Spring naar bijdragen

vrijdag 7 maart 2008


ferry

Aanbevolen berichten

Vie, dank je. Ik denk dat er ergens nog wel een stukje sterk mens verborgen ligt onder de puinhopen..

Houtje, wat een vreselijk oneerlijke strijd lijk je soms te voeren. Dat je zo het deksel op de neus moet krijgen. Ik vind het heel erg voor je :present:

Kate, ik zal je stukje weer eens opzoeken, herinner het me nog dat ik het ook mooi vond. Ik weet niet meer of ik het toen heb gezegd.

Hier geslapen en gehuild. Het is niet anders!
Ik ga nu even met de hond naar buiten. En ben van plan daarna nog even te stofzuigen :D

Safi, ik ben blij voor je!

RAF... Eindeloos goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Toevallig heb ik vernomen dat de inschrijving voor de ADB-behandeling weer open is, dus wie belangstelling heeft, REAGEREN !!!!!!!!!!!!!


* oeps, alleen als je het zelf wilt betalen kun je direct aan de slag. 2200 euro totaal, dus :) dat hebben wij eigenlijk kado gekregen. Tactus, bedankt nogmaals. Pfffff, ik heb ook geen 2200 euro liggen, daar niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor jullie begrip en medeleven.
Het is een hard gelag, maar ook dat overleven we wel weer.

Ik ben ook ontzettend boos hoor, maar het verdrietige gevoel komt er voorlopig overheen. Gelukkig is de notaris vanmiddag in het huis, anders had ik aan "dat mens" alles moeten laten zien. Moet er niet aan denken.

Ik ga mijn plante(n?)bakken leegpletteren (eerst mijn ouwe spijkerbroek weer aan) en misschien ruimt dat ook wat verdriet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aw, mijn tenen:D:D

Nee hoor, daar heb ik geen last van. Snap het wel maar weet ook hoe scholen werken en dat verloopt ook niet altijd soepel.
Ik ben trouwens een van die docente die totaal geen last heeft om fouten toe te geven of te zeggen dat ze iets niet weet.
Maar ik houd wel graag de leiding in de klas, anders wordt het zo'n bende;)

Bij ons gaan de rammetjes niet naar de slachter geloof ik. Kan ook best zijn dat ik dat niet toegelaten heb tot mijn hersenencellen want er lopen maar verdacht weinig rammetjes rond. Ze begrazen de dijken.
Heerlijk zicht zo'n kudde met herder en hond over de bloemendijken.

Goed, ik ga door met mijn worsteling met de strijk, ben nog lang niet aan de winnende hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo...sorry dat je dat moest denken:$
Ik was even een beetje leeg.

Ik zat zelf ookal aan Vitamine + mineralen gebrek bij Blacky haar depri momenten te denken.
Maar nu je het zegt zal ik zelf ook weer wat tabletten gaan halen.
Ik drink wel bijna dagelijk marmite als een boulion drankje en daar zit veel vir B1, 2, 6 en 12 in .
Maar wat extra lijkt me ook niet slecht.

Blacky heb jij al eens aan licht therapie gedacht...het helpt echt tegen die totale depri momenten en eetbuien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RAF-team,
gefeliciteerd met jullie 19 maanden!!!!!
:musicnote::present::heart::sun::musicnote::present::heart::sun::musicnote::present::heart::sun::musicnote::present::heart::sun::musicnote::present::heart::sun::musicnote::present::heart::sun::musicnote::present::heart::sun::musicnote::present::heart::sun:

Ik ben terug van de psych van mijn dochter. Heb even tijd nodig gehad om alles te laten bezinken.
Ik word er niet vrolijk van en ben inmiddels moedeloos aan het worden. heb het gevoel dat hoe wij het ook doen, wij de dochter niet bereiken kunnen.
De leerplichtambtenaar aan zijn jasje getrokken in verband met de nadere uitval van mijn dochter en diverse brochures opgevraagd van scholen. Open dagen bezoeken, een beroepskeuze test....pffffff bij de gedachte alleen word ik al doodmoe. Ik zal volgende week toch in actie moeten komen naast mijn werk, want de tijd begint te dringen. En dan al die trage molens van al die instanties!!!!! Daar alleen al zou je van aan de drank raken!
Ik ben doodop, maar ga zo nog even flink zijn en in ieder geval de boodschappen binnen halen.

