Spring naar bijdragen

zaterdag 8 maart 2007


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Koh, fijn dat je nu echt aan het werk gaat met jezelf.
Eerlijk gezegd heb ik me nooit afgevraagd wie of wat anderen op het forum zijn. Je kan wel Jantje heten omdat Pietje te herkenbaar is, tenslotte is het een openbaar forum waarop iedereen kan meelezen en - schrijven. Waar het mij om gaat is, dat ik hier veel vriendschap heb ondervonden, goeie tips heb gekregen en over het algemeen het gevoel heb dat iedereen haar/zijn stinkende best doet om van de drank te blijven. Dit alles geeft mij nog steeds overwegend een positief gevoel.
Als er mensen zijn die nog wel drinken terwijl ze zeggen dat ze dat niet doen, hebben ze zichzelf daarmee, niet een ander.
Corinne ik zal je schrijfsels wel missen, maar hartstikke goed toch dat je steeds meer op je eigen pootjes staat? Gestopt met drinken, veel geminderd met roken, gestopt met refusal, wat is het volgende? Corinne for president :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,
Ik ga het forum niet los laten. Zover ben ik niet, hoor. 'k Zal hier, als altijd, dagelijks te vinden zijn. Jullie blijven vooralsnog mijn veiligheidsriemen.

Tot later, na het eten, denk rond 8 uur terug.

Iedereen: eet smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, sorry dat ik me steeds tot jou richt.. het gaat eigenlijk over iedereen op dit forum: ik ben op dit forum zo eerlijk mogelijk..(als dat niet zo is zijn de moderatoren heel opmerkzaam, hihi..... sorry, M...) juist omdat het virtueel is... maar de internetbehandeling komt dan toch wat nader en daar ging ik de fout in... daar wil men je persoonlijk echt aanraken, virtueel, dat wel... maar dat werkt bij mij niet... dan komt de prestratiedrang weer om de hoek kijken en ga ik al gauw weer in de (ook virtuele en dus makkelijke) verdediging ..

Daar is weer iets van autoriteit.. iets van mezelf beter moeten voordoen dan ik ben. Daar ben ik goed in geworden, maar ik realiseer me ook de valsheid van mezelf.. ik moet onder de mensen zijn, ik moet face to face... vandaar dat ik me volgende week weer in een groep ga begeven.. mensen die me recht in de ogen kunnen kijken, ik hen ook.. mensen die mijn adem kunnen ruiken, ik de hunne ook.. mensen die elkaar kunnen zien, kunnen ervaren...Ik geef het niet graag toe vanuit mijn alco-verslaving, maar ik ben toch eigenlijk wel een mensen-mens... ik hou van persoonlijk contact... als ik zelf maar nuchter ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje fijn om te lezen dat je weer uit je dip aan het komen bent, je hebt de goede instelling om met een behandeling te beginnen,. hopelijk is het wat je zoekt!! Heel veel sterkte vast voor dinsdag!

oef heb ik iets spannends gedaan...

Ik had nog steeds een kadobon voor de kunstwinkel hier in de buurt. Nu heb ik 2 grote doeken daar gehaald en een soort gel waarmee je relief in je schilderijen kan aanbrengen... eigenlijk staat niks me meer in de weg, mijn atelier is klaar, de doeken staan er, de verf heb ik nog, net als de kwasten.. alleen heb ik dus al zeker 5 jaar al die spullen niet meer aangeraakt... oef...

Vanavond of morgen ga ik een opzetje maken, eerst op klein doek om te oefenen, want heb nog nooit op doek geschilderd en al zeker niet met die gel... en dan op groot doek....
Ik ga de foto's die ik wil exposeren proberen in een schilderij te vangen...is goedkoper dan afdrukken en unieker ook nog....

Net terug van een flinke fietstocht en wandeling met de hond in het bos, een collega van mij wilde foto's van wandelroutepaaltjes dus ik heb elk paaltje geloof ik op de foto gezet hihi leuk voor een paaltjesexpositie (leuk woord voor Houtje)... dus goed bezig... en (nog) niet gesnoept!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was dat trouwens niet de boze stiefmoeder van Sneeuwwitje die met dat spiegeltje aan de wand? hebben trouwens al die sprookjesfiguren stiefmoeders ofzo?

