Spring naar bijdragen

vrijdag 7 maart 2008


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Houtje,
succes met de cursus en hopelijk kan je meer dan 1 x lachen! Wellicht dat er wel hele grappige dingen door de cusisten gedaan worden?
Succes!

Pippi,
een betere dag? Gelukkig maar! Hoe ging het met Pietje op school gisteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal..
inmiddels al drie weken niet gedronken. maar ik vind het wel lastig hoor. normaal gesproken ging ik na een week of twee wel een keer de fout in. ik ben zo bang dat ik mezelf weer wijsmaak dat het wel een keertje weer kan, of dat ik stiekem ga drinken. eerst ga ik nu maar naar school toe en daarna reis ik weer naar huis dus ik ben er vanavond nog wel weer.
ik drink niet vandaag! succes allemaal!
liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Gem..
dat is ook zo, en ik ben behoorlijk trots op mezelf. maar die stomme angst kan ik zo moeilijk negeren.
het helpt wel, dat ik per dag niet drink. dat heb ik hier wel geleerd, alleen VANDAAG drink ik niet. zo worden de dagen vanzelf weken, en de weken maander (Marco Borsato :S).
en sociaal drinken is ook niet echt een optie, al wil ik dat soms wel graag denken, dat ik dat kan!
niet meer liegen tegen mezelf!
dankje gem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat gigantische verslavingsproces van mij in stukjes gehakt.
En de angst verdeeld in delen die zijn te overzien.
En deze afzonderlijke delen of problemen te lijf gegaan, stap voor stap.


Allemaal een fijne dag vandaag.
Ik ga eraan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ben blij dat je goed hebt geslapen, en je weer wat beter voelt, Pippi. Het is ook wat met die emoties allemaal!
Charlie, ik hoop dat je met je man gaat praten, sterkte!

Dory, 3 weken! En doorgaan meid, hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet zo goed vertellen hoe het met mij is.
Zoveelste impasse. Door één opmerking kan ik helemaal uit het lood gslagen zijn.
Merk dat ik me verstop, kom nergens meer.
En het geduld lijkt hier bijna op....

Gem, ga je naar de psycholoog? Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,
je kan op school niets anders doen dan voor jezelf opkomen. Het belang van de leerling wordt daar jij je zoon uit het oog verloren om maar het eigen hachje te redden. Daar wordt je niet blij van maar het gebeurt op meer plaatsen.
Bij mijn dochter zijn ze zich ook helemaal aan het indekken om maar te laten zien dat zij het in ieder geval goed hebben gedaan. Je kan door dat verhaal aan alle kanten heenprikken maar ondertussen is je kind de dupe! Ik zou de verhalen van school niet meteen geloven als ik het zo begrijp. Men spreekt elkaar tegen en straks geef jij je zoon op zijn donder voor iets wat in feite een strijd tussen docenten is!

Marjo,
lekker geslapen?

An,
waar ben je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
misschien dat je een leuke activiteit kan bedenken? Je krijft namelijk ook energie door inspanning, en dan bedoel ik niet meteen de sportschool of zo. Lekker naar buiten?
Ik weet het, het is heel lastig om de balans te vinden!
Ik ga overigens naar de psych van mijn dochter om over de dochter te praten. Zij heeft namelijk een probleem en wij daardoor ook. Kost bakken met energie, zowel bij haar als bij ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me moeilijk Gem! Hoop voor jullie dat je er uit komt, sterkte!

En hulp, ja. Ik weet niet, het is meer dat we dit traject al zovaak hebben bewandeld.

Als ik nou es "gewoon" ging stofzuigen, dweilen en de was opvouwen. Joh, het lijkt allemaal zo zwaar momenteel.

Beetje meer vertrouwen in mezelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je hebt natuurlijk gelijk. Dat weet ik ook wel...
Ik kan gewoon even niet van de kleine dingen genieten, voelt het.
Misschien moet ik wat meer mijn best doen...

Dat klinkt mooi, wat je van dat zaaien zegt!
Denk ik gelijk, ja, ik heb geen tuin, had ik maar een tuin...
Om even aan te geven hoe krom mijn gedachten momenteel kronkelen.

Van dat kleine stukje kan ik natuurlijk ook iets moois maken....

Eén kleine positieve gedachte, en de moed zakt me alweer in de schoenen..

Maar ik denk wel, dat ik vanmiddag de bezem ter hand zal pakken. Wat een klein virtueel schopje dan voor grote gevolgen kan hebben...

Hoe dan ook, tnx! :heart:

