Spring naar bijdragen

woensdag 27 februari 2008


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, al langs de huisarts geweest?? ( jaja, ik blijf het vragen!!);)
Doe Corientje mn hartelijke groeten!

RJB: sterkte man!!:sun:

Mercedes: super, nog steeds droog!:heart:

Zo, eten hangt erin, vaat in de machine, kookplaat schoon, wasje gevouwen wasje erin, mn PC'tje weer stand-by en mijn avond komt wel weer om!

Trouwens Mercedes, over Dan Brown gesproken, ik vond het "bernini mysterie" stukken beter dan "da vinci".

Allen eet ze en wellicht tot strakjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Ik ben een hele tijd niet geweest. Het gaat eigenlijk best goed.
Toen ik besloot dat ik toch echt wat aan mijn drinkprobleem moet doen, heb ik een paar weken helemaal niets gedronken. (Ik dronk toch wel minimaal zes blikjes bier per dag en een paar maanden geleden nog veel meer)
Afgelopen weekend heb ik vrijdag 6 blikjes op en zondag 4 flesjes.
Het gaat me nu veel beter af om dan door de week nee te zeggen.
Het zou nog wel wat minder moeten, 6 blikjes bier per weekend is eigenlijk echt genoeg.
Ik zou natuurlijk graag willen dat dit lukt.
Vroeger lukte het me niet om dan de volgende dag niks te drinken en ging ik meteen weer loos.
Maar dat gaat me nu een stuk beter af moet ik zeggen.
Ik heb het nagezocht op de website. Voor een vrouw max 10 consumpties per week en liefst max 2 consumpties per keer en twee dagen per week niet. Dus 10 flesjes is wel te veel ja.
Als het lukt is het toch heel mooi? Of ben ik niet realistisch? Wat dat betreft zal de tijd toch leren of ik realistisch ben of niet.
Ik krijg commentaar van een paar mensen (van een ander forum wat ikzelf beheer) die bv vinden dat ik minstens een jaar niks zou moeten drinken. Het is natuurlijk allemaal goed bedoeld, maar ik moet het toch zelf doen op mijn eigen manier. En als dit me lukt dan is het toch heel mooi?
Feedback, positief of negatief, mag hoor. ;)

Ik ga eerst kind naar bed brengen straks en dan bijlezen.

Ik ga proberen of ik het online traject weer kan openen. Anders opnieuw aanmelden.
Ik heb tactus een mail gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjullie allemaal wel, voor jullie opbeurende woorden.. Het helpt me zo, dit forum.. Het is alleen al zo troostrijk niet in je eentje te worstelen..

Mercedes, kwa vinden van werk heb ik al adquate ondersteuning.. Als ik er teveel over schrijf op het forum wordt ik ook steeds minder anoniem, en daar voel ik niet zo veel voor.. Maar ik vind je aanbod heel erg aardig!

Houtje, arm Houtje, ik leef echt met je mee.. Al die ellendige regel-dingen en dan nog helemaal alleen en ziekig! Ik bewonder je, maar dat wist je al!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
ja.......... ik ben bij de huisarts geweest en die zegt géén koorts dus neusdruppels tegen de oorpijn, paracetamol tegen de oorpijn, keelpijn en hoofdpijn en véél rusten maar. JAJA het mens zou een dagje hier mee moeten draaien.

RJB
Nou kom ik wel HEEL ERG ZIELIG over en dat hoeft niet hoor. Ik ben gewend om uit de periode dat ik kleine kinders had en nog fulltime werkte om gewoon heel hard te werken. Ja, ik ben vaak te hard voor mezelf maar in deze periode is dat meer een pré dan een contra.