Het wordt hier feest in de buurt geloof ik, schuinachter staat een tent in de tuin, een pisbak in de steeg en er is een live volkszanger... en natuurlijk veeeeeeel bieeeeeeer... zal een 'gezellige' avond worden ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, lief mens... heb je het over acryl-verf en -gel?? en hoe groot is groot??? Acryl heeft ook mijn voorkeur als ik (vrij) snel tot resultaat wil komen... en doek is net als papier, hoor... alleen dan van linnen of katoen.. laat je daar niet door van de wijs brengen... ik wens je succes en vooral veel plezier... wees niet bang fout te doen... ook met schilderen geldt... fouten kunnen worden overgedaan (misschien met schilderen veel makkelijker dan in real life....)

Ik heb vanaf augustus al geen penseel meer aangeraakt. Ik wil dolgraag maar ik durf niet... wat houdt me tegen??? Mijn durf, mijn zelfvertrouwen, mijn eigenwaarde, mijn ikke.... en waarom??? Pfffff... zeg het maar.... of zitten er hier geen psychiaters op het forum??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik maar zeggen dat ik beeldend kunstenaar ben... hoezo??? ik doe gewoon helemaal niks... nog niet eens schetsen... ik voel me leeg momenteel. Waar is die ongebreidelde energie en inspiratie van weleer... hoe kan dat zomaar wegzijn...

Tja, alcohol... neemt zomaar een hele levensvisie weg... hoezo, alco geeft plezier???????hoezo, alco maakt je lollig?????? hoezo, alco is fijn en plezierig?????? Zijn er ook al legers tegen anti-alco-fundamentalisten???? Moslims zijn dat al van "nature", maar ben ik terrorist als ik tegen alco ben??? nee, zolang ik maar geen kroegen en slijters opblaas... en dat is niet mijn bedoeling... Ik ben vredelievend en misschien kan ik op den duur de boodschap naar buiten brengen wat betreft alco-gevaar... zover ben ik nog lang niet... ik begin de boodschap net zelf een beetje door te krijgen. En dan leg ik de nadruk op begin.... Komt tijd komt raad...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, fijn dat je weer opnieuw de strijd aangaat. Je mag dan een terugvaller zijn, maar wel een die de strijd niet opgeeft, maar steeds opnieuw met goede moed aangaat. Het is je al een keer eerder gelukt, en het gaat je weer lukken! Veel succes met je nieuwe behandeling.
Ik vond en vind jou ook een fijne, lieve en mooie man (mag volgens mij wel van Soothie), en ik gun je van harte om weer droog te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihi... Anna.. mag wel van Soothe... ik gun jullie het allerbeste. Heb goede gevoelens bij jullie samen..

Tja, ik ben een terugvaller... niet de eerste.. niet de laatste.. maar wat je zegt: ik geef de strijd niet op.. hoewel.. misschien moet ik juist wel de strijd opgeven en me gewonnen geven wat alcohol betreft.. dat geeft me misschien de rust om onder de hete adem van het alcomonster in mijn nek toch mezelf te kunnen ontwikkelen.. dat monster is er, dat monster blijft er.. maar ik kan me er afzijdig van maken door mijn eigen kijk op het leven te verstevigen, te verharden zelfs.... zonder dat monster in de ogen te kijken.. want op het moment dat ik richting alco-monster kijk ben ik verloren.. smelt ik... Dat komt op hetzelfde neer als dat krampachtige vasthouden... Loslaten is moeilijk maar makkelijker.. Nu ik nog zo dicht bij dat monster sta ben ik heel kwetsbaar.. jullie (o.a. RAF, maar ook ziza, rudy, hout, etc.... )staan er wat verder af en kunnen af en toe misschien een blik achterwaarts werpen zonder meteen gevangen te worden. maar dat kost tijd.. en geduld... en de moed om niet in de ogen van het alcomonster te kijken, hoe verleiderlijk ze ook zijn...

Ik heb in vele mooie ogen gekeken, vele weerstaan, vaak met spijt.. maar ik ben er niet slechter van geworden... Er was één paar ogen dat me bijna de dood in dreef.... weerstaan blijft moeilijk.... die alcogen.... ik weet niet wat het is, maar ik wil ze niet meer... laat ik nu maar eens echt eigenwijs zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Koh,
Ik wens je veel sterkte en succes met de behandeling! Dat het maar mag opleveren wat jij ervan verwacht en liefst nog veeeeeeeeel meer! Je weet hoe het is om (lang) droog te staan, ik hoop dat je dat gevoel weer ervaren!

