... wat heet normaal.

En ja, het voelde goed die fles drank wegkiepen in de goot steen (mijn man gedaan overigens) en het leek me echt smerig dat wat erin zat, kreeg er maagzuur van toen ik ernaar keek.
(niet dat ik anti drank ben ineens hoor B)

Blacky, ik ga ook niet naar de dokter met mijn drankkwalen. Toen ik tig aantal jaren stopte met drinken en het wel met de arts erover had zei ik ook, ik kom wel over een paar maanden als mijn kwalen nog niet over zijn. Alles is uiteindelijk vanzelf over gegaan, maarja of het verstandig was??

En dan het roken: toen ik dat las kreeg ik acuut zin in een sigaret. Het lijkt me heel onverstandig om in dit stadium te willen stoppen met roken. Rustig aan, want stoppen met roken is zwaar. Eens heb ik zeker vijf jaar of langer niet gerookt, wat een kwelling zeg.

Tolie hoe gaat die???????? Doe je nog mee? Nou vandaag gaat het me wel lukken in ieder geval, ga zo mijn lekkere bedje opzoeken.

Eten: net twee dikke broodjes hamburger gegeten, mijn hemel wat was DAT lekker zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net dochter even omgeschuddeld naar de andere kant van mijn dubbele bed, heerlijk zo'n groot bed dan is ze vannacht toch dicht bij me als het niet goed met haar gaat.

Zoon heeft de eerste twee uur vrij (van 70 minuten) dus die hoeft pas om ehhh.....8.30 + 140 = 10.50 uur aan te treden, zeg ik dat nou goed?

Ik ga nog even wat drinken, ben nog een beetje hyper van alles van vanavond heb al twee repen chocolade zitten wegwerken, dat werkt enorm goed houd ik me voor. Nou ja, er schijnt een behulpzaam stofje in te zitten.

Alvast welterusten :lips::clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeden avond allemaal,

Hier ben ik dan weer. Ik lever maar weinig bijdragen vandaag. Zo kom ik nooit aan de 5.000 stuks.
Hopelijk zijn jullie nog niet allemaal naar bedje toe.
Ben dus naar de info-avond op school geweest en mijn dochter is meegegaan, ze vond dat wel belangrijk omdat het over 5 havo en examens ging en de toekomst.
Kwam mooi uit, want blijkt dat ze 2 vreemde talen moet hebben om de overstap naar 5 VWO te kunnen maken. Haar mentor heeft dat er vorig jaar niet bijgezegd. Er was nog een moeder van een meisje uit haar klas die dat wil doen. Dus morgen gaan die meiden aan het jasje van hun mentor trekken en vragen welke actie ze kunnen ondernemen om die achterstand in te halen. Als ze dat vorig jaar hadden geweten, hadden ze er een taal bij kunnen nemen. Nou, ja, gedane zaken nemen geen keer en ze kunnen dit nog inhalen, al zullen de vakanties minder vakantie zijn.
Toen ik thuiskwam, was het weer bijna tijd voor Bones.
Nu ben ik dus hier. Ik ga vandaag niet alles meer lezen, dat hou ik voor morgen.

Er zullen er al naar bed zijn, anderen zullen op weg naar bed zijn, die wens ik een goede nachtrust toe.

Ik hoop dat iedereen het gehaald heeft vandaag en dat er geen gremlins waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, nee Houtje, ik vergeet die tip niet, alleen werkt het nog niet naar behoren, de bedoeling was om de laptop als server te gebruiken via een kvm switch, dus 1 toetsenbord en 1 muis en 2 computers die daar beiden van gebruik maken.. alleen werkte dat nog even niet dus nu nog maar even naast elkaar en stoeien met de knopjes.. tot mijn IT mannetje in het weekend komt ondersteunen... en ondertussen toch maar oefenen met die knopjes want anders had ik net zo goed een desktop kunnen kopen hihihi

ja bedtijd en poeh wat is het koud!! ga morgen mijn elektrische deken maar weer eens opsnorren!!
trusten en ot moarn ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dees meiske gaat ook te bed :lips:
ach ja antwoord op charlie , mogelijk vrij ik met ying aan gebrek van iets ander ;)
of laat het mij anders zeggen sinds ik niet meer drink heb ik DAAR blijkbaar geen behoefte meer aan of is het omdat ik OUD wordt ;)
vanwaar komt het dat ik niet naar de arts ga , ppff omdat ik er eigenlijk in mijn leven nog nooit veel bij de arts geweest ben weet het eigenlijk niet ??
slaap kindje slaap , slaapzacht en tot morgen
wie soohtie hoort of leest breng mijn groetjes over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Tapas dan is het probleem ook opgelost en het scheelt je het turen naar een klein beeldscherpje.....met zo'n KVM switch.

Ben benieuwd of je alles okiedokie aan het werk krijgt, altijd een gefriemeld en toestanden. Zo durf ik mijn Vista niet meer af te sluiten uit angst dat die het niet meer doet (ligt niet aan Vista, geen paniek, maar aan mijn oudere pc)..... maar tot nu toe kan ik hem steeds nog weer aan de praat krijgen. Ik heb alleen een site die Adobe Flash nodig heeft en Direct X en die weigert. Doet het in XP wel. Grrrrrr!!!!!

Gelukkig, vergeet het geneuzel beste mensen, heb ik niet één klein mini-piete-peuterig-rot-gremlinpje voorbij zien komen, ze lopen met grote bogen om dit huis heen, tja, zo'n heel forum tegenover je, dat wil wel hè.

Ik ga maar in bed opslomen, anders zit ik hier om 2 uur nog met de nachtploeg. En ik moet echt als dagploeg er weer uit :wacko:

Dus welterusten allemaal !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...