Spring naar bijdragen

woensdag 27 februari 2008


ferry

Aanbevolen berichten

Stien. het is ook niet niks hoor wat je doormaakt.
De stap naar de psych zetten is erg emotioneel dat heb ik tenminste zelf meerdere keren ondervonden.
Jezelf eindelijk zo ver krijgen dat je toegeeft dat je hulp nodig hebt vergt erg veel van je.
En als er dan ook nog strubbelingen in het kontakt maken zijn dan is je evenwicht wel even aan het wankelen.
Dus voel jezelf geen uitzondering, je gedrag en gevoelens zijn erg begrijpelijk.
Fijn dat je psych contact met je heeft gemaakt en dat het eerste gesprek, weliswaar telefonisch achter de rug is. Het ijs is gebroken. Goed assertief gedrag van je gisteren!
En die gedachten aan de JWW moet je maar gauw de achterdeur weer uitschoppen.
Ik stuur je een:devil: duiveltje om je daarbij te helpen.


Trees...wat een droom zeg...PFFFF..geen wonder dat je nog niet helemaal lekker wakker bent. Opschrijven en in moeilijke tijden na lezen lijkt me een goed plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Trees.. Eerlijk gezegd was gisteren enkel de winst 4uur. Vandaag of nix, of minimaal langer rekken. Anders krijg ik ook van me Ma op mijn flikker haha. Die vertel ik nl alles, ook dat ik hier op zit enzo. Moeders en ik beppen wat af hoor. Af en toe net 2 ouwe wijven. Inmiddels zit ik vol koffie maar nog geen behoefte aan de eerste... Dalijk even lekker naar buiten met honden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed advies Stien, alleen zit ik helaas nog steeds achter een senseoke. Bij Soothe in huis schijnt het ook oorlog te zijn, dus die is druk met zijn eigen besognes!
Ik lees het hier wel van meer mensen, maar ik drink toch al anderhalf jaar niet. Toch heb ik momenteel nergens zin in, zie overal als een berg tegenop, vlucht het weekend richting Amsterdam of heb bezoek hier, en dus steevast een excuus om de boel maar de boel te laten.
Het feit dat de jeugd nog in bed ligt (vakantie) werkt ook niet echt motiverend. Ik ga me er dus maar eens even geestelijk op voorbereiden om zometeen wat taken te verdelen. Niet iets waar ik echt goed in ben, meestal doe ik het liever zelf dan een ander te vragen het even voor me te doen. :wacko:

De positieve kant van de zaak is dat mijn lakens vrolijk buiten hangen te wapperen, een heerlijk gezicht, en dat ik in ieder geval stof heb voor mijn therapiehuiswerk, om volgende week te bespreken. Stel je voor dat alles probleemloos en vanzelf ging, dan had ik voor niets therapie. :P

Fijn dat je therapeut gebeld heeft Stien, en dat er wat druk op de ketel staat. Safi heeft gelijk, die eerste stap is al moeilijk genoeg. Als daar dan zo'n hoop uitstel op volgt wordt de drempel weer veel te hoog. Om het nog maar niet te hebben over gedachten aan JWW.

Overigens moet ik zeggen dat voor mij, ondanks dat ik op het moment af en toe last heb van paniekstoornissen, stress en ik de overbelasting opnieuw op de loer voel liggen, drank totaal geen optie is. Ik herken de momenten waarin ik vroeger naar alcohol gegrepen zou hebben en mezelf volledig te buiten zou zijn gegaan, maar de gedachte komt op dit moment helemaal niet in me op. Ik WEET dat ik het niet wil, dat het geen oplossing is, en ik wil die afschuwelijke behoefte die door één glas weer opgewekt zou worden beslist niet terug hebben.
Dat betekent dus andere oplossingen vinden voor mijn problemen, en met name de moed vinden hulp te vragen, omdat ik niet alles alleen kan. Laat ik maar eens beginnen met de bewoners van hotel mamma wakker te schudden!

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna vele handen maken licht werk:D
Er uit met die hulp troepen!!

Zullen we allemaal gewoon wat voorjaarsmoeheid hebben...heb je dat trouwens voor of tijdens of na het voorjaar:huh:


Mercedes...er is er maar eentje die van jouw houd en dat ben jezelf dus laat gewoon staan die troep en schrijf van je af hier..of beppen met je ma is ook heel gezellug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het voor, tijdens en na de voorjaarsmoeheid, ook gedurende de najaarsmoeheid en daar omheen:( maar ik drink niet en het is idd totaal geen optie meer.

