Spring naar bijdragen

woensdag 27 februari 2008


ferry

Aanbevolen berichten

Hoi Safi,

Ik herken dat zoooo. Ineens ben ik 46 en ineens besef ik dat ik niet met de leukste jongen uit de klas getrouwd ben maar met iemand die ik toen ik die plannen maakte nog helemaal niet ontmoet had.
Het ergste is dat ik de enige in de klas was die NIET wilde trouwen en kindjes krijgen maar wel degene was die dat op die leeftijd heeft gedaan. Erger nog, toegeven ik heb mij tand en hand verzet, ik ben geeindigd als docente! Hoe is dat in hemelsnaam gebeurd?

Ik verwacht dat een mens dromen nodig heeft. Sommige dromen zijn voor mij uitgekomen maar brachten mij niet wat ik ervan had verwacht. En dan zijn ze ineens niet meer zo belangrijk en begin je weer over iets anders te dromen. Soms ben ik erg gelukkig geweest in omstandigheden die zo ver van mijn dromen lagen dat het meer een nachtmerrie leek. Maar ik was gelukkig.

Je komt over als erg zoekende en wat ik van je gelezen heb, heb je daar alle recht toe en is het eigenlijk
ook heel gezond.De enige wijsheid die ik van dit alles heb geleerd dat wij alleen maar dromen in de kaders van wat wij weten of denken te weten?

Je hebt geleefd als een "traveller" en daar heb je lef voor nodig. Heel veel lef. Ik ken geen Nederlandse travellers alleen wat ik gezien heb in de UK. Het leek mij een heerlijk leventje, schijt aan alles, geen regels of belastingen. Van de buitenkant leken ze hele hechte groepen. Veel mensen zeiden toen uitschot,
ik dacht altijd wat lijkt me dat heerlijk. Maar een mens kent zichzelf en je kan geen traveller zijn op part-time basis. Nu ga ik even naar huis en neem een warm bad, kook ik eten voor mijn kinderen en als die weer op school zitten trek ik weer een dag mee.

Was mijn droom om het gezin te creeren dat ik zelf niet had gehad niet sterker was geweest en als ik geweten had dat die movement redelijk snel toen zou ontstaan dan was dat mijn droom geweest maar nog steeds met een warm bad zo nu en dan.

Feit is jij hebt al waar de meeste vrouwen over dromen. Je hebt je relatie met je man en je zegt zelf dat die goed is. Wij weten dat die goed is want je kunt het hebben als hij over je tafel plast en moet daar ook nog om lachen.
Ze zeggen dat het moeilijk is om als vrouw van onze leefttijd werk te vinden en dat is niet altijd waar.
Natuurlijk zijn er beroepen die afvallen, je kunt geen topmodel meer worden en bent voor sommige baantje te hoog opgeleid. De Appie zal mij niet meer aan nemen. Maar in deze wereld van vergrijzing staan er nog veel deuren op een kier. Een voorbeeld zou jij een docente willen worden dan duurt je studie 3 jaar, doe je dat part- time en kan je gelijk aan het werk als invaller en krijg je twee jaar lang een forse terugbetaling van je studie kosten en belastingterug gave op je materiaal.

Ik had ooit gelezen dat je hazewinden wilde gaan fokken, stel een business plan op en ga langs de instanties.
Neem vrijwilligers werk aan voor dit moment en doe dan ook eens iets wat je niet aantrekt. Misschien ondek je wel iets dat toch leuk lijkt.

De gemeentes hebben ook huurhuizen buiten in dorpen. Het is dan niet van jou maar je kunt er wel een open haard in zetten.

Ik probeer je een hart onder de riem te steken. Het wat wil eigenlijk met mijn leven is echt een rotte periode. Je moet hier doorheen maar als je serious aan de slag gaat en je vast houd aan je basis
dan zal je misschien in een positie komen waar een andere droom voor in de plaatst komt en dat betekent niet dat die droom niet een huisje buiten kan inhouden. Of niet maar waar het om gaat is dat je leven inricht waarmee jij tevreden bent.

Mijn stiefoma leefde met haar moeder en ontmoette mijn opa toen ze eind in de vijftig was, zij zijn 40 jaar getrouwd geweest!

Ik leef met je mee!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik mis hier wat. Ik heb niets aan eten van vlees mits dat beest niet geleden heeft. Ik weiger te betalen voor een kalf dat te vroeg uit de baarmoeder is genomen omdat het dan lekkerder zou zijn.
Kippen horen te lopen op het land en biggen moeten niet geopeerd worden zonder verdoving.
Al deze beesten zouden niet in kanibalen moeten gemaakt omdat de restverwerking van hun medelotgenoten zo lekker goedkoop is om weer te voederen aan dezelfde beesten. Dat is moreel onjuist.