Mijn bijdrage is ook niet optimistisch hier, wel herkenning dat ik de enige niet ben!
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose: voor ons allemaal!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi adb,ers,
zo eindelijk .
als eerste aan het r.a.f team van harte :present:
houtje ik begrijp j pijn en verdriet , mijn vader noch mijn moeder hebben een testament achter gelaten , dat van mijn ma is wel geregeld dat van mijn vader 5 jaar na overlijden is noch altijd niet in orde , maar een vraag hier in belgie noch in spanje kan men kinderen onterven kan men dit in nederland wel ??
negen kansen van de tien gaat alles wat mijn pa betreft naar zijn eerste kinderen of naar de spaanse staat .
het rare is dat voor een zaak de belgische wet van toepassing is en voor weer iets anders de spaanse wet om cucu van te worden , nu ik lig er niet van wakker eerlijk gezeg en het doet mij niets meer maar ja mijn ouders zijn al wel een poosje overleden.
safi ikke depressie oke maar ikke vreetbuien ;) ik eet juist veel te weinig dat is ook een probleem .
orleando ppff moeilijk iets verborgen blikjes tegen komen , nu ja is ook mijn verleden ,-((
ben naar psy geweest en ja het deed mij goed , is een prachtmens maar ze zegt het ook wel als ik iets fout bekijk en dat is ook positief ik hou mijn mond niet voor haar en zij ook niet voor mij .
nadien auto binnen gedaan en tijdens de wachttijd met het hondje 45 minuten wezen wandelen in het wilgenbos deed goed.
rekening van stroom verbruik binnen gekregen en een mens zou direct terug naar spanje vertrekken 1000 € opleggen ppfff
gem ik hoop dat jullie er samen uitkomen met de juiste hulp .
en nu lieverds ga ik er even tussen uit siesta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: dat gedoe met die scholen ben ik ook meer dan spuugzat. Ik leef dan ook met Pippi mee. Bah, alsof we niet genoeg aan ons hoofd hebben. Omgekeerde wereld tegenwoordig. Sterkte Gem.

Houtje: zelfs over de dood heen kunnen we ons nog boos maken. Te erg voor je meid.

Vie: ik leef met je mee.

Ik heb weer het lef om te schrijven. Dinsdagavond schoot het weer in mijn kop. Nu ik terugkijk snap ik wel hoe het zo heeft kunnen komen. Blijven nadenken 'hoe het toch kan'. Voor mezelf is het helder en daar ben ik ook wel weer blij om. Er zijn een aantal valkuilen waar ik momenteel heel makkelijk indonder. Nog een verbetering is dat ik minimaal schuldgevoel heb. Klinkt misschien raar, maar juist dat intense schuldgevoel deed mij elke dag weer opnieuw die drank pakken.
Momenteel ervaar ik het leven als zwaar en ben ook met verwerking bezig.
Het leven vraagt ook veel van me als vrouw, moeder, werknemer en ook nog eens als student En stagiaire. Zaken die mooi zijn om te doen, maar wel gedaan MOETEN worden. Even pauze gaat niet.
Vandaag gaat het goed met me.

Ik steek ook om 20.00 uur een kaarsje aan.. voor jullie allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

This morning I searched my wallet.
It was empty .

Then, I checked my pockets .
I found a few coins .

I then searched my heart and found you.
Then, I realized how rich I really am.


