Spring naar bijdragen

Zondag 9 maart 2008


Mai

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
houtje

Is er eigenlijk
:D
al een Miss en Mister ADB Verkiezing in 2008 gepland voor wie het méést is opgeknapt van het stoppen met drinken? Jullie moogt jezelf opgeven en omschrijven waarom je denkt dat je aan het profiel voldoet. Dat is nog een jezelf een schouderklop geven !!!!!

En bedenk, we gaan niet alleen voor uiterlijk schoon !


Hahaaa...pracht idee Houtje; hummm...ik ga aan de slag B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hahaha, ramen lappen, ik durfde niet op een trapje te staan, maar de ramen waren niet meer om aan te zien, van alle kaarsjes en lichtjes branden worden ze een beetje blauw.
Dus toch maar gedaan, ze zijn prachtig geworden.
Tja Har nou een foto ga ik niet maken hoor, dat laat ik aan jou over ;).
Vie waarom neem je niet een puzzel mee? Kruiswoord of zoiets?
Een legpuzzel is wat lastig:).

Pippi, ik ben helemaal trots om dat te horen, ik ervaar het zelf ook zo, zit goed in mijn
velletje, heerlijk.
Ben trouwens benieuwd hoe het met Trees is heb haar al een paar dagen gemist.
TREEEEEEEEES JOEHOEEEEEEEE.

Houtje en Pippi,
Helaas kan ik niet mee babbelen over kids maar ik vind het wel leuk om te lezen,
ik denk er eigenlijk nooit bij na dat je ook allerlei regels moet stellen waar
de dametjes en heertjes zich aan moeten houden.
Eten met twee gereedschappen vind ik de leukste, ik kom wel eens bij vriendinnen en
dan zitten de kids, met hun handen brood te eten en jawel ook nog voor de TV, en dan
denk ik, ben ik nu zo ouderwets??
Als ik jullie lees niet dus.
Zo nu ga ik even een sinaasappeltje eten voor de vitamientjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, eigenlijk vind ik het ook een interessante discussie over het opvoeden van kinderen, maar omdat ik daar aan den lijve weinig van weet, voel ik me niet gerechtigd... enzovoort, bla bla. Ik vind wel dat er heel vaak wordt gezegd (niet hier op het forum maar in het algemeen) dat kinderen tegenwoordig zo weinig beleefdheidsregels leren. Daar ben ik het niet mee eens. Vroeger had je er ook ettertjes tussen zitten. Tot voor kort woonde ik in de wijk Katendrecht in Rotterdam, een van de ergste achterstandswijken. Het is wel duidelijk dat stadskinderen hun energie moeilijker kwijtkunnen en daardoor ongedurig kunnen zijn en daardoor rottigheid uithalen. Maar als je even door dat laagje heen gaat zie je toch meestal dat die kinderen heel gevoelig zijn voor lief zijn voor een ander en iets voor de ander overhebben. Ja, je ziet ook wel kinderen die door hun ouders de hele dag voor de tv worden geplant om maar geen last te veroorzaken. Dat vind ik zo triest.

Het klinkt wel wat ongerijmd, NG wil mosselen eten op de markt dus kunnen jouw kinderen niet bij hen komen? Die kunnen toch mee naar de markt? Maar ik zie misschien iets over het hoofd. Zoals jij het schrijft lijkt het er op dat NG smoesjes verzint om jullie kinderen af te houden, met andere woorden, jouw ex zijn verleden niet te accepteren.

Har een reïntegratietraject is toch wel spannend, of vind jij dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het gedoe (geharrewar in het algemeen):
Ik reageer tegenwoordig gewoon niet meer als er weer zoiets aan de hand is. Dat is geen desinteresse, maar 1. oplossen kun je het toch niet 2. inzicht verstrekken lukt niet als men niet luistert 3. je word alleen maar zelf geraakt door een of geen reaktie 4 ik schrijf hier voor mezelf en 5. als een ander er wat aan heeft is het mooi meegenomen en 6. natuurlijk ben ik bereid iemand te helpen die in nood zit, dan kom ik gremlins meppen, of met allerlei overbodige tips aan. Waar je maar moet zien wat je er mee doet.

Maar mijn eigenwaarde, of nog liever het bestaansrecht om hier te blijven is van hele andere faktoren afhankelijk, en het is lang, heééél lang geleden dat ik emotioneeel nog zó reageerde dat ik me terugtrok uit een discussie.

