Spring naar bijdragen

1 dec, DE EERSTE VAN DE LAATSTE.....

Kohtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Middag,

BB, schoot door mijn gedachte. Het feliciteren van mensen die maanden aan het knokken zijn,
kwam mijn gedachte door 1 december ook op Rudy, 6 jaar en ...maanden of maand. Dat weet ik
ook niet precies, maar het moet dus mogelijk zijn hé. Dat zie je aan jouw sponser ook maar weer.

Vandaag nog even op de koffie bij mijn moeder, had ik beter niet kunnen doen. :wacko:
De feestdagen stress is losgebarsten. Een verplichting om haar dus eerste kerstdag de gehele dag
te moeten vermaken. Man lief zei, als je twee uurtjes niet voldoende vindt zoek je maar een
andere adres. Waarom kan dit nou niet eens een keer gezellig verlopen.
Afijn met een dikke keel en tranen over mijn wangen weer huiswaarts gekeert.
Het is dat ik nog aan het werk moet anders,........gremlins te over hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Stientje..wat vervelend nou toch weer...dat sommige moeders ook maar niet los kunnen laten GRRRRR!

Je mag je Gremlin gerust deze kant op gooien hoor want dat neem ik hem mee onder de douche en zal hem eigenhandig verzuipen.

Wil je man nu twee uurtjes met je moeder doorbrengen met kerst en je moeder wil de hele dag? Kan je dar geen tussenweg in vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saf, lief dat je ze van me over wil nemen maar dat kan ik je niet aan doen.
Ik moet rennen mijn trein halen, laat ik ze daar wel achter.

Tja, liefst vermaken van 's ochtends tot 's avonds laat. En dat terwijl ik nu altijd al moeite heb
met twee uurtjes. Zal blij zijn als het weer januari is. Helpt als je hier van je af kan schrijven, maar nu moet ik rennen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De feestdagen....
je zou er een heel leger gremlins van krijgen! Die verwachtingen, vaak onuitgesproken, waaraan je toch nooit kan voldoen! Is de ene partij tevreden, loopt de andere kant te sippen!
Ik heb het altijd moeilijk gevonden hiertussen te schipperen. Mijn ouders zijn overleden, maar de kant van manlief bezorgt ons ieder jaar weer hoofdbrekens!
Dit jaar willen we bij ons thuis een brunch regelen. De ouders willen voor donker thuis zijn, hebben wij nog een heel deel van de middag en de avond.
Voordeel: bij mijn schoonouders zit in elke gang van het kerstdiner drank! Je zou zonder een wijntje erbij al suf en slaperig worden! Het kerstdiner is ook veel geslaagder hoe langer we er zijn en ik dus op zo'n ellendige stoel aan een veel te kleine tafel (voor alle mensen) zit gepropt. Vreselijk dus.
Met die brunch hopen we mijn schoonmoeder te ontlasten van alle gedoe en wij hebben de regie fijn in handen. Samen met hjet feit dat het heeeeeeel vroeg donker wordt met de kerst, moeten we zo die dag door kunnen komen!
Misschien een idee voor mensen met ouders die nog in staat zijn om te reizen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de boodschappen zijn weer binnen. Het leek er zwaar op dat alles gratis was vandaag, maar dat bleek toch niet het geval te zijn! :huh:

Stien, als ik me niet zwaar vergis was je moeder vorig jaar toch ook al bij jullie? Of was dat Oudjaarsavond? Ik zou me in ieder geval niet verplicht voelen haar de hele dag te vermaken, twee uurtjes vind ik al helemaal prachtig.
Niet dat ik zo sterk in mijn schoenen sta. Ik heb gelukkig al jaren geleden afgesproken dat Kerst voor mij óók een feestdag is, en dat ik dan met mijn gezin lekker thuis wil zijn. Mijn moeder kan zo ver niet meer reizen, dus wij zijn verplicht eens in de zoveel tijd een lange dag naar het zuiden te trekken. Volgende week is het ook weer prijs, omdat het dan Sinterklaas is geweest. Gelukkig doen we daar hier in huis niet meer aan, wij maken het gezellig met Kerst. Veel rustiger en gezelliger.
Maar ach, mijn ouders bedoelen het goed, en het is lief dat we ieder jaar nog zo goed bedacht worden. Bovendien is het ook telkens een familie-samenzijn, en ik ben blij dat dat nog steeds mogelijk is.

Marieke, ja mijn hond liep aan de lijn, en zijn logeerhond los. Dus hij is inderdaad fout, daarom vind ik het zo idioot dat hij over het grommen van mijn hond begint. Logisch toch, dat hij gromt als een loslopende hond op hem af komt? Hij voelde zich terecht bedreigd. Nu ligt hij alweer heel braaf naast me.