Thanks for being my friend and e-mail buddy !
May you be as rich as I am


Life isn't about waiting for the storm to pass
It's about learning to dance in the rain.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben hier druk bezig kasten ed leeg te halen voor de nieuwe meubels, die manlief morgen wil plaatsen. Dus met tassen spul op en neer naar de zolder en...flikker van de trap...Nuchter en wel en wat doet dat pijn!!!
Schade valt gelukkig mee ( ben tamelijk lenig, dus kan wel wat hebben), maar ik zie het van de positieve kant: nu weet ik morgen tenminste wel waar die blauwe plekken vandaankomen:D
Ga even naar de supermarkt een paar grote (lege!!) dozen ophalen en dus zonder portomonnee, want die dozen zijn immers gratis en zo breng ik mezelf ook niet in de verleiding.
Oh ja, Safi, ik durf het niet zo goed op te biechten, want ik verstopte alles, dus voor hetzelfde geld vindt hij ook volle blikjes...Maar hij ziet ook wel, dat het miet mij (zij het langzaam) weer de goede kant opgaat en ik niet meer wil terugvallen in dat verslavingsgat, dus we komen er wel!!
Tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Je hebt op zich gelijk. Actie is echter een onderdeel van haar problematiek. Moeilijk te begrijpen voor ons als ouders!

An,
fijn dat het weer beter met je gaat!

Houtje,
tja....het is heel heel pijnlijk dit! Ik wens je veel kracht en sterkte!

Vie,
jij ook veel sterkte met wachten tot maandag! het is moeilijk en eng. Ik hoop dat je je zinnen wat kan verzetten!

Blacky,
jij ging toch naar je podovan van het weekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beste mensen,

Zo, de pianoles zit er ook weer op. De moeder van mijn pianolerares is 3 dagen geleden gecremeerd. Ze is nog heel verdrietig. Toen zei ik dat we het dan maar rustig aan moesten doen en dat ik toch nog geen toets had aangeraakt. Hebben we thee gedronken, gepraat en daarna heb ik maar a prima vista gespeeld: de Song of India uit de opera Sadko van Rimsky-Korsakoff. Paste prima in de stemming: zij verdrietig, ik depressief. Ik heb nog nooit eerder zo gevoelig gespeeld.

'k Ga zo meteen maar een was uitzoeken en dan een dutje doen. Ik voel me leeg.

Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben erg druk bezig kasten leeg te trekken...en kom dan lieve en soms lieve maar oh zo pijnlijke herinneringen tegen. Foto's, brieven noem maar op...
Bij de super geen goede doos gevonden ( ja, 1 was groot genoeg, maar kapot) en het maakte veel in mij los...Geen doos (dus niks om in te bewaren) 1 wel ,maar kapot ( net als momenteel mijn hart/gevoel; groot genoeg, maar mijn hart voelt leeg).
Voel me nu helemaal down...maar zet door! Nieuwe meubels betekend nieuw leven en voor mijn gezin zal ik blijven vechten. Voor mezlef persoonlijk hoeft het ff niet meer (sorry), maar voor allen die me dierbaar zijn wel:heart:
Het wordt schemerig hier buiten dus ik zet alles maar in tassen naast de kasten. Wil niet nog een keer van de trap vallen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk vraag ik me af hoe het met Charlie is, na haar off-day van gisteren.

Marjo, ik ben het niet met je eens. Het lijken misschien puinhopen. Ik geloof best (uit eigen nare ervaring!) dat we er een zooitje van kunnen maken, maar wat je bent, kan niemand je afnemen. Wat bedoel jij precies met jouw puinhoop? Alles is weer recht te zetten en goed te maken, al ben je nog zo slecht en naar geweest in je eigen ogen.
Meestal vinden andere mensen jou lang niet zo slecht als jij jezelf vindt. Ze zijn niet voor niets met jou bevriend geworden, of getrouwd geraakt. Je hebt je leuke en fijne kanten.
Ik weet zelf een beetje wat mijn nare dingen zijn. Ik ben erg direct en vaak lijkt het dat ik niet meeleef. Aan de andere kant ben ik hartelijk en gun ik iedereen geluk en het beste dat je maar uit je leven kan halen. Ik ben ook maar een mens en beslist niet perfect. (Gelukkig niet, dat zou me even saai zijn!)

