Spring naar bijdragen

donderdag 28 februari


Houtje

Aanbevolen berichten

Har, wist ik het maar...gewoon een pesthumeur...Maar ik ben bang, dat ik doorsla in een depressieve bui en dan ga ik drinken...en dat is niet de bedoeling. Ik heb de laptop van mijn man nu in gebruik, dus die blijft heel de dag aan. Kan ik hier komen uithuilen en bij de supermarkt uit de buurt blijven. Darom schreef ik al, dat ik dingen moet gaan doen, anders ga ik vandaag de fout in en het gaat net zo goed:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe: :heart:


Sorry, maar mijn drankduivel is ook errug bezig en ben erg overgevoelig...... Net peuk gerookt, kop koffie....


Husband heeft gezellig met mij drankinkopen gedaan. Er staan hier nu 6 kratten bier en zeker 20 flessen wijn.

Maakt niet uit toch?

Graven bezocht vanmorgen, bloemetjes neergezet en het voelde echt goed. Het voelt goed, denk ik.

Orleando en Rosan: kom we moeten er allemaal doorheen, we doen het samen vandaag. Alleen vandaag telt.

RV: ik heb oxazepam en themazepam. De laatste gebruik ik haast niet meer, maar heb er wel moeite mee. De oxazepam kan ik niet los laten.
Ze zijn zeker alcohol gerelateerd, in feite houd ik met die medicijnen mijn verslaving in stand. Is me verteld jaren geleden bij AA. Toen ik eens stopte met roken begon ik te drinken en als ik niet drink begin ik te eten. Dus er zit structureel iets fout in mijn kop.

RV: kan je toch niet de apotheek opbellen voor een herhalingsrecept. Kan je niet iets verzinnen?
Er moet toch iets op te verzinnen zijn? Aan de drank gaan is geen optie RV. 3 maanden niet gedronken!!!
Je gaat daar mega spijt van hebben. Ik heb nu twee maanden niet gedronken, maar....... vorige week ineens een hele fles wijn naar binnen geklokt en daar heb ik dus spijt van.
Zo duurt het alleen nog maar langer dat we eraf komen van al die zooi.

ZOOI is het !!!!!!!!!!!!!
En ik ben nu zoooooooooooo ontzettend boos op mezelf :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, ik doe met je mee. Mijn man zit vandaag/morgen in het buitenland en dat is voor mij de meest riskante situatie.....ik moet en zal me hier tegen verzetten anders wordt er straks weer een literfles jww gehaald en die gaat er zeker door.....en dan weet ik het al weer; de roes is heerlijk, maar het slapen vanacht is brak en morgen voel ik me weer beroerd en vooral schuldig!
Ik stap zo met mijn kinderen (7 en 5 jaar oud pas) op de fiets en ga echt mijn gedachten verzetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Wat goed dat je bent geweest, en nog beter, dat het goed voelt.
En nu vasthouden, dat goede gevoel.

Het is inderdaad zooi, die oxazepam, het kan ook nog eens een depressief gevoel
versterken.
Ik gebruikte librium, ook bende trouwens, maar idd het is niet zo makkelijk
om er vanaf te stappen.
Bij de AA hoor ik ook dat het de verslaving in stand houdt, maar aan de andere kant
als je een verantwoordde dosering inneemt en niet boven de geadviseerde dosering
uitkomt, wat is dan beter?
Ik denk toch een pil ipv drank........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart: An, blij dat we het eens zijn over de pammetjes. Ik zit nu op 4x2 mg diazepam, dat is wel eens anders geweest. 60mg Tranxène!!!
Toch houd ik het hier even bij, om de door jouw aangegeven reden. Me niet in de drank storten.

De dokter zegt, in jouw vergiftigde systeem, doet die 4x2 niets meer. Laat mij maar even in de waan.
Groetje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

pff, wat een hard gelag vandaag.
Mensen, drink niet. Het lost namelijk NIETS op!
De zon schijnt, ga naar buiten, wandelen.
Of, doe net als ik, een siëstake.
Saf, geen gekke dingen doen met de uitkering!
Mooi, dat het goed voelt An, doorleef je emoties zonder drank.
Vreemd dat stukje over schuldGEVOEL raakt me, Soothe. Stap voor stap, de enige weg...
Nog niks gedaan vandaag :P
Ja nagedacht, alweer.
Daar eerst maar eens van uitrusten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee pssst, RV, ik log even in voor jou, is me dat even toevallig dat ik net even de draad bijlas. Beste meid, ik heb ook wel eens iemand gemeen behandeld. Ik was het zelf trouwens allang weer vergeten, er zijn belangrijkere dingen op de wereld joh! Dus als je nou daarvoor aan de drank of pillen gaat... zeg, dat wil ik niet op mijn geweten hebben hoor!
Van pillen weet ik weinig, dus daar kan ik je niet in bijstaan.