Meer moe kan ik niet worden, nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is Datura Pippi? Ik heb afgelopen herfst hier van alles geplant in de tuin (bolletjes) en er is veel opgekomen. Sommige dingen herken ik, zoals narcissen, maar er komen ook dingen op die op sneeuwklokjes lijken, maar dan blauw. Man moppert en zegt, zet dan ook bordjes bij wat je plant! Hij weet zelf niet of hij nou bloemkool of tomaten heeft neergezet, dus hij zet overal bordjes bij.
Ik ben vandaag onrustig. Maandag komt griezelig dichtbij. Het idee om er wijn overheen te gooien leek een optie.
Toen ben ik maar wat verhuisdozen gaan uitpakken, en ik vond een paar cd'ees waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had. Keihard muziek opzetten helpt tegen de nerves.
Stokrozen vind ik trouwens prachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx, ik heb gewoon even de bevers. Marjo, ik heb jou gelezen de laatste dagen. Mag ik voor jou vanavond een kaarsje aansteken? Jij mag kiezen welke geur. Ik heb lavendel, citroen, oleander en vanille.
Nee, dit is natuurlijk een beetje een grapje, maar ik denk dat je misschien wat boost nodig hebt. Jij lijkt me geen domoor en juist een sterk mens, die uiteindelijk best weet voor wie ze moet kiezen. Voor jezelf dus. En dat kaarsje steek ik sowieso aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Pippi, daarom is het hier in de tuin zeker zo'n zooitje. Man is van nature een Rotterdams straatjong en ik weet ook niet van de hoed of de rand waar het planten betreft. En dat zit dan samen in de polder.
Meid jij lijkt wel opgevoed door jouw boerenman ;) , straks ga je nog schapen fokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Was gisteren een zware (forum) dag maar hoop dat jullie toch een beetje hebben kunnen slapen. De meeste niet zo te lezen. Ja, 'snachts gaat alles spoken als je niet kunt slapen. Dat maakte het voor mij altijd erger want dacht dan trut je kan nu niets doen dus ga slapen en ondertussen werd ik zo boos dat ik daar niet meer van kon slapen. Heb een heel speciaal eucaluptuskaarsje die ik vanavond zal aansteken voor ons allemaal: Voor hen die het (niet) goed gaat, voor verdriet wat hier leeft, voor de angsten en pijn maar vooral een lichtje in de duisternis. Doe dit om 20.00 uur en hoop dat er iemand met me meedoet om een cirkel van licht te maken voor ons die het nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben ook weer in da house.
Lesgeven ging goed, maar ik kom binnen en BAMMMMMMM!!!!!!!!! loop zo weer tegen dezelfde muur op waartegen ik de hele week al aan het vechten ben.

Dat jezelf een schop onder je k*** willen geven als je je zo *** voelt, helpt nou eenmaal niet. Dan word je boos op jezelf en daar schiet je niets mee op.

Dus ik zeg altijd tegen anderen (jaaaaaaaaaa voor anderen weet ik het zo leuk te brengen) probeer één héél klein dingetje te veranderen, misschien komt er dan een ander soort "beweging" tot stand. Zelf kan ik kiezen uit de tuin, het huis, de strijk, inmiddels een zieke Hans uit school gekregen die in bed ligt, leuk dat wil dan een ei met spek omdat het buikpijn heeft ....:D maar vooral 6 uitgebloeide troosteloze potten met verdorde en vieze plantenresten vragen om een flinke vuilniszak.

Ik ga vandaag maar weer uurtje-per-uurtje leven. Gisteren ook gedaan. Ik maak dan een briefje en leg het op mijn bureau en schrijf op per uur wat ik ga doen en nog moet doen. Dat verdeel ik dan over de uren die ik nog heb voor die dag, en zo kan ik héél voorzichtig een beetje beweging brengen in de zompige moerassen van mijn brein.

@ Pippi, enthousiast van je, die plantjes zaaien. Ik kom niet verder dan een standaardtuintje met een perkje en een paar struiken. Heb overigens wel een pruimenboompje die vorig jaar één pruim had, nog net iets te weinig om een website te beginnen met verkoop van zelfgemaakte potten jam e.d. :D

@Vie, kun je dit weekend met Man nog iets leuks samen gaan doen ter afleiding ende vermaeck? Het duurt nou eenmaal vreselijk lang als je moet wachten..... alvast alle sterkte wens ik je toe.

@iedereen, ik heb nog steeds een "bevroren" state of mind. Ik ben aan het betalen voor het schromelijk overschrijden van mijn eigen grenzen, de afgelopen 5-6 weken, en ben ook niet van plan het weer zover te laten komen. Hoppa, daar zijn de waterlanders weer.

Ik weet niet hoe het zit met oorzaak-gevolg maar na het overlijden van mijn moeder bleek eens te meer (uit haar testament) dat ze haar eigen kinderen niet bepaald hoog had zitten. De combinatie van afwijzing van mij als kind en nu weer als volwassene en nu ook als moeder (ze heeft helemaal niets in haar testament gedaan voor mijn kinderen maar wel voor derden) doet onmogelijk veel zeer. Met dat zeer moet ik leren leven, en ik dacht dat ik verder was in de acceptatie daarvan.

Maar als iemand (je eigen moeder) méér blijkt te geven om derden dan haar eigen kinderen en kleinkinderen, is dat moeilijk te accepteren. Ik heb er gewoon tijd voor nodig en ik heb er veel verdriet over.

Ze heeft niets gedaan wat juridisch niet mag, daar niet van, maar het blijft schokkend, ik kan het slecht uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat je me begrijpt Pippi.
Nee, ze heeft niets nagelaten aan Hans en Grietje, de notaris vond het ook onbegrijpelijk.
En haar huis heeft ze nagelaten aan een voor ons totaal onbekende derde.
We wisten nergens van.
Ik zit ook niet over het geld te mekkeren, maar jee, ik zit zo te knokken tegen het verdriet. Hoppa, daar ga ik weer in tranen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik ook weer, het zonnetje in huis...not. Maar goed, buiten schijnt íe tenminste wel en hoewel de dag al hectisch is begonnen en ik het druk ga krijgen vandaag zal ik mijn best maar weer doen. Dus schouders eronder en we gaan ervoor. De jongste spookt, niet normaal meer, maar manlief heeft inmiddels wel door, dat hij altijd zo tegendraads is en het niet alleen bij mij doet. Mijn man drinkt niet en naar hem luistert hij ook niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...