Spring naar bijdragen

zaterdag 8 maart 2007


ferry

Aanbevolen berichten

Nogmaals dank voor de felicitaties. Chum is nu naar sport, ik heb net nog even naar de gaap van het wurm gekeken. Ja Gem, dat is onvergelijkbaar lief om te zien. Ik hoop dat het kind zonder pijn opgroeit en een krachtige vrouw wordt die goed voor zichzelf kan zorgen. Maar dat kan bijna niet anders als je op vrouwendag wordt geboren.
Houtjetouwtje, ik geef jou hier een :present: .
Over relaties: ik besef dat ik mazzel heb dat ik de man van wie ik al sinds mijn veertiende veel hou, vier jaar geleden weer ben tegengekomen. Eerst was dat voor mij geen reden om te stoppen met drinken. Vorig jaar werd het wat serieuzer. Dus die hernieuwde kennismaking heeft mij ook geholpen om te stoppen met drinken. Samen met jullie, het forum. Hij snapt niets van mijn drankproblemen want zelf drinkt hij hooguit een glas wijn op een feestje, en dan voelt hij zich de volgende dag al niet erg lekker. Wel accepteert hij zonder vragen dat ik er wel problemen mee heb. Ook lijkt hij te accepteren dat ik last heb van depressieve gevoelens. Hij vraagt nergens naar, maar geeft me gewoon een knuffel. Voor hem ben ik goed zoals ik ben. Hij weet dat ik een gemene kip kan zijn en soms fel. Maar hij weet ook wat er achter zit. En hij kan zelf soms ook hard overkomen, wat ik dan weer gewoon accepteer, omdat ik weet wat er achter zit.
Tapas ik ben sinds mijn vreetbui van gisteren waarschijnlijk twee kilo aangekomen. Man begon vanmorgen te schelden, omdat er een M&M aan zijn slaap-t-shirt zat geplakt. Ik zeg nog, ja hallo, wie heeft er M&M's in bed liggen eten? Want daar is hij zelf ook niet wars van. Maar het was waar: deze keer was het mijn schuld.
Ik op mijn beurt feliciteer alle mensen die het vandaag weer zonder alcohol doen. :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En ik wil ook Oma Vie feliciteren en haar hushband natuurlijk en Joan welkom terug wensen!!
Je hebt het moeilijk gehad meid, succes.

Ook ik doe weer mee, na mezelf een fikde schop onder mn hol te hebben gegeven (mn voet is er blauw van, oeii) én me gelukkig wat beter te voelen, dat scheelt ook enorm!
Verder zal ik niet meer proberen te zeuren over mn leven maar ga lekker aan mezelf denken. Punt, Uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas en Gem (en de rest ...................)

Ja ik heb en hou nog steeds van mijn vriend. gelukkig wel.

Wij hebben 9 jaar boven elkaar gewoond en toen we allebei tegelijk gingen verhuizen, is de vonk overgeslagen. Je kan je voorstellen dat flirten tussen ons van mijn balcon naar zijn tuin (en visa versa) ook regelmatig gebeurde.

Hij kreeg een koophuis, die we achteraf (we gaan nu 4 jaar met elkaar) weer hebben verkocht. Ik kreeg een huurhuis waar hij toen bij introk. Zijn spullen werden direct opgeslagen op zolder omdat daar geen plek voor was. Wel was het plaatje "samen kopen we nog een huis" wel steeds aanwezig, vooral bij hem. Beide huizen waren werkelijk te klein voor ons gezin met mijn dochter.

Ik ben heel blij met het huidige huis, moet alleen heel veel emotioneel huiswerk doen. Moet daarnaast nog veel klussen en dat valt ook niet mee. Het huis wordt echter wel heel mooi!!

Gem, helaas ik ben nog neit gestopt met de drank; ben nog heel veel aan het nadenken. Ik weet het zelf wel: nadenken is nog geen stoppen!!

Ben begonnen met tactus en denk vooral na wanneer ik iets gebruik en dat ik het gebruik. Daarom was het gesprek met die man vna de tuin ook zo nuttig: nadenken over wat je doet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat zien oma die foto's. Wat dubel allemaal he want morgen ben je de piesang. G\2vd het leven kan zio raar lopen he?. Soms denk ik ook laat maar zitten de hele..........ahum circus zal ik maar zeggen. Pokke wat een verdriet hier allemaal en ik kan niets andes doen als een lam kaarsje branden. Bah voel me falen als lotgenoot. Pak doggy en de trein want heb nog een tante aan zee. Ff zeiken tegen haar en wandelen aan de kust. Ja dat ga ik doen en schop mijn schoenen uit en laat het water over me pootjes stromen. Me gezicht naar de zon en doe een mailtje aan julle zenden met de groetjes uit Amsterdam die nu haar kloffie heeft gepakt naar de zee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe, Pip, die tijd van zakgeld is bij mij al een tijdje geleden.
Ik weet wel dat als ze 15 werden, ze 75 gulden kleedgeld per maand kregen, maar daar moesten ze ook alles van doen, verjaardagen , uitgaan, etc.
Als ze het te weinig vonden zochten ze maar een zaterdag/vakantie baantje. Wat ze dan ook deden, en maar potten, haha
Wat meehelpen in huis: tuurlijk moeten ze hun eigen kamer opruimen, was in de wasmand en zo meer en in de tijd zonder vaatwasser ook om beurten helpen afwassen of een boodschapje doen.
maar het liefst deed ik alles zelf, dan wist ik tenminste dat het goed (en snel) gebeurde..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, bij mij zijn ze dus het huis uit, en reken maar dat ze netjes zijn!!
het eerste wat ik doe als ik er op bezoek ga, is mn tas ergens neergooien, mn jas over een stoel, mn schoenen maakt niet uit waar uitschoppen, en mn lege koffiekopje op de grond laten staan......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh... weet niet hoe en of waar te beginnen... begin maar gewoon.

