Spring naar bijdragen

donderdag 28 februari


Houtje

Aanbevolen berichten

... omdat ik vandaag, de 28e mijn maandelijkse dag heb (nee, niet die :P ) waarin ik extra uitgebreid stilsta bij mijn ADB worden.
En omdat ik daar al 2 jaar en 4 maanden mee bezig ben dat zijn samen 28 maanden en dat zijn 800 en 53 dagen. Al die dagen ben ik in meer of mindere mate met niet-drinken bezig geweest, eerst door de internettherapie, toen door het forum, en daar heb ik mega-leuke en lieve contacten en ook vrienden aan overgehouden.
En nu blijk ik het forum toch nog nodig te hebben, omdat ik het toch nog moeilijk vind soms. En ik vind het fijn er met anderen over te praten. Ik heb jullie harder nodig dan jullie mij, maar ja, als het dan toch zo moet zijn, wil ik ook graag proberen anderen te helpen en te steunen.

Door mijn ziekte, psychose-gerelateerde zware chronische depressies ben ik helemaal afgekeurd, en ik probeer van elke dag wat te maken, maar het is moeilijk. De alcohol was voor mijn gevoelens van eenzaamheid, waardeloosheid en levenspijn echt een perfecte demper, reden om vanaf het begin te willen streven naar een matig alcoholgebruik (hetgeen zlefs mijn artsen niet zouden afkeuren, mijn pscych is er zlefs voorstander van) maar ja, met mate, en die MATE die ken ik niet. Ik drink zelfs mateLOOS mijn spa rood. Zielig eigenlijk. Maar dit is wel eens stuk gezondere manier om oud te worden hoop ik, niet roken (al 5 jaar niet meer) niet drinken al 2 jaar 4 maand niet meer) alleen dat gewicht, maar ja, ik zit er niet zo mee.

Het is absoluut geen zielig verhaal, ik heb hier meer gevonden dan ik ooit had gehoopt. En ik hoop dat ik daar nog heel lang van mag mee-genieten.

Ik wens jullie allemaal een prachtige, ADB-dag toe.

XXX

Houtje.

P.S. Zie ik opeens dat VISJE jarig is vandaag, Heel erg proficiat en een fijne dag en het fijnste zou zijn zonder alcohol, ik wens je dat als cadeautje :musicnote: toe !!!!

:present:~:musicnote:~:rose:~:sun:~:present:~:light:~:sun::present:~:musicnote:~:rose:~:sun:~:present:~:light:~:sun::present:~:musicnote:~:rose:~:sun:~:present:~:light:~:sun::present:~:musicnote:~:rose:~:sun:~:present:~:light:~:sun::present:~:musicnote:~:rose:~:sun:~:present:~:light:~:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje Gefeliciteerd met je 2 jaar en 4 maanden!!!
:moon::musicnote:B);):present::clock::):D:rose::lips::light::musicnote::moon:

En voor Visje
:moon: happy birthday to you!! :moon:
:moon:happy birthday to you!! :moon:
:moon:happy birthday dear visje :moon:
:moon: happy birtday to youhoeoe!!!:moon:

Gefeliciteerd met je verjaardag!! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje feli met al je inspanningen! Je krijgt het warempel niet voor niets, een hele prestatie als ik zo lees waar je allemaal doorheen gaat. Ik ervaar het contact wat ik hier met je heb als prettig en zinvol, tis maar dat je het weet! Je mag er zeker zijn Houtje...hieperdepieperdepiep hoeraaaaa! :heart::musicnote::present::sun:(3x)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, ik kan niet slapen... Zit ik dan weer mooi mee :P

Houtje, wat een sterk verhaal, nee, ik bedoel natuurlijk een triest verhaal. Waar je een ongelooflijk sterke vrouw in bent! Te proeven uit je schrijven, "speel" je nu de beste rol van je leven. Je schittert! En wij als modern-theater-publiek, mogen meedoen en lekker heel veel van je leren. Je bent een topvrouw! En ik wens dat je van je leven op deze -zelfverkozen- manier nog hééél lang mag genieten :heart:

Tja, wat kunnen wij onszelf wat aandoen. Laten we inderdaad maar vooruit kijken en zien wat er wél is. Ons niet verliezen in de wanhoop van wat is geweest...

Visje, je bent jarig; van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat je een hele mooie dag hebt!