Ik ben zo weer riebedebie, dus fijne middag nog. Ik hou het droog, en jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee Gem..zo is iedereen blij lijkt me. Ik heb een moeder die graag alleen is en erg zelfstandig..ze heeft haar vriendinnen en dat kost heel veel tijd. Ze wordt in februari 76 maar heeft meer energie dan ik..nou ja nou zijn we ook heel verschillend als persoon...alles moet bij haar 150% en bij mij maar 60%. Ik ben gauw tevreden...en zij wil wel komen maar dan niet meer dan 4-5 uurtjes want het hierheen komen is al 1.5 uur en dan ook nog weer terug dan is ze al goed 8 uur onder de pannen dan vind ze het ook echt wel welletjes.
Ze komt misschien dit jaar bij mij..want normaal gaat ze naar Berlijn maar daar is ze deze zomer ook al geweest bij mijn oudste zus. En nu net ziek terug van Egypte daar gaat ze waarschijnlijk niet naar toe. Zelf wil ze geen drukte dus als ze hier is dan puzzelen we (legpuzzle), dan een lange wandeling met de hond die dan altijd zo'n rode feestslinger om haar nek heeft hangen, lijkt meestal alsof ze gaat optreden bij het Kerst Circus en dat geeft vaak een hoop OoohH'S en AAHH'S. Nou en dan lekker maar simpel eten , lekker toetje en dan koffie.
Dus het is geel heel groot familie gebeuren en mijn schoonouders wonen in Schotland dus daar is geen kind aan.
Succes aan iedereen die daar nu over inzit en gremlins over heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, ik probeer nou al een paar uur hier het draadje bij te lezen en het wil maar niet lukken... krijg steeds maar bezoek.. Niet erg hoor, erg gezellig zelfs, maar jullie schieten er een beetje bij in. Ik lees deze draad dan vanavond of zo wel bij..

Toch wil ik even mijn goede wil tonen en Water, Rudy, Safi en alsnog Delta feliciteren met hun bereikte mijlpalen.. en verder doe ik er nu even weer het zwijgen toe. Ga nu eerst even een dvd bekijken. Die staat ook al een paar uur stand by... zelfde reden.

Ik ga vanavond ook een eerste mijlpaaltje bereiken: 1 week droog... jaja, ik weet het, het stelt niet veel voor, maar het is een beginnetje, hè? een goed begin is het halve werk, zeggen ze wel eens... OK....

Groetjes, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt heerlijk Safi geniet er maar van, hier schijnt de zon uitbundig! Hopelijk bij jullie ook!
Anna, sommige mensen hebben gewoon geen verstand van honden, zo irritant.. maar daar heb jij niks aan. Reken maar dat deze meneer wist dat ie fout zat hoor!
Het zou fijn zijn als hij zijn logeerhond voortaan zou aanlijnen, wel zo verstandig!
Ik snap soms niets van mezelf, als er ergens iets fout gaat en ik 50 euro meer moet betalen dan verwacht raak ik in de stress, ligt er een brief van de toeslagenwet dat ik dit jaar 900 euro teveel huurtoeslag gehad heb en of ik dat maar even wil terugstorten... word ik er niet koud of warm van... hoewel? zou ik daarom vandaag wat sacherijnig zijn soms?
Ben blij dat ik verder geen schulden heb en geen geld leen enzo! Dit word een afbetalingsregeling en ooit ben ik er weer af.... pffft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Het is voor mij laat geworden gisteravond. Heb veel wakker gelegen vannacht ondanks het feit dat ik het dal achter me heb gelaten. Gelukkig heb ik altijd een badhanddoek op mijn kussen liggen (gevoelige huid), dat is lekker handig om steeds al die tranen te deppen. Heb mezelf verplicht om tot 12 uur in bed te blijven. Mijn lichaam rust dan en tussendoor zijn er toch die hazenslaapjes.

Voel me niet echt fit dus, maar hoef benevens het wassen en drogen niet veel te doen. Dat scheelt.
Zo meteen ga ik de laatste berichtjes van gisteren lezen en de draad van vandaag.

Toch even wat felicitaties uitdelen:

WATER: 8 M A A N D E N D R O O G
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::);):P

SAFIDEPAFI: 5 M A A N D E N H E E L M A T I G D R I N K E N D, A D B D U S!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::);):P

Anderen die een mijlpaal gehaald hebben, maakt niet uit of dat een of meerdere dagen is: VAN HARTE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustig aan hoor Corinne, laat de tranen maar komen, het zal wel nodig zijn! meestal lucht het ook wel weer op.
sterkte vandaag en hou je taai!

