Spring naar bijdragen

Zondag 2 maart 2008


charlie

Aanbevolen berichten

Vie dat omschrijf je treffend, die onvrede met je zelf. Ik heb zo'n onwijs baalgevoel dat ik de met mijzelf gemaake afspraken schend! Zo zwak om die gremlin binnen te laten en speciaal (!) op pad te gaan om mijn trek te stillen...."gewoon" de drang niet hebben kunnen weerstaan, tegen beter weten in.
Ga me echt op de therapie richten en hoop zo dat ze me handvaten kunnen geven om hier mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Volgens mij is dat niet zwak hoor Rosan. Dat heet verslaving, en zo heet het niet voor niets. Het is hier wel eens vaker geschreven, en ik ben het er mee eens: verslavingsgevoelige mensen zijn juist vaak sterke karakters die veel (teveel?) van zichzelf eisen. Daar kun je zo mee in de knoop raken, al die dingen die je zou moeten zijn volgens jezelf om acceptabel te zijn, dat je het niet meer aankan, en naar een roes grijpt. Ja, vind je het gek! Zo perfect moeten zijn, de ideale partner, moeder, vriend(in) noem maar op. Dat houdt toch geen mens vol?
Misschien is het begin van het einde van een verslaving wel, dat je kunt zeggen: ik ben beslist niet perfect, en zo vind ik mezelf eigenlijk wel leuk. En gelukkig zijn andere mensen dat ook niet. Dat eis je toch ook niet van een ander?
Sinds ik niet meer drink heb ik iets meer vrede met mezelf, dat is een leuke vooruitgang. Ook heb ik beter kunnen kijken naar fouten van mezelf die ik zelf echt niet acceptabel vind, en daar probeer ik dan wel verandering in te brengen. Maar ik eis niet meer het onmogelijke.
Misschien voor jou een uitdaging om niet meer naar de roes te grijpen maar gewoon te zeggen: dit ben ik, daar ga ik geen drank meer overheen gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggûh!

Lekkere binnenkomer Safi! Hihi..

Een hug voor charlie :heart:

Wij hebben gisteracond "Alles is liefde" gezien, alweer janken (eerder in de bioscoop ook al).
Als je de film kent; op een gegeven moment zit Simone in de meterkast (!), en huilt naar haar man; "ik ben zo moehoe..." Zegt mijn zoon naast mij op de bank; Tsja, winterdip! Aaaargh...

Vanmiddag maar even verplicht naar het bos!! "maar wíj houden helemaal niet van wandelen... pff.. altijd weer lullen als Brugman!

Hiero schijnt de zon! :rose:
Ist bij jullie ook lekker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef, die laatste is confronterend Safi. Te eisen wat ik wil is me al op zeer jonge leeftijd zeer grondig afgeleerd. Op dit moment ben ik met mijn therapeute heel druk bezig juist dat te leren.

In het tweede ben ik wel erg goed. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je zegt Vie, de mening van de ander is geen goede graadmeter; hoogstens een stok achter de deur.
Je moet met jezelf in het reine komen en daarvoor is de vinger aan de pols dagelijks erg belangrijk. Zoveel invloeden van buitenaf en spinsels van binnen die je uit balans kunnen brengen...je krijgt ze voortdurend op je af. Uitdagingen zou je het kunnen noemen.
Er is hier gisteren over angst gesproken. De angst om te falen kan net zo groot zijn als de angst om te overwinnen. De angst om te falen is bekend en zelfs een comfortzone om de verandering niet aan te hoeven gaan.
We weten inmiddels toch wat niet drinken betekent? Dat is een overwinning waar je innerlijk nog aan moet wennen, want hoe voelt dat nou? Wat heb je gewonnen? De voordelen vallen praktisch gezien wel te benoemen maar wat betekent het voor je ziel...dat je zomaar van jezelf mag gaan houden? Pfoehh..dat is nog een hele kluif!
Het is voor mij een verademing dat ik mild voor mezelf ben geworden, de angst voor verandering voorbij. De verandering (hoe je met jezelf omgaat) zit 'm in de kleine dingen; voor mij betekent dat nu juist de dingen goed te doen die ik voorheen niet deed, ik had immers alleen maar "behoefte" aan drank.

