Spring naar bijdragen

1 dec, DE EERSTE VAN DE LAATSTE.....


Kohtje

Aanbevolen berichten

Mogge, mensjes... dat ik dat nog weer eens mee mag maken.. een dagdraadje openen.. Of er iemand dit draadje gaat vervolgen is maar de vraag. Wat ik me wel afvraag is: wat bindt ons hier nou eigenlijk? Niks verwijtends mee bedoeld hoor... maar ik vraag me af: we zijn zo totaal verschillend in onze opvattingen, meningen, noem maar op. De een voelt zich tenietgedaan door een zus en zo opmerking, de ander wil nooit meer komen omdat...... en toch komt een groot deel van het zooitje steeds weer bij elkaar...Zal het dan toch iets met alcohol te maken hebben? is alcohol een gezelligheidsfactor? Hahaha... nou beging ik toch bijna de fout om te zeggen: Ja, hier op het forum wel....Nee, natuurlijk niet.. Ik hoop helemaal niks. Niet voor het forum, niet voor mezelf. Hoop geeft een soort van wazige blik op de toekomst.. Als die blik eenmaal helder wordt en niet is wat het leek te zijn....tja...vul maar in wat je dan met jezelf doet...

En toch ook moet ik eigenlijk voor mezelf toegeven dat dit forum op een heel kromme manier een soort gezelligheid aan alcohol toedeelt... Maar ik zeg er direkt bij dat het wel om de andere kant van de medaille gaat... Als je door de brug gezakt bent en de hoop op redding nog even uitblijft, heb je kans dat je de onderkant van de brug ook op bepaalde schoonheden gaat waarderen...De onderkant van de brug is echter wel de brug zelf.....De kunst is om vanaf die onderkant met een tegen je op dat moment geldende natuur in te gaan... en je tegen de zwaartekracht in, weer tegen de bovenkant van die brug weet te zwaaien...Tja, en op dat wankele evenwicht van: de brug op of terugzwaaien naar die ondertussen ook zo vertrouwde onderkant........dat is me wat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He vent,

Natuurlijk volgt iemand je draadje! Dat spreekt toch voor zich?

Ik ga even in op jouw opmerking. Drank heeft zo'n stigma, mensen denken dat je de hele dag lazerus
rond loopt dat je a-sociaal bent etc.. Nu ben ik ongetwijfeld zwaar a-sociaal als ik gedronken heb maar ik drink niet iedere dag sterker nog ik drink heel vaak niet. De gemiddelde mens kijkt niet verder dan zijn neus lang is dus als jij in 1979 in een cafe over de scheef bent gegaan dan heb je dat dat stempel voor eeuwig. Dat je sociaalvaardig en sociaalgevoelig bent is niet van belang want je hebt 27 jaar je ingezet voor waar jij belang aan hecht, zij het je kinderen, je werk, andermans kinderen etc. maar hebt misschien ook een paar keer grove fouten gemaakt terwijl je onder invloed was. Dan is dat wat ze nog weten, niet die 27 jaar. Zo werkt het nu eenmaal.

Hier weet iedereen hoe het werkt. Je blijft hier niet hangen als je niet wilt werken aan je probleem dus kan je ervan uit gaan dat de meesten oprecht zijn. Iedereen weet ook dat je een drankprobleem hebt maar dat jij geen drankprobleem bent. Dit forum heeft mij vaak van de drank afgehouden en heeft mij troost gegeven als het in het echte leven het niet gaf.

Lieve K., ik hoor zo'n droeve ondertoon in je schrijven. Ik weet dat je het moeilijk hebt. Roep je hulptroepen in als je denkt dat je het gevecht niet aan kan.
Ik denk aan je en waardeer je.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier onstuimig weer, harde wind, soms wat regen, heerlijk. Dat vind ik zo lekker als ik nog in bed lig. Je hoort de wind dan zo lekker gieren om het huis. Helaas niet zo lekker geslapen, vaak wakker geweest maar goed, de dag is weer begonnen.
M'n sponsor komt vandaag bij me op bezoek, heb ik zin in. Maar nu ff huis poetsen;) en boodschappen doen.

