Spring naar bijdragen

Zondag 9 maart 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Anjo,
Speciaal voor jou: http://www.smartlappenkoor.nl/Liedjes/song%20028.htm .

@Anna,
Wat herken ik veel in jouw bericht van 11.43. Het zet me wel aan het denken over mezelf. Vooral over de dingen waarover je het hebt in je 3de alinea heb ik al weleens nagedacht, maar om ze zo neergeschreven te zien. Ja, met dit bericht van je gaan bij mij lichtjes op. Ik ga dit op een rustig moment eens nader bekijken allemaal.

@Har,
Al eens over gedacht om jezelf als ... weken stopcadeau te geven? Geef jezelf een dagje sauna. Al dat geld dat je inmiddels uitgespaard hebt door niet te drinken zou best wel genoeg kunnen zijn.
Als er een ding is dat ik hier en in de internettherapie heb geleerd, is het wel dat je jezelf ontzettend kunt stimuleren met cadeautjes aan jezelf.
Heerlijk voor je om geen sollicitatieplicht te hebben. Die heb ik wel, omdat ik maar werk heb voor 14 uur terwijl ik werkloos was/ben voor 24 uur in de week.
Voor het volgend gesprek neem ik wel mee wat de psychiater afgelopen dinsdag opmerkte, nl. dat het een wonder mag heten dat ik het klaargespeeld heb een baantje te verwerven.

@Floortje,
Het forum is geen telefoongesprek of een gesprek in een groep. Mensen kunnen on line zijn of lijken omdat het lampje brandt, maar dat wil niet zeggen dat ze dat echt zijn. Ze kunnen ondertussen de browser of zelfs de computer uitgeschakeld hebben of ze zijn gewoon ergens in huis wat aan het doen.
Veel mensen zetten retorische vragen op het forum en verwachten dus geen respons. Maak in je bericht duidelijk dat je graag reacties krijgt.
Wat ik ook wil aangeven is dat je niet bepaalde mensen moet claimen. Dat schrikt af. Je kunt wel rustig een vraag aan een bepaald iemand stellen, maar zelfs dan is het mogelijk dat deze over het hoofd wordt gezien door die persoon. Dat is echt geen onwil. Voor de meesten van ons is het ondoenlijk elke dag alle berichten door te nemen. Soms is het zo dat iemand niet reageert, omdat al zoveel andere mensen gezegd hebben wat je zelf zou willen zeggen.
Vat dit bericht a.j.b. niet op als een preek of kritiek, het is gewoon hoe het forum zo een beetje in zijn werk gaat. En als je over tekortkomingen praat, daar heb ik er wel heel veel van.

@Anjo, Pippi, Houtje, Marjo, (wie nog meer?),
Wat zijn jullie allemaal streng naar de kinderen toe. Wij hebben alles uit de losse pols gedaan. Was eerlijk gezegd ook niet nodig. Het ging allemaal als vanzelf.
Trouwens brood eten met mes en vork vind ik nogal raar en hoogst onhandig.

Ik ben geen kandidaat voor de miss adb verkiezingen.

@Soothe,
Even een vraagje: kriebelen je vingers niet als je die piano daar waar je bent ziet staan? :D

En ik, wat heb ik zelf te vertellen? Niet veel. Heb uitgeslapen tot 9.45. Had weer echt een uur nodig om wakker te worden. Heb op zijn zondags met de was gespeeld. Heb mijn werkbriefje en verlofbriefje voor de WW ingevuld. Hier wat gelezen en geschreven (zie deze toetsenbordvrucht). En verder heb ik niks nada niente gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, ik wist dat je een mooie meid was, maar zo mooi had ik niet gedacht.
Nu maak ik al helemaal geen kans meer, kan ik daar weer niet van slapen:angry:.
Nou ja ik leg me er maar bij neer, zoveel knappe mensen op dit Forum, tja
dan krijg je al snel een minderwaardigheidscomplex.:D
Maar het gaat gelukkig om de binnenkant en die is bij mij prachtig!!!!
:huh:Denk ik........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pippi:
Deze is ooit door Flipsen geplaatst:
""ik hou van...mij "
hoor je nooit zingen
"ik hou van mij "
word nooit gezegd
maar ik hou van mij
ga ik toch zingen
want ik hou van mij, van mij alleen en ik meen het echt.

