Spring naar bijdragen

donderdag 28 februari


Houtje

Aanbevolen berichten

Albi ik ben het met Mercedes eens, je kan eens bij het asiel kijken. Ze vertellen je daar wel of ze honden hebben die gewend zijn om een dagdeel alleen te zijn. Als jij dan maar meteen als je thuiskomt met ze uitgaat, zit het wel goed. Je kan ook een kleine hond aanschaffen die overdag op een kattenbak gaat als jij er niet bent.
Ik weet wel dat Max me mede met het forum heeft gered van veel drank-stommiteiten, door zijn trouw en liefde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja ik ben ook zeker van plan om naar het asiel te gaan.
En ik heb altijd dieren gehad, welliswaar katten, en ik mis
het echt.
Ze zijn zo lief en het is ook zo gezellig.
Je krijgt echt onvoorwaardelijke liefde van zo''n beest.
En ik wil zeker geen grote hond daar is mijn huis niet
geschikt voor.
Van de week ga ik eens even kijken en mezelf een beetje
orienteren.
Ik zal wel weer verliefd worden op een ongelofelijk ondeugend beestje ;).
Wordt dus vervolgd......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, werk je de hele week, elke dag 8 uur??
Dan zou ik geen hond nemen, is erg zielig idd.
Tenzij je iemand hebt die hem/haar een keertje uit kan laten.
Zelfs al zou je een klein beessie nemen wat op een kattenbak zou kunnen, dan is het nog zielig om de hele dag alleen te zijn.
Maar mss is er wel een hond in het asiel, een oudere, die gewend is alleen te zijn, dan is het anders natuurlijk.
Anders neem je toch gewoon een kat, is ook beregezellig, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie wat heb je een goeie ondertiteling:D
Ik ga nu toch heel anders tegen zo'n trosje druiven aankijken.

Ik ben het met Charlie eens dat het zielig is als je een hond 8 uur x 5 dagen per week alleen laat.
Een hond is een roedeldier en is niet graag alleen.
Toen ik in Schotland werkte en mijn man daar studeerde hadden we twee honden.
Ik moest de hele dag werken dus liep ik de honden alleen na mijn werk, savonds en in het weekend.
En was elke vrije dag er eentje voor de honden..of ik nu wilde of niet...ik werd geclaimt.
Mijn man liep de honden voor hij naar school ging, kwam in zijn lunch terug om ze te lopen en liep ze gelijk weer als hij thuis kwam. Hij ging 2.5 dag per week naar school dus in principe waren ze maar twee hele dagen alleen maar ze vonden het echt niet leuk:$:(

Gelukkig was ik al een paar maanden overspannen thuis toen mijn oudste hond stierf dus dat heeft wel een groot schuldgevoel bij me weg gehaald omdat ik hem nog zoveel heb gezien op het laatst.
maar ik kan niemand met een fulltime baan een hond aan raden.
Het koppie als je de deur dicht doet s'ochtends is echt verschrikkelijk.

Wat je ook kunt doen is een logeeradres worden voor honden in het asiel, maar dat is per asiel verschillend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik toch niet helemaal met je eens hoor Safi. Een hond kan je ook trainen op: oppassen op het huis, en hem erg belonen als hij dat heeft gedaan. Het is niet echt zielig om een hond een dagdeel thuis te laten als je hem een taak geeft. En dat koppie met die smekende ogen is nou juist waar we voor overstag gaan en waardoor honden zoveel koekjes krijgen. We hebben gewoon teveel medelijden. We kijken teveel in onze eigen gevoelige ziel en vergelijken die met de ziel van de hond.

Tapas ik geef Max tegenwoordig ook kippennekken, maar toch ook brokken van de dierenarts waar alle vitamines inzitten. Reken maar dat die bijtertjes okee zijn. Auw!