Waardoor: ik geen hap eten meer door mijn keel kon krijgen, de TV 24/7 aanstond, de afwas ooit 3 dagen op het aanrecht stond, ik de deur niet meer uitkwam, het niet meer nodig vond om mezelf goed te verzorgen, ik met schaamte boodschappen ging doen, ik met de leugen leefde "het valt allemaal wel mee" en die leugen ook aan anderen wist te verkopen, continu met een kegel en trillende handen rondliep, mijn rekeningen niet meer betaalde en de post ongeopend liet liggen, mijn werk door gebrek aan energie en kater niet goed kon doen, de clown heb uitgehangen omdat ik mezelf zo grappig vond, niet meer om me heen keek maar gebogen met het hoofd naar beneden over straat liep, een grimas op mijn gezicht had, ik niet meer naar muziek luisterde, niet te vergeten de woede...humm ben er vast nog een paar vergeten.

Nu ik dus wel zorgzaam naar mezelf toe ben is dat als een zalfje voor mijn ziel, ik mag er immers weer ZIJN! Angst heeft voor mij alles te maken met het verwaarlozen van mijzelf wat je door te drinken doet. Hoef alleen maar even hierboven te tellen wat er nu al veranderd is..zo'n 15 belangrijke zorg-voor-mijzelf waarden waaruit de angst en woede verdwenen is.
Yep, ik hou weer van mijzelf en daardoor meer van de ander. Het lijkt zo simpel, misschien is het dat ook wel. Ik heb AKTIE ondernomen en dat is mijn nieuwe leidraad geworden; niets meer uitstellen.
Ik leef van dag tot dag, in mijn tempo op mijn manier.
Ik leef dan wel alleen maar voel nu veel meer de verantwoording naar mijn omgeving toe, zowel naar mijn vriendin als familie.
Buiten de deur zit 'm het ook in de kleine dingen..een glimlach of vriendelijk woord. Ik kijk de ander weer aan en besef dat ik niet meer alleen ben maar aanwezig zonder te oordelen of veroordelen.
Ook zo'n frappant iets. Als je zo in jezelf gekeerd bent heeft vaak de ander het gedaan of ligt het aan de maatschappij...bah, de bitterheid (aah...puntje 16)

Dus het gaat alleen maar beter, Har zolang je de dialoog met jezelf blijft aangaan. De dialoog met de ander volgt dan vanzelf toch?

Zijn jullie er nog? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Simona! Je krijgt 2 forum:present::present:
Een griepgevoel hoort helemaal bij de ontwenningsverschijnselen Simona. Veel bewegen en frisse lucht zijn idd. helend, fijne dag!

Haa...ben ik helemaal vergeten te vermelden hier! Heb jaren met een chronische verkoudheid rondgelopen (verzwakt afweersysteem natuurlijk).
Is sinds 2 weken helemaal over! Ik kan weer ruiken en mijn smaak is weer terug :)

typfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al de hele morgen in dialoog met mezelf,
het vooruitzicht morgen weer te gaan werken, jaagt mij toch wel wat onzekerheden aan.
Het kwam ineens zomaar opzetten, ik pakte de telefoon om een taxi te bestellen voor morgen,
en ik heb nu 2 uur later nog niet gebeld.
Eigenlijk wil ik dit veilige leventje helemaal niet opgeven, en stiekum ben ik een beetje
bang voor de boze buitenwereld.
Raar kan het lopen, in de afgelopen weken dacht ik, als ik eerst maar weer kan werken,
nu is het dan zover, wil ik liever niet.
Het kwam mij zo rauw op mij dak vallen, zo'n onbestendig bijna angstig gevoel.
Toch zal ik er doorheen moeten, de angst voor de angst want dat is het.
Alleen kan ik er niet precies de vinger op leggen, en nu moet ik toch echt die taxi bellen,
dan heb ik de 1e stap maar gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Har, ik wil niet al teveel in detail treden, hopelijk heb je daar begrip voor.


In het kort samen gevat: ik heb een managemant functie en dan 24/7.