Dus ook in Huize Houtje is sprake van Emotionele Groei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Vie, je mist een stapje :D. Maar ik dacht ik wil jullie niet met een herhaling vervelen.

NG ging mosselen eten op de markt, leuk, leuk, met Wurm in een karretje (mijn schoonmoeder noemde de buggy altijd "het karretje" alsof het kind al in een senioren-5-ritten-karretje zat).....:D moet zelf erg lachen.

Maar NG heeft na die markt-mosselen haar hele nieuwe bedje ondergespuugd, de hele nacht en dag door, en tja, dan moet Exje zorgen voor NG, voor Wurm en twee pubers in een klein (maar beeldschoon, o wat wonen ze daar mooi, ik zeg niet waar maar het is echt smullen) appartement in Amsterdam. Dat is dan wat moeilijk met 4 andere mensen, waarvan er één aan de spuug, één aan de huil, en twee aan de puber. Exje kan dat niet aan.

Oooooooooooooo wat had hij vroeger toch een droomleven eigenlijk met mij. Maar ja, hij ging voor de NG en het Wurm, ESDB.

O zeg en spui vooral je meningen / opvatiingen over het opvoeden, vooral mensen zónder eigen grut zijn de beste graadmeters. Kom maar op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, daar schrijf je wat,
dat ga ik ook doen, niet reageren als er geen reactie meer komt.
Ik werd er lichtelijk nerveus van, vanmorgen, maar nu is het weer weg.

Trouwens, je hebt mij een paar weken geleden samen met An wel mooi van een
een terugval afgehouden, daar ben ik nog altijd superblij mee, tis maar dat je het
weet:present:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, herkenbaar hoor. Ik was gisteren doodop. Het wisselt zich af. Ook nog een feestje gisteren waar iedereen zat in te nemen. Dat innemen stoort me niet meer, maar wel de gedragsgevolgen soms.
Vanmorgen zat me nog een knetterende jaloezie dwars, door een grap van manlief gisteren over een vrouw die jaren geleden voor problemen heeft gezorgd. Argh argh. Waar blijf ik nou met mijn goede gedrag en voornemens. Ik verzin doemscenario's die er niet zijn.
Je hebt het mooi beschreven Anna, heel herkenbaar. Ja eerder namen we een borrel en gleden in een roes, nu moeten we er dwars doorheen. Net als mensen zonder alcoholprobleem.

Lieve pippi, van die wraakactie op de snelweg schrik ik toch een beetje, net als Tapas. Gelukkig zijn jullie weer heelhuids thuisgekomen.

Ik ga aan de strijk.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Houtje, nu weet ik het hahahaha.
Joh ik ben s'avonds zo moe na het werken dat ik het visuele even niet nodig heb.
Gelukkig maar, hij ligt in mijn slaapkamer naast mijn bed, de cd, dus als het nodig is
kan ik hem gebruiken, heb er al wel een paar keer naar geluisterd.
Jammer dat Bram v/d Vlugt niet de hele Cd inspreekt die man heeft zo'n
prettige stem.
Maar nog wat komen je kids dan vanavond alweer thuis? En moet je ze dan ook weer
ophalen met de trein of worden ze gebracht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Over het gedoe (geharrewar in het algemeen):


Ik reageer tegenwoordig gewoon niet meer als er weer zoiets aan de hand is. Dat is geen desinteresse, maar 1. oplossen kun je het toch niet 2. inzicht verstrekken lukt niet als men niet luistert 3. je word alleen maar zelf geraakt door een of geen reaktie 4 ik schrijf hier voor mezelf en 5. als een ander er wat aan heeft is het mooi meegenomen en 6. natuurlijk ben ik bereid iemand te helpen die in nood zit, dan kom ik gremlins meppen, of met allerlei overbodige tips aan. Waar je maar moet zien wat je er mee doet.




Maar mijn eigenwaarde, of nog liever het bestaansrecht om hier te blijven is van hele andere faktoren afhankelijk, en het is lang, heééél lang geleden dat ik emotioneeel nog zó reageerde dat ik me terugtrok uit een discussie.




Dus ook in Huize Houtje is sprake van Emotionele Groei.

Ik heb me er emotioneel niet in mee laten slepen, dat was voor mij de uitdaging. Bedank Floortje dus, dat ze mij de mogelijkheid heeft geboden om met HAAR negativiteit om te gaan. Negeren was niet goed voor mij geweest.
Neemt niet weg dat ik het rot voor haar vind, ze zal het niet makkelijk hebben op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, nu weet ik het weer Houtje, NG was niet lekker. Ik ben weer bij.

