Spring naar bijdragen

zaterdag 8 maart 2007


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie avond allemaal,
Ik heb de berichten in mijn skivakantie in vogelvlucht doorgenomen. Jullie gingen over het algemeen wel goed zonder al te grote hindernissen.
Een ding viel me op, ik weet niet meer wie het schreef, dat ze nadat ze gestopt was met roken, begonnen is met drinken. Ik nam slokjes wijn om de geur van tabak te maskeren (stom natuurlijk, want die geur kruipt in kleren en haar) toen ik stiekum (iets wederkerends bij verslavingen) terug begon te roken. Pas nadat ik al een tijdje terug openlijk rookte, ben ik met meer drinken begonnen. Toch is het niet ondenkbaar dat ik met dat stiekum roken de aanzet heb gegeven tot mijn alcoholisme. Het was ook een drukke tijd op mijn werkte en thuis speelden ook zaken die spanning met zich brachten. Zou het een mix van alles geweest zijn en het onbewust ervaren van de dempende werking van alcohol die tot steeds meer drinken hebben geleid? Ik ben er nog steeds niet uit waarom ik ben gaan drinken en drinken en drinken. Er is geen moment geweest waarop ik zei van nu ga ik drinken. Ik vraag me af of ik daar ooit achter kom. Nou ja, feit is dat ik alcoholist ben geworden en dat ik nu al een flinke tijd niet meer drink. En met dat niet meer drinken heb ik mezelf toch een plezier gedaan.
Ik ga mijn wasdroger uitschakelen en dan kom ik nog eventjes terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Stoppen is moeilijk. Hoe dan ook is dat moeilijker dan verslaafd raken, want dat gaat vanzelf.
Voor mij was het in april: drie dagen zelfstandig niet drinken (zweet breekt me nog uit als ik aan die dagen denk) en dan refusal: nu kon het gewoon niet meer. Voor mij is dat de redding geweest. Vandaar dat het voor mij ws. zo moeilijk was om te stoppen met refusal. Ik was zo bang als een angsthaas maar zijn kan. Maar 't is gelukt, ik ben al een maand refusalvrij en toch alcoholvrij. JOEPIE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rolgordijna,
Gelukkig was die man zo beduust. Voor hetzelfde geld was het anders gelopen. Ik kan me voorstellen dat je het uit pure woede hebt gedaan!
Ik weet niet of je er wat aan hebt naar de politie te gaan. Misschien om je gram te halen?
Slaap er maar een nachtje over. Er is gelukkig geen ongeluk gebeurd, al lag dat niet aan die man.

Corinne,
1 maand Refusalvrij! Je kan het echt zelf. Gefeliciteerd!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi!!!!

Wat een thriller... getverderrie... gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen! Heftig zeg.
Maarrr... wat een goede aktie op vrouwendag..... ;)

Mensen, ik heb gedouchet, bijna een pot rustgevende thee op...
Nog één shaggie en dan écht naar bed... doodop, maar heel tevreden :)

Corinne, tja waarom en wanneer we precies zijn begonnen... ik weet het ook niet.
Eén ding weet ik wel, ik wil niet meer terug!
Slaap lekker alvast..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei Pip, ik schrik ook wel van je verhaal, zo'n achtervolging met je kinderen in de auto, niet meer doen hoor, dan ben je net zo gevaarlijk bezig als die afsnijder... Ik haat agressie in het verkeer, ben blij dat ik fiets en niet autorijd!

Eindelijk is er rust in de buurt, van 5 tot 12 heeft er een zanger erg zijn best gedaan om bij de achterburen het feestje op te leuken. Het hele nederlandstalige repertoire is voorbij gekomen en ik ben echt erg blij dat het nu stil is.. zo'n eerste dag weer niet snoepen en gezond eten maakt me toch wat saggerijnig en dan werkt die muziek nou niet echt rustgevend.. grmpfff maar de dag heb ik dus doorstaan zonder vreterijen (en wel met trek) grmpfff nog erger bijna dan stoppen met drinken!

Kohtje, ik heb maar 2 jaar heel intensief geschilderd en daarna durfde ik niet meer, mensen vonden het mooi en ik kon niet goed met de druk omgaan.. had het gevoel dat niks meer mocht mislukken, een tijd geleden heb ik weer eens het atelier bezocht waar ik heb leren schilderen en ging gillend weer naar huis..

maar nu heb ik een doel en mijn eigen ruimte en materiaal (als het nog niet verdroogd is hihi) ik heb nog nooit met die gel gewerkt dus als ik vragen heb mag ik ze vast wel stellen he! Inderdaad acryl, ik kan niet met olieverf, bij mij moet alles wat directer en sneller, dus ook snel drogen zodat ik weer verder kan. Ik krijg bijna zin om te beginnen.. brr eng!

Vie, ik ben blij dat je je gevoel weer meer toelaat, ook hier op het forum, het maakt je een zachter mens! Vind het wel geweldig stoer van je wat je vanavond gedaan hebt, Je hoeft het ook niet allemaal alleen te doen. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen bij de AA! Hou je taai he!!

nou, ik ga eens kijken of ik de kat binnen kan lokken en dan lekker slapen!
en ook morgen houden we het weer droog! toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Lieve mensen niet helemaal bijgelezen, slechts in vogelvlucht de berichten
doorgenomen.

Pippi je kids zijn stapelgek op je dat bewijst zich maar weer, wat een griezelige actie,
blij te lezen dat je het van je af hebt geschreven.
Ik kan ook razend worden door die gekken op de weg, en hier in de buurt zijn dat er héél wat.

Tapas,wat vind ik jou toch een dapper en lief mens!
Ik wens je heel veel sterkte met je strijd tegen het eten, ik heb een vriendin, nou ja eigenlijk
een kennis, zij heeft haar eetprobleem toch uiteindelijk overwonnen.
Is in een therapiegroep geweest(dagbehandeling). Daar heeft zij opnieuw "leren eten
en zichzelf een ander eetpatroon aangeleerd.
Maar jij komt sterk over echt ik gun je dat het je gaat lukken.

Met mij gaat het in mijn hoofd prima, ben alleen erg moe, heb vandaag héél veel geslapen.
Deze week heeft er behoorlijk ingehakt,qua werk dan.
dit weekend heb ik echt nodig om uit te rusten, ik ga dan ook lekker mijn bedje opzoeken.

Slaap lekker allemaal........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...