Spring naar bijdragen

woensdag 27 februari 2008


ferry

Aanbevolen berichten

An valt wel mee, ik ben immers fulltime huisvrouw. Ik heb eerst wel gewerkt, maar dan kwam ik moe thuis, moest nog eten maken en eigenlijk was het dan hun bedtijd. Zij blij dat mama thuiswas en ik wilde zelf het liefst op de bank uitrusten. Dus baan opgezegd. De jongste gaat na de zomervakantie naar de basisschool (de andere 2 zitten daar al) en dan ga ik wel weer werken. Ik wil proberen een baan te vinden, war ik werk als zij op school zitten en ik weer thuisben, als zij thuiskomen. Ik heb al sollicitaties lopen, maar soms word ik te oud bevonden (ben 36...) en 1 heeft momenteel nog geen vacature, maar houdt wel steeds contact. Dan kan ik in de ochtenduren werken, dus als dat door zou gaan..! En het is voor mij ook goed te gaan werken, want ondanks dat ik niet drink, denk ik er wel (te) vaak aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Tina we zijn echte ziele...poten(tjes) ;) Tja, nog een weekje eraan plakken, nee dat gaat dus echt niet. Dit is voor mijn doen al iets enorms. Maar het voelt wel goed. Ben TE lang met alles doorgegaan.
Toch heb ik wel het idee weer een beetje 'zin' te krijgen om iets te doen. Zo in gedachte dan he.....
Maar ramen zemen. Tjee, nee hoor. Dat is het enige nadeel van de zon, je ziet dan alles wat vies is. Getsie... nou ja... sorry voor de ramen moet je maar denken, je kan echt niet.:D


Blacky: het water loopt me uit de mond.. en burger te eten... en dan nog internetten.. bij big Mac????
Je hebt wel een spannend leven hoor. Maar die big mac... mmmm.... moet te doen zijn hier vandaag.


Orleando: EDB: richten we op als we allemaal een tijdje droog staan. Haha. Gister hadden we bitterballen met aardappelpuree. Niet te geloven wat ik naar binnen werk. Maar 10 pannekoeken is wel het record hier hoor. En Orleando, volgens mij ben jij een beetje te mager hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik las hier, dat iemand een aquarium heeft gekocht (weet even niet meer wie het was). Wij hebben hier ook een thuis staan en...gezinsuitbreiding! Het is een groot aquarium met veel vissen en nu dus vandie piepkleintjes. Ze zijn razendsnel en ze lijken wel een beetje op spermazaadjes:D Sorry, maar het is echt zo...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja die vermoeidheid heerst hier ook. Gisteren werd hij zo acuut dat ik echt naar bed moest om 19.00!
Ik viel als een blok in slaap en toen kreeg ik net als Trees een alcoholdroom. Ik had gedronken en maakte met iedereen ruzie. Wat zijn die dromen echt. Moest gelijk even controleren of het niet echt gebeurd was. Stom eigenlijk want je verstand zegt je; het kan niet maar toch.....

Na maanden van geen medewerking heb ik gisteren de knop door gehakt. X en kids vinden het prima dat ik hier loop te zorgen maar als ik ook maar iets van zekerheid van ze verlang dan zijn ze niet thuis.
Ze praten mij naar de mond maar het LIJKT alsof ze het met mij eens zijn zolang er maar niets geregeld is.
Feit is dat ik niet kan gaan werken en mijn uitkering nog steeds uitgezocht moet worden. Het is een kluwen en ik neem het UWV in dat opzicht niets kwalijk. Geen inkomen maar wel vaste lasten.
Aangezien ik niets voor elkaar krijg bij X heb ik zelf maar actie ondernomen. Ik heb gisteren mijn huis opgezegt! En afspraken gemaakt bij X's verhuurder, belastingdienst, bank en notaris.
Ik heb het X en de kinderen voorgelegd dat ik niet meer bereid ben om zo onzeker te leven. Jullie hebben een keuze gemaakt daar komen consequenties uitvoort. Dit is de laatste keer dat ik jullie dit voorleg maak nu de keuze maar neem dan ook de consequencies.

Ik weet dat het eng is voor ze, ik kan geen garanties geven voor de toekomst. Maar ik weet wel dat dit te lang geduurd heeft. Of ik neem mijn Refusal en ik doe mijn best of ik ga nu voor een baan zoeken
en zorg voor mijzelf. Ik kan niet allebei doen.

