Spring naar bijdragen

Zondag 9 maart 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Bij deze heb je hier dan van geleerd Floortje. tekortkomingen hebben we allemaal hoor.
Het is goed dat je het van jezelf weet toch?
En het is niet nogal wat als je een gesprek hebt met iemand die precies de vinger op de zere
plek legt, heel ingrijpend, maar zoals ik begrijp wil je er iets mee, maar weet je niet hoe.
Soms moeten bepaalde zaken ook even bezinken voordat je echt weet wat je moet doen.
Het proces gaat niet over één nacht ijs Floortje, al zouden we dat natuurlijk graag willen.
Ga bij jezelf na, wat je graag wil en wat belangrijk voor je is, stap voor stap en niet alles tegelijk.
Schrijf erover en je krijgt echt wel reacties hoor, daar ben ik van overtuigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Ik vind het jammer dat iemand zo (met?) zijn mede-personen bezig mag zijn. Het haalt mij van het forum af.

Wat bedoel je Floortje? Ik haal je toch niet van het forum af? Ik ben nog steeds benieuwd naar wat dat gesprek met je gedaan heeft..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,

Jammer.....niet doen!
De spiegel die je mij nu voor houdt is groot en confronterend!
Ik ben hier al zo vaak boos en verongelijkt weggegaan....
En waarom....omdat ik niet naar mezelf wilde/durfde te kijken!
Dat is wat drinken met je doet!

Lees later nog eens terug, en probeer open en eerlijk te lezen..
het is niet zo heftig als dat jij het nu ervaart!
Sterkte vandaag, ga je voor een droge dag??

Fijne zondag allemaal, ik ga aktie ondernemen!
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Bedoelde met de laatste (rot) opmerking har en niemand anders.

Ik heb me teveel laten gaan. Wouw, wat kan Har veel negativiteit uit me halen. Ik ben stomverbaad >>>>>>>>>>>>>>>.

Misschien kan je er wat mee, die negativiteit dan. Dat hoop ik voor je. Besef wel dat ik absoluut niet negatief tegenover jou sta, dat is misschien een geruststelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Lekker weertje, lekker sfeertje!

*** Joanne, ik ben blij te horen, dat je weer enigszins in control bent. Ik weet wat voor drama's zich aan de horizon kunnen aftekenen, dus het doet me goed te horen, dat de koe weer bij de horens is gevat.
Sorry voor de wat late reactie. IK ben niet op mijn eigen PC, en moet me een beetje 'schikken'.

Liefs Soothe.

Mensen, het beste, en het kan zonder drank!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Floortje,

Dat is een moeilijke kwestie van het forummen, je krijgt niet altijd een antwoord/reactie op wat je zegt om de doodeenvoudige reden dat mensen alle ruimte hebben om nog iets anders te doen dan achter die pc te hangen.. Dat is anders in een face to face gesprek dan kun je dat zien en begrijp je het eerder..

Ik heb daar ook aan moeten wennen, niet alleen hier maar overal waar ik kwam.. Soms hebben mensen wel de ruimte/feeling om te reageren en soms niet.. Net zoals ik dat heb.. en jij misschien ook. ;)

Niet teveel op jezelf betrekken hoor! Soms schrijft men iets waar een ander niet meteen een woordje voor klaar heeft.. (al is dat soms moeilijk als je een neipende vraag hebt of een kwestie die je eigenlijk meteen bespreekbaar zou willen maken.. Ook op een forum word je geduld soms op de proef gesteld)

Maaruh waarom ik eigenlijk reageer, ik las je eerste berichtjes en begrijp eigenlijk niet zo goed waar je het over wil hebben of wat je dwars zit. Behalve dan (en dat denk ik eruit op te maken) dat je je in iets wat je eerder geschreven hebt genegeerd voelt.. Waar had je een antwoord/gesprek op verwacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje...ik zit hier nuchter mee te lezen en heb niet het gevoel dat ik MOET reageren alleen maar omdat iemand een vraag steld. ik moet daar nameleijk ook behoefte aan hebben of gelijk een antwoord weten.

Zoals ik het lees was Har er gelijk om met je te praten alleen vond hij je dwingerigheid wat irritant en vroeg je om niet gelijk in de slachtoffer rol te gaan. Ikzelf vond je opmerking

quote:


en nu gaat het weer een half uur duren voordat iemand wil reageren.


Wat doe ik fout in dit forum? te moeilijke problemen, ja, met eenvoudige problemen zit ik niet; die los ik zelf wel op.


ook onnodig en Har heeft je ook geprobeert uit te leggen wat je vraag bij hem te weeg brengt.
Wat ook een reden was waarom ik niet reageerde. Niet uit boosheid maar omdat ik geen zin had want je kwam voor mijn gevoel ook veeleisend over.