Soothe ik vind dat je gisteren een prachtig gedicht van Rawie op de draad hebt gezet.
En ik geef mezelf geen ban hoor. Het is alleen, dat ik het vorige week na het wantrouwen-gedoe niet gemakkelijk vond om weer mee te schrijven. En het aardige daarvan was, dat ik een beetje los kwam van het forum. Dus het is eigenlijk wel goed geweest.

Visje van harte gefeliciteerd, en alle jubilarisen, ook van harte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo je hebt gelijk. we kunnen hier met zn allen wel gaan zitten kniezen achter de computer maar we zullen er toch zelf wat aan moeten doen. En het is notabene HEERLIJK weer, naar buiten met zn allen.
Heb net een hele zak oud brood bij elkaar geraapt en ga lekker met mijn koters de eendjes voeren.
Weg met die depri gevoelens en stemmetjes, ik laat me niet kisten,
tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier een potje te janken en waarom... weet ik veel.
Ben heel de ochtend al de deur uitgeweest, een soort therapie, maar voel me nu toch weer veilig achter m'n laptoppie, tv en boeken. Oh kon ik me hier nog maar een eeuwigheid verstoppen.
Verstoppen voor alles. Heb het idee dat ik in een mega crisis verkeer, die ik nu pas voel.
Zolang voelde ik niks. Niks voelen is ook leeg, eng. Maar dit, daar weet ik me ook weer geen raad mee.

Vandaag ga ik niet drinken, zojuist met mezelf afgesproken.
Helpende gedachten:
ik mag alles doen waar ik zin in heb, luieren, lekker eten koken, lezen, forum schrijven, gezellig met kids kwekken, muziek aan, muziek uit, op bed liggen, in bad zitten.... als ik dat allemaal eens heb gedaan vandaag.........

als ik drink vandaag zal ik vannacht niet slapen, moet ik pillen gaan nemen, heb ik morgen een mega kater, krijg angst aanvallen, kan ik niet gaan werken, mijn gezin laat ik in de steek en kan ik weer opnieuw beginnen, want stoppen wil ik.

als ik niet drink zal ik me morgen sterker voelen, zal ik geen spijt hebben, zal ik vannacht goed slapen, mijn gezin zal blij met me zijn, ik geef het goede voorbeeld anders gaan zij ook nog aan de zuip.

Conclusie: ik drink NIET vandaag, wie doet er mee ??????????????????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
RV

je legt het bij jezelf neer An. is dit terecht? structureel iets fout bij jou? We maken deel uit van de samenleving (micro- en macroniveau) die volgens mij vaak niet al te jofel inelkaar zit.



RV: maar ik kiep, slik, eet toch zelf overmatig? Waarom ik wel en een ander niet. We leven allemaal in dezelfde wereld. Ik ervaar het echt zo..... dat er ergens een knop 'onverzadigbaar' in mijn hersens zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens rustig, die Rotterdammers hebben een zekere trots. Ik vind het wel even genoeg zo. Ik heb me aardig geroerd (voor mijn doen) Mijn "plichten" roepen, op het Forum vliegen de uren voorbij, met als resultaat, dat er niets gebeurd. En... niet drinken! Groetje.

Vie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve RV, je hoeft nergens spijt van te hebben. Iets minder tactloos is zo gezegd, en zeker virtueel, want dan kan je het niet meteen goed maken, en we zien elkaars gezicht er ook niet bij. Als je spijt in jezelf voelt dan moet je dat oplossen met je eigen gevoel, maar voor mij hoeft het niet.
Hier, een kus op je wang, alles weer okee.

