Spring naar bijdragen

vrijdag 7 maart 2008


ferry

Aanbevolen berichten

Allemaal bedankt voor de felicitaties! Heerlijk toch, dat er zo ongemerkt, dag per dag, steeds opnieuw een maand bij opgeteld kan worden.

Soothie heeft een heerlijke maaltijd voor ons bereid, ik ga nu even helpen alles op tafel te krijgen. Wel wat laat voor ons doen, maar daarvoor eten we dan ook extra lekker!
Het is beregezellig zo, de hele dag met zijn tweetjes.

Een fijne avond alvast, allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kaarsjes zijn hier ook aan.
Haha Druppeltje, gebakken hond. Nee, inderdaad, ik hoef vandaag even niet meer te eten. Mijn chum nam een fles papayadrank voor me mee, dat is wel erg lekker en ijskoud. Hmmm, misschien toch nog een ijsje vanavond....
Morgen word ik voor de derde keer een soort van oma. Dat weet ik zo zeker omdat het een keizersnee wordt. Het is een meisje. Maar ik zal haar niet zo snel zien, want het wichtje wordt in Amerika geboren. Wel natuurlijk veel foto's op de mail.
Ik vind het toch wel grappig, kleinkinderen, ook al zijn ze niet echt van mij. De oudste noemt mij oma krentje omdat ik altijd een doosje krenten voor haar heb staan. Ja ik had ook liever een andere naam gehad, maar enfin. De jongste zegt alleen nog maar waaa waaa, want die is nog geen jaar en praat nog niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee Vie, al oma? Je klinkt nog zo jong. Je naam is goed omdat je gewoon Vie bent en je 2e naam Benthe is maar dat klint toch heel anders. Wat maakt het uit of het je echte kleinkinderen zijn of niet, als je maar geniet van elkaar. Spannend om weer oma te worden, neem je dan ook omaschapsverlof?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rudy,

Bedankt, voor weer je mooie woorden. En je hebt gelijk, in het begin valt het niet mee. Het forum heeft me echt geholpen. En nu AA, ik ben ook actief geworden binnen AA en doe nu verschillende dingen, waar ik hier niet over zal uitwijden.

En het seizoen komt er zeker aan. Tineke en ik zijn begonnen op de werf, met het onvermijdelijke poetsen, maar dat hoort erbij. Als ze straks weer te water gaat, moet ze glimmen als een spiegel, kan ik er nog eens inkijken;)

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schiet meteen in de lach Druppeltje, omaschapsverlof. Hihi, nee daar heb ik me niet voor verzekerd. Maar ik word eind maart alweer 48 hoor, bij leven en welzijn, dus als ik zelf kinderen had gekregen had ik ook al lang en breed oma kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RAF - TRIO

Hoera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoera (x19)
Hoera (x19)

:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:


Fantastische prestatie, en zeker dat jullie zo ferm overkomen, Rufus ook al is hij er nog maar soms.

:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:


Jammer dat we geen vlaggen hebben dus maak ik maar een slinger voor jullie !

:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

VOOR ANNA, RUFUS EN FERRY

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En lief Houtje,

Ook voor jou is er positieve energie onderweg. Want ook jij red het. Ik heb diep respect voor jou, hoe jij alles, op je eigen manier, doet.

Jij blijft worstelen en komt iedere keer weer boven.

Meid ik denk aan je.:sun:

liefs, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RAF trio van Harte Gefeliciteerd! :present::D:present::):present::D:present:

Ik lees hier weer veel narigheid op het draadje, voor ieder veel sterkte.
Ook hier vandaan brand mijn kaarsje voor ieder van jullie.

Vandaag heb ik gewerkt en ben zo'n beetje "leeg" van vermoeidheid.
Maar wat ik kwijt wil is wel dat ik heb geleerd dat mijn problemen i.v.m.
mijn relatie, ik in mijn natte periode veel erger en anders beleefde.
En dat sinds ik er voor open "wil" staan er daadwerkelijk aan werk, de
alcohol geheel laat staan alles er geheel anders en veel positiever uit ziet.
Waar ik dacht nimmer meer lichtpuntjes te kunnen verwachten is wel degelijk
mogelijk gebleken. Het kost tijd, maar nuchter kan ik beter wel overwogen besluiten
en beslissingen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien ik kan me helemaal bij jouw denken aansluiten. Ik heb dan geen problematische relatie met mijn man, maar had wel allerlei andere problemen door de drank. Het is er met het stoppen niet echt fijner op geworden, maar wel duidelijker en helderder. Ik zou er bijvoorbeeld niet aan moeten denken om mijn "kleinkinderen" met een dranklucht tegen me aan te houden, of, mensen aan te spreken terwijl ik de andere kant op keek, omdat ik een drankkegel had. Dat hoeft dan tenminste niet meer.
Wel voel ik de depressie erger dan toen ik dronk. Destijds stapte ik alleen nog maar uit bed als het sociaal echt niet anders kon, of omdat er nog drank in huis was. Dan voelde ik alles veel minder. Het is nu wel hard, om elke dag helder in te gaan. Maar aan de andere kant, er zijn ook veel prettige dingen die nu ook veel meer gevoeld kunnen worden. Vandaag hoorde ik de eerste merel zingen. Dat vind ik dan een cadeautje. Mijn chum stond te fluiten in de keuken en onwillekeurig glimlachte ik daar om. Dat soort dingen maakt het elke dag weer de moeite waard om niet te drinken.
Houtje ik ben blij dat het kaarsenrondje jou heeft opgeknapt. Mij ook, want ik voelde me een beetje eenzaam. Man is oppassen op zijn kleinkinderen, dat is elke vrijdag. Het is dan heel prettig om te weten dat er mensen zijn zoals jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee luitjes
ik heb een beetje steun nodig...
ben nu thuis, dus niet op mijn kamer waar ik normaal door de week ben.
en nu denk ik dat er nog bier staat in de kast.
en ik wil niet gaan kijken, want dan ben ik bang om het op te drinken.
ben alleen enzo, dat was vroeger altijd het moeilijkst, niemand die het ziet enzo.
maar ik ga morgen pas kijken, en dan gooi ik het ook weg!