Heb een fijne dag allemaal.

Alleen vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, ik heb iemand gevraagd. Zij gaat ook naar de AA maar woont niet bij mij in de buurt. Ik heb haar een keer ontmoet toen ze hier in de buurt was en naar een meeting ging. Raakte met haar in gesprek. Ik was erg onder de indruk van hoe zij omging met het AA programma. Naar aanleiding van haar verhaal dacht ik: 'Dat wil ik ook'. Na twee maanden had ik lef genoeg haar te vragen en heb ik haar gemaild met de vraag of zij mijn sponsor wilde worden. We hebben vervolgens een gesprek gehad over hoe we dat alletwee zagen en zijn met elkaar in zee gegaan.
Ik ben de afgelopen weken eens per week naar haar toe geweest. We bespreken dan een Stap en gaan vervolgens naar een meeting. Ik bel haar 1 of 2x per week en als ik ergens mee rondloop bel ik haar ook. Tenminste dat probeer ik want dat vind ik best nog moeilijk; hulp vragen en steun zoeken. Zij staat al 8 jaar droog en zit goed in het AA programma. Zij gaat zelf meestal eens per week naar de AA en heeft zelf ook nog een sponsor met ze contatc heeft. Vandaag gaan we de Derde Stap samen doen.

Derde Stap

"Wij besloten onze wil en ons leven over te geven in de hoede
van God, zoals ieder van ons Hem persoonlijk aanvaardt".

Jaja, Bammetje gaat op haar knietjes, wie had dat gedacht. Ikke zeker niet.

Maar goed, ik raakte zo geinspireerd door haar verhaal dat ik dat ook graag wil. Gisteravond ook weer naar een meeting geweest. Daar zitten ook enkele die-hards tussen, mensen die 5 jaar, 8 jaar, 10 jaar en 17 jaar droog staan. Zij verzekeren mij dat het anders wordt en dat het leven alleen maar beter kan worden zonder drank en door het doen van de Stappen. En stilletjes aan begin ik dat te geloven.

Dus, zo is het gagaan en zo is het gekomen. En nu ga ik poetsen. Wil je er later wel meer over vertellen als je nog wat wilt weten maar ik ga. Doeiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, folks! :D

Safi, top, 5 maanden AdB op jouw manier, niks mis mee hoor! :present:

Rudy ook gefeliciteerd? Ik hou alle data niet bij hoor, maar als het zo is, thumbs up voor jou! :musicnote:

Lijkt me mooi als ik zeven mensen een maand kado kon doen... heb ik er nog één voor mezelf... :huh:

BB, Delta is de 30ste en ik de 1ste, dus de vorige maand was dat 2 dagen en nu 1 dag... leuk he? :)

Koh, mooi dat je weer boven water ( ;) ) bent, en nu vasthouden aan wat je weet dat goed is. KMW!

Blacky, fijn dat je terug bent en dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden. :present:

Ik kan niet op alles reageren, deze "vriendenclub" is nogal groot en mijn tijd soms beperkt, maar ik wens voor een ieder het beste en een mooie dag (een storm kan zo lekker opruimen... ;) )

@ iedereen: hou vol en je ziet het, voor je het weet ben je op weg naar een jaar! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water gefeliciteerd met je 8 maanden droog staan...wat klinkt dat grappig:D
Ik vind het zo knap wat je doen en hoop ooit in je voetstappen terecht te komen.

Nu nog even op mijn manier maar wel met alarmbellen bovenop mijn hoofd hoor want terug ga ik dus nooit meer dat durf ik wel te zeggen.
Maar zoals Gem al zei: dat ik op moet passen omdat het koordje tussen ADB en drinken erg smal is. Nu ben ik wel blij dat het koordje bij mij steeds breder lijkt te blijven dus daar wil ik het ook houden.
Waarom ik dat koordje nog steeds nodig heb weet ik niet of wil ik (nog) niet weten.
Wel weet ik dat ik zonder jullie allemaal niet had gered, jullie zijn mijn stok achter de deur en ik dank jullie allemaal stuk voor stuk.

