Spring naar bijdragen

donderdag 28 februari


Houtje

Aanbevolen berichten

Hoi An,

Een heel mooie beslissing om naar de begraafplaats te gaan.
Zo neem je inderdaad op een goede manier afschied van de pijn die je de afgelopen
jaren hebt ervaren.
Zeg wat je te zeggen hebt(het klinkt makkelijker dan het is)en het zal je opluchten,
daar ben ik van overtuigd.
Veel sterkte vandaag en ik brand een kaarsje om je te steunen.

:sun:voor jou!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als ongelovige, dat wil zeggen in een god. Even een mooi onderscheid, tussen de leer van de Boeddha en monotheïstische godsdiensten!

In het begin schiep God hemel en aarde........het is goed om er even bij stil te staan, dat de leer van de Boeddha, een beter alternatief geeft, inplaats van de wrekende God.

De geest is de voorloper van alle omstandigheden, door de geest worden ze beheerst, uit de geest komen ze voort.

De bewustzijnsleer zegt: de geest te kennen,- die zo dichtbij en toch zo onbekend is.
de geest te vormen,-die zo weerbarstig en toch zo plooibaar kan zijn.
de geest te bevrijden,-die zo aan alles gebonden is en toch vrijheid kan
verwerven, hier en nu.

Dit moest ik even kwijt. Nu ga ik er even tussen uit, Woef roept om z'n Brokjes. (ja Tapas!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge allemaal! Treffende beelspraak Marjo B)
Rudy, frappant wat je schrijft over je gevoelens/ervaringen. Wel kunnen beredeneren hoe het voor je in elkaar zit maar het niet emotioneel kunnen beleven daarvan (zeg ik het zo goed?)
Ik herken het wel als je het zo bedoelt.

De woorden om mijn leven te omschrijven liggen vooraan in de mond. Ik weet uitstekend passende verklaringen te vinden en de puzzel neer te leggen. Zo klaar als een klontje...maar owee, wat zit daar een valkuil onder. Vooral nu mijn emoties minder heftig zijn lijkt het wel eens of het alleen maar een verhaal is wat ik over een ander geschreven heb. Volgens mij komt dat omdat ik een tijd NIET heb willen voelen en mijn gevoelens bovendien verdoofd heb door te drinken.
Wat raakt mij werkelijk? Moet ik weer van voren af aan beginnen?
Ik heb de keuze om het allemaal weer nuchter de revue te laten passeren of het boek over mijn verleden definitief dicht te slaan. Ik neig naar de laatste optie omdat gedane zaken geen keer nemen en ik in het NU wil leven.
Mooi gezegd, nietwaar? Maar in het Nu speelt nog steeds het mechanisme van vroeger om over wat mij raakt heen te stappen. In het Nu leven kan ik alleen maar als ik mijn onrustgevoelens een plaats geef; liever gezegd ze nuchter benader en VOEL wat het met me doet. Aanpakken op DAT moment dus en het niet laten versloffen.

Gisterenochtend had ik zo'n moment. Ik was bij mijn vriendin, heb daar geslapen. Stond fris op maar kreeg na een half uur een onbestemd gevoel over mij heen. Had de neiging om maar op te stappen omdat ik er geen raad mee wist. Mijn vriendin merkte dat, ik werd onrustig namelijk.
Dat heeft ze zo vaak meegemaakt die onrust van mij. Meestal was de oorzaak dat ik vriendje alcohol weer op wou zoeken; laf als ik was naar haar en mezelf toe omschreef ik toendertijd dat ik mijn "ding" wilde ga doen, maar mijn ding was niets anders dan passief de fles aan mijn mond zetten.

Was het dan een drankmoment wat ik beleefde gisterenochtend?
Ik voelde me ineens doodmoe en onze plannen voor die dag leken in het water te vallen. Verd*mme! :devil:
Ik werd kwaad op mezelf! We hadden verdorie en fijne avond gehad en ze vond het leuk dat ik ineens voor de deur stond; aan mijn gevoel om bij haar te zijn had toegegeven. En nu dit, waarom?!
Mijn gevoel zei: nee, ik wil weg...mijn wil zei: nee, je gaat er maar doorheen!
We besloten om eerst maar eens de deur uit te gaan, eindje wandelen en dan verder te zien. Dat heeft me geholpen, ik kwam erachter waar dat gevoel vandaan kwam omdat ze tegen me zei: "Ben je misschien uit je ritme omdat je meestal de dag anders begint?"
Verdomd, dat was het! Zoals nu, begin ik de dag met peuk en senseo hier achter de computer aan het forum; een start met virtuele vrienden met overigens de wil om aan soul searching te doen. Zo gaat dat met alles wat ik oppak. Ik kleef eraan vast; alles of niets mentaliteit!!