Prima snap ik. Een verantwoordelijke functie dus. Vind je dat je voor jezelf de verantwoording draagt? Deze vraag om maar even de dialoog met bemoedigende woorden op te starten..
De dialoog die ik tegenwoordig met mezelf aanga bestaat uit bemoedigende woorden namelijk. Ik heb mezelf al genoeg gestraft en afgewezen. Dat werkt dus niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allen,

ik ben weer in het land der levende, al gaat niet geheel vanzelf. Afgelopen week ben ik behoorlijk in een diep en afgrijselijk zwart gat gevallen.
ik heb alleen maar op mijn bed gelegen met heel veel vermoeidheid en behoorlijk negatief.

een hoeraatje voor mijzelf, ik heb deze depressieve week wel droog doorgebracht, maar ik wist niet dat het leven zo zwart kon zijn, normaliter neme wij een fles wijn en je verslaapt je depressieve gevoelens maar nu moest ik er doorheen.

om mijn spieren en gewrichten maar eens los te maken ben ik nu wat deuren aan schilderen ook in de hoop dat ik er wat vrolijker door wordt.
maar goed vandaag een maand alcoholvrij en ik heb besloten om nog maar eens een dagje aan te plakken.

hopenlijk gaat met jullie alles goed want ik heb niets bijgelezen.

kus en knuffel tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik val d'r even tussenin, ben allemaal kleine klusjes aan 't doen dus "piep" hier af en toe mee...

Har, niet vergeten hè, vanmiddag 15:30 op RTL7, WK Superbike Australië! ;)

Tina, gewoon doen, stap er maar in hoor... heb dat ook wel gehad en de ervaring is toch dat het altijd wel meevalt, na een paar dagen weet je niet beter meer. En je mag toch rustig aan beginnen?
Kop d'r veur! Een mens lijdt het meest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ben nu ruim 1,5 uur thuis. Moe van de reis en ja, 1 week te vroeg pms. Dat is wel balen als je net aan je terugreis bent begonnen. We hebben genoten en ik ben heel blij dat ik via Houtje een beetje contact met jullie kon hebben. Dat heeft me elke dag weer een goed gevoel gegeven. En dank zij jullie: REFUSAL HEB IK NIET NODIG GEHAD!
Zo, ik heb nog een heleboel te doen, maar vanavond kom ik zeker wat kletsen.

Alle mijlpalen: :present:
Alle zieken: sterkte en beterschap!
Al de nieuwe forumleden: Welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tina,

Is het niet wat snel dat je gaat werken? Of heb je daar een zit functie? Je zegt zelf dat je amper op je voet kan lopen...
Bovendien vind ik het niet zo gek dat je nu je twijfels hebt om weer te gaan werken..
Misschien zie ik het wel verkeerd maar de afgelopen tijd had je eerst de ruimte om je te fixeren op het stoppen met drinken..
Vervolgens kreeg je je voet erbij die je aandacht had..
Maar heb je werkelijk de tijd gehad voor jezelf om alles intern op een rijtje te krijgen zonder afleiding?
Je kwam immers toch niet voor niks thuis te zitten voordat dit alles erbij kwam?

Sterkte Tina en luister naar jezelf! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

Har, niet vergeten hè, vanmiddag 15:30 op RTL7, WK Superbike Australië!
;)

Ach joh, is niks voor mij..ik ga zodadelijk kijken naar de WK breien; 4 steken overdwars geknoopt met halve haal :D De theepot staat al klaar B)
Hahaaa...big grin :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HEEEEEEE Corinne,

Fijn je weer te lezen, en zooooo, goed van je, hoe je het er vanaf hebt gebracht.
:present:.

Tasseke
een maand, goed hoor en dat met een zware dip, dat is extra goed!!!!!
:present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present:

Allemaal dank voor de lieve reacties, sterkt mij weer een beetje.
:heart:
Ja, en ik kan rustig aan beginnen dat was ik in de paniek even vergeten:(
Nogmaals dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Har wat voor tips heb jij voor beter ontvangst???
Ik krijg van UPC echt hele slechte zenders door, heb de coax al vervangen door een betere maar nog dat ik storing houdt. Wat kan je me adviseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...