Tapas,
spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! Ik zou graag t.z.t van je eerste avonturen op het doek willen meegenieten als je dat durft tegen die tijd!

Corinne,
positief dat er zoveel andere dingen voor het forum in de plaats komen! Al plaats je minder berichten, zolang je hier maar regelmatig meeleest blijf je alert. Dat geldt tenminste wel voor mij!

Het deeg staat te rijzen, de saus is gemaakt. Zo meteen de pizza optuigen met ansjovis, tonijn, mozzarella, paprika en heel veel kappertjes. Mmmmmm. We maken altijd een grote plaat, zodat we ook nog een deel kunnen invriezen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik mezelf nog lang niet sterk in mijn schoenen vind staan wat de alcohol betreft, heb ik zojuist iets heel prettigs meegemaakt. Nou ja, dat klinkt raar natuurlijk, maar ik zal het even uitleggen. Ik ben nu alleen, lief is vanavond weg, en ik voelde de spanning in mijn lijf, over maandag, maar ook over het kleinkind. Maakt niet uit of het negatieve of positieve spanning is, het blijft spanning en dan heb ik nog steeds de neiging om naar drank te grijpen. Dat ik dat tot dusver nog niet heb gedaan, komt omdat ik allerlei trucjes heb verzonnen om het niet te doen, Maar in mijn hart blijf ik een verstokte alcoholist. Als ik heel eerlijk in mijn hart kijk, wil ik zuipen, ik zou het wel door al mijn lichaamsopeningen willen gieten om niet te hoeven voelen.
Toen ben ik even gaan googelen op alcoholisme. Daar kwam ik een kliniek tegen, waar ik wel een brochure van wilde. Er stond ook een 24-uur-telefoonnummer bij, dat ik heb gebeld. Ik kreeg een heel fijne dame aan de telefoon die sponsor bij de AA is. Ik heb met haar een ontzettend fijn gesprek gehad. Ik kon alles aan haar vragen. Ook bijvoorbeeld, wat ik nooit hebt gesnapt: "ik geef toe dat ik machteloos sta". Ik werd daar altijd een beetje nijdig van. Als je toegeeft dat je machteloos staat, ja, waar blijf je dan helemaal, dacht ik altijd. Zij legde me uit, dat het betekent: je kan het niet alleen, je moet hulp zoeken. Een ding weet ik nu wel: als ik de kans krijg, ga ik volgende week naar een AA hier in de buurt. In Rotterdam ben ik eerder naar een AA gegaan, maar daar zaten alleen mensen die elkaar al jaaaren kenden en bovendien allemaal boven de 70 waren. Dat geeft natuurlijk niets, maar ik vond daar niet veel anschluss. Ik geef het toch weer een kans.
Nou, straks word ik ook nog een verstokte AA'er, hihi.
Tapas, heerlijk dat je gaat schilderen.
Ook ik heb door de drank jarenlang niets creatiefs meer kunnen doen. De laatste tijd komt het heel voorzichtig een beetje terug. Maar ik ben er nog niet aan toe om het echte bange kuikentje van binnen aan de wereld bloot te geven. Helaas heeft dat bange kuikentje ook de creativiteit bij zich, dus ik zal toch moeten kiezen of delen.
Pfff, wat een verhaal, sorry, maar dit moest ik even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,
Al ben je niet de schoonste van het land, je mag er wel zijn. Je bent best een knappe man om te zien.
Voor mij het tegendeel: de internetbehandeling sloot juist heel goed aan bij mij. Van de face to face ondervond ik juist veel nadelen, wat waarschijnlijk ligt in het feit dat ik me mondeling slecht kan uitdrukken. Ik kan dan niet lang genoeg over mijn woordgebruik nadenken. Bovendien vergeet ik het inhoudelijke van dat soort gesprekken. Bij de internetbehandeling had en heb ik alles op papier.
Mijn dossier bij de Bouman heb ik ingezien. Blijkt dat ze mij wel degelijk handvatten hebben aangereikt in die gesprekken, maar ik had niets op papier om na te lezen en vergat.
Van groepen krijg ik ook de griebels. Dan klapt ik helemaal dicht.
Ik ben dan ook van plan om aan de psych van elk gesprek een verslag te vragen.