M'n neefje ligt heerlijk te slapen, ik ga straks bij mn vader op bezoek en haal daarna leuk bezoek van de trein. Ben bij mn broer op de koffie geweest die ik al jaren niet meer sprak. Hij belde afgelopen week of ik kwam koffiedrinken op zn verjaardag.
het leek hem goed dat de familie weer gewoon bij elkaar op de koffie kon komen. Ik heb gezegd dat ik dat leuk zou vinden. Tja, blijkbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Ik heb heerlijk taart gegeten, teveel echte koffie gedronken, we hebben het nergens over gehad maar het is wel ok zo.

Heb een fijne dag allemaal.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk BB die familie banden weer aansmeden...blijft toch je familie hè.

Ik heb mijn broer in november een mailtje gestuurd dat ik het jammer vond dat hij zowel mijn man als mijn verjaardag had vergeten maar heb nog niets gehoord...dus ik zal wel weer degene moeten zijn die hem wel op zijn verjaardag feleiciteerd...maar dit jaar krijgt hij als kado mijn email...als herinnering:D
En misschien krijg ik zo nog eens antwoord op mijn vraag.
Wicked??
hoezo?
IK???:P

Leuk zo;n klein mannetje in huis...wees maar trots op jezelf dat ze je vertrouwen met die kleine.
Mijn zussen en broers durfden ze nog niet eens voor een uurtje bij me achter te laten. maar ja eigen schuld dikke bult.
Ik kan het straks goed maken met de kinderen van mijn neven en nichten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en hartstikke leuk voor je met je broer, Bambam! Soms kun je dingen oook maar beter niet uitpraten, zeker niet als het al zo lang geleden is!
Je kijk op de zaken kan dan weleens mijlenver uiteen liggen, en dat helpt dan ook niet echt! Dan krijg je dat ''ge-jamaar''! Gewoon van genieten, en vanmiddag je Pa? Leuk! Geniet ervan! Neefje mee?
Ik drink ook niet vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: Het verleden is, goed of niet. Zolang we het als een leertijd kunnen zien dan is het altijd positief. Als we erin blijven hangen erover treuren, dan hebben we er inderdaad niks aan gehad.

Soothe: ik moest echt hard lachen om jouw opmerking: Mercedes staat in z'n achteruit.
Mercedes moet wat tegengas krijgen, blij dat je er bent Soothe!!!!!!!!

Mercedes: goed bedoeld he! als forum leden vullen we elkaar vaak aan. Waar de een niks mee weet, heeft de ander wel weer een goede tip b.v.
Ik geloof zeker dat je van de drank af wilt, maar dan zal je wel een plan moeten opzetten. Het gaat niet vanzelf. Als je naar je gevoel en verlangens blijft luisteren in plaats van naar je verstand dan zal het je niet lukken. Je lichaam blijft schreeuwen om alcohol, dan pas komt het weer in balans. Dit moet je zien t doorbreken.

Safi: beterschap. Het ziek zijn, dat gekwakkel, daar is inderdaad niks aan. Beterschap!

Water: heerlijk verfrissend helder water, kanjer!

Anna: voorjaarsmoeheid... ja dat zal het zijn. We zijn toe aan de lente, zomer.

Orleando: geweldig om te horen. Natuurlijk naar voor je, maar dat je bij je man kan uithuilen. Dat je evengoed niet drink onder deze toestanden. Super knap van je hoor. Dat is jezelf pas belonen.

Trees: wat een nare 'drankgelag droom', heel herkenbaar. En dan in paniek wakker worden.

STIEN: nee he, 10 pannekoeken. Ik dacht dat ik er wat van kon, maar jij.............

Bambam en Dory: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

nou, hier iemand vol energie.......Liep vanmorgen al vroeg te winkelen, voor de gezelligheid, bakkie gedaan, lekker broodje erbij, leuk rompertje gekocht voor mn kleine prinsesje en maar gauw de winkel uitgegaan voor ik die leeg zou kopen, wat zijn die kinderkleertjes toch leuk!!

En natuurlijk gewoon die eerste weer laten staan, zonder is veel leuker!!

