Spring naar bijdragen

donderdag 28 februari


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier even een kort berichtje van mij. Gaat goed. Ik had in willen loggen voor An in een poging haar iets duidelijk te maken, maar nu zie ik dat Jani - na dagen zoeken van mij - in is gelogd. Die kan mij iets duidelijk maken.

Jani, ik zal even tijd nodig hebben om mijn vraag te formuleren, maar zou jij die willen beantwoorden? Voor mij, voor An en voor alle andere gebruikers van dit forum??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nog maar halverwege met lezen (was blijven hangen voor die rotbuis!).
Angst, ja. Allemaal angst. En door die angst, de angst om dingen te gan doen die ik eigenlijk niet durf, van lieverlee maar aan de drank geraakt. En nu weer opnieuw. Al die angst. Kan ik helemaal niet tegen..
Als er íets moet veranderen dan ids het idd de angst voor.... angst? Toevallig heb ik het er de laatste tijd vaak over met Klaas, dat ik leef vanuit een angst, totale paniek. Geen houvast, geen lef, geen durf. De angst loslaten, als ik ooit zover ben. Dan ben ik ook al jaren verder. Eén ding weet ikk inmiddels wel; met drank, meer angst. Nu komt het terug, en hopelijk straks het inzicht dat de stap eigenlijk maar heel klein was... uiteindelijk.
Getver, wat heb ik toch altijd veel woorden nodig, om weinig te zeggen. Angst. Begrijpen jullie me wel?
Zo terug, eerst verder lezen..\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,

Ik heb eigenlijk vandaag net van tactus geleerd dat als je een gedrag beloont met drank ............... je in dat gedrag zal vervallen om maar weer aan de drank-wens te voldoen!!


Je bent bang ...................... om te mogen drinken!!!!!


Voortaan heel hard tegen jezelf zeggen: als ik bang ben dan pak ik een dropje (of iets dergelijks).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, bliksem! Laten we alert blijven!

hoe zei Tapas dat nou? Op papier zetten en je gedachten uitdagen?
Maar het zijn soms zulke vaagheden, dat ik ze niet eens kan plaatsen...

Als ik het kan duiden, wil ik het gevecht wel aan.
Niet drinken bevalt me goed!
Dat was van te voren een enórme angst, wát als ik nooit meer kan drinken...
Loslaten, alweer. Lieslaarzen aan, en er dwars doorheen baggeren!
Het bevliegen... whaaah
Dat wordt nog wat in de overgang :P

Okay, potje humor weer terug vinden.
Oók heel belangrijk.

Har, cool down. Goed gedaan, ik bedoel dat je het doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani weet de knop om te zetten. Ik ben de discussie nog aan het zoeken, maar dat is moeilijk. Ik kan maar beter een logboek maken met mooie uitspraken van mensen uuuuuuuuuuuuuuuuh dat was die dag uuuuuuuuuuuuuuuuuh om die tijd heeft die uuuuuuuuuuuuuuuuh dat gezegd!!!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Marjo, we begrijpen je niet. (grapje)

Ik denk. Het zijn gewoon mijn gedachten, dus het kan anders zijn.
Dus, ik denk dat veel drankproblemen angstgerelateerd zijn. Levensangst- bindings angst- angst om afgewezen te worden-ook een soort onbestemde angst, waar de vinger niet op te leggen is!

Dan is drank natuurlijk een fantastische emotie demper, daar kan geen pil tegen op. Dat maakt het ritueel natuurlijk een zéér gevaarlijk hoogstandje. Dan gaan ons gedachten bekruipen in de geest van, waren we met een glaaje niet beter af.
Liep het niet wat soepeler. Lekker Smoothe!! En dat is glad ijs. Deze waan, dat we beter fuctioneerden, moeten we niet toestaan. Dat het iets met ons deed staat buiten kijf, maar de destructie, die het meebracht,moet levendig blijven. Onze geest, gooit een deken over de ellende, versluiert de hele boel, tot we gaan geloven, dat we beter af waren. Maar wij weten beter en nemen de eerste niet.De vijand alcohol ltoont zich in de meest vreemde gedaantes, om ons te laten geloven, dat we beter af waren.

Laat je niet in de luren leggen. Een eerste slok, kan je bij het grof vuil doen eindigen.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mn ogen zijn leeg,
mn gezicht is een masker.
de jarenlange strijd,
de jarenlange stilte,
de jarenlange zelfhaat,
hebben me leeggemaakt.

Er rolt een traan over mn wang.
Een traan van verdriet
omdat mn leven niet is zoals ik het zou willen.
Een traan van eenzaamheid,
omdat ik mezelf opsluit.
Een traan van pijn,
die ik van binnen voel.
Een traan van woede,
die ik niet kan uiten.
Een traan van onmacht,
omdat ik niet kan veranderen.
Een traan van angst,
voor alles om me heen.

Die traan bevat zoveel emoties,
die ik niet kan benoemen
die ik niet kan voelen
die ik niet wil voelen
die ik niet kan uiten
omdat ik ze niet mag uiten

Zelfs die ene traan is al teveel
Maar juist door die traant verandert alles,
een voor een komen de woorden,
die vertellen wie ik werkelijk ben,
en die mn masker breken,
tranen die me bevrijden

Er rolt een traan over mn wang,
een traan voor al die mooie emoties,
die ik nu leer voelen.
Een traan van opluchting,
dat ik er niet alleen voor sta,
Een traan van vreugde,
Over hoe mooi het leven kan zijn.
Een traan omdat ik werkelijk leef....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag om 1400 uur een sms van Corinne gehad, en ik denk dat ze een stuk is opgeschoten met het schrijven. Ze heeft het erg fijn gehad met haar man vandaag en haar dochter was heerlijk skiën vandaag.
Ik denk dat ze om 21 uur niet heeft ge-smst omdat ik in de chat zat. En dat weet ze natuurlijk.

Heel veel liefs moest ik doen aan iedereen en een knuffel, en ze mist ons allemaal wel.

Houtje, namens Corinne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Carlie. Mooi. Ben even stil..

Ik wou net zeggen, Soothe, dat ik je antwoord heb geprint.
Want jij kan met weinig woorden, heel veel zeggen.

Dank je wel.
Dank jullie wel.

Weer een piepklein stapje.
Behandel het nu met Klaas, hij wil ook inzicht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over angst en begrijpen gesproken nu ga ik mijn nek uitsteken!

Jani, ik kan ons verhaal niet meer terugvinden en knal me maar af als het niet juist is (angst!!).

Ik heb gesproken over het feit dat als ik mijn trap moest schilderen ik daar een hoeveelheid drank voor in huis wilde hebben. (Zoals het nu klinkt lijkt het zelfs wel afpersing!!)

Jij had het over de situatie bij jou dat ze een kachel zijn komen plaatsen en dat dat de hele dag duurde. Voorheen (in November) goed voor twee flessen wijn om te ontspannen, nu geniet je alleen van de resultaten.

Jani, hoe heb jij de knop omgedraaid van: "ik raak in de stress van alles wat om me heen gebeurd" naar een rustige: "ik geniet van het resultaat"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...