Spring naar bijdragen

Zondag 2 maart 2008


charlie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

het klinkt misschien cliche maar je bent mooi als je wat uitstraalt, niet als je met een mooi gezicht geen enkele diepgang hebt. als je maar elke dag tegen jezelf in de spiegel zegt dat je lelijk bent dan ga je daar vanzelf in geloven en raak je in een neerwaartse spiraal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rv,

Natuurlijk is het doodeng om een vriend te hebben,
en dan vooral als je zo"n slecht gevoel hebt over je lichaam.
Maar kan je je misschien ook voorstellen dat er toch mensen
zijn die het niet alleen om uiterlijk te doen is?.
Als je dat allemaal buitensluit wordt het wel héél moeilijk
om jezelf een kans te geven.
Ik heb alle begrip voor je, echt waar, maar ik zou je echt
gunnen dat je wat postiever over je zelf denkt.
En het is een cliché, maar zoals je je voelt zo is ook vaak
je uitstraling.
Ik wens je heel veel sterkte,
Ik vind het wel reuze goed dat je het hier met ons hebt
willen delen, want je hebt toch maar mooi een heel intiem
stukje van jezelf laten zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV: we zijn nooit te oud om te leren. En WIE hier op het forum laat zichzelf nu graag naakt zien??? Met vol licht. ... WIE?

Nou ik niet dus, dankjewel, wil ik mijn medemens niet graag aandoen.

RV: vrienden maken durf je niet zeg je. Maar een vriend 'maak ' je niet zelf, die komen op je pad, bij bezigheden. Als je binnen blijft zitten zal je geen contact krijgen, maar zo snel je iets voor je medemens kan betekenen dan krijg je vanzelf vrienden. Al is het een glimlach op straat. Een praatje in de winkel.....

Ik lees eerder een depressie uit heel je verhaal dan perfectionisme en ijdelheid, kan dat kloppen? zeker omdat je schrijft dat je alleen blijft met je probleem.
Dat klopt niet helemaal, want je hebt het nu wel met een aantal mensen gedeeld en we proberen een hand uit te steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lichamelijke perfectie zal je niet het geluk brengen dat je er van verwacht.

Ik denk dat vooral je eigen tevredenheid met wie en hoe je bent dat wel doet. Dit in combinatie met dat je de dingen kan doen die je wilt c.q. moet doen.

Moet doen zeg ik omdat ik nu zelf heel erg aan het vechten ben tegen - jawel - mezelf. Ik moet ons huis opknappen, als ik er aan denk dan borrelt het maagzuur al op.

Toch wil ik mijn huis wel graag mooi hebben maar ook ik moet leren om dat gevecht los te laten en mee te gaan met de stroom. Dat zwemt zo veel makkelijker!!

RV, laten we samen meezwemmen met de stroom. Dat is veel gezelliger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV,

Mijn eerste indruk was dat je probleem in je hoofd zat maar dit is lichamelijk wat je beschrijft. Je hebt pijn en je lichaam heeft sporen van operaties. Van pijn ga je er inderdaad niet beter uitzien en lidtekens zaten er eerst niet.
Plus dat je in een beroep zit waar uiterlijk toch mee telt.

Ik kan mij helemaal voorstellen dat je er daar mee zit. Ik heb een paar behoorlijke lidtekens op mijn gezicht en ik ben nu 46, de jaren en de zwaartekracht hebben hun werk gedaan. Het kan best zijn dat ik daar opeens ontzettend last van ga krijgen in de toekomst.
Ik kan mij voorstellen dat je er mee zit maar ik zou mij niet alleen daar in voelen.
Ik hoop dat je hulp krijgt voor de pijn en dat je verdriet slijt. Even heel cliche dat jij beseft dat je meer bent dan een uiterlijk. Mensen die je kennen zien je lidtekens helemaal niet, uiterlijk telt in het dagelijkse leven maar heel even in de eerste ogenblikken dat je elkaar leert kennen. Vervelend dat je in je werk juist heel veel geconfronteerd wordt met eerste indrukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Trees, dat kan het natuurlijk ook zijn. De huisarts heeft mij 2 tabletten 2 maal in de week voorgeschreven. Misschien is de dosis in een keer inderdaad te hoog.
Ik wacht dinsdag af en met hetzelfde resultaalt is het misschien echt beter om het even met hem te bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij knap veel, Anjo! Ik begon met1 x 2 tabletten, daarna half tabletje. Geen last, en geloof me, het werkt!.........
Wat heb ik dan van de week over alleenzijn gezegd waar jij zo om moest lachen? Ik zit mijn hersens te pijnigen, en heb geen zin al die draadjes weer door te lezen, maar ben nu natuurlijk razend nieuwsgierig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf namelijk ook nooit bijzonder gevonden maar mijn man beweert en beweert het gelukkig nog...dat ik 'gorgious' ben. Als ik dan in de spiegel kijk denk ik waar heeft hij het over?? Maar ik vind het ondertussen heerlijk!
Ik bedoel maar te zeggen, je kijkt vaak veel te kritisch naar jezelf.....luister naar anderen, die zijn vaak veel complimenteuser!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: hahahaha!! minderwaardigheidscomplex is niet aan jou besteed he.... gelukkig maar.


Ik probeer hooguit een week en liefst per dag vooruit te kijken. Dan heb ik het minste last van die rot angst. Weet niet wat voor angst het is, maar ik wil het liefst gewoon thuis op de bank zitten, veilig.


Nu vanavond NIET drinken, doen jullie mee?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...