Verslavingsgedrag??? Ja, min of meer wel. Een geforceerd niet in het NU kunnen zijn was dat dus gisteren, terwijl ik die dag met haar zeker ook mee wilde maken. Het raakte me diep tijdens die korte wandeling dat ik dus zowel haar als mezelf niet trouw was in het moment van ont-moeten.
Pffff...ik hield haar stevig vast; ze is me zo dierbaar en we maakten rechtsomkeer! NU konden we pas echt aan de dag beginnen...vrij van muizenissen.
Ik had trouwens mijn map meegenomen de dag daarvoor met daarin een uitgeprinte selectie van de posts die ik hier geplaatst heb. Ik wilde dat haar eigenlijk al eerder laten lezen, maar het kwam er 's avonds niet van, ze was te moe. We hebben mijn zieleroerselen meegenomen op de lange busrit en ik heb het met haar gedeeld.
Zo kwamen de 2 werelden toch bij elkaar en dan voelde goed! We hebben een fijne dag gehad :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
RV

het gaat niet goed met mij. ik verwacht geen steun want ik heb Vie gemeen behandeld. al mijn pillen zijn op. tot en met zondag. dat red ik niet.

Onzin. Vie heeft laten weten er sterker van te zijn geworden. Maak van jezelf geen slachtoffer door deze situatie; iedereen maakt fouten, ben mild voor jezelf!
Drinken dan maar? Nee, toch! Hup, je schouders eronder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV,
Ik begrijp dat je je rot voelt. Waarschijnlijk heb je niet helemaal achter je uitspraken gestaan.
(vermoed ik hoor). Als dat zo is, dan is het enige wat ik kan bedenken, trek er lering uit en probeer er wat mee te doen. Wat voor jou goed voelt...
De pillen, het is donderdag. Is het mogelijk dat je naat apotheek of huisarts gaat om voor het weekend nog wat te krijgen?
Geen kant en klare antwoorden, sorry. Ik hoop dat je er uit komt. Sterkte.

En soms is het zo simpel als Har zegt (of nog een tikkie ongenuanceerder, door BamBam) bek op 't stuur, en ga d'r voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, we hebben het hier over een schuldgevoel. Afgezien van het feit , of het terecht is of niet, lijkt het me zeer onverstandig in de slachtofferrol te duiken. Het woord schuldgevoel geeft aan, dat het om een gevoel gaat. Punt is, wat doe je er mee! Niet drinken, dat lijkt me belangerijk.

Vie een "beetje" kennende, is dit niet wat ze wil!!Bovendien kan ze zich uitstekend verwoorden, dus ik zou er niet wakker van liggen.

Vie hoeft zich geen ban op te leggen, echt niet nodig. Dus als ze wat soepelheid aan de dag legt, is de lucht geklaard.

Rv, pak je aan! Groet Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mercedes

hoi Har ik moet dalijk nog wat antwoorden op de vragen mailen en dan ben ik benieuwd. Leuk dat je t onthouden hebt! Hoe voel jij je vandaag?

Goed, heb lekker geslapen en ga over een uurtje aan de wandel. Naar de bieb om eens te neuzen in verslavingsliteratuur; moet wel weer lid worden trouwens..aii, 30 euries :o Nog even over nadenken.
Ben je van plan om het droog te houden vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed plan Aura, van die centen. Ja, ik ben geheelonthouder en dat wil ik blijven! Mijn ervaringen deel ik hier op het forum..:) Wat wil je precies weten?

Mercedes, ja ik ben werkloos, de schaamte voorbij trouwens. Volg een reintegratietrajekt en wil binnenkort weer met vrijwilligerswerk beginnen. Mocht je geinteresseerd zijn, mijn verhaal staat onder Wie is Wie, dan begrijp je wat beter waar ik vandaan kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mercedes

Ja Har, ik heb werkelijk geen idee waar ik daar moet zoeken. Vind het een chaos onder Wie is Wie.... kun je me helpen of doorlinken j profiel te vinden aub?

Je hoeft alleen maar op Wie is Wie in mijn post te klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, of je hebt te weinig pilletjes gekregen, of teveel gesnoept. Gebeurt mij met de regelmaat van de klok. Dan ga ik de laatste dagen op pilletjes ransoen, want ik krijg niets erbij. Probeer de dokter aan z'n verstand te brengen, dat je je niet in de drank wil storten en of hij(zij) genegen is je door het weekend te helpen. Misschien werkt dat.

Ik denk veel aan alcohol, maar je hoeft het niet te nemen.

Wat voor pilletjes, doel je op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mercedes

Ik ben gek Har.... ik kan bij Wie is Wie alleen maar zoeken , maar geen profiel aanklikken...

Gekkie! In mijn post van 12.05 uur hierboven hoef je alleen maar met de rechter muisknop op de blauwe Wie is Wie te klikken. Enfin, nu kun je het in deze post ook doen, don't be :huh: confused.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...