Joann... bij jou begin ik. Wat een eer, hè? Ik heb de boel bijgelezen tot en met iets voorbij jouw herintredingsstuk... ben onder de indruk.. Vooral het stukje over krampachtig vasthouden hield mij vast... (hihi..).. ik ben er ook achter dat krampachtig vasthouden leidt tot kramp en dus loslaten betekent... maar het valt niet mee, net als bij kramp gaat het eigenlijk ongewild, dat loslaten, en uiteindelijk blijkt dat het beste...De pest is dat alco je weer kracht schijnt te geven om toch vast te houden..maar eens zullen je fysieke krachten het begeven..je zult je eerst machteloos voelen doordat je "MOEST" loslaten, later blijkt dat juist je redding geweest te zijn..want waarom iets vasthouden als je er kramp van krijgt?

Ik heb mezelf ook weer losgelaten, vrije val zogezegd... ik heb me aangemeld bij een nieuwe behandeling, uit pure wanhoop.. ik val maar terug en terug. Ben met de (betaalde) internetbehandeling begonnen maar ben er achter dat dat voor mij niet werkt.. de virtuele wereld is me te virtueel.. ik zat op een gegeven moment met een glas port naast me in m'n alcoholschrift in te vullen dat ik niets dronk... tja.. dan kom je jezelf toch wel tegen. Het lezen hier op het forum heeft mij op het spoor gezet van de 12 stappen... (met voor mij vooral dank aan Ziza en Rudy, later ook enkele latere toetreders...)

Heb altijd een tweestrijdig gevoel gehad, daarbij.. een hoop gezwets, een hoop waarheid.. wilde niet toegeven dat iemand dat nodig had, kon ik zelf ook wel....

Niet dus. Ik kan het niet (meer) zelf.. ik heb een kapstok nodig waar ik de rest van mijn leven mijn jas aan kan ophangen.. ik denk dat de 12 stappen die kapstok kunnen zijn..
De behandeling is een mooie en begeleide instap in die voor mij zo vreemde wereld.. (voor welke alcoholist die nog nooit in deze wereld is geweest niet?????)

De wereld van behandelingen is me intussen niet meer zo vreemd, dus is dit hopelijk een weg voor mij... Dinsdag heb ik een intake-gesprek, woensdag kan ik dan al met de behandeling beginnen.. ik heb er zin in, voor zover je van zin kan spreken.. in elk geval is mijn hoop op een actieve manier daarop gevestigd... niet het gevoel van ik zie wel waar ze me brengen, meer het gevoel: ik ga ervoor en ik krijg de nodige steun en motivatie... het mooie is dat de therapeuten bij deze behandeling allemaal ervaringsdeskundigen zijn die dus weten hoe de verslavingsproblematiek "voelt" of juist "niet voelt"..... Ik zal proberen jullie min of meer op de hoogte te houden...

Verder wil ik heel veel mensen de groetjes doen, eigenlijk allemaal wel... hahaha...dat is het makkelijkst..hoef ik niet allemaal namen te gaan noemen...

En ik wil nog wel even Rufus, Anna en Ferry (MIJN RAF team)mijn welgemeende felicitaties doen toekomen..
Rufus: fijn je weer te horen.. ik ben dan geen homo, maar ik vond je een mooie man, een fijne man, een lieve man.. en nu ook een droge man... (voor de niet-kenners: ik heb Rufus ontmoet tijdens een forum-meeting, 18 februari 2007...)

Anna, (ik ben dan geen homo, maar) ik vond je een mooie vrouw, een fijne vrouw een lieve vrouw.. en nu ook een droge vrouw... veel groetjes aan Soothe... die jou ook zo kan waarderen...(ook
Anna heb ik toen mogen ontmoeten).

Ferry, ik ben dan geen homo, maar ik vind je toch een fijne droge man... je gaat lekker.. houwen zo. En hou het straks op je boot ook droog...dan blijft ie glimmen...

Nu ga ik vandaag maar eens lezen.. eens kijken hoeveel ik achter de feiten aanhobbel... nou ja, dat doe ik dan maar... zolang ik het spoor nog kan volgen vind ik jullie wel weer eens.... (Karl May, hihi...)