Dank voor de steun voor maandag. Ik heb de zenuwen in mijn kont, en ik zal ook niet meteen de uitslag krijgen. Vanavond doe ik mee aan de kaarsjesronde voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie, met charlie is het k#t. Nee, geen drank in het spel.
Werd vanmorgen ruw wakker gemaakt uit de bedstee, manlief was pislink dat ik daar was gaan liggen dus..Dus toen hij weg was, de echtelijke sponde maar weer ingedoken..Even bijgelezen, wordt je ook niet vrolijk van, sorry!!
Toen ik vanmiddag uit bed kwam, kwam ook manlief thuis, liep zonder een woord te zeggen naar boven, dus dat wordt ook niets.. Ik ga zo maar weer slapen, eerst een cup-a soup, heb best wel trek na vanaf maandag niks gegeten te hebben, dus mss straks wel een rondje supermarkt, voor ETEN!
Dus ik ga maar weer slapen,

laatste zinnetje maar weggehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

manlief belde net of het wel ging ...met mij....dus tranen, wil je niet weten.!! De schat!!
De pc staat hier nog aan, maar ik ben eten maken voor onze kinderen en daarna het bedtijdritueel.
Druppeltje, ik ben terug zowieso na 8 uur 's avonds...en doe nog steeds mee! Wat een gevecht, maar mijn persoonlijke overwinning, het geluk van mijn gezin (ze zijn alles wat ik nu heb ...kan niks tegenop)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan Charlie, als je niet wakker wordt? Een groot niets?
Als ik jou was, zou ik me wat meer uitspreken over je eigen doodsgedachten, en proberen om die met iemand te delen. Dat is niet niks, om je zo te voelen. Ik denk dat jij je ook liever anders voelt. Als je suïcidegedachtes hebt is dat niets om je over te schamen. Je mag die gedachtes delen als je dat kunt. Niet iedereen zal ze misschien begrijpen, maar veel mensen wel. We zijn hier voor je. Tenminste, ik kan niet voor anderen spreken, maar ik blijf hier even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie in de periode dat ik dronk was ik een meester in het niets zeggen.
Het vervelende daaraan is dat je mensen machteloos maakt.
Ik heb eens een stuk gelezen waardoor ik inzicht heb gekregen in wat doodzwijgen met een mens doet.
Het is een erg onzekere situatie als niemand wat zegt.
Men gaat stemmingen van gezichten af lezen en denkt dan te weten wat de ander denkt.
Ik heb vaak gedacht dat ik gedachten kon lezen, maar sloeg vaak de plank mis.
Hopeloos.
Ik dacht dat ik een enorm empatisch gevoel had ontwikkeld, maar kon niet eens voor mezelf zorgen.

Het zal moeilijk zijn de stilte van jaren te doorbreken.
Ik denk dat je daar hulp bij nodig hebt.
En de bereidheid van beide parteien om samen te werken.
Ik denk dat er moed voornodig is en je veel van elkaar moet houden
om oude patronen te doorbreken.
Maar waar een wil is is een weg.

Wat wil jij????

Charlie. alles is mogelijk zolang je er niet bij drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, zie jouw bericht net nog.. heb altijd alles alleen gedaan en dat voelde goed...Ik ga het hier op het forum niet uitleggen...ook niet in een pb .. sorry...Er was altijd ruzie bij ons thuis en ik trok me alles aan (alle sores waren mijn schuld ed), maar ik wil (ondanks alles) onze kinderen niet meetrekken in wat ik vanaf m'n....zoveelste jaar ervaarde en ook beleefde.
Dit zijn vooral MIJN kinderen ( veel miskramen voorheen) en ik koester ze. Manlief heeft gelukkig zeer veel begrip en vooral geduld en ik vecht, vecht, VECHT, al was het alleen al voor hen....ik heb ze zo lief.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...