Het is ook zo, zolang ik nog zoveel moet doen en zoveel te doen vóór me heb, dat ik ik me ook heel erg nodig voel en dan voel ik me minder depressief.
Ja, ik heb hoofdpijn, ik ben moe, ik ga zometeen weer naar bed, maar dat heb ik toch liever dan dat ik hele dagen in bed lig te huilen en naar het plafond te staren waarom ik in ****naam op deze aarde ben en wie me nou nodig heeft. Ik kan er ook positieve energie uithalen hoor.
En daarmee wil ik niemand veroordelen die dat niet kan of doet, maar ik ben al zo vreselijk lang zo erg depressief, dat dit misschien (al is het erg hardvochtig) een bijna prettig alternatief is. Het enige is, dat ik de laatste tijd meer geleerd heb (ik ben sinds mei 2007 heel erg hard bezig met de therapie van annazorg en ik heb net een hele grote module afgesloten, dat ook nog tussendoor gedaan) om een stapje terug te doen en plaats voor mezelf te maken, maar dat ik nu die grenzen even niet respecteer en ze zelfs negeer, en ja, daar krijg ik straks de rekening van, maar dan zie ik dan wel weer. Ik kom dan ook hier uithuilen okee?

En over die EMDR daar zijn wetenschappelijk écht goeie resulaten over. Dat is toch practhig?
Ik heb ook hartstikke veel baat gehad bij die daglichtlamp ik doe het af en toe nóg een half uurtje, om het effect vast te houden omdat ik te weinig zon zie (nog steeds).

En met de Anti-depressiva samen..... een dubbele aanpak die mekaar hopelijk versterkt !! Ik hoop het zo voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik snap je!! Hoe kun je als alleenstaande moeder nu rust nemen, zelfs als je wel een partner hebt is dat met kinders thuis bijna onmogelijk om ziek te zijn......Dokters..........ze zeggen het zo makkelijk....
Neem voor je naar bed gaat lekker stoombadje en een kop hete thee!!!!
Ziek ze!!(uitzieken dan toch he, bedoel ik!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik doe ook nog even mee.....Mercedes, laat jezelf zien dat je een man bent en jezelf waardeert, waarom zou je in godsnaam alcohol moeten drinken op een woensdag avond.
Een van de wijste dingen die ik hier heb geleerd en deze is van Rudy is dat:

Alcohol wil je doen geloven
dat je het laten staan van alcohol
moet vieren
met het drinken van alcohol.

Als je een inteliigent mens bent dan moet je bovenstaande toch lezen en denken:.. waar deed ik het voor deze twee dagen???
En waarom zou je die troep in je lijf willen gieten?
Ik zeg niet dat je nooit meer mag drinken maar laat jezelf nu eens eerlijk zien wat alcohol met je lichaam en geest doet en hoe erg je verslaving is
Als je nu al weer gaat drinken hou je jezelf voor de gek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mercedes,

Gefeliciteerd met een helemaal droge dag!

Ik sluit me voor het overige graag aan bij de andere adviezen: hou het vanavond ook gewoon droog.. Je zult op een gegeven moment ontdekken hoeveel prettiger een leven zonder is..

(Zelf ben ik vandaag nu ook niet bepaald het zonnetje in huis, maar ik heb nog niet zo lang geleden meegemaakt hoe panisch depressief ik word van drank..)

En wat Soothe zegt klopt: je houd de trek aan de gang als je blijft drinken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe lang denken jullie dat die stopperiode zou moeten zijn?
Ik ben maar twee weken gestopt.
Misschien is dat ook wel wat kort.
Maar ik voel me wel al zoveel beter. Echt, het voelt zo heerlijk om gewoon nee te kunnen zeggen op die doordeweekse dagen. En geen kater. Geen angst dat iemand het misschien ruikt of door heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB ik heb ook zo'n lange weg achter me waarin ik probeer weer diezelfde persoon te worden die ik ooit eens was, ondernemend, vrolijk, onderzoekend en hard werkend, maar ik ben verschrikkelijk bang dat ik die persoon nooit weer zal worden.
Het heeft volgens mij ook met mijn leeftijd te maken.
Als je jonger bent heb je dromen en dan geloof je nog dat die uit zullen komen.
Nu ik 48 ben is mijn kijk op mijn wereled toch wat realistischer geworden en ben ik me ook bewust dat sommigen dromen die ik had, huisje buiten met een open haard, goeie baan , niet uit zullen komen.
En dat maakt me wel depressief.
Ik probeer dan wel te zeggen, hè...meid die dingen kun je niet mee je graf in nemen en je hebt een fijne relatie met een lieve man en dat is het mooiste wat je kan hebben in het leven, iemand die je rrespecteerd en altijd achter je staat of je nu vrolijk of depri bent, ondernemend of lui.
Maar ik voel me op het moment ook zo moe van het moe zijn, bang voor de toekomst, bang voor wie ik ben en bang of ik er ooit wel weer uit kom

De snotterbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Horizon...fijn dat je het door de week droog kunt houden en in het weekend toch aardig matig bent.
Ik ben benieuwt naar je forum? Ku je de link hier neerzetten.