Lieve groetjes, koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, zie dat wij alleen met z'n tweeën zijn ingelogd, nu... Hoe is het nu met je... ik weet niet of je mijn berichtje van de nacht van donderdag op vrijdag hebt gelezen.. ik bedoelde dit allemaal heel opbouwend.. hoewel ik me kan voorstellen dat je je aangevallen voelt.. is niet mijn bedoeling geweest je aan te vallen maar je afstand van jezelf te laten nemen.. de boel eens te overzien... ik hoop dat het goed met je gaat, meis... sterkte in jouw strijd..

Liefs, koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat dit voor jou nu eens DE stok mag zijn Koh, van harte!!
Zelf heb ik besloten me niet meer zo krampachtig te moeten voelen, maar, zoals eerder genoemd hier,door ik meen Rufus en Anna, eens een maand of 3 niet meer te drinken. Dat is te overzien, en mogelijk plak ik er dan weer 3 maand achteraan, we zullen zien, uur per uur, dát weer wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje het gaat goedkomen met jou, wedden :heart:

Ik had ook altijd veel weerzin tegen de AA en de in mijn ogen opgelegde stappen. Nu ben ik nog steeds heel eigenwies en ga echt niet naar zo'n groep toe. Maar in ben wel het AA-boek aan het lezen en aan het werk gegaan. En zie... ik zit in mijn 8e droge week. Dat is het langst ooit sinds ik op mijn 14e ben gaan drinken. De trek is weg en ik ben daar erg dankbaar voor. Een mens hoeft niet zijn leven lang te blijven drinken. Er is een uitweg.

Fijne dag nog!
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, je kunt het bestellen op de AA-site. Even googelen op AA. Je krijgt dan eerst een rekening thuis in een neutrale envelop. Nadat je betaald hebt krijg je het boek door de brievenbus, ook in een neutrale envelop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, Charlie, hoe vaak ik al niet besluiten genomen heb... zolang daar niks tegenover stond waren die besluiten van mij niks waard... Helaas ben ik er zo een van: zo de waard is vertrouwt ie z'n gasten... ik vertrouw de besluiten van anderen net zo als die van mezelf... niet dus.. Ik vertrouw iemand pas als ie heeft laten zien dat vertrouwen waard te zijn. Niets ten nadele van jou, hoor.. ik vind je een aardig persoon, en ik ben zelf ook best aardig, vind ik, hihi... maar vertrouwen moet eerst verdiend worden door aktie (is dat woord weer..) Er zijn er hier op het forum meerderen die ik niet echt vertrouw, maar ik vind ze er niet minder aardig om.. ik herken mezelf er zo in.. en ook al vind ik mezelf soms helemaal niks, ik haat mezelf nog niet... dus dat biedt perspectieven voor die andere mensen op het forum, hahaha....

Overigens zit ik soms ook wel met het dilemma: is dit hele forum wel te vertrouwen..?? Virtueel is hersenspinsel, toch??? kan voordelig of nadelig zijn... toch gaat het om echte mensen.. wie doe je tekort, wie schenk je teveel??? Nou ja, dat is misschien de spanning en dus het verslavende aan dit (een) forum...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de vakantie mij losser van het forum heeft gemaakt. Ik vind het nog steeds prachtig om alles mee te lezen en te kunnen meeleven, maar merk dat ik niet zo de behoefte voel om overal op te reageren. Laat niemand zich dan ook overgeslagen of genegeerd voelen als ik, voorlopig althans, niet naar iedereen toe ga reageren. Misschien komen mijn ellenlange schrijfsels terug, maar mss ook niet. Ik laat het maar afhangen van mijn mogelijkheden en mijn zin van het moment.
De komende tijd zal ik het vast wel druk krijgen met de behandeling van mijn depressiviteit en natuurlijk met de opleiding die ik ga volgen.

Kohtje,
Ik ben blij dat je blijft werken aan jezelf. Het gaat je lukken, dat weet ik zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, als jij blijft werken aan jezelf, en ik weet bijna zeker dat je dat zult doen, dan zal dit forum je nooit helemaal loslaten... en jij het forum niet.. Ok, ruim 7000 berichten in een jaar tijd is niet niks maar met minder kun je hier ook je mening blijven geven hoor... en zul je gehoord blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, zelfs van de mensen van wie ik vermoed dat ze niet eerlijk zijn, let wel, ik zeg vermoed... ik kan niets bewijzen, zal ik kunnen leren.. juist door de herkenning zie ik een spiegel voorgehouden waar ik mezelf in kan beschouwen.. ik ben geen heilige, ik ben geen doornroosje... ik ben niet de schoonste van het land...Misschien zijn de mensen van wie ik vermoed dat ze niet eerlijk zijn wel de eerlijksten... en zie ik alleen daarin mijn vermogen om mijn eigen werkelijkheid een leugenachtige draai te geven.. het illegaal copiëren van de werkelijkheid... snap je een beetje???? Goed observeren hoe de werkelijk eerlijke wereld is, daar een smoezenwereld van maken, en uiteindelijk smoes en werkelijkheid niet meer kunnen onderscheiden..........

PS, dat was toch doornroosje, van die spiegel??? niks is meer zeker in mijn warrige hoofd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...