Vandaag weer niet gedronken. Toevallig wel zin in gehad. Straks komt man terug van vakantie met zijn dochter. Ik vond het eigenlijk best leuk, die paar dagen alleen, tegen bijna niemand hoeven praten en niet sociaal hoeven zijn. Ambivalentie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hond is nooit langer dan 6 uur alleen, en dat hoogstens 1 dag per week, op donderdag werk ik de hele dag en wordt ie door een vriendin van mij uitgelaten. ALs je een hond zou nemen Tina dan zou ik eerst kijken of er een uitlaatservice is of een andere manier van dagopvang bij jou in de buurt.. of je zou eens kunnen kijken of er nog iemand in de buurt is die een hond wil en dat je het samen doet.. een deeltijdhond. Of regelmatig een hond kunnen uitlaten van iemand anders.. wel de lusten niet de lasten ... Er zijn wel honden die er tegen kunnen maar 8 uur per dag alleen is wel veel. Een oude bedaarde bejaarde kat die alleen maar ligt te pitten zou dan een alternatief kunnen zijn... zo'n theemuts :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik als nieuw forumlid even een praktisch vraagje stellen? Klopt het dat je telkens op "vernieuwen" moet drukken en op de knop "naar beneden" om de laatste berichten te kunnen lezen? ik vind dit best omslachtig....Misschien een domme vraag, maar goed ik ben niet voor nix blond....:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Safi, ik was in het begin totaal gesmolten van die twee reebruine ogen. Hij wist precies hoe hij me moest krijgen waar hij dat wilde. Beter nog dan alle lovers die ik ooit heb gehad. Jij zelf hebt me verteld dat ik strenger moest zijn en me niet moest laten verleiden. En Tapas heeft me de klikkermethode verklapt, en dat werkte ook heel goed.
Ik heb hem zelf nooit langer dan een paar uur alleen thuisgelaten, maar mijn zus heeft jarenlang een hond gehad, die thuis was als zij werkte, acht uur per dag, en dat ging goed. Maar dat was dan ook een heel kalme hond, niet elk dier kan dat.
Vissen kunnen het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Ik heb net gekeken op de website van het asiel hier in de buurt,
en wat denk je?
Ze vragen vrijwilligers om honden uit te laten.
Ik ga morgen bellen en eens even horen hoe het precies
allemaal gaat, want ik kan niet op vaste tijden, vanwege wisseldiensten.
Maar het lijkt me heel leuk.
Het asiel ligt in de polder dus een mooie omgeving om te wandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: voor een hond is het heel gezond om buiten te leven. Kijk maar naar honden die in een kennel leven: krijgen kennelhoest. Daarbij een hond die buiten leeft krijgt een geweldige vacht. Een hond is een dier en geen mens. Ik heb altijd honden gehad en ben er gek mee. We laten hem smorgen en savonds uit en krijgt een keer per dag eten. Alleen als het vriest slaapt hij binnen. En is in de winter wat vaker in huis voor de gezelligheid. Dus als we allemaal lang weg zijn laten we hem gewoon in de tuin. De hond is er niet minder vrolijk onder. Hij is inmiddels op middelbare leeftijd en nog nooit ziek geweest. Alleen de eerste twee jaar inentingen en nu al lang niet meer. Deed ik met de andere honden ook niet en zijn ook stokoud geworden. Als je een puppy neemt dan is dat hetzelfde alsof je een baby in huis hebt. Je hebt er veel werk aan , maar het plezier ervan is duizend keer groter. Je kan op een puppy cursus, ook al harstikke leuk. Discipline bij brengen en laten weten wie er de baas is in huis.
Mijn hond lacht als ik thuis kom. Lippen gaan omhoog en ik krijg een stralende lach, een echte lieverd is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Ik schrik van mezelf, ik word een echte hard-liner.


Dus ik moet niet voor de bijl gaan, wat een blamage! Ik ben het niet van plan, maar het blijft de grote Satan. Vandaag doe ik mee met alle stoppers, morgen is het weer vandaag! (te volgen?)



Soothe: sorry maar ik begrijp je schrijven niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...