Zoals jullie weten is de relatie met mijn ouders en mijzelf tot een uitbarsting gekomen. Ik had even tijd nodig om het te verwerken. Maandag was mijn moeder jarig en ik heb mijn ouders gebeld en gevraagd wanneer ze het vierde. En toen heb ik een afspraak gemaakt om zondag langs te gaan.
Mijn moeder heeft gedaan of er niets gebeurd was maar mijn vader was er niet. Dus ik vraag waar is papa? Die voelt zich niet lekker en is in het huisje. Ik kon mijzelf niet helpen dus ik vraag of hij echt ziek is of mij ontloopt. Dus mijn moeder zegt heb je iets gedaan waardoor hij je zou kunnen ontlopen?
Stekelige situatie!!!! Ik weet niet meer wat ik gezegd heb maar ik naar het huisje met het zweet op mijn voorhoofd en toen kon ik hem niet vinden!!! Niet in de woonkamer, niet in de slaapkamer, nergens.
En ineens zie ik gedachten mijn vader onder het bed liggen om mij maar niet te moeten zien.
Het is niet grappig maar ik kreeg echt een giechelbui door die gedachten.
Al giecheld zag ik hem in de tuin bezig en ben toen maar naar hem toegelopen om een ongemakelijk gesprek te hebben over het weer enzo.
Enfin, de eerste stap is weer gezet. Ik heb totaal geen controle over wat mijn ouders over mij denken of zeggen en ik moet accepteren dat ze zo zijn. Dat wat ik ook doe nooit de erkenning zal krijgen die ik zo graag wil. Maar ik houd van mijn ouders en ik weet dat zij op hun eigen manier ook van mij houden.
Het contact verbreken was geen optie.

Wat is dit allemaal eng. Dit volwassen worden en niet wegvluchten in drank omdat mensen je misschien niet lief vinden als je voor jezelf opkomt. Dus dan vinden ze mij maar even niet lief ook al vind ik dat een rotgevoel. Lief gevonden worden en dus diep in de schulden komen is ook geen optie.
De conseqensies voor mij zijn dus dat ik ECHT niet kan gaan drinken en dat ik een manier moet vinden
om te leven in dit huis zonder dat de chaos mij weer overrompeld.
Eigenlijk moet ik weer leren te lopen. Nieuwe oplossingen en een nieuwe manier van leven te vinden die wel werkt. Mijn oude manier van mij voortbewegen in dit leven werkt niet. Mijn kop in het zand steken werkt ook niet. Al is dat toch nog steeds de reactie van mijn keuze, lekker veilig. Ik voel en zie niets.
Helaas dat werkt dus niet weet ik door jarenlange ervaring.

Dus blik op oneindig en het echt dag per dag nemen. Vandaag drink ik niet en doe ten minste een ding dat ik moet doen en als beloning mag ik dan weer om 19.00 in mijn bed kruipen als ik weer bekaf ben door alle nieuwe emoties.

liefs,
Anjo





















:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich wel, maar blijf niet met mij jengelverhalen mijn vrienden lastig vallen. Ook zoe iets vervelends he... maar t zal wel overgaan hoor. Maar hij blijf maar smssen, emailen, langsfietsen, aanbellen, mijn omgeving uithoren etc.... Terwijl HIJ binnen 1 dag wegwas met dat kind van 17jr jonger dan hij... maarja.... coke maakt meer kapot dan drank goed kan maken denk ik maar haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

10 pannekoeken!! Dan heb je nu toch wel last van je maag?

Gewoon gaan naar die therapeut, geef die man of vrouw een kans. Wie weet wat het je brengt.
Bij voorbaat er van uitgaan dat het je niets brengt lijkt mij niet de juiste optie.
Had je dat ook gedaan met drinken dan stond je nu niet al meer dan een jaar droog.
Gewoon in het diepe springen, meid!!!

Knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

njo, goed van je dat je niet alleen aan jezelf, maar ook om jezelf denkt door niet te gaan drinken. En wordt het je allemaal te veel (want je hebt veel aan je hoofd, zo te lezen), dan kom je het hier maar van je afschrijven. Het helpt en ik kan het weten. Je krijgt hier veel virtuele knuffels:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes: Toch is het niet goed als je hiermee alleen blijft zitten. Lijkt wel stalken wat hij doet en volgens mij ook nog eens strafbaar. Heb je misschien dubbele signalen afgegeven aan die ex, is het hem niet duidelijk genoeg. Blijf toch maar van die drank af, lost echt nul komma nul op.


Anjo: emotioneel gebeure...... ik zie je zo voor me, wil je even op me leunen? mag wel hoor...........