Zo, ik ben van plan niet meer te gaan slapen, genoeg gedaan de afgelopen maanden. Hoop vandaag dat been te vinden dat mij weer even van jetje geeft om een spurt te maken. Ik verkeer in een eindeloos niksdoen. Dat kan niet goed zijn. De ramen lappen?
Het zou wat zijn, dat roep ik al bijna 4 maanden, hihi. Als het me ooit allemaal lukt (zoals houtje), dan zal ik er op een dag nog wel eens aan herinnerd worden, bedenk ik me opeens; "marjootje die de ramen zou gaan zemen..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Heb de voorgaande week de firma list en bedrog, de toegang tot mijn huis ontzegd...
Het was geen gemakkelijke klus. Zoals jullie begrijpen zijn ze zonder mijn medeweten,(nou ja oogluikend) stilletjes binnen gekomen. Zij namen met rasse schreden bezit van de bovenkamer.. Ach, het boeide me niet zo erg. Ik lag in de armen van mijn geliefde vriend in de gekrochten van mijn kelder, lam te wezen en in de waan van kennelijk hogere sferen en betere levensfeesten, te genieten, want ja, leven doet men maar één keer...
In het begin, ik bewoonde toen nog gewoon de verdieping. Kwamen vele vrienden op mijn uitnodiging praten en wat drinken in de kelder, speciaal daarvoor ingericht. De nachten werden langer, en aan de gelagen kwam geen eind. Naarmate de jaren vorderden, kwamen steeds minder vrienden naar mijn kelder. Het moet rond die tijd zijn geweest, dat de firma list en bedrog op een avond voor de deur stond... Het feesten ging door, we hadden boeiende gesprekken over de oude vrienden, die niet uit het leven haalden wat erin zat... Een waarheid als een koe, de burgerlijkheid ten top!
Foute motieven om mijzelf tegenover mijn naasten te verantwoorden, kregen langzaam maar zeker de overhand. Ik lulde me van het ene in het andere probleem. De kamers op de verdieping had ik al lange tijd niet meer gezien. Mijn matras had ik al naar beneden gesleept, en hé, wie deed me wat. Het was mijn leven toch? Als ik zo nu en dan maar hier of daar op tijd en fris gewassen verscheen, te doen alsof het mij voor de wind ging... everything under control!
Mwaah, tot ik op zeker dag wakker werd uit de nachtmerrie die mijn leven was geworden. Slik, dit werd zelfs mij een beetje te gortig, zó had ik het nooit bedoeld!
En joh, die lui daar in die bovenkamer bleven maar trekken, zeuren en jengelen... verschrikkelijk. Echt hoor, ik moest ze zo nu en dan een vinger geven... Dan hielden ze voor even hun kop!
Maar op een dag, ze lagen hun roes uit te slapen, en ik was er vroeg bij... heb ik ze één voor één de deur gewezen. Het was genoeg! Sta nog versteld wat een puinhoop ze hebben gemaakt van die bovenkamer... inbouwkasten met dubbele achterwand, daarachter verscholen nog meer kamers, sluipgangen, erkers en andere duistere aanbouwen, tussenschotten waar nog meer van die lieden zich schuil bleken te houden. er was bijna geen beginnen aan. Maar ik heb doorgezet, bij mijn weten zijn ze allemaal weg. Morgen begin ik met de sloopwerkzaamheden, zodat ik daarna verder kan met het weer opbouwen van mijn nieuwe zolder, met dat waanzinnige uitzicht over de stad...
De kelder heb ik van de bar ontdaan, matrassen op de brandstapel, de filters voor de lichten weggehaald. Was net bezig met een emmer groene zeep. En met de ramen open, kwam er al iets van een frisse bries voorbij.. Heerlijk!
Heb al een blik geworpen in de ander vergeten kamers, waar het stof duimendik op de oude meubels en herinneringen ligt. Nog veel werk te doen, maar het geeft lucht en ruimte voor nieuwe dingen. Maar ook voor de oude vergetenheden die onbedoeld terzijde zijn geschoven.
Ik denk dat ik ook daar nog wel een tijdje zal vertoeven, om te zien hoe het ooit is geweest, en als ik mijn best doe, een gedeelte daarvan in mijn nieuwe leven wil verwelkomen.
Het is niet te laat, het is nimmer te laat. Het is pas te laat als er geen weg terug is.. en zelfs dan is er berouw, en kun je denken hoe het ooit zou zijn geweest....
Nu, vandaag, kunnen we samenwerken, de ramen openzetten, vastgeroeste gedachten loslaten en moppen met die dweilen. Voor een frisse nieuwe start!
De lente in aantocht, het leven weer in! Misschien niet beter, wel anders... anders beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik toch nog even ga proberen te slapen,
de wekker gaat pas om kwart over zeven....:P

Potverdorie, heb ik eindelijk dat bed schoon uit de frisse buitenlucht, zit ik hier weer te panieken!
Nou ja, scrollen maar, ik haal het ook niet meer weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ADBers,

Houtje en Visje,

Van Harte met jullie mijlpalen!!!!!
:present::D:musicnote::rose::moon::present:

Marjo,
Meid van kan je toch een mooi verhaal schrijven,
ik hing (virtueel) aan je lippen;)).
Echt en dat midden in de nacht, tja dan komen de overpeinzingen.
Ben heel blij dat je weer meeschrijft. Maar dat wist je al. :heart:.