Ik hou van mij, want ik ben te vertrouwen
Ik hou van mij, van mij kan ik op aan
Ik hou van mij, op mij kan je teminste bouwen
Ik hou van mij en ik laat mij nooit meer gaan!

Ik blijf bij mij, en niet voor even
Ik blijf bij mij, voor eeuwig en altijd
ben zelfs bereid mijn leven voor mezelf op te geven
ik blijf bij mij, totdat de dood ons scheid!

ik hou van jou
zeg ik ook soms wel
Ik hou van jou, schat ik meen het echt
maar ik hou van jou zeg ik alleen maar voor de spiegel
zo komt ik hou van jou weer bij mezelf terecht.

Ik hou van mij, van mij, van mij
en van geen ander, yeah yeah
Want ik ben verreweg, de leukste die ik ken, jeuh
Ik hoef mezelf zonodig ook van mij niet te veranderen
ik blijf bij mij mezelf, gewoon zo als ik ben

want"ik hou van jou"
betekent meestal:
"schat, hier heb je mijn problemen, los maar op, jeuh!
ik leef in een hel en verwacht van jou de hemel
Je geeft de hel weg, dank je wel zeg,
rot lekker op

Want houden van een ander,
dat heb jij alleen maar nodig
omdat je niet genoeg van jezelf houden kan
Hou van jou joh, maak de ander overbodig
want ware liefde, geloof me, begint altijd
bij jezelf

want "ik hou van jou" is niet te sleutel tot de ander
maar "ik hou van mij", al klinkt het bot en slecht
want wie van zichzelf houdt, die geeft pas iets kostbaars
als ie "ik hou van jou tegen de ander zegt.

van harry jekkers
Muziek: http://www.youtube.com/watch?v=yn22miUZqrA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS


@Har,


Al eens over gedacht om jezelf als ... weken stopcadeau te geven? Geef jezelf een dagje sauna. Al dat geld dat je inmiddels uitgespaard hebt door niet te drinken zou best wel genoeg kunnen zijn.


Als er een ding is dat ik hier en in de internettherapie heb geleerd, is het wel dat je jezelf ontzettend kunt stimuleren met cadeautjes aan jezelf.


Heerlijk voor je om geen sollicitatieplicht te hebben. Die heb ik wel, omdat ik maar werk heb voor 14 uur terwijl ik werkloos was/ben voor 24 uur in de week.


Voor het volgend gesprek neem ik wel mee wat de psychiater afgelopen dinsdag opmerkte, nl. dat het een wonder mag heten dat ik het klaargespeeld heb een baantje te verwerven.



Ik krijg eigenlijk al veel cadeaus Corinne. Van mijn vriendin, van mijn omgeving...en heb mezelf een nieuwe theepot gegeven ( :D ) en wat nieuwe kleren. Heb genoeg redenen om tevreden te zijn na goed 5 weken STOP. Die Sauna gaan we zeker doen; staat bovenaan op het lijstje, vandaar ook dat het al in mijn gedachten zit.
Ik worstel alleen maar een beetje met de vermoeidheid, dat is alles. Inmiddels voel ik me weer bij de les dankzij het forum; de leegte wordt hier vanzelf opgevuld, ook al doe ik verder niets aan activiteiten. Het is goed zo, ik ben blij met mijn dorpsgenoten op dit forum ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga m'n schoonheids slaapje doen..

Pippi, volgens mij ben jij van binnen en van buiten mooi!!! En laat je geen gekke dingen aanpraten door die stomme depressie!
Ik kan me goed voorstellen dat je van zo'n kind niet goed wordt... Komt op mij een beetje verwend over.. Misschien dat ie de volgende keer maar eens zelf z'n kostje moet maken om 5 uur dan weet ie eens wat het is...

Voor jou een :present::rose: en een regenboog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik weet dat je net weg bent, maar evengoed ..


En ook voor soothe, en alle andere die zo lief reageerden.


Ik moet mezelf leren kennen. Ik heb de neiging om mezelf mooier te maken, mezelf te verdedigen. Dit is juist wat ik los moet maken. Ik hoef niet mooi te zijn, ik hoef niet perfect te zijn. Dit is zo moeilijk!!