Orleando: ja volgens mij kan je wel een kilootje extra gebruiken. Je gaat er dan beter uitzien. Zooi verdwijnt uit al je cellen. Wauw..... Trouwens een huishouden met drie kinderen vind ik echt niet meevallen hoor. Zwaar ondergewadeerd beroep!! Petje af voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, zeer herkenbaar de vermoeidheid. Ik ben zo ongeveer total loss. Mij lijkt het ook wel iets van voorjaarsmoeheid. Je zou denken ik drink niet, dus alles gaat op vleugels! Forget it!
Ik ben vele malen moeier, dan toen ik dronk ( of ik voel het meer).Net de plavuizen gemopt, oven schioongemaakt, lapje over de koelkast. Toch een klus van niets, echter ik ben gekraakt.
Maar we blijven van de drank af, anders stort ik acuut in elkaar!

Nu hond uit, dan weer koken! Ppffff. Misschien ben ik een ouwe l*l. Nee toch.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes, een tip voor je!
Misschien weet je het al, laat de eerste staan en je krijgt meer overzicht. Zo creëer je een schijn kracht, om je daarna nog lammer te voelen. Het leven gaat ook dan niet over rozen, maar het is wel echter. En dat willen we toch. geen namaak realiteit. Kom op, de beuk er in!!!

Groetje van Soothe. :)



*** letter vergeten. Aanpassing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes,

Jouw verhaal is ook heftig. Ik zou mij daar dus echt geen raad mij weten.

Ik probeer maar wat om te overleven, doen we dat allemaal niet? Mijn oude oplossingen voelde veilig, dit is dus eng en ongemakkelijk. Helaas heb ik zelf ondervonden dat mijn oplossingen niet werken.
Niemand houd van verandering, ik dus helemaal niet. Maar ik heb geen optie.
Blijf ik doen wat ik deed dan ga ik het niet redden. Ik kan dat ook niet accepteren en wil ik ook niet.

Als je het gewoon koud bekijkt wordt er niet aan je gevraagd in dit leven wat je wilt, je krijgt het op je bord. Niemand in mijn gezin heeft hier om gevraagd. Het gebeurd je. Dan maak je de keuze dat je er niet voor gaat weglopen en dat je er zal zijn voor je gezin. Dat was mijn keuze. Dit gezegt heb ik zelf de consequences ook niet genomen want op het moment dat de crisises voorbij waren ging ik weer aan de zuip.
Iedereen in mijn gezin heeft geleerd dat je kan doen wat je wilt en dat ik uiteindelijk de stukjes wel weer opraap. X heeft geleerd dat hij mij waardan ook in de wereld kan dumpen en hij dan zich 100% can concentreren op zijn werk. Als hij nalatig is en niet zijn zaken voor elkaar heeft dan is hij gewend dat ik het dan wel weer opknap terwijl hij door kan gaan met wat hij toch het liefste doet werken.
Als ik terugkijk op mijn leven dan heb ik altijd maar gereageerd op wat anderen besloten en waarom? Om dat ik anders niet lief gevonden zou worden. Dus in plaats van dan maar te accepteren dat je niet door iedereen lief gevonden kan worden vluchtte ik in drank en de werkelijkheid maar te negeren.
En het stomme is dat ik met een slok op echt NIET lief ben.
Dus het brengt mij niets.

Nu moet ik gewoon mijzelf gaan aanleren om voor mijzelf te kiezen. Niet in een zelfzuchtige manier
maar op een manier dat ik niet in een positie kom om te gaan vluchten in de drank. Ik zal moeten accepteren dat ik het niet leuk vind om elke dag weer 10 kopjes te vinden als ik er maar 1 heb neergezet.
Mijn eigen keuze ook al vind ik het niet jofel. Ik heb zelf toegelaten en mensen aangeleerd dat ik weleens grote mond heb maar uiteindelijk ze toch kunnen doen wat ze willen doen. Ik heb toegestaan dat mij niet met respect hoeven te behandelen en gaf ze door te gaan drinken ook nog gelijk toe.

Allemaal doodeng!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat, Soothe, ik kan je alleen maar gelijk geven.
Ik heb ook nog steeds te maken met gezondheids-problemen in de familie en met een zwevende wel/niet LAT?-relatie, enzovoorts, maar ik maak er allemaal geen drama's meer om, ik neem het zoals het komt en dan doe ik wat moet. Nuchter kan ik dat toch allemaal beter aan. En dààr ben ik blij om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat er niets op vleugels vandaag, het lijkt wel of ze alletwee gebroken zijn.:angry:
En ik loop nog steeds in mijn badjas, bah, gewoon te lui om aan te kleden.
Ben aan het afstoffen en steeds tussen door effe zitten, toppunt van luiheid.
Ach ik ben niet de enige, schrale troost...........
Ook nog koken en daar heb ik helemaal geen zin in, maar het zal
moeten voor de broodnodige vitamientjes.
Het is vandaag gewoon een saaie en ongezellige dag bleeeeh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...