Spring naar bijdragen

zaterdag 8 maart 2007


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal.

Ik ben net even wezen kijken op de moestuin, hoe erg het er mee gesteld is na de winter. Valt gelukkig mee, iets te veel groen dat ik in korte tijd wel kan verwijderen. Daarna laat ik de tuin frezen en kan ik beginnen met het zaaien van doperwten en tuinbonen.

Maar daar wilde ik het eigenlijk niet over hebben. Heb daar ook een goed gesprek gehad. Een man - die ik al langer ken van de tuin (tuin ligt op een groot moestuincomplex, deze man is een leidend figuur op deze tuinen) - leek me emotioneel bijna uit te kleden, vertelde me bijna precies waar het aan schortte.

En dit - precies op het moment dat ik met tactus bezig ben en al zo hard aan het nadenken ben geslagen!

Toeval bestaat niet - zal nog harder na moeten gaan denken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht altijd dat geluk saai was, je dingen doen die je moet doen zoals: 4 dagen werken, dochter opvoeden, huis schoonmaken, alle dagen eten koken, etc. etc. etc.

vooral als je tegenkomt dat je door ziekte, een ongeluk etc. etc. dat niet meer kunt doen, dan word je ongelukkig, wil je weer strijden om alle dagelijkse zaken wel weer uit te kunnen voeren.

toch heeft deze man beweerd - en ik voel dat hij goed zit - dat geluk vooral is: "het jezelf kunnen zijn".

Maar waar in het rijtje hoort "het jezelf kunnen zijn" dan thuis? Wat is dat jezelf zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die man heeft dus wel gelijk Floortje. Ik zou heel ongelukkig moeten zijn in jouw theorie, geen betaalde baan, geen carriere, geen partner, geen kids, te dik ;) ...allesbehalve het plaatje van hoe je leven er zou moeten uitzien op je 44e. maar wat ik wel mag zijn is mezelf zijn. Precies wie ik ben, met mijn manier van reageren en omgaan met situaties, met mijn gevoelens die voor anderen soms onbegrijpelijk kunnen zijn, ik mag doen wat ik leuk en prettig vind en hoef niet altijd te doen wat zo zou moeten horen.

Het kan een hele klus zijn om uit te vinden wat je met je leven wilt en hoe je met je talenten en beperkingen kan leren omgaan. Maar het is de moeite waard om dat te onderzoeken. Met of zonder hulp.
Hoemeer je jezelf mag zijn des te 'makkelijker' het leven wordt. Dan heb je de regie over je leven in eigen handen en wordt dat niet meer bepaald door je omgeving. Dat is een groot geschenk!

Die man op de tuin heeft bij jou de juiste snaar geraakt. Probeer er iets mee te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, dank je voor je antwoord.

Ik weet dat hij - en jij - gelijk hebben.

Het werken hoort bij mijn gevoel "onafhankelijk" te willen/moeten zijn. Ik wil hier overigens wel bij zeggen dat ik de eerste vier jaren van het bestaan van mijn dochter wel heb gekozen voor de bijstand; ik wilde bij haar zijn. Ik wilde haar meemaken en tijd met haar doorbrengen.

Een hele mooie tijd. en ook ik was toen zonder partner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het: "ditjes en datjes".

Hij heeft ook benoemd dat alle problemen met vriend (vooral zijn geleun op mij) bespreekbaar zijn.

ga ik doen: ik ga het steeds met vriend bespreken als hij mij dwingt tot (vooral negatieve) aandacht en ga hem vertellen dat ik daar niet tegen op kan. Dat is echt bij mezelf blijven. Ik ben niet iemand die veel aandacht geven kan en die gaat eigenlijk vooral naar dochter. Dochter gaat heel goed op school.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, je jaagt niemand weg, ik denk dat iedereen zaterdagse dingen aan het doen is.
Het klinkt alsof je niet meer verliefd op je vriend bent.. ben je dat wel geweest?
lijkt me moeilijk! en op dat gebied kan ik als alleengaander ook niet echt raad geven.

ik denk dat hoe langer je niet drinkt, hoe meer je weer gaat voelen en zien wat je wilt en niet wilt. Dan pas kun je dingen in je leven 'veranderen'.

sterkte vandaag, je hebt veel om over na te denken.