Nu is jouw reaktie niet iets nieuws.
Velen van ons die hier als nieuwkomer kwamen hebben namelijk het gevoel gehad dat er niet goed naar ons geluisterd werd. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt omdat je als nieuwkomer het gevoel hebt dat iedereen elkaar al zo goed kent en dat men alleen naar elkaar reageert.

Ik vind het jammer dat als iemand je dan aanbied om te luisteren en raad wil geven dat je dan diezelfde persoon gaat beschuldigen dat hij je van het forum afhaalt.
Je moet niet vergeten dat ook anderen hier van de drank af proberen te blijven en dat men het meestal erg goed bedoeld. Ik vind je opmerkingen naar Har toe erg kwetsend en ik heb een sterk gevoel dat je gedronken hebt.
Mocht dit niet zo wezen dan spijt me dat maar je betn volgens mij verkeerd bezig zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan spijt me dat echt dat ik je daar van verdacht maar dan begrijp ik je beschuldigende en kwetsende houding naar Har toe helemaal niet meer.
Anderen hebben nl ook gevoelens en als men niet gewoon eerlijk kan zeggen wat een bericht met je doet dan is het geen eerlijk en vrij forum meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saf bedankt voor je uitleg, maar ik ben er klaar mee.
Ik laat me niet als trigger gebruiken door je Floortje, dus Floortje van mij zul je geen "last" meer hebben.

@Spud, je hebt me laatst een tip gegeven over werk. Heb het even laten rusten. Kan het niet terugvinden; wat was dat ook weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedemiddag.
Har dankjewel voor je aardige opmerking van vanmorgen richting mij. Af en toe een complimentje doet hartstikke goed!
Je vermoeidheid is vast maar tijdelijk. Kun je niet gaan werken in een sauna, als barman ofzo (ze schenken daar toch alleen maar sapjes) in ruil voor af en toe een rondje sauna en een fijne massage?

Haamstede ging vandaag niet door, wat een grauw depri-weer is het. We zouden de dag afsluiten met mosselen eten bij hotel Bom aldaar. Nu is geliefde naar Appie, we maken de mosselen wel thuis klaar.

Verder wens ik iedereen veel sterkte (wie het moeilijk heeft) en plezier (wie plezier heeft), in ieder geval een goeie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

Een goedemiddag.


Har dankjewel voor je aardige opmerking van vanmorgen richting mij. Af en toe een complimentje doet hartstikke goed!


Je vermoeidheid is vast maar tijdelijk. Kun je niet gaan werken in een sauna, als barman ofzo (ze schenken daar toch alleen maar sapjes) in ruil voor af en toe een rondje sauna en een fijne massage?


Hahaa..goeie tip, maar ik weet dat er tegenwoordig in de sauna ook flink getankt wordt, dat heet dan instant compensatie voor het gezonde gedrag :D Hoe is het met de kleine?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, instant compensatie, ja we zouden eens te gezond worden Har.
Zeg, ben jij eigenlijk serieus op zoek naar werk? Vrijwilligers- of betaald? En in welke richting zit je dan te denken? Het kan zijn dat je dit al eerder had geschreven, dan excuses voor mijn ignorance.
Het wichtje doet het heel goed, dank je. Vanmorgen zijn er alweer nieuwe foto's op de mail gezet. De moeder is heel donker van huid, een echte Zuidamerikaanse. Wisten jullie dat babies van een (of twee) donkere ouders, de eerste dagen nog geen pigment hebben? Heur haar is wel pikzwart.

Safi klinkt heerlijk, jouw verwendag. Knap dat je het niet met drank afgesloten/verpest hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Van harte met je kleindochter, leuk toch zo'n klein wondertje.
Morgen wens ik je heel veel sterkte en ik zal zeker aan je denken.
Mosselen oh daar zou ik ook wel zin in hebben, helaas zijn hier de
winkels niet open, nou ja morgen dan maar.
Geniet vandaag lekker met je mannetje, kaarsjes aan lekker
kneuterig in huis is ook lekker, en het weer is er ook naar.
Ik heb hier ook alweer de lichtjes aan lekker knus.
Zo nu ga ik weer een klusje doen, de ramen zijn al gelapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijwilligerswerk Vie, ik volg een reintegratietraject en heb (gelukkig) geen sollicitatieplicht.
Ik kijk er momenteel als een berg tegenop om naar passend werk te zoeken; het is niet anders.
Ik zal het moment wel vinden om weer initiatief te nemen. Ben trouwens met vrijwilligerswerk bezig...een appartement voor een mede AA'er op aan het knappen; dat geeft wel voldoening hoor. Het verstevigt de band die we met elkaar hebben..meerdere mensen uit de groep werken mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Albertina, daar wil ik jou (en iedereen die er aan dacht) ook voor bedanken, het meeleven met morgen. Het komt op mij nu nog erg onwezenlijk over, maar het zal niet voor niks zijn geweest dat ik gisteren zo 'n aanval van dranklust kreeg. Ach, en de uitslag krijg ik waarschijnlijk toch niet meteen, dat duurt dan weer een paar dagen. Mijn enige zorg van vandaag is eigenlijk dat ik een fijn boek mee wil nemen, want tussen de onderzoeken door is het wachten, wachten... boring!!!! Maar al mijn eigen boeken heb ik al uit, en verder staan hier alleen dikke geschiedeniswerken in de kast. De tijdschriften die ze in het ziekenhuis hebben zijn meestal al maanden oud.