Spud,
Ik gun jou echt een job waar je je creatieve geest tot uiting kunt brengen.
Succes met je sollicitatie.
Tja en met leidingevenden moet je massel hebben, er is helaas veel kaf onder het koren :(.

Rudy,
:present:
Hoe gaat het met je gezondheid?

Tapas,
Ik zoek nog twee mooie nachtkastjes......

RJB,
Jij ook weer sterkte in de strijd, je bent dapper...

En lieve mensen ,
Ik ben zo vreselijk blij met jullie, jullie zijn me dierbaar geworden. :heart:.

En vandaag doe ik weer mee,
ik laat de 1e staan, jullie ook?

Angepast typefout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!!

Visje gefeliciteerd met je verjaardag en houd het droog vandaag!
Houtje gefeliciteerd met je mijlpaal!! 2 jaar en 4 maanden!!!
ach weet je wat, ik gooi er vandaag ook eens wat slingers tegenaan met alle positieve emoticons! DIe heb je wel verdiend, ondanks alle tegenslag in je leven weet je er een positieve draai aan te geven en dat vraagt moed en mildheid! en kracht!! die heb je dus!

:D:musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;):D:musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

Marjo, wat een mooie beeldspraakl, of hoe zoiets ook heet, heb je geschreven. Gelukkig ben je denk ik weer in slaap gevallen. Wie weet kom je vandaag toe aan het ramen lappen, een frisse kijk weer op de wereld!! Het getuigt van een goed zelfinzicht! die kelder en die stoffige kamers! en is erg herkenbaar!

Ik voel me gelukkig weer een stuk beter dan van het weekend en daarna.. de zwaarte en paniek zijn afgenomen en vandaag is het weer mijn beroemde donderdag-zonderdag!!

nu snel de hond en de kat uitlaten, en me klaarmaken voor mijn werk, vanmiddag lekker vrij en wachten op de lading slachtafval hihihihi

tot later weer en voor iedereen een fijne en vooral zo droog mogelijke dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Marjo en lotgenoten, je hebt dat mooi beschreven hoe de alcohol je leven geleidelijk aan over neemt en hoe je nu probeert te ontsnappen aan de gevolgen van de impact die dat heeft gehad, zowel geestelijk als lichamelijk.

Ik herken de manier waarop je bezig bent met schrijven en probeert helderheid te krijgen in de wir war van mist
en nog rokende puinhopen.

Ik heb veel geschreven in het begin dat ik ben gestopt met drinken en denk weleens dat schrijven min of meer mijn leven heeft gered.
Ik kom zoals gisteren allezend nog steeds lange verhalen van mij tegen bij een mail groep waar ik jaren geleden ben begonnen met schrijven en verwonder me dan over het inzicht dat ik toen had, maar nog niet veel mee deed.

Er hing nog steeds een sfeer van ongevoeligheid over wat ik schreef en pas toen tot me doordrong wat er stond was het of een licht begon te schijnen over mijn los geweekte emoties en na een grote emotionele uitbarsting schoven de verschillende verhalen als een legpuzzel in elkaar.
Nadien heb ik nog een aantal emotionele omslagen meegemaakt die ik heb kunnen verinnerlijken waardoor ik steeds dichter bij mijzelf kwam.
Pijnlijk en verdrietig maar nadien is de opluchting groot.

Uiteindelijk begreep ik dat ikzelf centraal stond en al het leven begon bij mijzelf door keuzes te maken en beslissingen te nemen.
geleidelijk aan vond ik aansluiting bij mensen die wat toevoegden aan mijn leven, zeg maar aarden en ik ben bij tijd en wijle een gelukkig en tevreden mens.
Iets wat ik tien jaar geleden nooit nooit heb kunnen denken.
Ik en gelukkig, water en vuur.

Marjo je gaat goed al voelt dat misschien niet altijd zo, binnenkort zeem je louter uit nieuwsgierigheid je ramen om te kunnen zien hoe de wereld er aan de andere kant van het glas uit ziet.
En zo hoort het te gaan stap voor stap, ieder in zijn eigen tempo.

Allemaal een fijne dag vandaag, ik ga er aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina het gaat redelijk goed met mijn gezondheid.
Jammer genoeg kom ik momenteel niet onder het slikken van medicatie uit.
En dat heeft lichamelijke weer consequenties.
Ik fiets zwem en wandel regelmatig en gecombineerd met een pil kom ik mijn dagen wel door.
Wat zeg ik.....ze vliegen voorbij.

Tina het grote verschil is dat ik lichamelijk ongemak vroeger altijd gebruikte om mijn drankje te rechtvaardigen en nu zoek ik naar oplossingen voor mijn problemen.
Leren omgaan met pijn zowel lchamelijk als geestelijk is ook een deel van het proces naar een nuchter leven.