Ik denk dat de stop periode inderdaad beter langer kan duren dan twee weken,
want wat je doet na twee weken,
door weer te drinken is toegeven aan je ontwenningverschijnselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Horizon: mij hebben ze eens gezegd: je bent een alcoholist op het moment dat je jezelf af gaat vragen 'wat nog normaal is; hoeveel mag ik drinken, wanneer moet ik stoppen... etc.'.
Die vragen stelde ik mezelf ook en kon niet anders de logische conclusie trekken dat ik alcoholist ben.
Ik dacht na ruim vijf jaar niet drinken wel weer te kunnen drinken. Het tellen begon weer. Verplichte drankloze dagen etc. Dus de alcohol was me weer de baas.
Dus......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Horizon,

Hoe lang zou je moeten stoppen, hmmm,
naar mijn bescheiden mening heb je een probleem
met de alcohol, als je jezelf afvraagt of je moet stoppen.
Je schrijft zelf al dat je graag zou willen dat je het tot
zes blijkjes per weekend wilt reduceren, maar je dit nog niet lukt.

Mijn eigen ervaring is, dat sociaal drinken voor mij geen optie is.
Ik heb 10 jaar helemaal niet gedronken en dacht wel sociaal te
kunnen drinken, niet dus.

Na een paar maanden zat ik weer op een fles port per dag en begon
alle verslavings ellende weer van voor af aan.

Als ik jou was zou ik er helemaal mee stoppen, want drankgebruik
minimaliseren, als je alcoholist bent, is niet mogelijk.

Succes met je overweging, ik hoop dat je besluit helemaal te stoppen.

Typefout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo ik leef met je mee, je verhaal gaf mij veel herkenning

quote:


Eigenlijk moet ik weer leren te lopen. Nieuwe oplossingen en een nieuwe manier van leven te vinden die wel werkt. Mijn oude manier van mij voortbewegen in dit leven werkt niet. Mijn kop in het zand steken werkt ook niet. Al is dat toch nog steeds de reactie van mijn keuze, lekker veilig. Ik voel en zie niets.



En nu nog een doel hebben:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Safi, de persoon te worden die je ooit was.. Dat is het precies, wat ik ook wil! Maar ik voel me - zoals ik me nu voel - ook zo onzeker of ik wel weet wie de persoon was die ik dacht dat ik was.. Ik weet een aantal concrete dingen die ik gestudeerd heb en gedaan kwa werk: dat waren dus kennelijk dingen die ik kon, denk ik dan.. Maar zou ik zoiets nog steeds kunnen? En als ik dat niet meer kan, deed ik dan vroeger alleen maar alsof ik het wel kon?

(Nou, ja met dat soort gepieker hou ik me soms bezig.. En het diepe verlangen, beschreven in dat gedicht van Isha Meijer, dat ik een paar dagen geleden op het Forum zette:

Soms loop ik 's nachts naar het Victorieplein,
Als kind heb ik daar namelijk gewoond.
Aan vaders hand zijn zoon te zijn,
Op moeders schoot te zijn beloond

Om niet. Om niet is het, dat ik hier ga,
De vrieskou in mijn jas laat dringen,
Alsof de tijd zich ooit zou laten dwingen,
Terwijl ik roerloos in de deurpost sta

Om thuis te komen. En zo simpel is de gang
Om tot dit moeilijk inzicht te geraken:
Dat ik geen kind meer ben; dat ik verlang

Naar iemand die nooit kon bestaan:
Een jongetje dat alles goed zou maken -
de tijd die stilstond en hem liet begaan.

Het moeilijke inzicht dat ik geen kind meer ben en dat ik verlang naar iemand die nooit kon bestaan: het jongetje dat alles goed zou maken..

Look at me!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...