Zo, en nu ga ik weer lekker de noodzakelijke boodschappen doen.............en even langs mn kleinkindertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was ik wer. Veel later dan gepland en met 3 boze kinderen, want die willen maar 1 ding: buitenspelen! Eerst was ik de tandarts al bijna vergeten en moesten ze wer naar binnen. Dat liep natuurlijk uit en toen we net thuiswaren, belde de garage dat mijn auto klaar was en ik 'm effe kon komen halen...Dus kids weer naar binnen en de (leen)auto in. Maar nu zijn ze dus buiten en wat lekkers mee. Ik neem vandaag geen telefoon meer op, tenzij het met mijn vader te maken heeft (we hebben nummermelder).
Trees, wat een nare droom. Ik heb ook vaak nachtmerries, maar kan me gelukkig de meesten niet herinneren. Ze hebben helaas meestal met mijn kinderen te maken, die de ergste dingen overkomen. Onbewust toch zorgen maken om ze?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Hier nog een zeer luie voorjaarsvermoeide:o, ben vanmorgen nog even
terug naar bed gegaan word ik om 13.30 wakker!.
De p@st ik want mijn halve dag is al om.

@Trees,
Wat een griezelige droom, net echt, Brrrrrrrr.

@Anna,
Deel maar een beetje de lakens uit hoor, je hoeft niet alles alleen te doen,toch? ;).

@BamBam,
Wat leuk dat je je broer weer hebt gezien, ja en soms zijn er geen woorden nodig.......

@Mercedes,
En nu doorzetten he? Niet achter maar vooruit:wacko:.

@Charlie,
Kan je niet even wat energie, het forum over gooien?

@Stien,
10 pannekoeken???? Allemachtig jij kan er wat van,
goed dat je nu een afspraak hebt, enneh geen jww,
alleen vandaag niet, morgen weer een nieuwe dag.

Ik ben blij dat ik mijn bel. aangifte toch ook op papier heb, stuur hem lekker op,
da's trouwens de zovvelste storing, verleden jaar was mijn aangifte zoek !!.
En ik had hem uit de computer gehaald, beetje dom.:o.

Zo nu even een Senseo om echt wakker te worden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahah, An,

Ja ik snap het maar je moet jezelf wel rust gunnen, je bent steeds maar door en door
gegaan en hebt geen rust en tijd voor jezelf genomen.
Kan je er volgende week niet nog een weekje vrij aan vastplakken?
"T is maar een ideetje natuurlijk.

Ik ben ook moe vandaag, en dat wil ik helemaal niet:angry:,
ik kan ook niet echt goed alles doen wat ik wil, bijv mijn ramen moeten
hoognodig gelapt maar ik durf nog niet op een trap te staan.

Nou ja ik geniet er maar van, wel vind ik het weer stom dat ik me heb laten overhalen
om meteen weer hele dagen te gaan werken, kwam eigenlijk door de postig van Safi.
ik had er zelf niet echt bij stil gestaan dat je beter wat langzamer kan opstarten.
Ik kijk wel hoe het gaat volgende week, gelukkig hoef ik nog geen wisseldientsen te lopen,
want dan moet ik soms wel 0.3.00 op staan :o.
En daar moet ik toch nog wel een beetje inkomen.

Ach ach het is allemaal wat, wat een klaagzang........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ikzit een burgen te eten bij mc donald en kan hier even op internet :-))
welkom terug aan de mensen die het eiland verlaten hebben :present:
ik zit hier op een 7 km van de camping dus is niet te doen om iedere keer af te komen , op een loop afstand van de camping is er een internet cafe maar het is tevens een nachtwinkel en daar ga ik liever niet binnen , want vertrouw mijn eigen hersens nog niet .
voor de rest is het zoals water schrijft een zalig leven zonder alcohol
vertrek maar pas morgen terug naar huis
gisteren in hetb tuintje gewerkt , deze morgen al een groot deel van de buitenkant af gewassen resultaat een duim vol kloven heel pijnlijk
luitjes hou jullie goed en een knuffel voor iedereen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien heeft 10 pannenkoeken opgegeten; ik zit aan een enorm bord bami met kip. Er is me al opgevallen, dat als ik niet drink, ik ga eten...We kunnen straks naar een ander forum: EDB (eten de baas). Echt, ik eet heel de dag door en was het nou gezond....Nee, ik eet chips, drop en uiteraard waterijsjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...