Kohtje vroeg vanochtend wat bindt ons hier op het forum?
Wat bind mij hier?

Het feit dat ik als ik me eenzaam voel of alleen op de wereld, weet dat ik hier iemand zal vinden die naar me luistert, die mijn problemen voor me zal relativeren, die me een schouderklopje zal geven, die me zal vertellen dat ik een kanjer ben (want dat hoor ik wel graag;) )

Het feit dat ik elke dag iets goeds kan doen, door hier op het forum te zijn .voor anderen die het bovenstaande ook zo hard nodig hebben.

Het feit dat er hier een echte vriendschap bestaat die elke dag weer een beetje meer groeit, met elk berichtje ,met elke overwinning op een crisis waar we samen doorheen komen. Met samen vallen en opstaan, met een lach en een traan, met geiten en ruzies.

Het feit dat mensen hier hun diepste gevoelens naar boven schrijven en dat anderen daar geintereseerd in zijn en dat er zoveel begrip is en inzicht en dat je daar dan zelf zo van kan groeien.
Ik heb bv. hier geleerd dat als iemand me erg irriteert ,dat ik dan moet kijken bij mezelf, waarom ik me er zo aan erger, dat er dan iets bij mezelf is wat ik niet accepteer.

Kohtje ik kan zo nog wel even blijven doorgaan, iemand noemde het forum een 'warm bad' en daar kan ik me echt in vinden. Als het leven wat moeizaam aan je voorbij trekt, dan is het hier goed vertoeven. Maar ook als je je goed voelt en anderen even heerlijk wilt ondersteunen met je eigen positiviteit ,dan is het hier ook goed wezen, want er zijn genoeg die dat even nodig hebben.

Ik kan me niet zo vinden in je bewering dat het forum een soort kromme gezelligheid toedeelt aan alcohol want ik vind de alcohol gerelateerde onderwerpen vaak erg heftig en confronterend en kan het nou niet echt 'gezellig' noemen.

Als ik door de brug zak en de hoop op redding nog uitblijft ( wie of wat heb je dan voor ogen???)
dan kun je maar beter in het water springen Kohtje en heel hard gaan zwemmen tot je aan wal raakt.
Want de onderkant van de brug vind ik nu niet bepaald een plek waar ik nog langer wil rondhangen dat heb ik al wel genoeg gedaan in mijn leven.
Dus ik zou zeggen zwemmen Kohjte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, het moet niet gekker worden; Ik voelde me zowaar even een moment gelukkig terwijl ik in de storm de was aan het ophangen was:huh: Hoe gek kan het worden???

Heb er van genoten en verheug me er nu al op dat ik vanavond naar bed ga. Er is niets lekkerders dan beddegoed wat buiten heeft hangen te drogen(zinsopbouw?) Dat ruikt zo ontzettend lekker, heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, is lekker, wasgoed dat buiten gedroogd heeft. Helaas is mijn tuintje te klein om lakens buiten te hangen...

Water: gefeliciteerd! :musicnote:

Zo, nu ga ik me maar eens aan de R van Reinheid wijden! :D


Aangepast omdat ik ineens in mijn eigen moeder veranderde. :o Vertelt BB dat ze lekker de was buitengehangen heeft in de storm en zich gelukkig voelde, vraag ik of ze voldoende wasknijpers gebruikt heeft. :wacko: Was min of meer grappig bedoeld, omdat ik die lakens al zag wegvliegen en BB er achteraan hollen. Tot ik die stem van mijn moeder herkende. Gatsie! Nu ja, heb ik snel weer ff rechtgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, BB, dat had ik net ook... ik loop de hond uit te laten in het park, beetje knokken tegen de wind in, dus ik begin hardop te zingen "hoe sterk is de eenzame, fietser die kromgebogen, over zijn stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant..." hond kijkt even schuin op naar de baas met een blik in de ogen van "wat gaan we nou krijgen?!?"
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...