Zo, ik heb mijn oudedamesonderbroek gescoord bij de Zeeman, echt zo'n compleet foute, maat 54 met ribbeltjes, daar moet een leuke bjornborg-onderbroek uit te fröbelen zijn.
Kwam nog 2 bekende nederlanders tegen, de zangeres van Krezip en Jaap Jongbloed van Vermist. En verder leek het inderdaad wel of alles gratis was zeg, wat een gekkenhuis in de stad! en nu nog even snel naar het bos voor het donker wordt.
Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, 8 maanden je bent een kanjer:musicnote::musicnote:

Safi, lieverd, je bent al 5 maanden op een hele goeie weg en ik hoop voor je dat het alleen maar beter wordt :heart:

Rudy, ons grote voorbeeld, ook jij een mijlpaal hoor ik :musicnote::musicnote: en ik hoop dat je operatie goed is gegaan.

Kohtje, blij dat je weer je kop boven water hebt gestoken, the only way is up!
Ferry, ik ken je vooral als de uitdeler van schoppen, maar nu zie ik ook een hele lieve en bezorgde kant van je. Je boosheid komt dus misschien gewoon uit bezorgdheid en onmacht voort, en misschien ook een beetje angst om jezelf. :present:

Tapas, misschien zijn die collega's makkelijker te verdragen als je drinkt, maar nu zie je de spiegel hoe mensen onder invloed zijn. Niks lolligs aan. Niet teveel tijd mee doorbrengen zou ik zeggen.

Benthe je doet het zo goed, nu ook gestopt met roken :musicnote::present::musicnote:

Vandaag bereik ik zelf weer eens een piepklein mijlpaaltje en maak ik de 2 weken droog vol.
Laat me dit kleuterstadium nou eens ontgroeien zodat ik ook echt volwassen kan worden.

Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohje,
sorry, ik had nog niet bijgelezen. Een week is en mijlpaal want die is moeilijk dus gefeliciteerd.

Water,
jouw terugkomst op het forum heeft bij mij grote indruk gemaakt. Ik was zo blij toen bij je de knop om ging en zie hier 8 maanden adb.:sun:

Safi,.
Ik ben blij dat het zo goed met je gaat. Geniet van je weekeinde.

Anna,
Aanval is de beste verdediging moet die man gedacht hebben. Vind dat zelf wat primitief maar blijkbaar
kan je uit zijn gedrag uitmaken dat hij een paar miljoen jaar achterloopt op de beschaving.

Met mij gaat het goed, heel goed zelfs. De laatste 2 weken zijn heel heftige geweest, veel gehuilt en veel gedroomt met heel veel aanvaringen met mijn familie.
Gisteren zat ik lekker op de bank met een bak thee en ineens besefte ik dat ik aan het fantaseren was
over een reis door Australie met mijn zoon in 2009. Met een schok besefte ik dat ik er maar vanuit was gegaan dat ik dan weer voor de klas stond en ADB. Volgens mij heet dat toekomstperpectief en dat was ik een beetje kwijt.
Wat heel erg helpt is dat ik mij lichamelijk veel beter voel dan in maanden en dat ga ik dus echt niet verpesten met te gaan drinken. Dus ik doe weer mee!

Iedereen nog een prettige avond.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corrine,

Ik lees niet meer alles terug dus ik had gemist dat het niet zo goed met je gaat.
Lieve meid, als je behoefte hebt aan huilen dan laat je je tranen toch gewoon lopen. Zoals Tapas zegt het lucht hoogstwaarschijnlijk alleen maar op en je doet er niemand kwaad mee.
Ik hoop dat het zonnetje voor jou weer snel gaat schijnen.

Dikke knuffel,

Anjo:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga eerst nog even naar het draadje van gisteravond laat.
Streets of London is dus van Ralth McTell uit 1975 (was ik nog lang niet klaar met de middelbare school).

Weet je dat ik helemaal niks van het forum verwachtte? Ik vroeg me af of dat ook maar iets kon bijdragen aan mijn toestand. He, he, viel dat lekker mee. Ik heb er een heleboel gevonden en veel warmte gekregen, ook schoppen onder mijn achterwerk om nu eens eindelijk die knoop door te hakken, niet te zeuren en mezelf niet langer te martelen met heilloze pogingen tot minderen. Ik heb me laten overhalen en ik heb er geen spijt van, ook al was het zo moeilijk. Nu heb ik het niet meer meer moeilijk om niet te drinken, maar wel veel moeite om mijn draai te vinden, mezelf te vinden, te leren leven, moeite in het omgaan met mijn gevoelens. Er valt nog veel te leren voor me en als ik het met dat alles moeilijk heb, mag ik dat hier komen zeggen en tips vragen, een schouderklopje of een knuffel krijgen. Iets waarvan ik dus niets verwachtte, is een soort moederschoot geworden, een veilige plek waar ik mij kan koesteren als de echte, boze wereld mij te veel wordt.