Haha, mogen we ook een ander nomineren voor de ADB-schoonheidsprijs? Daar moeten we eigenlijk een nieuwe draad voor openen. Wel een erg leuk idee. Wat is de prijs?

Criteria:
Wie is het ondersteunendst geweest (dan kan ik wel inpakken, hihi.)
Wie heeft de meeste moeilijke momenten met succes doorstaan?
Wat voor criteria zijn er nog meer?
Ik vind de mensen die na hun ban toch weer terugkomen en meeschrijven, zeker een nominatie waard.

We verdienen allemaal wel een prijsje denk ik. Al is het alleen maar voor het proberen.

Ik kreeg ook de zenuwen van het gedoe van vanmorgen. Ik denk, dat zoals Floortje reageerde, dat dat vanuit een heel moeilijke situatie is. Dat ik er niet op heb gereageerd is, omdat het toch alleen maar olie op het vuur gooit, het heeft op dat moment totaal geen zin om te reageren. Bovendien, sorry Floortje als je dit nog leest, begreep ik gewoon niet goed welke kant jij op wilde, wat jouw bedoeling was, je berichtjes waren zo vaag. Ik ben geen helderziende en weet niet goed wat jou dan op zo'n moment zou helpen. Je aanvallen op Har vond ik onterecht. Jij bent niet de enige met gevoelens.
Wat ik heb gemerkt is, dat als ik open ben ten opzichte van anderen en aan ze vraag wat ze precies bedoelen, of zelf een duidelijke hulpvraag stel, dat ik dan meestal ook ontvang wat ik vraag. En vaak nog in het kwadraat ook.

En nu ga ik toch echt even de boekenkast helemaal uitpakken. Een cryptogrammenboek was een heel goed idee Albi, dat moet ik nog ergens hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Pippi, je weet nog die toestand van een paar weken terug waar ik bij in het geding was? Een aantal mensen heeft daar toen een ban voor gekregen, jij ook. Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar ik heb dat niet prettig gevonden. Voor mij had het niet gehoeven, die bans. Ook voor mij was het moeilijk om weer mee te schrijven. Ik heb zelf nog nooit een ban gehad, maar wat je niet hebt kan je nog krijgen. Daarom vind ik het dapper als je dan weer mee gaat schrijven. Ik weet niet of ik het duidelijk uitleg, maar een ban lijkt me een afwijzing. En ik zelf vind afwijzingen niet gemakkelijk om mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Har, ik heb de link naar je pb gestuurd...

Ik moet niet hebben dat straks iedereen met m'n nieuwe bijbaantje gaat lopen :D

Zo, en wie kan mij de GOUDEN TIP geven om in de benen te schieten en de zooi aan kant maken...
Zeggen tegen mezelf dat ik dan meer rust en overzicht heb en me veel beter ga voelen helpt me niet vandaag..
Mezelf een niksdag gunnen, lukt ook niet helemaal omdat het "morgen heb je spijt" stemmetje steeds blijft klagen... Pff verdraaid moeilijk als je weekend maar uit 1 dag bestaat...

Weet iemand waar het poetskaboutertje te vinden is, zodat ik gewoon lekker kan niksen terwijl hij orde op zaken stelt?? Als je 'm ziet stuur maar deze kant op.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou bij mij doorgaans ook werken Pippi.. Maar nu zegt de luiheid, "ja, inderdaad" :D

Denk dat jullie maar niet teveel aanstoot aan mij moeten geven vandaag, er is geen land met me te bezeilen.. Zonde van de energie..
Dom dan om er wel om te vragen... Sorry!

Verder is het wel goed hier hoor! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Weet iemand waar het poetskaboutertje te vinden is, zodat ik gewoon lekker kan niksen terwijl hij orde op zaken stelt?? Als je 'm ziet stuur maar deze kant op..
:D

Er staat vast ergens een tuinkabouter daar bij jou in de straat; geef die een stofzuiger en emmer met allesreiniger, zet hem in je kamer en afwachten maar...kopje thee erbij, met koekje...wie maakt je wat? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oef gelukkig gaat het ook om het innerlijk, anders doe ik geeneens mee hoor, volgens mijn nieuwe afvalmethode is mijn bmi veeeeeel te hoog, hebben zeker nooit van zware botten gehoord?? ;)
Ik heb vanmorgen met hond hardgelopen in de regen, lekker rustig en lekker opfrissend (zeg maar nat) en daarna kwam er niet veel meer uit mij handen. Heb zin in vreten maar doe het niet.. moeilijk, dat is echt net zo'n strijd als het begin van stoppen met drinken maar ik moet en zal die 8 kilo die ik er sinds het stoppen met drinken bij gegeten heb weer af krijgen!

