Spring naar bijdragen

Zondag 9 maart 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Dat snap ik Tina, maar ik ken har niet. Hij zegt dat ik teveel eisen stel aan het forum, terwijl hij dat juist is die dat wil/verlangt.

Ik verlang juist geen antwoord als ik hier mijn verhaal doe en daarom raak ik niet gefrustreerd. Ik mag blij zijn als mensen op mij reageren maar ik ga er niet van uit. Dat is wel eens teleurstellend maar ik reageer ook wel eens niet op wat de ander te vertellen heeft; moet ik me daar dan schuldig om voelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
ik vind het zo'n goede opmerking van je: op mijn werk gedraag ik me zoals mijn baas het van me verlangd (of iets van die strekking) weet je dat ik daar veel aan heb??
Ik voel me altijd een vreemde eend in de bijt en heb het gevoel dat anderen zich zo "thuis"voelen. Dit werpt een ander licht op zaak en ik denk dat het ook zo IS!!!
Ik heb een lastige werkweek voor de boeg in verband met de overname op het werk, maar dit gaat me zeker helpen! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Har, je was er gisteren niet. Ongeveer 12.00 uur heb ik wat opbouwende ontmoetingen gehad. Als die ontmoetingen leiden tot meer nadenken ................ so what!!!

Nou fantastisch toch? Waarom vertel je daar niet over? Soms moet je op een forum in herhaling vallen of wil je dat ik alles terug ga lezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring in de tijd dat ik niet drink, en ook in het lezen hier op het forum, is dat het normaal is dat periodes van blijdschap, het gevoel van 'on top of things' te zijn zich afwisselen met periodes van inertie en somberheid. Het is kennelijk inherent aan het stoppen met drinken.
De laatste tijd vraag ik me af of het niet gewoon menselijk is, en of mensen die nooit een alcoholprobleem gehad hebben dit soort afwisselende periodes niet ook hebben. Ik krijg de indruk van wel.
Ik heb altijd moeite gehad met mijn stemmingswisselingen, mijn hyperactiviteit afgewisseld met totale moedeloosheid en gebrek aan zin. Dagelijks drinken leverde mij een soort stabiele staat van vermoeidheid met kortstondige energie als ik een glaasje nam. Ook emotioneel was ik stabieler, want altijd ongeveer in dezelfde staat van roes c.q. kater.

Eenmaal gestopt met drinken begon het tot mij door te dringen dat ik eindelijk eens moest leren mezelf te zijn, en niet voortdurend bezig kon blijven met proberen te voldoen aan wat ik dacht dat van mij verwacht werd. Zoals mij altijd geleerd was.
Anderen zeggen vrijwel nooit direct tegen je wat er van je verwacht wordt, dus ga je dat zelf invullen. Dat heb ik althans het grootste deel van mijn leven gedaan. Maar ik kan me vergissen, en ik ben niet in staat volledig te doorgronden wat een ander denkt en wil, met name omdat ik het ook nooit heb durven vragen. Met het gevolg dat ik nooit aan de mij zelf opgelegde verplichting te voldoen aan ieders wensen kan voldoen. Stapelgek werd ik ervan, en ik kon het alleen volhouden met liters wijn.
Maar wie of wat ik zelf ben, en wat ik zelf nou eigenlijk wil, wist ik ook niet. Alleen dat ik het anders wilde. Nou, kennelijk is dat al een eerste begin van wat ik ben.

Ik leef nu ruim anderhalf jaar nuchter, en ik heb ontdekt dat ik lang niet altijd de lieve, zachtmoedige vrouw ben die ik zou willen zijn (en misschien toch ook weer niet?). Ik ben vaak vrij snel geïrriteerd, kan niet goed stil zitten (hoewel ik dat wel graag zou willen), ben tegelijkertijd hyperactief en lui, nogal rommelig maar wel schoon, heel onzeker maar ook veeleisend zowel naar mezelf toe als naar anderen. Kortom, ik ben één vat tegenstrijdigheden, en ik ben niet met alles wat ik ben even blij. Maar ik ben druk bezig te veranderen waar ik niet gelukkig mee ben, zoveel als dat mogelijk is, en te accepteren wat kennelijk heel erg bij mij hoort.

Voor degenen hier die niet weten wie of wat ze zelf nu zijn: geef het tijd. Naarmate je langer niet drinkt kom je er vanzelf achter wat kennelijk bij jou hoort. En uit je gevoel van onvrede met bepaalde eigenschappen merk je, wat je kennelijk in de loop der tijd aangeleerd hebt, wat eigenlijk niet bij je natuur past. Ik denk dat het nooit goed is je eigen gevoel geweld aan te doen omdat je denkt je op een bepaalde manier te moeten gedragen.

Vandaag ben ik op familiebezoek, en Soothe past op mijn zieke hondje. Lief van hem. Ik heb er wel moeite mee de hele dag weg te gaan terwijl ik weet dat hij in mijn huis is, zou liever nog een dagje aan ons samenzijn vastplakken. Maar ja, ik heb ook nog familie, en daar ben ik blij om. Ik wil ze niet verwaarlozen.

Allemaal een fijne zondag, en laat dat eerste glas staan. Dat doe ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik sluit me ook aan bij de niet drinkers vandaag!

Floortje, een ontmoeting met iemand die je ogenschijnlijk in een paar minuten
aanwijst waar de zere plek zit is heel confronterend. Het zet je aan het denken!
Deze man wijst je op iets als jezelf zijn...en jij denkt vervolgens "ja maar wat is dat dan, en hoe doe je dat?"
Je schrijft dat het voor jou is werken, huishouden, je kind opvoeden ect.
Dat zijn de dingen die je doet ja, en die je vermoedelijk ook moet doen (niet werken is voor de meeste mensen financieel niet haalbaar).
Maar is het ook wat je wil doen, ligt je hart erin? Maakt het je blij en vrolijk als je het doet?
Jezelf zijn...ik denk dat je dat bent als je tevreden met jezelf, in harmonie met jezelf dingen onderneemt, zonder te hoeven/willen voldoen aan verwachtingen van anderen.

Vraag je eens af hoe je als meisje van een jaar of 5/6 was.....toen was je jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Gem

Har,


jij voelde je vanaf het begin erg goed. Ik herinner me dat je er zelf verbaasd om was!


Wellicht eraan toegeven dat je rust nodig hebt?


Weet je waar ik behoefte aan heb? Een verwendag; heerlijk naar de Sauna...een massage......zzzzzuchttttt...lekker relaxen dus. Niet zo vreemd om dat te verlangen, ging vroeger 2 keer per maand naar de sauna. Zal er nu voor moeten sparen, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...