Albi met mij gaat het wel goed. Ik drink niet. Gisteren voelde ik me erg ziek en was bang dat het iets met de hodgkin te maken zou hebben. Maar het is alleen maar een flinke bronchitis. De dokter is vanmorgen langsgeweest en die ried me aan, om maar een stevige groc te nemen. Ik moest lachen en zei, maar dokter, ik ben alcoholiste, wat raadt u mij nu toch voor duivelse dingen aan! Hij keek nogal onnozel (ja ik heb deze arts pas anderhalve maand) en zei, "oh sorry, dat wist ik niet".
En daarna vroeg hij: "Wat drink je dan zo op een dag?" Dus ik zei, sinds 11 juli vorig jaar heb ik 1 slok wijn gedronken.
Hij vond het heel raar, want dan was ik toch geen alcoholiste meer? Ja ja, wat een misverstanden!
Gaat alles goed met het pootje? Ik moet steeds aan jou denken als dat kuikentje wier ene pootje even lang is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willen jullie nog een tip om de vergiftigde lever enigszinds te zuiveren, van alcoholgebruik maar ook tegen de schadelijke effecten van medicijnen? Een kleikuur. Te koop bij de natuurvoedingswinkel, zuiverend en reinigend. Voor het slapen gaan en bij het ontwaken, 1 theelpeltje oplossen in een glaasje mineraalwater. Dit 3 weken volhouden, dan een week niet. Daarna 1 week wel/1 week niet en nog een keer 1 week wel/ 1 week niet. Ga het morgen halen, laat wel even weten wat het doet, ook ivm aanhoudende vermoeidheidsklachten. Wat ook helpt is 's ochtends een liter mineraalwater te koken (zonder bubbels), dit in een thermoskan, en verdeeld over de dag op te drinken.
Scrollen maar, als je het niet wilt weten, had even wat gegoogled.... Geen koffie, thee en cocolade by the way. Of in ieder geval beperken. Lukt hier aardig.

En nu de zon in, met de hond.

An, goede helpende gedachten voor jezelf. hou vol, je gaat goed. Emoties laten gaan, zonder drank!

Vie, Rotterdamse of niet. Petje af hoe jij met de zaken om kunt gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik doe in alles met je mee vandaag. Ik zit hier dus ook al met tranen over m'n wangen en dat stemmetje wordt maar harder en drammeriger...Ik eet alles door elkaar heen en hou hele monologen met mezelf. Dat ik niet mag drinken, want dan doe ik mijn man verdriet en schend zijn vertrouwen. Ik zal sneller in slaap komen, maar word naar en te vroeg wakker. De pijn in mijn hoofd is weg, maar die zal dan terugkomen. Ik kan deze depressieve bui wegdrinken of 'm aanvaarden en weten, dat er meer van dit soort dagen zullen komen. Het is buiten mooi weer, maar bij mij is het koud, stil, leeg, weet ik veel. Dus blijf ik maar hier rondhangen, ga straks de tuin in en ga vanmiddag linksom de hond uitlaten, want ga ik naar rechts, dan ga ik naar de supermarkt...
Waarom koopt jou man zoveel drank? Als ik dat in huis had...oei...dan was ik er met dit humeur nu al aan begonnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihihi,
Fijn dat het niets met de hodgekin te maken heeft, pffffff.
Neem je wel wat voor de bronchitis?
Ik kan je Fluimacil aanraden, dan hoest je wat makkelijker;).
Wat een sukkeltje:odie dokter, gelukkig weet je zelf wel beter.
Met mij gaat het prima, drink niet en ga volgende week weer
aan het werk.
Het echte leven gaat weer beginnen, oeps, maar ook wel spannend.
Met het pootje gaat het zo zo, ik heb dan wel geen gips meer, maar
het lopen valt tegen dus lijk ik wel een beetje op dat kuikentje.
Al met al ik heb eigenlijk niets te klagen.
Haha, en dat is wel eens anders geweest.
Dus ik houd het maar zo!
Gezellig dat je weer mee schrijft:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hola mensen!!!

Wat lees ik nu allemaal weer??
Hebben jullie al naar buiten gekeken, het zonnetje schijnt en lonkt naar ons om ervan te gaan genieten!!
Gá lekker fietsen met de kids, tracteer ze op iets lekkers of koop een kleinigheidje voor ze met het geld wat je ook vandaag weer gaat besparen op de jww!!!
Wat hebben kids aan een laveloze mama, arme schapen?? Wedden dat zodra je buiten komt de depressiviteit ook verdwijnt???
En maak de supermarkt leuk, door je kids te laten uitzoeken wat ze willen eten, die komen vast niet in het beruchte pad!!
An, jij hebt geloof ik geen kleine kids meer, maar alleen, of samen met je man valt ook zat leuks te doen hoor, als ie wil, ik ga me zometeen ook alleen vermaken....Lijkt wel of ik het makkelijk heb, maar dat gaat ook niet altijd op hoor, maar ja, ik heb geleerd dat we er toch zelf iets van moeten maken, niet doemdenken, maar leukdenken.

Trouwens, ik zit ook op 3x 10 mg oxazepam, zou niet zonder willen...en af en toe moet ik ook rantsoeneren, gelukkig weet mn dokter er van af..

Jubilarissen, van harte!!!

Iedereen: leuk jullie weer te zien, en met zn allen: OOK VANDAAG KOMEN WE DROOG DOOR!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...