Klinkt gezellig, lekker thuis kneuteren. Wat is er toch met ons, niet drinkende alco's, dat we steeds aan het ramen lappen gaan? Een soort connectie met glazen? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helleu helleu nok nok nok......

Hier ook regenachtig in het midden des Lands.

Aangezien mijn Kids dit weekend bij mijn Ex zouden zijn, maar de NG (Nieuwe Geliefde) had besloten op de markt mosselen te eten (?????? BLEHHHHHHH mosselen, ik hoef ze niet, maar ik gun ze iedereen) heeft Exje afgezegd.

Daarnet heb ik met mijn goeie gedrag (GG) mijn Kids naar Amsterdam gebracht, per trein dan wel, ook een rib uit je lijf hoor, maar rustiger dan met de auto, dat wel, zodat ze NG en Wurm kunnen bezoeken.

En dus is net mijn VRIJE weekend begonnen en wel om 13.59 uur...........

Ik wil niet overdrijven maarre....... kort is het wel zo'n vrij weekend.

Gelukkig heb ik nog was, strijk, en wat dies meer zij om me te vermaken dus daar begin ik maar eens mee. Ik moet altijd een paar uur wennen als die gasten er niet zijn, en tegen die tijd staan ze weer voor de deur.

Het lijst van gisteren zette me overigens zelf wel aan het denken anjo, pippi en marjo (die drie reageerden /vroegen er toch om-mee-op),

Het lijstje van gisteren valt nog aan te vullen met:

- eten met twéé gereedschappen (zeker met alleen een lepel is verboden)
- niet containeren ("hooien" heette dat vroeger) bij het eten
- blijven zitten tot iedereen klaar is
- pas beginnen als iedereen heeft
- in principe aan tafel eten tenzij uitzondering
- limonade, koek, chips e.d. worden eerst gevráágd
- gasten altijd eerst geven limo en koekje of chips
- wij eten niet uit zakken en dozen (behalve ik, mijn dropjes gna gna)

maar het is een leuke discussie en ik sta open voor meer inbreng hierover.

O ja en naturrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrlijk drink ik vandaag niet, alleen water, kofife, thee, cola, fris, enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb ik hier een tijdje terug de aanzet voor gegeven Vie, dat ramen lappen...zelfs nog een fotootje bij geplaatst :D Bij mij had dat te maken met de wens om weer met helder blikveld de wereld in te kijken. Frappant trouwens dat ik nu weer met een leesbril van geringere sterkte kan lezen; de opdonder die ik mijn lever heb gegeven had zijn weerslag op mijn ogen..tsja, ondermeer op mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Goedemiddag allemaal.

Dat was even geharrewar las ik
:D

Grappig, dat was mijn username op het vorige forum (harrewar)...waar ik beneveld de kroegbaas uithing :$
Heb nog steeds contact met 1 van de forumleden om te vertellen hoe het nu met me gaat. Heb mezelf daar een ban gegeven, was namelijk zeer verslavend om daar maar rond te blijven hangen; zat a.h.w. op de barkruk achter het toetsenbord..bwehhh :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Har,

Je was zo-ge-zegd een beetje op je ogen gepletterd. Ik kan ook beter lezen sindsdien. Ik heb (heeeeeeel spannend) in 2004 mijn ogen laten laseren, eng !!!!!!!! en ben van -7 naar -0,5 gegaan. Dus in de auto heb ik een brilletje. En ik had een leesbril, ik kan sinds twee jaar weer prima zonder alleen als ik erg moe ben (schemerig op mijn werk, ik heb een leslokaal zonder daglicht, logisch hè met die computers) ..... heb ik hem op. Wordt steeds minder.

Is er eigenlijk :D al een Miss en Mister ADB Verkiezing in 2008 gepland voor wie het méést is opgeknapt van het stoppen met drinken? Jullie moogt jezelf opgeven en omschrijven waarom je denkt dat je aan het profiel voldoet. Dat is nog een jezelf een schouderklop geven !!!!!

En bedenk, we gaan niet alleen voor uiterlijk schoon !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...