Spring naar bijdragen

woensdag 27 februari 2008


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mercedes, als je echt een avond niet wil drinken, en ik geef toe je bent al op de goede weg door een 3e te drinken als normaal, dan moet je echt een goed plan voor jezelf maken, wat ga je doen als je toch trek krijgt, verzin dingen die je aandacht afleiden van drank, schilder een muur, ga een end lopen met je honden, maak een chinese rijsttafel, ga al je schoenen poetsen. Als je geen plan hebt behalve je voornemen dat je minder zult drinken dan werkt dat niet, is mijn ervaring. Heb je niet-alcoholgerelateerde hobby's? ga een online maffe cursus doen ofzo.
geef je huishoudster een dag vrij en ga op je knieën de vloer boenen ofzo, verzin iets nuttigs, ruim je administratie op, of je computer, loop je kasten na en gooi overbodige troep weg. Leer kantklossen, ga breien of borduren...

kortom, als je wilt stoppen met drinken moet je nadenken over vervangend gedrag! Actie!!!

Afscheid nemen van alcohol, ik weet ook nog dat ik met een vriend op de msn zat, zo boos dat ik weer was gaan drinken en hij zei: meid, gooi die fles leeg... Ik ging eerst sputteren maar ik heb dat toen toch gedaan en daarna de hele avond de ogen uit mijn kop gehuild omdat ik dus nooit meer zou mogen drinken en ik dat niet wilde. Achteraf ben ik die vriend toch dankbaar want daardoor heb ik wel ervaring op kunnen doen met droog staan, want de volgende dag heb ik toen niet gedronken en zo heb ik dat weken volgehouden, tot ik vond dat het wel lang genoeg was en ik dus ook wel weer sociaal kon drinken, ik kon toch ook stoppen? daarna weer voorzichtig soms wat gaan drinken en dat liep al snel weer uit op mijn oude hoeveelheid. Na een jaar was ik het zat, mezelf zat, de drank zat en juni vorig jaar heb ik dan ook besloten weer een periode niet te drinken. Dit keer ervaar ik echt de voordelen daarvan en die doen me zo goed dat ik niet eens meer WIL drinken (nouja, als ik dan soms toch beelden zie van mensen gezellig aan de borrel dan steekt het wel wat hoor maar dan denk ik meteen aan de gevolgen daarvan en dan helpt me dat weer om het niet te doen)

Stoppen met drinken is een rouwproces, afscheid nemen van een fout vriendje, maar daar ben je toch al mee bezig, dus neem het dan maar in 1 klap in dat proces mee, rouwen om de drank en je ex. ;)

en het rare is dat je zonder drank veel makkelijker kan rouwen, omdat je geest helder is!
het blijft maar raar spul hoor, die alcohol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Tapas... wijze woorden. je hebt gelijk... alleen... fout vriendje... twas wel 13jr.... ALLES voor gedaan...maar goed dat staat er los van... Probleem is ik ben zo lui als de pest dus al die dingn die je noemt die laat ik doen hahaha. Tweede probleem is dat als ik werk ik in het zware zakenmilieu zit... en die zuipen wat af zeg.... en zeg dan maar es nee.... maar klopt... andere bezigheden zoeken... ik ga vaak ff naar de sauna... pak dan wel wijn, maar dan zou ik er minder moeite mee hebben om bijvoorbeeld een icetea te pakken.... dus miss zoiets.... 7 keer douchen per dag helpt ook merk ik.... dikke kus. M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

quote:


Originally posted by:
Har


Vast wel, ik vind je ook leuk! Weet alleen niet of ze daar de humor van inzien...
:huh:



Het zijn meestal van die droogkloten, werkgevers, helaas
:D





Natuurlijk wèl!!! Anders hoor ik daar ook niet thuis... Mag ik je opgeven als recensie???
:D
Verdorie, heb je ooit recencies gekregen???Maar meid, dan ben je een beroemdheid! :)
Bij de weg: een clini clown uithangen lijkt me wel wat voor jou :light:
Weet niet waarom ik dat moet zeggen....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes, Toen ik dronk kende ik alleen maar horecaondernemers die flink innamen.

Nu ik niet meer drink ga ik hoofdzakelijk om met horecaondernemers die niet drinken.
Ze bestaan echt.

Het is maar waar je voorkeur voor uitgaat, waar je voor kiest.

Ik denk dat er in het zakenmillieu mensen genoeg zitten die niet drinken.
Je moet ze wel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Cliniclown da's heftig jòh!! Daar kom ik nòòit doorheen...




Vrienden van mij zijn van beroep clown die doen het werk dagelijks maar werden bij cliniclowns toch maar afgewezen..




Bovendien kan ik geen grappen maken op bestelling dan sla ik compleet dicht
:D



Heb ik het nou alweer verkeerd geschreven??? Recensie, da's toch een promo praatje of zit ik dan verkeerd?

Referentie gebruik je bij sollicitaties. Cliniclown is heftig, dat heb ik ook gehoord. Ik flapte het er ook zomaar uit, sorry. Truste Spud :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...