Maar, Kohtje, alcohol had voor mij toch echt niets gezelligs meer voor mij. Ik maakte mijzelf heel overtuigend wijs dat het lekker was. Maar de werkelijkheid was dat ik moest drinken, want ik kon niet meer zonder. Als ik niet dronk, begon ik te beven en te trillen. Alleen met nog meer drinken kon ik dat stoppen. Voordat ik ging ontbijten moest ik drinken. Dan hopen dat ik genoeg binnen had om de werkdag door te komen zonder al te veel beven of trillen. Op de duur een plastic flesje met jenever mee om gelijk na het werk een flinke slok te kunnen nemen, anders zou ik het tot thuis niet vol kunnen houden. Thuisgekomen eerst een paar glazen wijn, want anders zou ik me bij het aardappelen schillen in de vingers kunnen snijden. Alcohol drinken is niet gezellig, niet als je eraan verslaafd bent en er in vast zit. En ik zeg het hier voor de honderd(duizend)ste keer: ik ben blij dat ik niet meer hoef te drinken. En de keren dat alcohol hier ter sprake komt (en dat zijn er nogal wat), kan ik daar niks gezelligs in ontdekken, eigenlijk zie ik dan alleen de ellende die drank veroorzaakt heeft en nog veroorzaakt voor ons en de mensen waar we zo van houden. Sommige relaties zijn onherroepelijk kapot gegaan, andere zwaar beschadigd, slechts voor een deel en met veel moeite mogelijk te herstellen.
Binnen de werkelijke wereld kunnen we niet over alles wat ons bezighoudt spreken. Hier kunnen we dat. Voor mij toch heel belangrijk en ik denk voor iedereen hier.
Een forum waar ik niets van verwachtte, blijkt uit een heleboel verschillende soorten mensen te bestaan die mij een voor een steunen en samen een hoop warmte afgeven die ik heel goed kan gebruiken (want ik ben heel kouwelijk geworden na het stoppen :);)).

En nu heb ik nog niet alles gelezen. OK, dat wordt dan maar weer opgeschoven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

Bedankt voor je opmerking, doet me goed. En wat het uitdelen van schoppen betreft, heb je de spijker op de kop geslagen. Ik bedoel het ook goed en zeg het hard, omdat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. En we zijn hier om te stoppen of te minderen. En om te leren omgaan met de alco.
En niet om elkaar vlooien af te vangen.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank aan iedereen voor de felicitaties. En evenveel hulde aan Koh en Kate en iedereen die zijn of haar best doet want de eerste weken zijn toch het moeilijkst. Ik meen het echt, ik wou dat ik zeven mensen een maand kado kon geven, dan heb ik er zelf ook nog eentje over en dan hebben we toch met z'n achten het lastigste weer gehad...

Even wat bloemetjes uitdelen:
:present: Anjo, wat ja mooi, dat er weer ruimte komt voor de toekomst. Mag je best van genieten hoor...
:present: Tapas, raar he, 't is een spiegel in ruimte en tijd als je zo naar jezelf gaat kijken. Knap gedaan!
:present: Corinne, winterdip? Volhouden hoor, dipjes gaan weer over... (of heb ik wat gemist?)

En ja, voor mij is het hier ook een plek waar ik dingen kan zeggen die ik in de echte wereld niet kwijt kan.
Dank jullie wel daarvoor.

Nou, tijd om even wat voer in de hond/kat/vissen/mezelf te schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk daar, een rustige zaterdagavond op het forum.
Kom ik kekker even in m,n uppie rondneuzen...
Pfff.. veel wijze woorden vandaag! Gelukkig gaat het mij wel goed, anders zou het hier wel heel erg eenzaam zijn.

Water, Safi, Rudy en Kohtje; Van Harte Gefeliciteerd met jullie Mijlpalen!

:present::musicnote::moon::heart::present::musicnote::moon::heart::present::musicnote::moon::heart:

Kom net thuis van een drukke dag, en ga zo weer verder met pepernoten bakken!
Een genoeglijke avond allen, en misschien kom ik later nog even kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...