Ook jullie hoeven niet perfect te zijn, heb ik ook nooit gedacht. Maar wel naar mezelf toe. En het gevoel van afwijzing; dat klopt. Wordt er niet snel genoeg gereageerd, dan voel ik me inderdaad afgewezen.


EN HAR::::::::::::::: DAT HOEFT NIET TE WORDEN GEKWOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

kan het ook niet zo zijn dat dat jongetje je gewoon een beetje aan het uitproberen is?
Het is maar een idee hoor, en jij kan hem toch ook leren dat er nog iets anders te eten bestaat
dan botersla en aardappels met spruitjes?(wel lekker trouwens)
Maar ja de opvoeding van een ander lijkt mij zowiezo moeilijk te beoordelen,
vooral als je in een nieuw gezin komt waar hele andere normen en opvattingen zijn dan bij
je zelf, het lijkt me een lastig dilemma je eigen kids en ook nog de kids van je vriend,
ja en je wil het natuurlijk zo goed mogelijk doen, valt niet mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik begrijp dat

Maar har was steeds maar aan het quoten. Ik voelde me daar zeer door aangevallen.

Overigens ben ik gisteren eindelijk weer eens uit geweest met vriend. We zijn toen met een groep van 20 mensen geweest. Wolter Kroes is gekomen en later zou Gerard Joling ook nog gaan zingen.

Ik ben halverwege het optreden al naar huis gegaan. Uit teleurstelling. Walter Kroes heeft 1 liedje gezongen die ik leuk vond, daarna kwamen "De Jantjes" en dat was helemaal niets. Nog voordat Gerard Joling kwam ben ik weggegaan. Vriend heeft achteraf verteld dat die ook alleen maar "song-festival-liedjes"zong en weinig bekende nummers.

Misschien had ik dit beter vanochtend kunnen schrijven. Maar ik wil niet steeds gekwoot worden: "JIJ ZEI ............. " Ik vind dat heel agressief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hellep,
Ben terug van de zee en daar vreselijk niet goed geworden. Nee niet de kou of drank maar mijn lijf liet me weer eens helemaal in de steek. toch thuis gekomen maar ook daar weer tegen de vlakte. Ach laat maar ik moet opgenomen worden en ik wil niet. Ziekenhuizen zijn voor patienten en niet voor personeel. Wat probeer ik eigenlijk te vragen of zeggen? Kweenie maar jank me kapot.Ooit een Brabo horen vloeken? Nee want dat kenne we niet maar op zijn A'dams zeg ik krijg de ****. Alsjeblief dit is niet persoonlijk bedoelt, naar niemand als alleen mijn minder valide lijf. Wat haat ik dat manke lichaam. Laat jullie maar allemaal ff in de steek en ga aan de boemel. Weet allen niet hoe ik met goed fatsoen weer terug kan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Dank je wel voor het liedje. Het geeft de sfeer waar die sommige plekjs van onze provincie echt wel hebben. En wie weet mischien kan ik dat in de toekomst nog eens met iemand delen.

Tja, misschien was ik wel streng op sommige punten. Ik wilde ze gewoon een bepaalde soort van sociaal vaardigheid meegeven.
Dochter 2 heeft ontzettend gepuberd en moest bij een kinderrechter verschijnen. Na alles aangehoord te hebben zei hij tegen mij:" mevrouw, u heeft een klein crimineeltje maar wel een hele beleefde!"
Gelukkig is ze nu goed opgedroogd maar mijn inspanning om haar de grondbeginselen van het opruimen mee gegeven te hebben zijn totaal mislukt:D:

Vie, ik schijn een soort knopje te hebben ontdekt die ik omzet als ik in het ziekenhuis ben. Ik pak de Spits en een kop koffie en laat het allemaal over mij heen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook heb ik met de mensen weinig gesproken. Veel alleen met vriend gestaan. ben niet zo goed in sociale contacten, ben vooral goed in werken; dan weet je wat je moet doen en vooral hoe je dat moet doen.

Goed, les nummer 1 in jezelf leren kennnen; het is niet altijd leuk :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...