Het gaat hier niet om mijn gezondheid maar om de gezondheid van de beesten en dan pas over mijn gezondheid want uiteindelijk krijg ik dan een kotelet op mijn bord die goed geleeft heeft zonder onwenselijke toevoegingen. En die daardoor ook beter smaakt. Win-win.

Helaas denken de grote firma's alleen maar aan winst. Voor mij is het simpel, ik doe hier niet aan mee.
Doordat vlees dat goed geleeft heeft meer gekost heeft en ik niet zo'n grote portemonee heb, eet ik nu zelden vlees. En eieren haal ik bij de boer en die lopen buiten want hoe kom ik anders aan al die kippepoep aan mijn schoenen?

Ik merk aan mijzelf de laatste tijd dat ik mij erger aan de wereld vooral als ik naar de Amerikaanse verkiezingen kijk. Samen met en vriendin ga ik volgende maand na een lezing van Maarten van Rossem.
Kan ik hem eindelijk eens vragen waarom hij van die onzinige opmerkingen maakt.

Het zal de leeftijd wel zijn, zucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we onszelf nou eens net zo weinig willen vergiftigen als de dieren... dan kwamen we al een heel eind.

Het liefst eet ik salades. Maar als je leest wat voor gif ze op de paprika's b.v. spuiten... Het vergiftigt mij , maar nog erger het hele milieu. Tja en zo kunnen we nog wel een paar uurtjes doorgaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeieavond allen,
De week is doordemidden, nog twee dagen en het is weer weekeinde. Hou het nog steeds droog hier, zonder problemen, maar ik blijf op m'n hoede, het gaat me iets te makkelijk, maar goed, tot nog toe mag ik niet klagen.
@Water, ben je nog steeds een gitaarfreak?, heb e.v.t. een hele mooie site voor je met allemaal gitaar begeleidingspatijen enzo, grotendeels shadows, als je interesse hebt hoor ik het wel...................
Verder aan allemaal, die het nodig hebben, veel sterkte...............
Ik blijf het voorlopig droog houden......................

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: welterusten!!

KarelK: lekker toch dat het gemakkelijk gaat!!! Ik moet zeggen dat het mij ook goed gaat, zeker nu ik zo heb kunnen uitrusten deze week. Weer een les voor mij. Ik moet dus anders met stress en moeheid omgaan. Gewoon naar bed en geen JWW naar binnen kieperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karelK

@Water, ben je nog steeds een gitaarfreak?, heb e.v.t. een hele mooie site voor je met allemaal gitaar begeleidingspatijen enzo, grotendeels shadows, als je interesse hebt hoor ik het wel...................




Nou, freak, dat is een groot woord he... :D maar kom maar op met die site, nooit te oud om te leren, toch?
Enne... petje af, Karel, 't gaat goed zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina en Orleando slaap lekker

Heerlijk die vleesdiscusse, krijg helemaal trek, sorry ik ben ook een echte vleeseter ( maar ook graag vis) en nog erger, mijn hond krijgt alleen maar vers rauw vlees. Morgen komt er weer een lading binnen, slachtafval, kippenkarkassen, konijnekoppen, lamsribben, pens, long en nier.... en nog veeeeel meeeeer!

dus Soothe, ik ben het niet met je eens en Charlie ik ben het deels met je eens als het om hondenvoer gaat. Brokken zijn echt slecht, gebakken lucht met toepassingen erbij, duck enzo is al een stuk beter maar is zo vermalen dat de maag er te snel mee klaar is, rauw versvlees en botten is wat mijn hond al jaren krijgt. Hij is supergezond, glimt mooi, zijn tanden worden prachtig mooi schoon als hij op een lap pens kauwt of wanneer hij een stuk rib oppeuzelt. Ik houd het stuk vlees altijd zelf af en hij scheurt er happen vanaf, hapslikweg en de maag moet hard aan het werk om de boel te verteren dus mijn hond voelt zich lekker gevuld (als je nagaat dat hij op een hele dag maar 1 maaltijd van 220 gram krijgt)

Ik houd zelf ook van vlees maar eet minstens 2 a 3x per week vis. Ik zou het liefst vlees gewoon van een biologische slachter halen maar dat is niet handig. Ik haal wel vaak bij de islamitische slager vlees en heb het idee dat dat ook wat biologischer is, in ieder geval is het halal. Een mac kan mij niet bekoren, een fricandel weer wel!

poeh, wel een bloederig vleesverhaal zo he...
maar wel zonder alcohol weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...