Spring naar bijdragen

1 dec, DE EERSTE VAN DE LAATSTE.....


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is hard en moeilijk om het leven weer te leven, want dat was al zolang geleden. Net of je weer opnieuw moet leren. Alles eigenlijk. Heb je dat ook?

Hoe je dat doet, opstaan weer opnieuw beginnen, maar het blijft je achtervolgen. Het kan niet "uit"ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik en hieronder de uitleg.

Je kunt wel zeggen dat dat drank voor heel wat problemen kan zorgen en het stoppen met drinken ook.
Mijn moeder belde me op. Zij en mijn vader hebben de wetenschap van mijn drankprobleem een plekje kunnen geven en ze kunnen er onderling over praten. Ze willen liever niet dat ik de rest van de familie op de hoogte stel. In de argumentatie die ze daarvoor aandragen zit een reden om het idd niet te vertellen. Voor mij houdt het bekend maken in dat ze niet steeds aan me vragen of ik dan toch maar niet een glas zou nemen, puur voor mijn gemak en gemoedsrust en vooral ook om vol te kunnen houden.
Ze stelde voor om er maar een draai aan te geven. Tot een andere levenswijze gekomen door de yoga of iets aan mijn lever of dat ik uit overtuiging ben gestopt met drinken. Dat kan ik dus niet, wil ik ook niet en dat heb ik gezegd. Mijn moeder zei dat mijn kinderen het er nooit overgehad hebben toen ik nog dronk en dat die dus ook zullen zwijgen. 'Je grootmoeder is oud en lijdt veel pijn aan haar rug; je broer, je kent hem en je oom en zijn vriend ook.' 'Praat er maar eens over met je man en dan bel ik komende week terug' zei ze. Ik had geen woorden meer en heb het gesprek beëindigd. Klonk nogal bedreigend (vond mijn man ook trouwens). Ik heb flink gehuild en nagedacht.

Van gelieg over drinken wil ik niets meer weten dus ik heb twee opties:
1. ik zal met kerst ieder aanbod afwijzen met "ik hoef niet", "nee, dank je".
Vermoeiend, maar wel door te komen, met pasen ben ik er ook doorheen gekomen, al ging ik de dinsdag erop door de kniëen. Dat kan nu niet gebeuren, ik slik Refusal en kan gewoon niet drinken (gelukkig). De flessen alcoholvrije wijn die ik had meegegeven voor de kerst kan ze dan in de kast laten staan. Als ik die ga openmaken, leidt dit zeker tot vragen over waarom alcoholvrije wijn. Die neem ik dan wel weer mee naar huis.
2. ik ga het ze vertellen, gewoon op de man/vrouw af. Uiteindelijk wordt zoiets toch bekend en waarschijnlijk hebben zij zo ook al hun vermoedens.

Ik heb het er met mijn man over gehad, hij koos meteen voor optie 2, heb gezegd dat ik daar ook voor kies: de waarheid. De eerste optie is verzwijgen en voor mijn gevoel gelijk aan liegen.
En ja ik ken mijn grootmoeder. Ik verwacht even geschokt en dan relativerend en laconiek. Mijn broer, tja, goeie kans dat die er gelijk een grap over maakt. Mijn oom+man zullen met veel drama reageren. Ja, ik ken mijn familie wel een beetje.
Mijn zoon is het met ons eens. Hij zei wat ik dacht en denk: met optie 1 loop ik groot risico, optie 2 helpt mij en mijn gezin.
Mijn dochter heb ik nog niet gesproken.
Ik voel me wel flnk gesteund door mijn eigen gezin en dat doet erg veel deugd.

Zo wordt de opmaat naar de feestdagen wel heftig voor me. Het zij zo.
Ik denk dat het geen prettig telefoongesprek zijn worden met mijn moeder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Corinne, dit slaat echt nergens op! @#$%^, je moeder mag gewoon TROTS zijn op jou!
Wat je hebt gedaan, hoe je met (letterlijk!) bloed, zweet en tranen gekomen bent op het punt waar je nu bent is een prestatie die heel weinig mensen je nadoen, an je zou er trots op mogen zijn daarvoor uit te komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...