Efeze 3
14 Daarom buig ik mijn knieën voor de Vader, 15 die de vader is van elke gemeenschap in de hemelsferen en op aarde. 16 Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest, 17 zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. 18 Dan zult u met alle heiligen de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte kunnen begrijpen, 19 ja de liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid.

Ik bid voor mezelf en ook voor jullie....
liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

R-A-F, goed hoor, time flies when you're having fun, nietwaar? ;) Top!

Ben niet echt aktief op het forum de laatste tijd, maar lees nog wel af en toe mee. Vandaag en gisteren veel over relaties... tja. Daar liep ik ook op stuk. Ik ben heel erg een one-woman-man, als ik kies dan kies ik voor 110%. Logisch dus dat ik het er na een huwelijk van 15 jaar erg moeilijk mee had om mezelf terug te vinden als gescheiden kerel... alweer een prima smoes erbij om flink door te zuipen.
In het afgelopen jaar ben ik het singles-bestaan zèèr gaan waarderen: ik hoef niets te delen of uit te leggen of te vragen, ik wordt niet verkeerd begrepen, niemand heeft last van mijn gesnurk, alles blijft gewoon op de plek liggen waar ik het achterlaat... geweldig.
Aan de andere kant, ik heb wel een beste vriendin, die woont twee dorpen verderop. We zien elkaar soms een hele week niet, maar als zij ziek is ga ik er toch echt wel dagelijks langs om te koken of zo, dat vind ik dan weer wel normaal. Een mens kan wel vaak veel alleen, maar niet altijd alles.

Ook hier brandt een kaarsje, maar dat staat zowiezo iedere avond vrolijk bovenop de TV te glinsteren.
Vooruit, vanavond is-t-ie voor jullie... voor ons... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goed streven Dory, ik hoop maar dat de nieuwsgierigheid dan niet gaat dwingen. En dat op een moment dat je zwakker staat. Beter is het om direkt weg te gooien áls het er staat.
Want je gedachten gaan straks in kronkels om excuses te zoeken!

Ook zou het mooi zijn als je de bijbel teksten die je hier plaatste kan vertalen naar je eigen beleving, naar het heden, het nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

je hebt mijn uitzwaaier helpen aanpassen, mag ik de kreet "lever is harder en helderder" toevoegen aan "niet zachter wel zuiverder"?

enne, heb je wel een krentje meegegeven van Oma Krentje?

Overigens las is een bijzonder soort (haar?) "gel" in "drankke-gel" ik moest drie keer lezen. Die kan bij de Beste Klade en de Bool-Aster :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien, er zat ook wel drie kwartier tussen jouw bericht en het antwoord, geen idee waarom! Maar toch is het fijn hè, om niet te drinken. Dat je tenminste elke dag jezelf eerlijk aan kan kijken.

Dory doe dan maar mee met het kaarsenrondje. Ik ken je nog niet goed genoeg om je een knuffel te geven, maar toch een knuffel anyway. Laat die biertjes maar staan, morgen ben je blij dat je het niet hebt gedaan.

Water je bent vast een vreselijke man met wie het geen leven is! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, de A van het RAF team, zit naast me, dus de De F en de R, goed gedaan 19 maanden. ;)
Ook hier is het een droge bedoening, maar ik vaar er wel bij.
Ik ben iets minder aanwezig, omdat er zonder drank nog zoveel meer te beleven valt. Alcohol speelt nagenoeg geen rol meer in het dagelijks fuctioneren, dus weinig behoefte, nog over mijn drinken te spreken.

Voor probleemgevallen, zal ik een luisterend oor hebben, en naar ik hoop een goeie impuls kunnen geven.
Groet Soothe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...