Vie,
Amerika zou een veel te braaf land worden als ik daar de president was.
Quote Maar in mijn hart blijf ik een verstokte alcoholist. Als ik heel eerlijk in mijn hart kijk, wil ik zuipen, ik zou het wel door al mijn lichaamsopeningen willen gieten om niet te hoeven voelen. unquote. Ben blij dat ik daar niet alle dagen mee zit. Elke dag vechten zou ik niet volhouden. Toch ben ik ook een alcoholist, zo bleek een kleine maand geleden. Ik had toen n.b. niet eens trek, werd niet geplaagd door spanning. Niks daarvan, het kwam gewoon op en dat allemaal ten gevolge van het feit dat ik eerder die week de jeneverfles van manlief zag staan en niet adequaat op de friemelgedachte die toen opkwam reageerde.
Inmiddels heb ik ook besloten niet meer naar de aa te gaan. Voor mij voegt het niets toe, ik kom liever hier. Hier kan ik ten alle tijde terecht mocht er wat zijn.

Tapas,
Wouw. Artistiek topjaar wordt dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snif, snuif en snotter. De papieren zakdoekjesfabriek heeft een goeie aan me, vanavond. Ik heb weer gebeld met iemand van de AA hier in de buurt. Voor het eerst in maanden weer gehuild. Het was zo stom, tenminste, ik voelde me zo stom. Natuurlijk wilde ik alleen maar informatie, en zette mijn stoerste stem op. En die vrouw zegt, we zijn gewoon mensen zoals jij hoor. Meteen wilde ik in de lach schieten, maar wat er uit kwam was: bwuuuhhhh!!!! Dus ik herpakte me even en zei, sorry, ik moet even huilen. Zegt ze, dat geeft niet hoor, huil maar even. Nu ja, toen ging ik helemaal los.
Corinne, ik geef de AA dus nu wel een kans.
En steeds schiet ik opnieuw in de huil. Man zal wel zeggen als hij thuiskomt, wat heb jij nou weer gedaan.

Druppeltje ik hoop dat je een fijne dag aan het strand hebt gehad. Met blote pootjes lijkt me nu nog erg koud, maar een strandwandeling is altijd goed. Foto's van het nieuwe kleinkind zet ik niet op het forum, dat is een schending van de privacy van mijn lief.
Dat ga ik morgen ook doen, een strandwandeling, in Haamstede. Dan wil ik nergens aan denken en alleen maar genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker Vie, ik woon op 3x struikelen van de zee en kom er nooit, eigenlijk....
Zoals te lezen heb ik eerst het grote boek besteld, voor ik ooit de grote gang ga maken...
Saai he, zo alleen zijn, ik zit ook in mn uppie.......meestal vind ik het niet erg, maar nu..burrrp, om je na te praten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie even praten met iemand die al jaren droog staat kan dus wel helend werken. Het was voor mij een hele stap om op te bellen, want ik hou niet van praten door de telefoon.
Ik vind het niet zo saai om alleen te zijn meid, wel fijn eigenlijk. De voorwaarden waarop we zijn getrouwd zijn ook dat we onze eigen gang blijven gaan.
Maar wij geven elkaar wel elke keer veel knuffels als we bij elkaar zijn, en dat ontbeer jij wel, zoals ik van je lees. Als ik op drie keer struikelen van het strand zou wonen zou ik er niet weg zijn te slaan. Hoe komt het dat jij daar niet vaak bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BOEH en hoi!