Een fijne dag vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Tapas: sterkte vandaag.

Albertina: ik ben ook blij met jou.

Rosan: niet alleen proberen, gewoon doen. Ik doe met je mee in ieder geval.

Rudy: ik hoop je nog heel vaak hier te lezen: we hebben je nog ff nodig. Het niet drinken gaat je zo goed af, dat je straks misschien niet meer schrijft. De eerste jaren bij de AA had ik een goede AA vriend. Ik keek tegen hem op en het voelde zo goed en veilig. Op een dag zei hij dat hij niet meer kwam, want hij 'had het niet meer nodig'. Ik had daar zo'n verdriet van.
Logisch natuurlijk. Zo zal het leven ook wel in elkaar zitten. Maar het is me toch vaker gebeurd in het leven en hoe snel loop je een goede vriend tegen het lijf.


Marjo: voor jouw schrijven ben ik eens gaan zitten. Wat mij verraste is dat er in mijn boven kamer mensen zaten die ik dacht allang opgehoepelt waren. Ze begonnen opnieuw mij de les te lezen.
Vandaag hoop ik werkelijk afscheid van ze te kunnen nemen. Ik ga naar hun graf, voor het eerst, het zal zwaar worden en er zit nu al een knoop in mijn buik. Maar ik ga. Neem een bloemetje voor ze mee en zal het neer zetten. Afscheid nemen. Ik zal ze zeggen dat als ze me horen, dat ze me alleen hebben achtergelaten. Dat ik niks meer van ze verwacht. Dat ze toen ze nog leefde ik teveel van hen verwacht had. Ik zal ze zeggen dat het me spijt dat ik hen ook niet meer kon geven dan dat ik had, maar dat ik nu zo moe ben en dat ik rust wil. En hopen dat zij nu ook de rust hebben.
Ja het wordt lente en ik ben er aan toe en misschien, heel misschien ga ik die ramen ook eens zemen, wie weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Visje, een hele fijne verjaardag vandaag! Bij jou ook de kinderen vrij?
Dan zal het de hele dag een gezellige drukte bij je zijn, misschien wel verwend met een
lekker ontbijtje op bed? :present::musicnote::D:musicnote::present:

Houtje, gefeliciteerd met je mijlpalendag. En eigenlijk iedereen die er weer een droge dag
kan bij tellen! :present::D:present::):present::D:present:

Marjo, mooi geschreven, herkenbaar.

Vie, is het mannetje al terug? Hoe gaat het?

Vandaag ga ik er een heerlijk saai dagje van maken, nou ja saai....
Keuken soppen staat op mijn planning, let wel planning.. :$
En dan nog even zuurkool stamppot voor de hongerige magen vanavond
maken zodat ik met een goed gevoel vanmiddag weer te bed kan om
voor te gaan slapen voor het nachtleven. Kijk, daar zie ik nu al weer naar uit,
ik bedoel het slapen hé. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen,

Visje,bij deze gefeliciteerd!

Allen een droge dag toegewenst. Het kan best ( niet altijd leuk of leuker, maar het kan)
En ook voor mensen die nooit een druppel aangeraakt hebben, is het leven niet altijd leuk.

Ik begrijp nagenoeg niets van het leven en dat zal wel zo blijven. Ik ben niet zoekende naar een doel of hoger iets!

Blijkbaar zijn we hier niet voor de lol.(Houtje) Trouwens waar staat, dat het aangenaam moet zijn.
Het is zoals het is! Niet meer en niet minder.

In huize Soothe, zijn geen diepe depressies (gelukkig) , maar wel vaak een niet echt gelukkig voelen.
Het zij zo! Ik ben te oud, om het schip nog helemaal bij te sturen. Veel is te diep verankerd!

Mijn optie is de alcohol uit de buurt te houden, en mocht ik er morgen niet meer zijn, dan ben ik er met meer waardigheid tussen uit gegaan. Mooi toch!

Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben d'r weer. Zat om half negen met dochter bij de kapper.... hihihi.

An wat moedig van je, het klinkt als je onderschrift. Kalmte, moed en wijsheid.
Ik denk dat het een hele belangrijke stap voor je is, in het rouwproces. Ik hoop dat je daarmee een beetje rust krijgt naar je verleden toe, dat je iets kunt afsluiten. En weer verder kunt.
Je klinkt sterk An. Ik wens je een mooie dag en veel sterkte bij het graf.

Rudy, stapje voor stapje kom ik steeds een stukje dichterbij. Bedankt.
Wees je voorzichtig met je lever mbt medicijnen? Goed dat je zoveel beweegt!

Allemaal een fijne dag. :)
Ik laat die eerste staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...