Spud dat is misschien een tip, ga bewegen, soms helpt dat om in actie te komen en kom je niet in actie daarna dan heb je in ieder geval wat lichaamsbeweging gehad, lekker wandelen in de regen.

toch even reageren op Floortje, Floortje je vraag is duidelijk, je vraagt je af hoe je jezelf moet zijn, dat is een moeilijke vraag want dan moet je erachter zien te komen wie je bent, wat bij jou hoort en wat niet, wat je leuk vind en zou willen doen met je leven. De vraag die je stelt is een heel goede vraag, al kan alleen jij daar zelf een antwoord op vinden, wij kunnen je er wel bij helpen.... alleen de manier waarop je hem stelt stuit mensen tegen de borst..

je gaat er al meteen van uit dat er toch wel niemand zal antwoorden of dat het nadat je op het forum schrijft stil blijft omdat je denkt dat mensen niet in je geïnteresseerd zijn. Dat laatste is een interpretatie die je zelf maakt. een gedachtengang die bij jou hoort en niet bij de rest van het forum. Daarmee kwets je degenen die hier schrijven als je verwijt dat ze jou niet serieus zouden nemen. Daar wordt dan ook op gereageerd, en niet meer op je vraag. Har heeft je die spiegel voor willen houden.

Ik herken dat gevoel wel hoor, soms heb je het idee dat de hele wereld tegen je is en ga je alvast in de verdediging, dan doet afwijzing misschien minder pijn, maar wat je werkelijk doet is jezelf afwijzen. Je kunt dan beter dat testen, dus vragen op het forum of het klopt dat jij het gevoel hebt dat mensen niet op jou willen reageren. Dan zal je merken dat dat vaak niet zo is maar dat er hele andere redenen kunnen zijn waarom er niet snel op je vraag gereageerd wordt. Ik hoop dat je daar hier iets mee kunt anders mag je het me altijd vragen als je het niet begrijpt.

en toen was het alweer bijna 4 uur en ook ik heb nog bijna niks gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, wel reageren, niet reageren, een beetje reageren. Moeilijk is het! Het is volstrekt onmogelijk op een ieder te reageren, dan heb je een dag taak! Hier hoeven (Floortje) geen obscure bedoelingen achter te liggen. Op mij wordt ook niet altijd gereageerd en dat hoeft ook niet. Men moet iets met het onderwerp hebben. Bovendien bestaat het leven ook uit andere zaken dan het forum, en heeft men soms iets om handen. Zelf heb ik er nooit zo wakker van gelegen. Mocht er een onderwerp zijn waar ik voeling mee heb, dan reageer ik, mits ik in de juiste stemming ben. Het is geen heilig moeten wel!

Men schrijft soms ook om van zich af te schrijven, en dat op zich heeft al therapeutische waarde.

Het is een saaie dag (bah) Anna is met de zonen naar haar geboortegrond, en ik heb het rijk alleen.
Met twee honden wel te verstaan, waar ik vandaag de zorg voor draag. Ik mag niet klagen!
Er staat een piano, zelf heb ik geen piano meer, maar zo spelende, krijg ik toch het idee er een aan te schaffen!
Ik ben dus bezig om er voor haar terugkeer een Invention van Bach in te rammen. Maar hoe moeilijk na zo'n lange stagnatie!
Maar het houdt de geest alert, en zonder drank is de concentratie verdiept!

Dus bij deze keer ik terug naar Bach en ga me op de trillertjes en dubbelslagen storten.
Allen een fijne dag. Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Ik wil ook meedoen, ik ben heel mooi van binnen...
:D
:D:D


Whahaaaa..lig hier in een deuk! Je had je wel eens op mogen maken trouwens...:angry:...tsss...het is hier het fokforum niet :D

Ben jij zo :heart: mooi van binnen? Dat wil ik dan wel eens meemaken. Waar blijft Houtje nou met haar draadje? Anders loopt het hier helemaal uit de hand :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...