Wat een dag!
Met dochter naar stad geweest, zeker 3 uren....
Boodschappen gedaan, bij thuiskomst zaten vrienden mét kinderen al aan koffie met man, door, door, door.... eten koken, praten, praten.... ik was zelfs zo lief geweest een piepklein six-p... mee te nemen voor de mannen (vrouwendag!), muziekdvd's bekeken, gedanst... gelachen zelfs...
Heb ik eindelijk eens weer een goeie, smijt ik alle energie er in 1X tegenaan.
Pfff... als ik maar wat voor morgen over heb!
Ga naar mijn vriendin. Neem bloemen mee.
Heb vandaag ook meteen een bosje voor mezelf meegenomen.
En een nieuwe pot thiamine :P

Dat vroeg ik me laatst ook af, hoe doe je dat eigenlijk, praktisch opvoeden?
9 en 10, allebei 1 euro zakgeld in de week, was in de wasmand eeh, gordijnen 's ochtends open (!), bed recht leggen voor zover mogelijk... jeetje, ik heb ze ook wel eens de vaarwasser laten in,- en uitruimen...
In het weekend de hond uitlaten...
Plan voor komende week, niet alleen voor de kinderen, maar ook voor mezelf een schema opstellen... hihi...

Geloof dat ik alles heb gelezen, maar, sorry. ook al weer veel "vergeten".
Kijk nu officieel naar "Ratatouille".

Bestaat! Bijtanken hier op het forum :D:D Volgens mij raken we allemaal min of meer bevlogen, massale goede gekte of zie ik dat verkeerd, en zie ik alleen wat ik wil zien?

Nou, ik neem het er nog even van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pippi,

Ik ben je nog een antwoord schuldig over mijn uitermate strenge methodes :D hier. Zonder gekheid, ze moeten wel van alles doen hoor.

Als je online bent, hebben we het er wel een over.

Het begint met:
- zakgeld 3,-- euro per week en 2,-- per week, daarvan ook bijdrage aan kadootjes e.d.
- krijgen ze automatisch op hun bank gestort. In de vakantie geen zakgeld maar één keer een leuk
bedrag, vooral als we niet op vakantie gaan (meestal)
- fiets binnenzetten (staat anders te roesten als het gaat regenen) laat je hem buiten staan dan kost
dan 1,-- euro boete als ik hem binnen moet zetten
- tas opruimen
- tassen naar boven, jassen aan de haak en schoenen in je eigen mand.
- sportspullen opruimen en in de wasmand doen.
- trommels en bakjes uit de tassen halen, anders morgen geen eten erin.
- borden en bekers van de middag zelf opruimen.
- helpen koken (konkommer schillen, tafel dekken, vitamines klaarzetten)
- afruimen (de ander)
- lichten uitdoen als je weggaat
- in de morgen gordijnen opendoen
- in de avond weer dichtdoen
- geen troep op de vloer van bergen kleren enz. gymspullen (gebeurt toch nog erg vaak).
- na de douche handdoeken ophangen en kleren opruimen, uitzoeken en in de was ná controle, zelf doen
- soms de was aanzetten
- soms helpen vrouwen / strijken
- soms helpen boodschappen opruimen
- soms wel eens stofzuigen of afwassen
- soms een boodschapje doen
- verjaardagen en sinterklaas allebei 50,00 euro en een frutseltje. En een kinderfeestje (lagere school)
- bedtijd Grietje is 2100 met als beloning als het lukt nog 15 minuten lezen
- bedtijd Hans is 21.30 met als beloning tot 2200 uur lezen.


Ik moet gaan beginnen dat ze zelf hun bed gaan verschonen, en al te vaak ruim ik nog slingerende kleren op. Maar het komt zoals het komt hè.

Allez mensen ik ga naar bed. Toch heftige dag, gelukkig minder emotioneel dan gisteren.

Welterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh... gaat nou ineens iedereen met 12 stappen tegelijk???? Over ommezwaai gesproken.. ik weet nog dat toen ik hier net op het forum was er zoveel weerstand was tegen AA en zo... Lang leve Ziza... zo... da's gezegd... en ik zwijg hier verder over, over die 12 stappen, want zo te horen komen er een hoop ervaringsdeskundigen aan waar ik toch niet tegenop kan...... doei.......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Besef me opeens dat ik vandaag per ongeluk (nou ja, onbewust...) een stukje krampachtigheid heb los gelaten.. mooi eigenlijk, zoals het soms vanzelf gaat.
Als ik Houtje haar lijst zie, herken ik er ook meer dingen in. Dus die van mij was een uiterst summiere..
Slapen... jaa.. maar nu eerst weer even ontstressen... nou ja, ontspannen heet dat in gewone mensentaal. Zit hier gewoon te shaken van alle "" ophef" , lees; "het normale doen"...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...