Ik ga nu ook op stap anders zijn zometeen de winkels dicht.
tot later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,

Een stuk beter dan de afgelopen dagen.. Had een migraine aanval tussen de bedrijven door..
Kon me niet ziekmelden i.v.m. inkomsten dus ik heb me flink beroerd gevoeld..
Maar vandaag zie ik weer alles en kan ik geluid en licht weer verdragen :D

Hoestie met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik niet meer drink, ben ik minder afgevlakt. Dat lijkt een open deur intrappen, maar het kan maar gezegd!
Ik ben blijer, bozer, gevoeliger, zelfstandiger, meer onzeker..... Zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat zal bij jou ook zijn Floortje. Je gaat de dingen meer zien zoals ze echt zijn, omdat je meer met beide benen op de grond staat. Stoppen met drinken maakt dat je ook verandert (in jezelf?).
Mezelf ken ik niet goed 9meer), omdat ik zolang gedronken heb. Ik ga wel dingen herkennen van lang geleden. Dingen waar ik al veel eerder wat mee had moeten doen, maar waar ik toen geen tijd en energie voor had (lees: drinken).
Nu moet ik wel, wil ik het hoofd boven water houden. dat klinkt overigens ernstiger dan het is!

Tapas, jouw zin:

ik denk dat hoe langer je niet drinkt, hoe meer je weer gaat voelen en zien wat je wilt en niet wilt. Dan pas kun je dingen in je leven 'veranderen'.
is mij dan ook uit het hart gegrepen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik zie dat jullie weer flink je best hebben gedaan de afgelopen dag!!!
Gaat me niet lukken om dat allemaal bijgelezen te krijgen hoor! Maar ik ga een poging wagen! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek toch dat zo'n zelfde verslaving toch een ander effect heeft op mensen!

Ik voel me zekerder en alerter geworden door het stoppen.. Ik heb eerder in de gaten wanneer het mis dreigt te gaan met mijn interne ikje. En kan veel sneller ingrijpen omdat ik me niet onzeker hoef te voelen over het feit dat wat ik voel nou wel echt is of niet..
Toen ik dronk volgde ik al allerande therapiën waarmee mijn ogen open gingen en met het stoppen met drinken heb ik daar weer een "achterverschuil middeltje" weggenomen.. Alsof ik nu met 1 hand losloop..
Nu m'n andere hand nog en dan zal ik mijn voorzichtige eerste stapjes gaan maken in de grote "volwassen" wereld..
Maar eerst ga ik nog wat meer oefenen onder de safety van die ene hand hoor, moet allemaal niet al te snel gaan. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,

Ik ben aan het "overleven" in die baan.. Maar laat geen moment liggen om m'n zegje te doen.. Zo blijf ik tenminste m'n lach houden.. Maar ik ga toch werkelijk als een zot iets anders zoeken hoor, want vandaag moest ik ookal 2uur eerder naar huis! Zo hou ik werkelijk niks over!
Wist niet dat ik zo gedreven kon zijn in ander werk zoeken, zelfs op straat hou ik de busjes in de gaten die collega's zoeken om thuis op internet te kijken of ik kan solliciteren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is trouwens wel een wezelijk verschil met het drinken.. In die tijd liet ik het allemaal maar over me heen komen en zoop m'n frustratie, teleurstelling en verdriet weg.. Nu heb ik alleen maar een boost om verder te zoeken.. Mijn eisen lijstje in wel kunnen en niet kunnen is ook drastisch verminderd, ik kan alles zolang ik het nog niet uitgeprobeert heb :D
Wel heb ik er geen vertrouwen in dat ik ooit een leuke baan mèt goed salaris zal vinden.. Maar daar leg ik me voorlopig bij neer, ik ga er nu i.i.g. voor om 1 van de 2 voor elkaar te krijgen. Ik wil me namelijk niet al teveel door die gedachte laten leiden omdat ik dan wel eens behoorlijk depressief zou kunnen worden..
Eerst zorgen voor de inkomsten.. en daarna kijken hoe ik het leefbaar voor mezelf kan maken.. Want van een leuke baan waar je uiteindelijk van in de schulden raakt lijkt me ook niet dat je daar heel blij van wordt. En intussen ben ik er wel achter dat m'n humor me toch door veel saaiheid heenhelpt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...